eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-02-01

Ogłoszenie nr 17910 - 2017 z dnia 2017-02-01 r.

Toruń: Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 372828


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 34060068500000, ul. Plac Teatralny  2, 87-100   Toruń, państwo Polska, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 656 21 22, faks , e-mail m.sondej-orlowska@kpim.pl
Adres strony internetowej (URL): http://www.bip.kpim.lo.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są usługi pomocy prawnej związane z reprezentacją praw i interesów Zamawiającego w sprawach związanych z prowadzoną przez niego działalnością. Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest osobą prawną ze 100% kapitałowym udziałem Samorządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego, uprawnioną na mocy Aktu Założycielskiego z dnia 31 marca 2009r. do wykonywania zadań inwestycyjnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, dla których organem tworzącym jest samorząd województwa. Głównym celem spółki jest zorganizowanie środków finansowych niezbędnych na realizację inwestycji w służbę zdrowia oraz przeprowadzenie inwestycji. Środki te będą przeznaczone na modernizację i rozbudowę istniejących placówek służby zdrowia oraz zakup dla nich sprzętu i aparatury medycznej. Z wytworzonego majątku będą korzystać poszczególne zakłady opieki zdrowotnej podległe Województwu Kujawsko-Pomorskiemu, przy czym, co do zasady, wytworzony majątek nie zostanie im przekazany na własność. Faktyczny przebieg czynności w ramach Projektu każdorazowo przedstawia się następująco: 1) ustalenie - przy czynnym udziale Szpitali - zakresu, oraz w razie konieczności opracowanie niezbędnej dokumentacji Projektu, 2) zawarcie pomiędzy KPIM a SPZOZ porozumienia o realizacji inwestycji z uwzględnieniem zasad przekazania jej efektów do używania na rzecz SPZOZ, 3) zawarcie umowy kredytowej z EBI, 4) realizacja inwestycji, 5) przekazanie rezultatu inwestycji do używania na rzecz SPZOZ. Realizację całości zadań modernizacyjnych i dostosowawczych, z uwagi na docelowy brak środków finansowych, podzielono na trzy Projekty - "Health 1" na lata 2009 - 2016 , "Health 2" na lata 2016 - 2019 oraz "Health 3" na lata 2016 - 2019, obejmujący wyłącznie rozbudowę Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu. Program - "Health 1" został w całości zrealizowany, natomiast majątek Spółki, wytworzony w jego ramach został przekazany Szpitalom nieodpłatnie do używania. Obecnie natomiast należy kontynuować program w zakresie dalszych modernizacji i doposażenia w niezbędny sprzęt medyczny, niemniej rozważana jest odpłatna formuła przekazania majątku do używania. Podkreślić należy, iż realizacja niniejszego Programu dotyczy w szczególności inwestycji obligatoryjnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 29 czerwca 2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. nr 12, poz. 739 ze zm.) zatem nie zachodzi obawa, iż inwestycje już zrealizowane oraz planowane w najbliższym czasie do realizacji staną się zbędne czy nieużyteczne po wprowadzeniu map potrzeb zdrowotnych. Analiza dotychczasowych działań inwestycyjnych wykazuje, że podjęte przez Spółkę działania przyniosły spodziewane efekty, przede wszystkim w zakresie podniesienia standardu świadczenia usług medycznych i warunków pracy personelu. Tym samym uprawnione jest twierdzenie, że zaplanowane wydatki inwestycyjne w ramach nowej linii kredytowej pozwolą zakończyć sukcesem proces modernizacji w szpitalach wojewódzkich. Projekt "Health 2" planowany jest do realizacji w latach 2016 - 2019. Całkowity koszt projektu to min. 323 mln. zł. , z czego koszt inwestycji planowanych do realizacji z linii kredytowej EBI to 161,5 mln. zł. Umowa kredytowa została zawarta w grudniu 2015r. Reszta środków pochodzić będzie z innych źródeł finansowania, w tym z budżetu województwa oraz wkładów własnych szpitali. Odrębnie, w oparciu o trzecią, odrębną linię kredytową i Program "Health 3", realizowana jest modernizacja i przebudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu. Inwestycja ta jest konsekwencją wdrożonego programu konsolidacji czterech szpitali wojewódzkich na terenie miasta. W dniu 17 listopada 2016r. Spółka zawarła umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na mocy której przyznana został jej linia kredytowa w wysokości 238,5 mln. zł. Środki z EBI mogą stanowić maksymalnie 90% wartości inwestycji, wliczając w o również środki pozyskane z funduszy UE (głównie RPO WK-P). Z uwagi na brak gwarancji Województwa, jednym z elementów zabezpieczenia kredytu jest gwarancja EFIS (tzw. Plan Junckera), co dyskwalifikuje środki KPIM jako wkład własny do RPO WK-P. Ważnym aspektem w zakresie uruchomienia kredytu jest wypracowanie dokumentów zabezpieczających wierzytelność KPIM, w szczególności wypracowanie rozwiązań skutkujących zobowiązaniem Szpitala wobec KPIM do partycypacji w spłacie kredytu. Bezpośrednim efektem realizacji wszystkich inwestycji, których dotyczy niniejszy Program jest dostosowanie budynków oraz wyposażenia Szpitali do wymogów prawa polskiego oraz standardów unijnych w zakresie infrastruktury ochrony zdrowia, dzięki czemu będą mogły one nadal udzielać świadczeń zdrowotnych mieszkańcom regionu. W związku z powyższym przedstawione inwestycje zakładach opieki zdrowotnej są niezbędne do realizacji