eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bakałarzewo › Wykonanie robot dodatkowych polegających na wymianie posadzki i wymianie parapetów w ramach remontu wewnętrznego budynku Zespołu Szkół w Bakałarzewie



Ogłoszenie z dnia 2014-05-26

Bakałarzewo: Wykonanie robot dodatkowych polegających na wymianie posadzki i wymianie parapetów w ramach remontu wewnętrznego budynku Zespołu Szkół w Bakałarzewie
Numer ogłoszenia: 175998 - 2014; data zamieszczenia: 26.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół w Bakałarzewie, Osiedle 40 Lecia PRL 26A, 16-423 Bakałarzewo, woj. podlaskie, tel. 87 569 42 84, faks 87 569 42 84.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka organizacyjna gminy/jednostka oświatowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robot dodatkowych polegających na wymianie posadzki i wymianie parapetów w ramach remontu wewnętrznego budynku Zespołu Szkół w Bakałarzewie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot dodatkowych polegających na wymianie posadzki i wymianie parapetów w ramach remontu wewnętrznego budynku Zespołu Szkół w Bakałarzewie. Zamówienie obejmuje całkowitą wymianę wylewki posadzkowej poprzez usunięcie zdegradowanej warstwy podkładowej z jastrychu oraz wykonanie nowej wylewki poprzez wypoziomowanie masą samopoziomującą od 0,5 do 2cm. Wymiana posadzki obejmuje: - Zerwanie posadzki cementowej obmiar, - Izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych poziome na wierzchu konstrukcji na lepiku - rozbiórka warstwy izolacji termicznej stropu, - Transport gruzu z terenu rozbiórki przy ręcznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem dostawczym na odległość do 1 km; - Transport gruzu z terenu rozbiórki przy ręcznym załadowaniu i wyładowaniu ciągnikiem kołowym z przyczepą - dodatek za każdy następny rozpoczęty 1 km; - Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne z folii polietylenowej szerokiej poziome podposadzkowe; - Izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych poziome na wierzchu konstrukcji na sucho - jedna warstwa; - Posadzki cementowe wraz z cokolikami zatarte na ostro grubości 25 mm; - Posadzki cementowe wraz z cokolikami zatarte - pogrubienie posadzki o 1 cm; W zakresie wymiany parapetów zamówienie obejmuje następujące elementy: - Wykucie z muru podokienników betonowych z lastryko; - Transport gruzu z terenu rozbiórki przy ręcznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem dostawczym na odległość do 1 km; - Transport gruzu z terenu rozbiórki przy ręcznym załadowaniu i wyładowaniu ciągnikiem kołowym z przyczepą - dodatek za każdy następny rozpoczęty 1 km; - Wymiana elementów zestawu umywalkowego - montaż 2 dodatkowych wsporników; - Obsadzenie podokienników betonowych lub lastrykowych ponad 1.5 w ścianach z cegieł; - Uszczelnienie styków ościeżnic ze ścianami..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie jet realizowane w ramach projektu pn. /Rozwój przedsiębiorczości wśród młodych szansą rozwoju ekonomicznego regionu transgranicznego/ współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt wdrażany jest w ramach Celu 3: Europejska Współpraca Terytorialna Program Współpracy Transgranicznej /Litwa-Polska/ na lata 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.03.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Firma Handlowo-Usługowa /OLMA-BUD/ Zbigniew Sebuń, Chojniak 9A, 19-300 Chojniak 9A, Ełk, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 30091,54 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 37012,59

