eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaRemont sto³ówki z przyleg³ymi pomieszczeniami w Gimnazjum Nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie.



Og³oszenie z dnia 2010-06-09

Warszawa: Remont sto³ówki z przyleg³ymi pomieszczeniami w Gimnazjum Nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie.
Numer og³oszenia: 160988 - 2010; data zamieszczenia: 09.06.2010
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gimnazjum Nr 92 im. Juliana Ursyna Niemcewicza , ul. Koncertowa 4, 02-787 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6436534, faks 022 6412698.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: g2@ursynow.waw.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: g2@ursynow.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny: szko³a publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont sto³ówki z przyleg³ymi pomieszczeniami w Gimnazjum Nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: przedmiot i zakres robót: Zakres robót obejmuje: 1. Demonta¿ pod³óg z p³ytek ceramicznych, PCV oraz ok³adzin schodów z desek. 4. Wyrównanie pod³o¿a poprzez szlifowanie. 5. Po³o¿enie warstw wyrównuj±cych. 6. U³o¿enie pod³ogi z p³ytek gresowych antypo¶lizgowych. z coko³ami. 7. U³o¿enie p³ytek gresowych na ¶cianach. 8. Wymiana parapetów lastrykowych na konglomerat. 9. Malowanie ¶cian i sufitów farbami emulsyjnymi i akrylowymi. 10. Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na aluminiow± z kompletem okuæ i listwami wykoñczeniowymi. 11. Wymiana instalacji elektrycznej z osprzêtem. 12. Wymiana instalacji sanitarnej z osprzêtem. 13. Wymiana instalacji co. wraz z grzejnikami. 14. Wywóz zdemontowanych elementów na odleg³o¶æ 20 km. Kolorystykê ¶cian i sufitów, p³ytek pod³ogowych i ¶ciennych, stolarki drzwiowej Wykonawca uzgadnia z Dyrektorem placówki. Wykonawca obowi±zany jest zapoznaæ siê z miejscem realizacji zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.43.21.00 - K³adzenie i wyk³adanie pod³óg 45.44.21.00 - Roboty malarskie .

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 20.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawcy zaproszeni do udzia³u w licytacji zobowi±zani bêd± do wniesienia wadium w kwocie 4 000,00 cztery tysi±ce z³), najpó¼niej w terminie wskazanym w Zaproszeniu do wziêcia udzia³u w licytacji elektronicznej. Termin otwarcia licytacji elektronicznej zostanie podany Wykonawcom w zaproszeniu do udzia³u w licytacji elektronicznej. Wadium nie jest wymagane na etapie sk³adania wniosków !!!

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku 1. Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie) wykona³ (tj. zakoñczy³) co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na remoncie placówki o¶wiatowej , o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³otych brutto; Ocena spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie w systemie 1 lub 0, zgodnie z formu³± spe³nia-nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumencie, o którym mowa w pkt III.4) Z tre¶ci za³±czonego dokumentu musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ w/w warunek Wykonawca spe³ni³.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • 2. Wykonawca dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a w szczególno¶ci co najmniej jedn± osob±: a) wyznaczon± do sprawowania funkcji kierownika budowy , posiadaj±c± uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów i potwierdzon± przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego In¿ynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorz±dach Zawodowych Architektów, In¿ynierów Budownictwa oraz Urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z pó¼n. zm.), b) wyznaczon± do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie robót sanitarnych lub odpowiednie, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów i potwierdzon± przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego In¿ynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorz±dach Zawodowych Architektów, In¿ynierów Budownictwa oraz Urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z pó¼n. zm.), c) wyznaczon± do sprawowania funkcji kirownika robót elektrycznych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacji elektrycznej lub odpowiednie, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów i potwierdzon± przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego In¿ynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorz±dach Zawodowych Architektów, In¿ynierów Budownictwa oraz Urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z pó¼n. zm.), Ocena spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie w systemie 1 lub 0, zgodnie z formu³± spe³nia-nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumencie, o którym mowa w pkt III.4) Z tre¶ci za³±czonego dokumentu musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ w/w warunek Wykonawca spe³ni³.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
    • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku, gdy Wykonawca bêdzie polega³ na wiedzy i do¶wiadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian W odniesieniu do art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych - Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany warunków umowy na etapie jej realizacji w zakresie: a- terminu realizacji - pod warunkiem, ¿e zasz³y okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a w szczególno¶ci gdy: a-1 -przed³u¿a siê procedura postêpowania bêd±ca wynikiem zastosowania ¶rodków ochrony prawnej pod warunkiem, ¿e okres wyd³u¿enia terminu realizacji nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ okres, o który procedura siê wyd³u¿y³a; a-2- wyst±pi± warunki pogodowe uniemo¿liwiaj±ce, ze wzglêdów technologicznych, prowadzenie robót - pomimo do³o¿enia przez Wykonawcê wszelkich starañ, z zastrze¿eniem i¿ okres wyd³u¿enia terminu realizacji nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ okres trwania ww. warunków pogodowych powoduj±cych brak mo¿liwo¶ci prowadzenia robót, a stan taki zostanie potwierdzony na pi¶mie przez inspektora nadzoru; - wykonania robót zamiennych - pod warunkiem, ¿e nie powoduj± wykroczenia poza przedmiot zamówienia; b- wynagrodzenia umownego - pod warunkiem, ¿e zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego; c- zmiany osób przewidzianych do nadzoru nad realizacj± umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.6) Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna: www.uzp.gov.pl

IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: www.gimnazjum92internetdsl.pl

IV.4.8) Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych: Wykonawca, pobiera ze wskazanej w og³oszeniu o przedmiotowej licytacji strony internetowej wzór wniosku wraz z za³±cznikami. Nastêpnie, w przypadku zainteresowania udzia³em w licytacji elektronicznej, sk³ada wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. Z³o¿enie wniosku jednocze¶nie oznacza akceptacjê warunków licytacji i postanowieñ umowy. Zamawiaj±cy, po weryfikacji nades³anych wniosków, informuje Wykonawców o wyniku kwalifikacji oraz zaprasza do sk³adania ofert (post±pieñ) wszystkich Wykonawców spe³niaj±cych warunki udzia³u w postêpowaniu. Tre¶æ zaproszenia zawieraæ bêdzie adres strony internetowej, na której odbywaæ siê bêdzie licytacja oraz parametry licytacji elektronicznej (data, godzina otwarcia, czas trwania i warunki zamkniêcia licytacji). Nastêpnie za po¶rednictwem operatora platformy do zakwalifikowanych do udzia³u w licytacji Wykonawców przekazywana jest informacja o sposobie rejestracji na platformie licytacyjnej. Informacja ta przekazywana jest na wskazane we wnioskach Wykonawców adresy e-mail. Po otrzymaniu informacji Wykonawca rejestruje siê na platformie aukcyjnej pod adresem www.uzp.gov.pl postêpuj±c zgodnie z przekazan± procedur± rejestracji. Otrzymany kod dostêpu Wykonawca bêdzie móg³ zmieniæ na nowy - okre¶lony przez siebie. Komputer u¿ytkownika powinien spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania: byæ wyposa¿ony w procesor 733 MHz lub wy¿szy i posiadaæ co najmniej 512 pamiêci RAM, posiadaæ zainstalowany system operacyjny MS Windows XP lub wy¿szy, posiadaæ zainstalowan± przegl±darkê internetow± Microsoft Internet Explorer 6.0. albo Mozilla, posiadaæ po³±czenie z sieci± Internet o szybko¶ci transmisji nie mniejszej ni¿ 128 kb/s..

