Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-07-19
Rydułtowy: wykonanie drugich zamówień dodatkowych na zadaniu pod nazwą: Budowa przedszkola publicznego przy ul. Jana Kochanowskiego w Rydułtowach
Numer ogłoszenia: 196113 - 2011; data zamieszczenia: 19.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, tel. 032 4537411, faks 032 4537410 , strona internetowa www.rydultowy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie drugich zamówień dodatkowych na zadaniu pod nazwą: Budowa przedszkola publicznego przy ul. Jana Kochanowskiego w Rydułtowach.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie dodatkowe obejmuje: 1)zabudowanie sufitów kasetonowych; 2)zabudowanie siatki zbrojącej w elewacji; 3)montaż profili dylatacyjnych. 2.W ramach przedmiotu zamówienia należy również wykonać następujący zakres robót: 1)zamiana grzejników w instalacji centralnego ogrzewania; 2)regulacja studzienek kanalizacji; 3)zamiana posadzki jastrychowej w pomieszczeniach z parkietem; 4)obudowa okapów płytami OSB; 5)montaż pochwytu na schodach poddasza; 6)montaż balustrady terenowej; 7)zabudowa siatek przeciwko insektom; 8)obudowa pionów instalacyjnych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.43.21.13 - Kładzenie parkietu 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
W związku z nasilającymi się od roku 2010 wstrząsami pochodzenia górniczego, Inwestor zorganizował naradę techniczną z przedstawicielami Kompanii Węglowej w celu omówienia prognoz i skali oddziaływań w rejonie budowanego przedszkola. Na bazie przedstawionych planów wydobycia stwierdzono, iż w najbliższym okresie skala i częstotliwość wstrząsów nie ulegnie zmniejszeniu, co negatywnie będzie wpływać na elementy wykończeniowe budynków. Konstrukcja przedszkola została zabezpieczona na występujące w terenie przyspieszenia i deformacje górnicze, elementy wykończeniowe jednak mogą wymagać częstych remontów. Chcąc uniknąć częstego całkowitego lub częściowego zamykania obiektu dla potrzeb wykonywania remontów, stwierdzono iż zasadnym jest zabudowanie elementów wykończeniowych bardziej trwałych i odpornych na wstrząsy górnicze co pozwoli ograniczyć częstotliwość remontów do minimum. Za konieczne uznano zabudowanie sufitów kasetonowych, które nie będą wymagały szpachlowania powstałych rys i wymiany spękanych fragmentów sufitu. Stwierdzono iż przyspieszenia wywołane ruchami górotworu mogą spowodować spękania tynków zewnętrznych, koniecznym stało się więc wtopienie dodatkowej siatki w elewacji zewnętrznej zabezpieczającej tynk przed nadmiernym zarysowaniem. W związku z górniczą deformacją terenu możliwe jest wzajemne przemieszczanie się segmentów budynku względem siebie. Niezbędnym okazało się wprowadzenie aluminiowych profili w miejscu dylatacji maskujących ewentualne przesunięcia sąsiadujących krawędzi ścian i stropów. Konieczność wykonania pozostałych prac niezwiązanych z zabezpieczeniem nowopowstałego obiektu przed skutkami ruchu górotworu górniczego spowodowana jest wystąpieniem obiektów niezinwentaryzowanych, wydłużeniem prac z powodu okresu zimowego, a także zapewnieniem odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny dla przyszłych użytkowników przedszkola, co z kolei warunkuje uzyskanie decyzji na użytkowanie obiektu. Ad. 1. W związku z koniecznością obudowania grzejników instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach z dostępem dzieci, zdecydowano dla względów bezpieczeństwa o zmniejszeniu wysokości grzejników z 600mm do 300mm, tak by obudowa nie stała się elementem dominujących w wystroju wnętrz wali i nie wchodziła w światło okna. Utrzymana została moc grzewcza, stąd zastosowano grzejniki 3-płytowe zamiast 2-płytowych. Nowa wysokość grzejników pozwala utrzymać parametry techniczne i poziom komfortu cieplnego, zwiększy zaś bezpieczeństwo przebywających dzieci. Ad 2. W trakcie wykonywania robót inżynieryjnych w zagospodarowaniu terenu, natrafiono na niezinwentaryzowane elementy uzbrojenia terenu w postaci studni kanalizacyjnych.W związku ze zmianą ukształtowania terenu wokół budynku, za konieczne uznano przebudowanie korpusów studni do nowych rzędnych terenu. Ad 3. W związku z wydłużoną porą zimową, przesunięciu