eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów › Wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych będących w zarządzie Z.K. PGM

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-22

Chorzów: Wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych będących w zarządzie Z.K. PGM
Numer ogłoszenia: 196263 - 2010; data zamieszczenia: 22.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Komunalny "PGM" , ul. Bałtycka 8, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 757 15 00, faks 032 241 52 53.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pgm.chorzow.net.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych będących w zarządzie Z.K. PGM.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych będących w zarządzie Z.K. PGM na poniższych adresach: Zadanie nr 1: 3-go Maja 96/4 Zadanie nr 2: Dąbrowskiego 46t/9 Zadanie nr 3: Powstańców 28a/1, Truchana 68a/11 Zadanie nr 4: Styczyńskiego 10/1, Styczyńskiego 17/1 Zadanie nr 5: Kołłątaja 3/1, Kołłątaja 3/2 Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), a także przedmiary robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - będące załącznikami do SIWZ. Kosztorysy ofertowe powinny zawierać wyliczenie służące do określenia kwoty ofertowej. Wymagane są kosztorysy ofertowe wykonane metodą szczegółową, wraz ze zbiorczym zestawieniem robocizny, materiału i sprzętu, oparte o przedmiary robót oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych Zamawiającego. W cenie należy ująć wszystkie roboty związane z realizacją zadania zgodnie z w/w dokumentacją. Wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych, sprzętu i maszyn oraz sposobu wykonania robót zawiera dokumentacja techniczna. Podane w przedmiarze katalogi stanowią jedynie podstawę do szczegółowego opisu robót, a kosztorysy ofertowe mogą być opracowane na innych podstawach. Nie dopuszcza się uwzględniania upustów. Użyte w załącznikach do SIWZ nazwy handlowe produktów oraz systemów należy traktować jako przykładowe - Wykonawcy mogą stosować produkty oraz systemy równoważne. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zabezpieczenia na czas prowadzenia prac kontenera (pojemnika) na gruz, który będzie wywożony przez firmę - właściciela kontenera. Wykonawca udzieli gwarancji na okres nie krótszy niż 24 miesiące..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości : Zadanie nr 1: 3-go Maja 96/4 - 1000,00 zł Zadanie nr 2: Dąbrowskiego 46t/9 - 800,00 zł Zadanie nr 3: Powstańców 28a/1, Truchana 68a/11 - 2000,00 zł Zadanie nr 4: Styczyńskiego 10/1, Styczyńskiego 17/1 - 5000,00 zł Zadanie nr 5: Kołłątaja 3/1, Kołłątaja 3/2 - 2000,00 zł

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, w ciągu 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonanie 1 roboty z remontów pustostanów lub innych pomieszczeń użyteczności publicznej o wartości brutto nie niższej niż wartości podane poniżej ( 1 robota na 1 wybrane zadanie) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone: Zadanie nr 1: 3-go Maja 96/4 - 20000,00 zł Zadanie nr 2: Dąbrowskiego 46t/9 - 20000,00 zł Zadanie nr 3: Powstańców 28a/1, Truchana 68a/11 - 60000,00 zł Zadanie nr 4: Styczyńskiego 10/1, Styczyńskiego 17/1 - 150000,00 zł Zadanie nr 5: Kołłątaja 3/1, Kołłątaja 3/2 - 60000,00 zł Zamawiający uzna warunek za spełniony, także w przypadku, gdy Wykonawca składając ofertę na realizację więcej niż jednego zadania wykaże wykonanie 1 roboty z remontów pustostanów lub innych pomieszczeń użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż zsumowana wartość brutto wybranych zadań ( zgodnie z ich powyższą wartością brutto) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował min. 1 kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi wraz z zaświadczeniem z Okręgowej Izby Budownictwa zgodnie z Ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. Nr 5 poz. 42 z 2001 roku z późniejszymi zmianami).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 100 000,00 zł. (słownie: stotysięcy zł).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferta z wypełnionymi wszystkimi rubrykami - zał. nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2 do SIWZ, c) pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania zasobów do dyspozycji Wykonawcy - zgodnie z pkt. IX.ust. 4 oraz pkt X ust. 6 SIWZ, d) oświadczenie Wykonawcy o zamiarze powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom - zgodnie z pkt. VII oraz pkt X ust. 6 SIWZ, e) kosztorysy ofertowe - powinny zawierać wyliczenie służące do określenia kwoty ofertowej. Wymagane są kosztorysy ofertowe wykonane metodą szczegółową, wraz ze zbiorczym zestawieniem robocizny, materiału i sprzętu, oparte o przedmiary robót oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych Zamawiającego. W cenie należy ująć wszystkie roboty związane z realizacją zadania zgodnie z w/w dokumentacją. Wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych, sprzętu i maszyn oraz sposobu wykonania robót zawiera dokumentacja techniczna. Podane w przedmiarze katalogi stanowią jedynie podstawę do szczegółowego opisu robót, a kosztorysy ofertowe mogą być opracowane na innych podstawach. Nie dopuszcza się uwzględniania upustów. f) dowód wpłaty wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega możliwość zmian postanowień zawartej umowy dotyczących terminu wykonania remontu i zmiany wynagrodzenia, w przypadku: a) wystąpienia prac dodatkowych, niemożliwych do określenia na etapie prac kosztorysowych, których konieczność i zakres wykonania stwierdzono po rozpoczęciu prac objętych umową. 2. Zmiana osoby/osób wskazanej/-ych w zał. nr 5 oferty złożonej przez Wykonawcę oraz w §5 wzoru umowy, będzie możliwa na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w pkt IX ust. 1 ppkt c) SIWZ. 3. Zmiana Podwykonawcy lub udziału Podwykonawcy w realizacji zamówienia wskazanego w oświadczeniu, o którym mowa w pkt VII, pkt X ust. 6 oraz pkt XX ust. 3 SIWZ, będzie możliwa na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, za zgodą Zamawiającego w formie pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zkpgm.bip.chorzow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Komunalny PGM, 41-500 Chorzów, ul. Bałtycka 8, pok. 118..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Zakład Komunalny PGM, 41-500 Chorzów, ul. Bałtycka 8, pok. 118..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: zadanie nr 1 - ul. 3-go Maja 96/4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie remontu pustostanu w budynku mieszkalnym przy ul. 3-go Maja 96/4 będącym w zarządzie Z.K. PGM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: zadanie nr 2 - ul. Dąbrowskiego 46t/9.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie remontu pustostanu w budynku mieszkalnym przy ul. Dąbrowskiego 46t/9 będącym w zarządzie Z.K. PGM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zadanie nr 3 - ul. Powstańców 28a/1, ul. Truchana 68a/11.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie remontu pustostanu w budynkach mieszkalnych przy ul. ul. Powstańców 28a/1, ul. Truchana 68a/11 będących w zarządzie Z.K. PGM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: zadanie nr 4 - ul. Styczyńskiego 10/1, ul. Styczyńskiego 17/1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych przy ul. Styczyńskiego 10/1, ul. Styczyńskiego 17/1 będących w zarządzie Z.K. PGM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 70.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: zadanie nr 5 - ul. Kołłątaja 3/1, ul. Kołłątaja 3/2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie remontów pustostanów w budynkach mieszkalnych przy ul. Kołłątaja 3/1, ul. Kołłątaja 3/2 będących w zarządzie Z.K. PGM.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.10.00-4, 45.42.11.45-9, 45.43.21.00-5, 42.94.20.00-1, 42.21.41.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 42.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.