IV.4.9) Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ: 1. W trakcie licytacji Wykonawca podaje cenê brutto (z VAT) za wykonanie ca³ego zamówienia. W toku licytacji elektronicznej Zamawiaj±cy na bie¿±co przekazuje wszystkim wykonawcom informacje o pozycji sk³adanych przez nich ofert, liczbie wykonawców bior±cych udzia³ w licytacji, tak¿e o cenach z³o¿onych przez nich ofert, z tym, ¿e do momentu zamkniêcia licytacji elektronicznej nie ujawnia informacji umo¿liwiaj±cych identyfikacjê Wykonawców. 2. Zaproponowana przez niego cena bêdzie sta³a w czasie objêtym umow±. Zap³ata nast±pi zgodnie z warunkami umowy - wzór umowy zamieszczony zosta³ w pkt.IV.4.15) og³oszenia 3. Zamawiaj±cy dopuszcza prowadzenie rozliczeñ z Wykonawc± jedynie w walucie polskiej. Dodatkowo nadmienia siê, i¿ post±pienia w trakcie licytacji elektronicznej musz± byæ sk³adane równie¿ w walucie polskiej. 4. Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która zawieraæ bêdzie w chwili zamkniêcia licytacji elektronicznej, najni¿sz± cenê brutto realizacji ca³ego zamówienia. 5. Po zamkniêciu licytacji elektronicznej w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego, Wykonawca, który zosta³ zwyciêzc± licytacji elektronicznej ma obowi±zek przekazaæ Zamawiaj±cemu formularz kalkulacji cenowej sporz±dzony zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do umowy, z tym, ¿e ³±czna cena zamówienia wynikaj±ca z przedmiotu zamówienia musi byæ co najwy¿ej równa cenie wykonania oferty, która wygra³a licytacjê elektroniczn±. Wszystkie ceny musz± byæ ustalone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. 6. Minimalna wysoko¶æ post±pieñ - 2.000,00 z³. Cena wywo³awcza: 199.829,60 z³.

IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

  • Licytacja jednoetapowa czas trwania: 15 minut

IV.4.11) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej: 17.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Gimnazjum nr 92 ul. Koncertowa 4 02-787 Warszawa, Sekretariat szko³y.

IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: Zamawiaj±cy przewiduje otwarcie licytacji elektronicznej w dniu 28/06/2010 godz. 10:00. Ostateczny termin licytacji Zamawiaj±cy poda w zaproszeniu do udzia³u w licytacji elektronicznej..

IV.4.13) Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej (je¿eli dotyczy):

28/06/2010 godz. 10:15

IV.4.14 Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy (dotyczy licytacji elektronicznej):

Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy: Zamawiaj±cy wymaga wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5% warto¶ci ofertowej brutto, w kwocie z³otych, w formie (tj. 5% maksymalnej warto¶ci nominalnej zobowi±zania Zamawiaj±cego wynikaj±cego z umowy). 1.1. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku z nastêpuj±cych form: a) w pieni±dzu, b) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z pó¼n. zm.) 1.2. W przypadku wnoszenia nale¿ytego zabezpieczenia umowy: a) w pieni±dzu, odpowiedni± kwotê nale¿y wp³aciæ na konto podane przez Zamawiaj±cego - citibank w Warszawie S.A., 64 1030 1508 0000 0005 5030 9017 - najpó¼niej w dniu podpisania umowy. b) w pozosta³ych dopuszczanych formach okre¶lonych od pkt. 1.1b) do pkt. 1.1e) dokument zabezpieczenia nale¿y z³o¿yæ w depozycie w Kasie Gimnazjum nr 92 02-787 Warszawa najpó¼niej w dniu podpisania umowy, przed jej podpisaniem. 1.3. Sposób zwrotu zabezpieczenia okre¶lony jest we wzorze umowy.

IV.4.15 Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy licytacji elektronicznej):