uległy w harmonogramie prace wykończeniowe. Warunki techniczne wykonania posadzek drewnianych nie zezwalają na montaż parkietu na podłożach o podwyższonej wilgotności. Wilgotność właściwą jastrychy cementowe uzyskują po kilkudziesięciu dniach właściwej pielęgnacji cieplnej. Zastosowanie systemowych jastrychów szybkowiążących pozwala skrócić proces pielęgnacji o kilka tygodni, co pozwoli na wyeliminowanie w harmonogramie realizacji martwych okresów i przyspieszy proces realizacji. Ad 4.Z uwagi na korzyści konserwacyjne i eksploatacyjne zdecydowano o ułożeniu obróbek blacharskich na stelażach z płyt OSB. Rozwiązanie to pozwoli zapewnić większą szczelność newralgicznych miejsc dachu, zmniejszy zatem ryzyko powstania zacieków na ścianach, sufitach i zminimalizuje potrzebę napraw. Rozwiązanie to zapewni również możliwość oparcia o okapy drabin bez ryzyka ich zniszczenia. Ad 5. Dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu użytkowania zdecydowano o zamontowaniu pochwytu ściennego na schodach poddasza. Klatka ta służy potrzebom konserwacyjnym i eksploatacyjnym, stąd istnieje ryzyko wnoszenia ciężkich i wielkogabarytowych sprzętów, a zamontowanie pochwytu ułatwi te czynności. Ad 6. Zdecydowano iż dla poprawy bezpieczeństwa dzieci w obrębie wejść placów zabaw i elementów zagospodarowania terenu zamontowane zostaną dodatkowe pochwyty na schodach terenowych. Elementy te ułatwią również korzystanie z terenu osobom niepełnosprawnym. Ad 7. Dla poprawy komfortu pracy i zwiększenia higieny żywienia, zdecydowano o zabudowaniu siatek przeciwko inspektom w oknach pomieszczeń ciągu kuchennego. Ad 8. Zdecydowano o poprawie estetyki i ergonomii pomieszczeń technicznych poprzez obudowanie konstrukcją samonośną wszystkich pionów i elementów instalacji. W miejscach zaworów zabudowane zostaną klapy rewizyjne. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy Pzp, zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty wchodzące w skład zamówienia dodatkowego nie były objęte zamówieniem podstawowym. Konieczność udzielenia zamówień dodatkowych wystąpiła w trakcie prowadzenia, w tym powzięcie informacji na temat planów utrzymania eksploatacji górniczej na dotychczasowym poziomie, czy natrafienie na obiekty niezinwentaryzowane, czy wreszcie konieczność zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników przedszkola w celu uzyskania decyzji na użytkowanie w wymaganym terminie oraz zastosowanie rozwiązań warunkujących dotrzymanie terminów zawartych w harmonogramie. Obiektywnie, przy zachowaniu należytej staranności, robót wchodzących w skład zamówień dodatkowych nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania SIWZ czy zawierania umowy. Wszystkie roboty warunkują wykonanie zamówienia podstawowego, bez ich wykonania nie byłaby możliwa prawidłowa eksploatacja obiektu z powodu zagrożenia szkodami górniczymi i niedostatecznym poziomem bezpieczeństwa przebywających w nim dzieci. Reasumując bez wykonania zamówień dodatkowych nie byłoby możliwe zakończenie robót i zrealizowanie zadania pod nazwą: Budowa przedszkola publicznego przy ulicy Jana Kochanowskiego w Rydułtowach. Wartość zamówień dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Spełnione zostały więc wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia dodatkowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane ERBUD Sp. z o. o., ul. Podmiejska 71, 44-207 Rybnik, kraj/woj. śląskie.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wrocławiu, w formule zaprojektuj i wybuduj.
- REMONT BUDYNKU NA TERENIE DZIAŁKI NR 180/4 W MIEJSCOWOŚCI SŁABOSZEWO W RAMACH REALIZACJI ZADAŃ: a)Utworzenie żłobka gminnego b) Prace adaptacyjne w budynku c) Termomodernizacja budynku.
- Modernizacja szatni mokrych wraz z łazienkami ogólnodostępnymi na Pływalni "Pingwin" przy ul. Oławskiej 3a w Warszawie (powtórzony)
- Przebudowa istniejącej kotłowni w ramach budowy nowego źródła ciepła w Jabłonnie na terenie działki nr ew.4/5 obręb 0005 przy ul. Modlińskiej 105 w Jabłonnie, gm. Jabłonna
- Remont podłogi sali D.222 w Zamku Piastowskim w Legnicy (zadanie budżetowe: "Modernizacja Zamku Piastowskiego")
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.