eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Projekt badawczyWykluczenie cyfrowe na rynku pracy



Ogłoszenie z dnia 2009-06-02

Warszawa: Projekt badawczy: Wykluczenie cyfrowe na rynku pracy
Numer ogłoszenia: 176258 - 2009; data zamieszczenia: 02.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych , ul. Bellottiego 3B, 01-022 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5267511, faks 022 5367514.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka badawczo-rozwojowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt badawczy: Wykluczenie cyfrowe na rynku pracy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Badanie realizowane jest w ramach projektu badawczego Wykluczenie cyfrowe na rynku pracy nr N N1 12 086435, finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. 1. Głównym celem naukowym projektu jest określenie skali, zakresu i skutków wykluczenia cyfrowego na polskim rynku pracy. Realizacja projektu ma pozwolić na: 1) identyfikację barier wdrażania technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych, 2) identyfikację grup szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym (w wymiarze płci, wieku, miejsca zamieszkania, itp.). 3) określenie mechanizmu powstawania wykluczenia cyfrowego. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) obszar badania Badaniem obejmuje problematykę szeroko pojętego wykluczenia cyfrowego na polskim rynku pracy. W toku badań analizie poddaną zostaną takie zagadnienia jak: dostęp do technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych (w szczególności komputera i Internetu) gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, sposoby wykorzystania tych technologii w życiu prywatnym oraz w różnych obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstw, umiejętności obsługi komputera i Internetu, polityka szkoleniowa przedsiębiorstw, bariery wykorzystania technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych oraz aktywność w poszukiwaniu pracy wśród osób bezrobotnych. 2) technika badań/objętość narzędzia badawczego W badaniu zostaną zastosowane dwie techniki badawcze: wywiad kwestionariuszowy połączony z testem kompetencji oraz zogniskowany wywiad grupowy. Wywiad kwestionariuszowy zostanie przeprowadzony z dwoma grupami respondentów: a) Pracownikami przedsiębiorstw - kwestionariusz wywiadu zawiera 91 pytań, test kompetencji wypełniany samodzielnie przez respondenta 51 pytań, b) osobami bezrobotnymi - kwestionariusz wywiadu zawiera 75 pytań, test kompetencji wypełniany samodzielnie przez respondenta 51 pytań. Zogniskowany wywiad grupowy zostanie przeprowadzony z grupą 10-12 pracodawców z dużych, małych i średnich przedsiębiorstw - osobami zarządzającymi przedsiębiorstwami: właściciele (lub współwłaściciele mający realny wpływ na działanie firmy), dyrektorzy naczelni/generalni/zarządzający, prezesi, wice dyrektorzy, wice prezesi lub członkowie zarządu, którzy dysponują wiedzą w zakresie polityki kadrowej przedsiębiorstwa oraz wykorzystania technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych w firmie. Miejsce przeprowadzenia wywiadu - Warszawa. 3. Wielkość próby objętej badaniem 1) Liczebność próby do badania pilotażowego pracowników: 10 osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach 2) Liczebność próby do badania pilotażowego bezrobotnych: 10 osób bezrobotnych 3) Liczebność próby do badania właściwego pracowników: 400 osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach. 4) Liczebność próby do badania właściwego bezrobotnych: 150 osób bezrobotnych 4. Etapy realizacji badania 1) Etap I - badanie pilotażowe bezrobotnych i pracowników (wyłącznie wywiad kwestionariuszowy, bez testu kompetencji) w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy 2) Etap II - badanie właściwe bezrobotnych w terminie 45 dni od dnia podpisania umowy 3) Etap III - badanie właściwe pracowników w terminie 65 dni od dnia podpisania umowy 4) Etap IV - badanie pracodawców w terminie 40 dni od dnia podpisania umowy. 