wzór umowy W dniu 2010 r. w Warszawie pomiêdzy: Gimnazjum Nr 92 z siedzib± w Warszawie 02-787 przy ul. Koncertowej 4, NIP , REGON zwanym dalej Zamawiaj±cym reprezentowanym przez a NIP REGON zwanym dalej w tek¶cie Wykonawc±, reprezentowanym przez w zwi±zku z wyborem oferty Wykonawcy na podstawie przeprowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustaw± z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z pó¼n. zm.), w trybie licytacji elektronicznej zosta³a zawarta umowa o nastêpuj±cej tre¶ci: § 1 Przedmiot umowy 1. Zamawiaj±cy zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane okre¶lone jako: Remont sto³ówki z przyleg³ymi pomieszczeniami w Gimnazjum Nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie 2. Szczegó³owy zakres Przedmiotu umowy okre¶laj± ni¿ej wymienione dokumenty: 1) Opis Przedmiotu zamówienia, 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 3) Przedmiar robót § 2 Terminy realizacji 1. Rozpoczêcie wykonania Przedmiotu umowy nast±pi niezw³ocznie od dnia wprowadzenia na teren robót. 2. Termin wykonania Przedmiotu umowy ustala siê do dnia 20.08.2010 r. 3. Za datê zakoñczenia Przedmiotu umowy przyjmuje siê datê powiadomienia Zamawiaj±cego przez Wykonawcê o gotowo¶ci do odbioru koñcowego, je¶li roboty zostan± odebrane. 4. W przypadku stwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz kierownika budowy niemo¿no¶ci prowadzenia robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, termin okre¶lony w ust. 2 niniejszego paragrafu przesuwa siê o czas trwania wymienionych przyczyn, o ile przerwy te s± udokumentowane odpowiednimi zapisami w Dzienniku Budowy potwierdzonymi przez inspektora nadzoru inwestorskiego, po wprowadzeniu stosownych zmian do umowy w formie aneksu do umowy. 5. Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu i uzgodni z Zamawiaj±cym w ci±gu 7 dni od podpisania umowy, Harmonogram rzeczowo - finansowy zwany dalej Harmonogramem, uwzglêdniaj±cy elementy robót podlegaj±ce przej¶ciowemu fakturowaniu. 6. W przypadku gdy terminy realizacji poszczególnych elementów Harmonogramu, o którym mowa w ust. 5 ulegn± zmianie skutkiem czego zagro¿ony zostanie termin realizacji przedmiotu umowy wskazany w ust. 2, to Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêdzie prawo wezwania Wykonawcy do przed³o¿enia Harmonogramu naprawczego w terminie 3 dni roboczych od daty dostarczenia wezwania. Termin koñcowy zakoñczenia robót w Harmonogramie naprawczym musi byæ zgodny z terminem okre¶lonym w ust. 2. W przypadku zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego Harmonogramu naprawczego Strony sporz±dz± stosowny aneks do umowy, zmieniaj±cy za³±cznik nr 1 - Harmonogram rzeczowo-finansowy. W przypadku niezatwierdzenia przez Zamawiaj±cego Harmonogramu naprawczego s³u¿yæ mu bêdzie prawo odst±pienia od niniejszej umowy na zasadach wskazanych w § 12 ust. 1 pkt 6. § 3 Obowi±zki Wykonawcy 1. Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y w szczególno¶ci: 1) zrealizowanie Przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1 zgodnie z: a. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i nale¿yt± staranno¶ci±, b. warunkami wynikaj±cymi z przepisów technicznych i prawa budowlanego, c. wymogami wynikaj±cymi z obowi±zuj±cych norm i aprobat technicznych, d. zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego, 2) Zabezpieczenie terenu robót: pomieszczeñ, materia³ów, sprzêtu i narzêdzi przez ca³y okres realizacji Przedmiotu umowy, 3) wykonanie Przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 z materia³ów w³asnych oraz przy pomocy urz±dzeñ, którymi dysponuje, 4) wykonanie Przedmiotu umowy przy u¿yciu materia³ów dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z pó¼n. zm.) oraz przepisami ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881), które