na przestrzeni najbliższych lat. Po zakończeniu realizacji Projekt nie ulegnie modyfikacji mającej wpływ na charakter lub warunki jego realizacji, ani też modyfikacji powodującej uzyskanie nieuzasadnionej korzyści przez beneficjenta. Koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją inwestycji będą ponosili poszczególni użytkownicy, którzy posiadają pełną zdolność organizacyjną i finansową do utrzymania efektów Projektu. Spółka w związku z zaciągnięciem zobowiązań kredytowych zobowiązana jest do sprawozdawczości na rzecz EBI. Raporty z monitoringu obejmują m. in. zagadnienia podatkowe, zamówień publicznych, obliczanie wskaźników szpitalnych oraz bieżące zmiany prawa w obszarze prawa budowlanego oraz przepisów dotyczących działalności SP ZOZ. Podkreślenia wymaga fakt, iż wszystkie trzy umowy kredytowe podlegają prawu Księstwa Luksemburga natomiast językiem obowiązującym jest język angielski. 2. Świadczenie pomocy prawnej polegać będzie w szczególności na: 1) doradztwie oraz reprezentowaniu Zamawiającego przed sądami (zastępstwo procesowe) i organami administracji, w tym reprezentowanie w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą, oraz sporządzaniu odpowiednich dokumentów i pism związanych z prowadzonymi sprawami; 2) udzielaniu porad prawnych, 3) sporządzaniu kompleksowych opinii prawnych w tym w szczególności w zakresie podatkowym oraz z obszaru finansów publicznych (w pełnym zakresie), 4) kompleksowym doradztwie oraz opiniowaniu dokumentów i postępowań dotyczących zamówień publicznych; 5) bieżące doradztwo podczas spotkań z kontrahentami Zamawiającego, 6) sporządzaniu projektów umów i weryfikacji projektów umów; 7) prowadzeniu spraw związanych z egzekucją należności przypadających Zamawiającemu; 8) sporządzaniu regulacji normatywnych, których przedmiotem są zagadnienia z zakresu działalności Zamawiającego, jak i dokumentów korporacyjnych Zamawiającego; 9) na polecenie Zamawiającego, bieżącym doradztwie podczas narad budowlanych; 10) bieżącym doradztwie związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego; 11) sporządzaniu dokumentów oraz opinii, analiz i rekomendacji związanych z realizacją Projektów Health 1, Health 2 oraz Health 3,bez względu na źródła finansowania; 12) obsłudze umów oraz innych instrumentów, w szczególności zabezpieczeń, związanych z umowami kredytowymi Spółki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w Luksemburgu; 13) wszelkich innych czynności objętych przedmiotem zamówienia ,na każde polecenie Zamawiającego. 14) obsłudze spraw związanych z realizacją projektów Europejskiego Banku Inwestycyjnego; Forma pisemna w zakresie wskazanym w ust. 2, 3, 4, 6, 8 i 11 niniejszego paragrafu umowy i terminach każdorazowo ustalanych przez strony, jednakże nie dłuższych niż 14 dni kalendarzowych w języku polskim oraz na polecenie Zamawiającego również (dodatkowo) w języku angielskim, przy czym wersja anglojęzyczna dokumentu musi być każdorazowo podpisana przez Wykonawcę. Zalecenia i porady Wykonawcy w zakresie wskazanym w ust. 5, 9, 10, 11, 12 i 13 niniejszego paragrafu będą sporządzane w formie pisemnej, na polecenie Zamawiającego, w terminie 3 dni kalendarzowych. 3. W ramach obsługi prawnej Wykonawca zapewnia świadczenie pomocy prawnej na następujących zasadach: 1) Wykonawca zapewni obsługę prawną Zamawiającego w wymiarze do 24 godzin tygodniowo, w tym 12 godzin w trakcie dyżurów pełnionych w siedzibie/biurze Zamawiającego w Toruniu lub w miejscu prowadzenia inwestycji na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego (szczegółowy harmonogram wykonywania dyżurów będzie na bieżąco ustalany z Zamawiającym co tydzień) przez osobę posiadającą tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata lub posiadającego prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 października 2016 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1874), bądź doradcy podatkowego, przy czym Zamawiający zastrzega, iż w sytuacji tego wymagającej zakres dyżurów może skupić się wyłącznie na jednej ,konkretnej specjalności, zaś innym razem może dotyczyć wszystkich wymaganych specjalności. 2) poza świadczeniem pomocy w siedzibie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do udzielania konsultacji w formie telefonicznej i mailowej w zakresie objętym niniejszą umową, w maksymalnym wymiarze 12 godzin w tygodniu. Przy czym dla konsultacji w formie telefonicznej do czasu wykonania usługi w tym zakresie wlicza się wyłącznie czas połączeń telefonicznych (tj. rozmowy), natomiast dla formy telefonicznej przyjmuje się, że napisanie 40 słów w treści maila dla potrzeb rozliczenia równa się 1 minucie. 3) Świadczenie pomocy prawnej musi być wykonywane osobiście przez osoby wskazane w Wykazie personelu stanowiącym załącznik nr 1a do formularza oferty.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 79100000-5
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/02/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT244800.00
Walutapln


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa,  torun@ostrowski-legal.net,  ul. Grudziądzka 110-114,  87-100,  Toruń,  kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 301104.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 301104.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 433944.00
Waluta: Pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.