eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usługi Opiekuna Projektu w ramach realizacji zadania: "Opracowanie systemu kontroli jakości i certyfikacji radiologów (QMAM, Quality Mammography)"



Ogłoszenie z dnia 2022-01-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi Opiekuna Projektu w ramach realizacji zadania: „Opracowanie systemu kontroli jakości i certyfikacji radiologów (QMAM, Quality Mammography)”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288366

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: W.K. Roentgena 5

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-781

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 225709406

1.5.8.) Numer faksu: 225709454

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: elzbieta.polkowska@pib-nio.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pib-nio.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/coi.warszawa

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi Opiekuna Projektu w ramach realizacji zadania: „Opracowanie systemu kontroli jakości i certyfikacji radiologów (QMAM, Quality Mammography)”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e5e0826-37b7-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00012436

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250071/04

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TP-149/21/EP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Opiekuna Projektu (dalej „OP”) w projekcie pn.: Opracowanie systemu kontroli jakości i certyfikacji radiologów (QMAM, Quality Mammography)”, realizowanym na podstawie umowy z Ministrem Zdrowia nr 1/2-3/1/2016/97/640, we wszystkich fazach realizacji projektu, celem zapewnienia właściwej jego realizacji tj. zgodności wykonywanych zadań z warunkami umowy z MZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79421000-1 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

72220000-3 - Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne

72221000-0 - Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej

73200000-4 - Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Odnosząc się szczegółowo do wskazanej podstawy unieważnienia postępowania podkreślić należy, że zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6) ustawy Pzp postępowanie unieważnia się, jeżeli obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Należy wskazać, że dla wypełnienia przywołanej przesłanki ustawowej koniecznym jest wykazanie konkretnej wady, która:
1) jest nieusuwalna i
2) powoduje nieważność umowy, przy założeniu ewentualnego zawarcia umowy, pomimo
zaistnienia takiej wady.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Opiekuna Projektu (dalej „OP”) w projekcie pn.: „Opracowanie systemu kontroli jakości i certyfikacji radiologów (QMAM, Quality Mammography)”, realizowanym na podstawie umowy nr 1/2-3/1/2016/97/640 zawartej z Ministrem Zdrowia.
Zamawiający zgodnie z zapisami SWZ wskazał, iż Wykonawca rozpocznie realizację usługi w grudniu 2021 r. i będzie ją kontynuował w roku 2022 ale nie dłużej niż do dnia 31.12.2022 r. Przygotowując warunki realizacji zamówienia Zamawiający opierał się na zapisach umowy z MZ w zakresie sposobu realizacji przedmiotowego zadania,w tym określił zasady wypłaty wynagrodzenia Wykonawcy za realizację usługi w brzmieniu i na warunkach aktualnych na dzień wszczęcia postępowania. Harmonogram realizacji zamówienia i wysokość wynagrodzenia jaką Zamawiający przyjął dla przedmiotowego postępowania była zgodna z zapisami umowy z Ministerstwem Zdrowia i pozwalała Zamawiającemu na możliwość refinansowania usługi.Zmiany, jakie nastąpiły w umowie zawartej pomiędzy Instytutem a MZ (aneks nr 15 do umowy z MZ zawarty w dniu 02.12.2021 roku) obowiązują od dnia 2 grudnia 2021 roku, zatem już po upływie terminu składania ofert, który został wyznaczony przez Zamawiającego na dzień 23 listopada 2021 r., a mają one istotny wpływ
na terminy i warunki finansowania przedmiotowego zamówienia.Na tym etapie postępowania nie jest możliwa zmiana specyfikacji warunków zamówienia. Zgodnie z art. 286 ust 1 ustawy Pzp, Zamawiający jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany treści SWZ. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Nie wyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania, a Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego.
W wyroku z dnia 30 grudnia 2016 r., KIO 2389/16, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „wykładnia celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada o istotnym znaczeniu”.
W orzecznictwie KIO wskazano, że w zastosowaniu przesłanki unieważnienia przewidzianej w art. 255 pkt 6) ustawy Pzp możliwe jest odwołanie się także do naruszenia przepisów Kodeksu cywilnego (wyrok z dnia 19 grudnia 2018 r., KIO 2526/18). Uwzględniając powyższe w tym przypadku mamy do czynienia z sytuacją określoną w art. 387 § 1 KC, tj. ewentualne zawarcie takiej umowy czyniłoby ją z mocy prawa nieważną
z uwagi na brak możliwości realizacji świadczenia na warunkach określonych w umowie.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że brak kompletnego i wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia, uwzględniającego wszystkie niezbędne wymaganiai okoliczności mające wpływ na sporządzenie ofertysprawia, iż postępowanieobarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnieniu co w pełni uzasadnia unieważnienie niniejszego postępowania na podstawie przesłanki z art. 255 ust. 6) ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 119556,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 119556,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.