posiadaj± odpowiednie atesty i certyfikaty, 5) zapewnienie odpowiednich warunków socjalnych dla pracowników zatrudnionych przy wykonaniu Przedmiotu umowy, 6) zapewnienie kompleksowej obs³ugi geodezyjnej i geotechnicznej oraz niezbêdnych nadzorów s³u¿b technicznych nad ich urz±dzeniami znajduj±cymi siê w pasie frontu robót, 7) wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu na czas robót i wdro¿enie tego projektu, 8) wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, 9) zg³oszenie Zamawiaj±cemu na pi¶mie gotowo¶ci do odbioru Przedmiotu umowy. 2. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za zapewnienie i przestrzeganie warunków bezpieczeñstwa w czasie wykonywania prac. 3. Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest uporz±dkowaæ teren robót, pozostawiaj±c go w stanie nieuszkodzonym i uprz±tniêtym oraz przekazaæ go Zamawiaj±cemu. 4. Wykonawca jest zobowi±zany do ponoszenia odpowiedzialno¶ci za powsta³e w toku w³asnych prac odpady oraz za w³a¶ciwy sposób postêpowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (tekst jednolity - Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z pó¼n. zm.). 5. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za wszelkie szkody powsta³e podczas wykonywania prac, jak równie¿ za roszczenia cywilnoprawne osób trzecich spowodowane dzia³alno¶ci± Wykonawcy w trakcie realizacji umowy. 6. Wykonawca zobowi±zany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia obejmuj±cej ryzyka, zwi±zane z wykonywaniem Przedmiotu umowy, od utraty, zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie wykonywania robót objêtych umow±, a tak¿e w wyniku zdarzeñ losowych i w wyniku dzia³ania osób trzecich na kwotê nie ni¿sz± ni¿ kwota wynagrodzenia brutto za wykonanie przedmiotu umowy, na okres nie krótszy ni¿ od dnia protokolarnego wprowadzenia na teren robót do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót, a tak¿e do ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody, wyrz±dzone Zamawiaj±cemu i osobom trzecim przy wykonywaniu umowy. Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu kopiê zawartej polisy ubezpieczeniowej potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em, najpó¼niej przed wprowadzeniem na teren budowy. 7. Wykonawca poniesie wszelkie koszty zwi±zane z zu¿yciem mediów w zakresie niezbêdnym do wykonania Przedmiotu umowy w ramach wynagrodzenia umownego. 8. Naruszenie obowi±zków wymienionych w ust. 1 do ust. 7 mo¿e byæ podstaw± do odst±pienia od umowy przez Zamawiaj±cego z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy oraz do naliczenia kar umownych na zasadach okre¶lonych w § 9 ust. 1 pkt 3. § 4 Obowi±zki Zamawiaj±cego 1. Zamawiaj±cy wprowadzi Wykonawcê na teren wykonywania robót na podstawie protoko³u wprowadzenia. 2. Zamawiaj±cy przyst±pi do odbioru wykonanych prac nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 7 dni od daty zg³oszenia przez Wykonawcê gotowo¶ci do odbioru Przedmiotu umowy, pod warunkiem potwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego faktu osi±gniêcia zg³oszonej gotowo¶ci. 3. Zamawiaj±cy odbierze prawid³owo wykonany Przedmiot umowy, na podstawie protoko³u odbioru koñcowego Przedmiotu umowy, sporz±dzonego komisyjnie przez przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy. 4. Zamawiaj±cy jest zobowi±zany do terminowej wyp³aty ustalonego wynagrodzenia. § 5 Podwykonawcy 1. W celu sprawnego wykonania robót i zapewnienia dobrej ich jako¶ci, Wykonawca dla wykonania Przedmiotu Umowy mo¿e zatrudniæ Podwykonawców. Wykonawca jest zobowi±zany do zatrudnienia wy³±cznie Podwykonawców maj±cych odpowiednie do¶wiadczenie i kwalifikacje w zakresie realizacji inwestycji o podobnej skali i charakterystyce rzeczowej. 