  • Oferta z najniższą ceną: 37012,59 / Oferta z najwyższą ceną: 37012,59

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zespół Szkół w Bakałarzewie w ramach realizowanego projektu /Rozwój przedsiębiorczości wśród młodych szansą rozwoju ekonomicznego regionu transgranicznego/ udzielił zamówienia, którego przedmiotem są roboty budowlane polegające na wykonaniu remontu wewnętrznego budynku szkoły. Stosowanie do wymagań wskazanych w ustawie Prawo zamówień publicznych, przedmiot zamówienia został opisany za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Zamawiający określając zakres robót budowlanych podał przedmiary prac do wykonania. Zgodnie z udostępnioną dokumentacją wykonawca przedmiotowych robót zobowiązany był do uzupełnienia ubytków posadzki (przykrytej płytkami PCV) na powierzchni stanowiącej 10% ogólnej powierzchni korytarza znajdującego się na II piętrze budynku i oznaczonego nr 3/8. Powierzchnia podlegająca wypełnieniu została obliczona na podstawie ekspertyzy wykonanej w ramach wizji lokalnej poprzedzającej oszacowanie wartości zamówienia. Jednakże w wyniku odkrywki (zerwania) płytek PCV i oględzin wylewki posadzkowej stwierdzono: liczne spękania posadzki, miejscowe wykruszenia posadzki - utratę nośności i przyczepności z podłożem, rozwarstwienie. Jednocześnie stwierdzono, iż parametry wytrzymałościowe wylewki (jastrychu) nie spełniają swoich podstawowych wymogów. W związku z powyższym, ze względu na przeznaczenie obiektu i duże nasilenie użytkowe korytarza, zachodzi konieczność całkowitej wymiany wylewki posadzkowej poprzez usunięcie zdegradowanej warstwy podkładowej z jastrychu i wykonanie nowej wylewki z jednoczesnym jej wypoziomowaniem masą samopoziomującą. Dodatkowo, na etapie prowadzonych robót, dokonano ponownej oceny stanu parapetów we wszystkich pomieszczeniach objętych remontem (uprzednio dokonano na etapie opracowywania dokumentacji projektowej). W wyniku przeprowadzonej ekspertyzy stwierdzono konieczność wymiany istniejących parapetów wewnętrznych prefabrykowanych z lastriko w remontowanych pomieszczeniach, gdyż pozostawienie w takim stanie tych elementów zagraża bezpieczeństwu uczniów. Podczas remontu stwierdzono, iż nastąpiło utlenienie pianki na styku pomiędzy parapetami, oknami i ścianami, jak również naruszenie podczas remontu niektórych parapetów w związku z koniecznością skuwania ścian. W konsekwencji stwierdzono, iż mocowanie parapetów jest niestabilne (występuje słabe ich osadzenie) jak również występuje nieszczelność, która ujawniła się dopiero podczas zdejmowania grzejników. W wyniku ekspertyzy stwierdzono również znaczne ugięcia parapetów i spękania. W związku z powyższym, ze względu na przeznaczenie obiektu, bezpieczeństwo uczniów, należy przewidzieć całkowitą wymianę istniejących parapetów na nowe. Na celowość wykonania ww. zakresu robót wskazują koszty, które należałoby ponieść podczas niezależnej od remontu wymiany parapetów, które będą niewspółmiernie wysokie do kosztów ich wymiany zrealizowanych podczas obecnego remontu. Dlatego tez najbardziej racjonalne ekonomicznie jest wykonanie wymiany parapetów podczas prowadzonych prac w ramach robót dodatkowych. Biorąc pod uwagę powyżej wskazane argumenty, wzmocnione należytą starannością, wynikającą z zasad sztuki budowlanej dla robót właściwego rodzaju, należy uznać, iż dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, konieczne jest wykonanie ww. zakresu prac. Zamawiający zamierza udzielić dodatkowego zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych pomimo faktu, iż w umowie o realizację zamówienia podstawowego strony przewidziały wynagrodzenie ryczałtowe. W opinii Zamawiającego istnieje możliwość udzielenia dodatkowego zamówienia. Po pierwsze przemawia za tym fakt, iż w umowie, której wzór uprzednio stanowił załącznik do SIWZ, strony przewidziały możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy z uwagi na konieczność wykonania robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Po drugie, roboty dodatkowe kwalifikowane jako zamówienie dodatkowe stanowią zawsze nowe zamówienie, nieobjęte zamówieniem podstawowym, które są udzielane w odrębnym postępowaniu, w trybie zamówienia z wolnej ręki po ścisłym spełnieniu przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, niezależnie od charakteru wynagrodzenia przyjętego w umowie podstawowej. Po trzecie, zostają kumulatywnie spełnione przesłanki, od których ustawodawca uzależnia dopuszczalność zastosowania tego trybu udzielenia zamówienia tj. zamówienie jest udzielane dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych (zamówienia podstawowego), z czego zakres robót dodatkowych nie jest objęty zamówieniem podstawowym i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, a wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do realizacji zamówienia podstawowego i spowodowane jest sytuacją, której nie dało się wcześniej przewidzieć przy czym z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Należy podkreślić, iż sytuacją, której nie dało się przewidzieć jest konieczność całkowitej wymiany posadzki oraz parapetów, która ujawniła się dopiero po zerwaniu płytek PVC oraz zdjęciu grzejników(w przypadku wymiany parapetów). Na etapie przygotowania stosownej dokumentacji, które poprzedziło wszczęcie postępowania, nie było możliwości - przy zachowaniu należytej staranności - stwierdzenia wymiany posadzki aż na całkowitej powierzchni, czy też wymiany parapetów w pomieszczeniach objętych remontem. Wobec czego należy przyjąć, iż powyżej wskazany stan faktyczny odpowiada hipotezie normy wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, a Zamawiający zachowuje uprawnienie do udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.