eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KwidzynŚwiadczenie usług opiekuńczych dla świadczeniobiorców MOPS w Kwidzynie w miejscu ich zamieszkania



Ogłoszenie z dnia 2025-01-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla świadczeniobiorców MOPS w Kwidzynie w miejscu ich zamieszkania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kwidzynie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002791490

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Grudziądzka 6

1.5.2.) Miejscowość: Kwidzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-500

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopskwidzyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.kwidzyn.samorzady.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/um_kwidzyn

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych dla świadczeniobiorców MOPS w Kwidzynie w miejscu ich zamieszkania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5386d1f-7901-4fc1-8475-443adb499dd7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00013267

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039288/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Świadczeniu usług opiekuńczych dla świadczeniobiorców MOPS w Kwidzynie w miejscu ich zamieszkania na rok 2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00602976

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MOPS.ZP.2611.29.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług opiekuńczych dla świadczeniobiorców MOPS w Kwidzynie w ich miejscu zamieszkania”.
2. Usługi opiekuńcze świadczone będą w miejscu zamieszkania osób objętych wsparciem MOPS w Kwidzynie, zwanych dalej „świadczeniobiorcami”.
3. Usługi opiekuńcze mogą być świadczone zarówno w dni robocze jak i w dni ustawowo wolne od pracy.
4. Zamawiający przyjmuje, że jedna godzina usługi jest to jedna godzina zegarowa (tzn. 60 minut). Czas jednej godziny wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych nie obejmuje czasu dojścia lub dojazdu do Świadczeniobiorcy, ani powrotu po wykonanej usłudze.
6. Szacunkowa średnia miesięczna liczba świadczeniobiorców wynosi 60 osób.
7. Szacunkowa roczna liczba godzin - 27 000.
8. Szacunkowa liczba pracowników świadczących usługi opiekuńcze w 2024 roku – 40.
9. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi opiekuńcze i faktyczna, miesięczna liczba godzin świadczenia usług będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług opiekuńczych (liczba osób i godzin może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu).
Zamawiający informuje, że liczba świadczeń w okresie ostatnich 3 lat kształtowała się na poziomie: 2022 rok – 40 834 godziny, 2023 rok – 31 336 godzin, od I-IX 2024 r. zrealizowano 20 181 godzin, na okres od X-XII 2024 r. zaplanowano 7 383 godzin.
10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
11. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. 2024 poz. 1283).
12. Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej zakres usług opiekuńczych obejmuje w szczególności:
1) Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych:
a) zakup artykułów spożywczych i przemysłowych koniecznych do prowadzenia gospodarstwa domowego,
b) przygotowywanie lub dostarczanie prostych posiłków według diety zaleconej przez lekarza albo pomoc przy przygotowywaniu posiłków,
c) na wniosek świadczeniobiorcy lub Zamawiającego dostarczenie 1 gorącego posiłku dziennie z placówki gastronomicznej wskazanej przez Zamawiającego lub świadczeniobiorcę,
d) pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie (o ile wymaga tego stan zdrowia), z zachowaniem dbałości o higienę żywności oraz czystość naczyń stołowych i kuchennych.
2) Opiekę higieniczną:
a) pomoc przy zakupie/zakup niezbędnych: artykułów spożywczych, artykułów gospodarstwa domowego bądź artykułów przemysłowych (ze środków finansowych podopiecznego),
b) opłacanie rachunków, rzetelne i terminowe rozliczanie się z wydatkowanych środków,
c) utrzymywanie higieny osobistej podopiecznego poprzez: mycie, czesanie, kąpiel, pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, utrzymywanie w czystości bielizny osobistej i pościeli, pomoc przy ubieraniu,
d) utrzymanie na bieżąco w czystości pomieszczeń najbliższego otoczenia (z wyłączeniem ciężkich prac porządkowych) - mycie podłóg, odkurzanie, utrzymanie porządku w szafach, wynoszenie śmieci, mycie okien, wietrzenie pomieszczeń,
e) utrzymanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych,
f) utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego np. miednicy, kaczki, basenu, wanny, nocnika, sedesu,
g) utrzymanie w czystości sprzętu pomocniczego ułatwiającego codzienne funkcjonowanie np. wózka inwalidzkiego, balkonika, podnośnika,
h) pranie bielizny osobistej (dziennej i nocnej), bielizny pościelowej, ręczników oraz odzieży podopiecznego (pod warunkiem posiadania pralki) lub zanoszenie i odbiór z pralni,
i) niezbędne prasowanie odzieży i bielizny,
j) przynoszenie opału i palenie w piecu, wynoszenie popiołu,
k) toaleta (mycie ciała, mycie głowy, pielęgnacja jamy ustnej, pielęgnacja włosów/pomoc przy kąpieli/golenie, higiena paznokci rąk i nóg, czyszczenie protez zębowych),
l) pomoc przy ubieraniu się, zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
m) prześcielenie łóżka,
n) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych (odprowadzenie do toalety lub zakładanie i zmiana pielucho-majtek z uwzględnieniem czynności zapobiegających powstawaniu odleżyn i odparzeniu).
3) Zalecaną przez lekarza pielęgnację i inne usługi:
a) podawanie leków, mierzenie temperatury, pomiary tętna i ciśnienia,
b) zakładanie kompresów i okładów, zmiana opatrunków, iniekcja insuliny;
c) zamawianie wizyt lekarskich, wizyty lekarskie w przychodni, udział w zabiegach specjalistycznych,
d) realizacja recept w aptece,
e) prowadzenie usprawnienia ruchowego (siadanie, nauka chodzenia, pionizacja, nauka samoobsługi),
f) kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia podopiecznego (zwłaszcza w sytuacjach pogorszenia się stanu zdrowia podopiecznego),
g) podtrzymywanie kondycji psychofizycznej podopiecznego, np. zachęcanie do i towarzyszenie w aktywności fizycznej (np. spacery) i intelektualnej (np. rozmowy, czytanie prasy i książek, rozwiązywanie krzyżówek, gry planszowe),
4) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem:
a) czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług,
b) czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej,
c) organizowanie spacerów, podtrzymywanie kontaktów ze środowiskiem, czytanie, prowadzenie rozmów,
d) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych w uzgodnieniu z podopiecznym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2214000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2214000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2214000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: IRMA USŁUGOWO-OPIEKUŃCZA "POMOCNA DŁOŃ" MAŁGORZATA LEMAŃCZYK

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5811272640

7.3.3) Ulica: Plac Plebiscytowy 2

7.3.4) Miejscowość: Kwidzyn

7.3.5) Kod pocztowy: 82-500

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2214000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2026-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.