To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2011-02-07
Zielona Góra: Obsługa prawna Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Numer ogłoszenia: 18020 - 2011; data zamieszczenia: 07.02.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 15322 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4565403, 4565404, 4565277, faks 068 4565404.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Obsługa prawna Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej 79.11.20.00 - Usługi reprezentacji prawnej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zakup współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.02.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radców Prawnych Skorecka - Szajek - Urbaniak - Spółka Partnerska, ul. Mariacka 7/2, 65-073 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 432000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 531360,00
Oferta z najniższą ceną: 531360,00 / Oferta z najwyższą ceną: 531360,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem niniejszego postępowania jest obsługa prawna Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze. Dotychczasowa umowa rozwiązana została na skutek upływu czasu, na który została zawarta. Zamawiający ma prawo i obowiązek zagwarantować sobie, iż świadczone na jego rzecz usługi w zakresie obsługi prawnej realizowanych przez Zarząd Województwa Lubuskiego zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym, obejmującym wydatkowanie środków rozwojowych, pochodzących z Unii Europejskiej, będą świadczone przez profesjonalnego wykonawcę posiadającego duże doświadczenie w tej specyficznej dziedzinie wykonywania zadań publicznych. Należy podkreślić, że dopiero od 2007 r. programy operacyjne, obejmujące okres programowania na lata 2007 - 2013, realizowane są przez samorządy województwa również jako instytucje zarządzające. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż dotychczasowa Kancelaria Prawna świadczyła usługi pomocy prawnej w zakresie wdrażania LRPO od początku okresu programowania w latach 2007 - 2013 stwierdza się, że dysponuje ona wymaganą przez Zamawiającego obszerną wiedzą i doświadczeniem gwarantującymi należyte i profesjonalne wykonanie zamówienia. Co więcej, ponieważ żaden inny podmiot nie świadczył w tym okresie pomocy prawnej w realizacji Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, należy założyć, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu udzielenia zamówienia będzie nie tylko bezcelowe, ale i nieefektywne. Nie bez znaczenia jest fakt, że na obecnym etapie wdrażania LRPO toczą się liczne postępowania sądowo administracyjne przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym i Naczelnym Sądem Administracyjnym, związane z zaskarżaniem przez wnioskodawców negatywnych ocen ich projektów, o których dofinansowanie aplikowali, w których to postępowaniach Instytucja Zarządzająca LRPO jest reprezentowana przez dotychczasową Kancelarię Prawną. Ewentualna zmiana pełnomocników z pewnością negatywnie wpłynie na sprawność przeprowadzenia postępowania skargowego, co również będzie godzić w zasadę celowości i efektywności. W wielu takich postępowaniach Instytucja Zarządzająca przedstawia swoje stanowisko przy bieżącej, nieprzerwanej konsultacji z podmiotem sprawującym aktualną obsługę prawną. Podobnie na obecnym etapie realizacji programu wszczynane są postępowania kontrolne u beneficjentów w zakresie prawidłowej realizacji dofinansowywanych projektów oraz postępowania w przedmiocie zwrotów dotacji rozwojowej. Postępowania te są również prowadzone przy udziale dotychczasowej Kancelarii Prawnej prowadzącej obsługę prawną Departamentu LRPO, a zmiana w trakcie postępowań podmiotu doradczego może wpłynąć negatywnie na proces kontroli i na postępowania w przedmiocie zwrotu dotacji. Mając powyższe na uwadze zachodzi uzasadniony przypadek dający podstawę zawarcia kolejnej umowy w zakresie obsługi prawnej Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych ( Dz.U z 2010 r.,Nr 113,poz.759 z późn.zm). Tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny,a ponadto pozwala na zaoszczędzenie czasu, odgrywającego ważną rolę na obecnym etapie realizacji programu operacyjnego. Przedmiotem dotychczasowej umowy z Kancelarią Prawną obsługująca LRPO było między innymi sporządzanie projektów pism, umów, opinii prawnych oraz zastępstwo prawne przed sądami. Wspomniana Kancelaria Prawna zna już specyfikę działalności Instytucji Zarządzającej LRPO oraz zapoznała się ze szczególnymi postępowaniami sądowymi. Wybór obecnej Kancelarii Prawnej pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nową Kancelarię w zakres działalności w ramach Instytucji Zarządzającej LRPO. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż zgodnie z dyspozycją art.5 a ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca upoważnia zamawiającego do stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art.62 ust.1 lub 67 ust.1 wyżej cytowanej ustawy w sytuacji udzielania przez Zamawiającego zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym. Z treści załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym wynika, iż do usług o charakterze niepriorytetowym zostały zaliczone usługi prawnicze. Podkreślić należy, fakt, że ustawodawca w szczególny sposób potraktował jedną z form prowadzenia działalności prawniczej tj. wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. W takim przypadku zgodnie z treścią art. 5 ust.1 b ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający nie ma obowiązku stosowania przepisów ww ustawy dot. przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Oznacza to ,że Ustawodawca dopuścił możliwość zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania przesłanek określonych odpowiednio w art.62 ust.1 i art.67 ust.1 , jak też szczególnego uzasadnienia dla zastosowania takich trybów, jak ma to miejsce w okolicznościach wskazanych w art.5 ust.1 a , dla pozostałych usług prawniczych. Natomiast w przypadku pozostałych form prowadzenia działalności prawniczej tj. m.in. świadczenia stałego doradztwa prawnego , zamawiający może skorzystać z trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust.1 a ustawy w przypadku gdy istnieją uzasadnione przypadki zastosowania tego trybu , inne niż określone w art.62 ust.1 i art.67 ust.1 cytowanej ustawy. Tak, więc należy stwierdzić, że Zamawiający ma prawo zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze, uznane za usługi o charakterze niepriorytetowym. W takim przypadku zamawiający ma upoważnienie do zastosowania trybu z wolnej ręki na wykonanie powyższej usługi, w oparciu o przepisy art.5 ust.1 a ustawy Prawo zamówień publicznych, gdy występują inne uzasadnione przypadki niż określone w art.62 ust.1 i art.67 ust.1 cytowanej ustawy, a takie właśnie występuje, co wskazano w początkowej części uzasadnienia.
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- LA.261.27.2025 Sukcesywne dostawy materiałów opatrunkowych
- REMONT WIADUKTU WD-7 ZAWADA NAD DROGĄ EKSPRESOWĄ S-3 W KM 187+260
- Budowa oświetlenia dróg w Sołectwach Drzonków i Racula
- Dostawa projektorów i uchwytów
- Świadczenie usługi cateringowej na potrzeby organizacji gali dziesiątej edycji konkursu Lubuski Włącznik. Lider Biznesu Społecznego
- Budowa mostów wraz z dojazdami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 138 w miejscowości Ostrów w km 16+589 i km 16+780
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa doradztwa prawnego (kompleksowej obsługi prawnej) dla projektu FENX.07.01-IP.04-0013/24) Adaptacja i modernizacja przestrzeni Teatru Wielkiego w Łodzi wraz z zakupem sprzętu i wyposażenia
- Kompleksowa obsługa Inżyniera Kontraktu projektu "Modernizacja i adaptacja parteru kamienicy "Pod Kruki" oraz remont infrastruktury technicznej siedziby Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie"
- Zakup usług doradztwa prawnego w zakresie realizacji zadań ustawowych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w obszarze finansowania działalności badawczo - rozwojowej i innowacyjnej oraz innych zadań
- Obsługa prawna dla 32 jednostek KMP/KPP garnizonu śląskiego Policji
- Specjalistyczne usługi doradztwa eksperckiego dla uczestników projektu "INNOWACYJNY MOF EŁK - STARTUP HUB", z podziałem na dwie części:.
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.