2. W przypadku zamiaru zawarcia umowy z Podwykonawc±, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do uzyskania uprzedniej zgody Zamawiaj±cego w nastêpuj±cym trybie: 1) Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu projekt umowy z Podwykonawc±, 2) w terminie 3 dni od dnia przedstawienia wniosku Wykonawcy, Zamawiaj±cy udzieli na pi¶mie zgody na zawarcie umowy albo podaj±c uzasadnienie - zg³osi sprzeciw lub zastrze¿enia do umowy, 3) zg³oszenie w powy¿szym terminie sprzeciwu lub zastrze¿eñ przez Zamawiaj±cego do proponowanej umowy bêdzie równoznaczne z odmow± udzielenia zgody, 4) w przypadku odmowy okre¶lonej w pkt. 3, Wykonawca ponownie przedstawi projekt umowy z Podwykonawc± w powy¿szym trybie, uwzglêdniaj±cy zastrze¿enia i uwagi zg³oszone przez Zamawiaj±cego 3. Wykonawca zapewni, aby wszystkie umowy z Podwykonawcami zosta³y sporz±dzone na pi¶mie i przeka¿e Zamawiaj±cemu kopiê ka¿dej umowy z Podwykonawc± niezw³ocznie, lecz nie pó¼niej ni¿ do 3 dni od daty jej zawarcia. 4. Ka¿da umowa zawarta przez Wykonawcê z Podwykonawcami powinna zawieraæ postanowienie o obowi±zku uzyskania zgody Zamawiaj±cego i Wykonawcy na zawarcie umowy przez Podwykonawcê z dalszymi Podwykonawcami. Ustalenia ust. 1 - 3 stosuje siê odpowiednio. 5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za zawarcie umowy z Podwykonawc± bez wymaganej zgody Zamawiaj±cego, za¶ skutki z tego wynikaj±ce, bêd± obci±¿a³y Wykonawcê. 6. Umowa z Podwykonawc± bêdzie uwa¿ana za zatwierdzon± przez Zamawiaj±cego, je¶li w terminie 3 dni od dnia przedstawienia projektu umowy wraz z wnioskiem o zatwierdzenie, Zamawiaj±cy nie zg³osi sprzeciwu lub zastrze¿eñ do umowy. 7. Powy¿szy tryb udzielenia zgody bêdzie mieæ zastosowanie do wszelkich zmian, uzupe³nieñ oraz aneksów do umów z Podwykonawcami, a tak¿e do umów zawieranych przez Podwykonawców z dalszymi Podwykonawcami (oraz wprowadzania do nich zmian). Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za stosowanie przez Podwykonawców powy¿szego trybu przy zawieraniu umów z dalszymi Podwykonawcami. 8. Zlecenie wykonania czê¶ci robót Podwykonawcom nie zmienia zobowi±zañ Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego za wykonane roboty. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiaj±cego oraz osób trzecich za dzia³ania, zaniechanie dzia³ania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to by³y dzia³ania, uchybienia lub zaniedbania jego w³asnych pracowników. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do ¿±dania usuniêcia z placu budowy ka¿dego z pracowników Wykonawcy lub Podwykonawców, którzy przez swoje zachowania lub jako¶æ wykonanej pracy dali powód do uzasadnionych skarg. 9. Ka¿dy projekt umowy musi zawieraæ w szczególno¶ci postanowienia dotycz±ce: 1) zakresu robót przewidzianego do wykonania, 2) terminów realizacji, 3) wynagrodzenia, 4) rozwi±zania umowy z Podwykonawc± w przypadku rozwi±zania niniejszej umowy. § 6 Nadzór 1. Ze strony Zamawiaj±cego obowi±zki inspektora nadzoru inwestorskiego wykonywaæ bêdzie 2. Ze strony Wykonawcy obowi±zki kierownika budowy wykonywaæ bêdzie 3. Zakres dzia³ania inspektora nadzoru inwestorskiego i kierownika budowy okre¶laj± przepisy ustawy Prawo budowlane. 4. Wykonawca zobowi±zany jest stosowaæ siê do wszystkich poleceñ i instrukcji wydanych przez inspektora nadzoru dotycz±cych realizacji zadania. § 7 Wynagrodzenie 1. Za wykonanie Przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1, strony ustalaj± wynagrodzenie rycza³towe netto w wysoko¶æ z³. + podatek VAT (22%) z³. co ³±cznie daje kwotê brutto z³ (s³ownie: z³). 