eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Zamówienie dodatkowe do zamówienia na wykonanie robót budowlanych przy ul. Św. Jana 10 i 10a w Katowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-10

Katowice: Zamówienie dodatkowe do zamówienia na wykonanie robót budowlanych przy ul. Św. Jana 10 i 10a w Katowicach
Numer ogłoszenia: 193129 - 2014; data zamieszczenia: 10.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, ul. Grażyńskiego 5, 40-126 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 258 20 21-25, faks 32 258 20 25, 41 63 167 , strona internetowa www.kzgm.katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do zamówienia na wykonanie robót budowlanych przy ul. Św. Jana 10 i 10a w Katowicach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do zamówienia na wykonanie robót budowlanych przy ul. Św. Jana 10 i 10a w Katowicach obejmuje wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych w budynku: montaż hydrantów, kabla ognioodpornego, czujek dymu, oświetlenia ewakuacyjnego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.34.30.00 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Art. 67 ust 1 pkt 5 a,b - udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Projektant na etapie projektowania jak i w trakcie realizacji zadania - zamówienia podstawowego, na naradach koordynacyjnych i w korespondencji, potwierdzał prawidłowość przedstawionego w projekcie rozwiązania zabezpieczeń p.poż. budynku. Pomimo zapewnień projektanta i posiadania uzgodnionego projektu przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń p.poż. w trakcie prowadzenia robót budowlanych pojawiły się wątpliwości co do zastosowanych rozwiązań w zakresie p.poż. Zamawiający ze względu na różnorodne funkcje pełnione przez budynek użyteczności publicznej (m.in. lokal gastronomiczny na trzech kondygnacjach, teatr dla dzieci wraz z zapleczem) oraz pojawiające się wątpliwości zlecił innemu (nie opiniującemu projekt) rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń p.poż. przeanalizowanie projektu w przedmiotowym zakresie. Opiniujący rzeczoznawca ds. zabezpieczeń p.poż. wniósł uwagi do przyjętych rozwiązań zabezpieczeń p.poż. budynku. Projektant wraz z rzeczoznawcą uzgadniającym projekt zgodzili się z przedstawionymi uwagami. W konsekwencji, w celu prawidłowego zabezpieczenia p.poż. budynku przy ul. Św. Jana 10,10a zachodzi konieczność wykonania pełnej ochrony systemem sygnalizacji pożaru oraz robót dodatkowych polegających na: -wykonaniu 3 szt hydrantów na kondygnacji piwnic i 2-piętrze, -wymianie kabla zasilającego centralkę oddymiania na kabel ognioodporny, -wykonanie czujek liniowych zamiast punktowych pod świetlikiem, -wykonanie oświetlenia ewakuacyjnego w bramie przy wyjściu. Wymieniony powyżej zakres robót dodatkowych nie był ujęty w projekcie, a jest niezbędny do wykonania z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe obiektu użyteczności publicznej. Bez wykonania przedmiotowych robót budynek nie zostanie odebrany przez Państwową Straż Pożarną. Z uwagi na toczące się roboty budowlane wg. przyjętego harmonogramu i w ustalonej technologii konieczne jest, aby wskazany zakres robót dodatkowych był wykonany równolegle z robotami podstawowymi. Na obecnym etapie budowy w celu ograniczenia do minimum ingerencji w wykonane i wykonywane roboty oraz ze względów ekonomicznych jak i organizacyjnych jest uzasadnione, aby przedmiotowe roboty były realizowane przez firmę wykonującą podstawowe zamówienie, ponieważ: a) niegospodarne byłoby niewykorzystanie ustawionych już rusztowań w obrębie całego podwórza do wysokości V kondygnacji pod montowanym obecnie szklanym dachem atrium celem montażu czujek liniowych pod belkami konstrukcji dachu w zamian za czujki punktowe i wykonywanie tych robót przez nowego wykonawcę i ponoszenie ponownie kosztów za ustawienie, demontaż i pracę rusztowań, b) późniejszy montaż oświetlenia ewakuacyjnego w bramie oraz późniejsza wymiana kabla zasilającego centralkę oddymiana na kabel ognioodporny spowodowałyby uszkodzenie polichromii, stiuków i detali historycznych, do których wykonania planuje obecnie zgodnie z harmonogramem przystąpić Wykonawca umowy podstawowej, c) montaż dodatkowych 3 szt hydrantów na obecnym etapie budowy nie spowoduje znacznych uszkodzeń w pomieszczeniach, tym bardziej, że nie zostały w nich jeszcze wykonane końcowe warstwy wykończeniowe. Wprowadzenie innego wykonawcy na budowę jest nieopłacalne ekonomicznie i spowoduje konieczność wykonania dwukrotnie tych samych robót, a także może spowodować obniżenie jakości robót wykończeniowych, zwłaszcza w zakresie polichromii, jak również może powodować wątpliwości co do tego, kto ponosi odpowiedzialność za wykonanie danych robót oraz utrudnić egzekwowanie usunięcia ewentualnych wad lub usterek przez danego Wykonawcę. Ponadto szeroki front obecnie prowadzonych robót, ustawione rusztowania i dźwig nie pozwalają w świetle zwartej umowy z Wykonawcą umowy podstawowej i jego odpowiedzialnością za przejęty teren budowy, na wprowadzenie przez Zamawiającego nowego wykonawcy robót. Dotychczas udzielone zamówienia dodatkowe stanowią 11,7% wartości zamówienia podstawowego. Przewidywany koszt w/w zakresu robót stanowi 0,34% wartości zamówienia podstawowego, a jego wykonanie jest konieczne do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania obiektu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PRBiT CECHINI Stanisław i Józef Cechini Sp. J., ul. Pułaskiego 29, 33-380 Krynica-Zdrój, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.