5. Zadania realizacyjne Zamawiający przekaże Wykonawcy kwestionariusze wywiadu oraz test kompetencji do badania pracowników i bezrobotnych oraz scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego do badania pracodawców. Wykonawca: 1) Przeprowadzi konsultację metodologiczną narzędzi badawczych z Zamawiającym 2) Przeszkoli ankieterów pod kątem specyfiki badania 3) Dokona składu oraz druku odpowiedniej liczby kwestionariuszy wywiadu 4) Wykona badania za pomocą kwestionariusza wywiadu 5) Dokona losowania próby do badania pracowników i bezrobotnych 6) Przeprowadzi rekrutację respondentów (pracodawców) do zogniskowanego wywiadu grupowego 7) Wykona badanie za pomocą FGI. 6. Sposób zaliczenia pracy wykonawcy Rozliczenie wykonanej pracy będzie obejmowało: 1) Etap I - przekazanie Zamawiającemu dwóch raportów z przebiegu badań pilotażowych, zawierających wnioski niezbędne do weryfikacji narzędzi badawczych pod kątem ich kompletności, czytelności i zrozumienia przez respondentów oraz prawidłowości sekwencji pytań 2) Etap II - przekazanie Zamawiającemu bazy danych jednostkowych uzyskanych na podstawie badań (na nośniku elektronicznym w formacie Excel i SPSS) oraz wydruki rozkładów brzegowych odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz teście kompetencji 3) Etap III - przekazanie Zamawiającemu bazy danych jednostkowych uzyskanych na podstawie badań (na nośniku elektronicznym w formacie Excel i SPSS) oraz wydruki rozkładów brzegowych odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz teście kompetencji 4) Etap IV - przekazanie Zamawiającemu nagrania video z przebiegu sesji, transkrypcji sesji oraz raportu z przebiegu sesji 7. wskazówki dla doboru próby Dobór próby do badania pracowników: losowo-warstwowy.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00 - Usługi badań społecznych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 65.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: a) dysponują ogólnopolską siecią ankieterską zapewniającą przeprowadzenie badań ilościowych w wyznaczonym terminie, b) dysponują profesjonalnym pomieszczeniem do przeprowadzenia zogniskowanego wywiadu grupowego. c) posiadają odpowiednie doświadczenie tj. w ciągu trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali: - co najmniej jedno badanie przy zastosowaniu techniki wywiadu kwestionariuszowego na grupie bezrobotnych - wielkość próby co najmniej 150 osób, oraz - co najmniej jedno badanie przy zastosowaniu techniki wywiadu kwestionariuszowego na grupie pracowników przedsiębiorstw - wielkość próby co najmniej 400 osób, oraz - co najmniej jedno badanie przy zastosowaniu metody zogniskowanego wywiadu grupowego na grupie pracodawców, które obejmowało co najmniej 1 zogniskowany wywiad grupowy, oraz - co najmniej 1 badanie z obszaru rynku pracy lub zarządzania zasobami ludzkimi o wartości nie niższej niż 60 000 złotych netto, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 Wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich. W przypadku, gdy wykonawca będzie wykazywał osoby, którymi dysponuje inny podmiot lub osoby, którymi dysponuje Wykonawca wraz z osobami, którymi dysponuje inny podmiot - Wykonawca będzie zobowiązany do wypełnienia drugiej strony niniejszego oświadczenia. Wypełniając drugą stronę oświadczenia należy podać nazwę podmiotu, który udostępnia osoby zdolne do wykonania zamówienia. 3) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie badań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, nazwy zamawiającego, krótkiego opisu przedmiotu (w tym oznaczenie grupy podmiotów badanych, wielkości próby, metod badawczych, wartości zamówienia) i dat wykonania, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie. 4) oświadczenie o dysponowaniu ogólnopolską siecią ankieterską. 5) oświadczenie o dysponowaniu profesjonalnym pomieszczeniem do przeprowadzenia zogniskowanego wywiadu grupowego. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia powyższe dokumenty składa co najmniej jeden z nich, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 pkt 1 i 2. Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy za wyjątkiem oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 2), które należy przedstawić w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w ust. 1 pkt 4 muszą spełnić wszyscy Wykonawcy, a warunki określone w ust. 1 pkt 1 - 3 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. 4. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie należy dołączyć do oferty. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipiss.com.pl/zamowienia_publiczne.htm..
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) ul. Bellottiego 3B, 01-022 Warszawa tel./fax 53 67 636 72 00, 636 72 10..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.06.2009 godzina 09:00, miejsce: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) ul. Bellottiego 3B, 01-022 Warszawa.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.