2. W wynagrodzeniu okre¶lonym w ust. 1 mieszcz± siê wszelkie koszty wykonania Przedmiotu umowy w tym miêdzy innymi koszty wbudowywanych urz±dzeñ, koszty transportu, robót przygotowawczych, demonta¿owych, porz±dkowych, dokumentacji powykonawczej, informacji o wytworzonych odpadach oraz o sposobach gospodarowania tymi odpadami, obs³ugi geodezyjnej i geotechnicznej, czasowej organizacji ruchu, op³at za odbiory techniczne, badañ itp. 3. Rozliczenie wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 nast±pi: 1) fakturami przej¶ciowymi za roboty odebrane przez Zamawiaj±cego pod wzglêdem ilo¶ci i jako¶ci, opartych o procentowe zaawansowanie stopnia realizacji Przedmiotu umowy okre¶lone przez inspektora nadzoru przy czym ³±czna warto¶æ faktur przej¶ciowych nie mo¿e przekroczyæ 95% warto¶ci przys³uguj±cego im wynagrodzenia 2) faktur± koñcow± po zakoñczeniu i odebraniu robót, wystawion± po podpisaniu protoko³u odbioru koñcowego Przedmiotu Umowy. 4. Zap³ata nale¿no¶ci za wykonane roboty bêdzie realizowana w nastêpuj±cy sposób: 1) w przypadku wykonywania czê¶ci robót bêd±cych Przedmiotem Umowy przez Podwykonawców, o których mowa w § 5, Wykonawca sk³adaj±c fakturê, na któr± opiewa zakres robót wykonywany równie¿ przez Podwykonawcê, dokona stosownego podzia³u nale¿no¶ci pomiêdzy Wykonawcê i Podwykonawcê, 2) zap³ata nale¿no¶ci za wykonane roboty bêdzie nastêpowa³a w ca³o¶ci, na rzecz Wykonawcy, 3) Wykonawca w ci±gu 14 dni od daty przekazania Zamawiaj±cemu wystawionej faktury przej¶ciowej przed³o¿y w siedzibie Zamawiaj±cego kserokopiê potwierdzonego przez Bank, przelewu dokonanego na rachunek bankowy Podwykonawcy, 4) w przypadku nie dostarczenia w ww. terminie przez Wykonawcê kserokopii potwierdzonego przez Bank przelewu Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zatrzymania kwoty nale¿nej Podwykonawcy z bie¿±cej faktury Wykonawcy do momentu spe³nienia warunku podanego w pkt. 3, 5) w przypadku faktury koñcowej z której Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania nale¿no¶ci Podwykonawcom, Wykonawca w terminie siedmiu dni przed terminem p³atno¶ci faktury przez Zamawiaj±cego, z³o¿y kserokopie potwierdzone przez Bank, przelewów dokonanych na rachunki bankowe Podwykonawców. Brak potwierdzenia przekazania nale¿no¶ci Podwykonawcom, spowoduje zatrzymanie z faktury koñcowej wynagrodzenia nale¿nego Podwykonawcom, do momentu spe³nienia tego warunku. 5. Brak zachowania przez Wykonawcê warunków okre¶lonych w ust. 4 pkt 4 i 5 zwalnia Zamawiaj±cego z zap³aty odsetek z tytu³u nieterminowej zap³aty faktur w czê¶ci dotycz±cej zatrzymanych kwot. Ewentualne odsetki wynikaj±ce z nieterminowej p³atno¶ci w stosunku do Podwykonawców obci±¿aj± Wykonawcê. 6. Dla celów wystawienia faktur Strony ustalaj± co nastêpuje: 1) Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e jest podatnikiem podatku od towarów i us³ug VAT, NIP i jest uprawniony do otrzymywania faktur VAT, 2) Wykonawca o¶wiadcza, ¿e jest podatnikiem podatku od towarów i us³ug VAT, NIP i jest uprawniony do wystawiania faktur VAT 7. Za termin zap³aty faktur uznaje siê dzieñ, w którym Zamawiaj±cy poleci³ swojemu bankowi przelaæ na wskazany w fakturze rachunek bankowy okre¶lon± kwotê. 8. Za nieterminowe realizowanie faktur, Wykonawcy przys³uguj± odsetki ustawowe, z zastrze¿eniem postanowieñ ust. 4. 9. Wykonawca wystawi faktury na Gimnazjum nr 92 ul. Koncertowa 4 02-787 Warszawa, NIP 951-19-57-703. 10. Jako p³atnika nale¿y w fakturze wskazaæ Gimnazjum nr 92, ul.Koncertowa 4, 02-787 Warszawa. Fakturê nale¿y z³o¿yæ w sekretariacie szko³y Gimnazjum nr 92 ul. Koncertowa 4 w Warszawie. 11. Nale¿no¶ci z tytu³u realizacji umowy p³atne bêd± przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze w ci±gu 21 dni od dostarczenia prawid³owo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiaj±cego. § 8 Odbiór 1. Wykonawca powiadamia na pi¶mie Zamawiaj±cego o osi±gniêciu gotowo¶ci do odbioru koñcowego Przedmiotu umowy. 2. Zamawiaj±cy wyznaczy termin i rozpocznie czynno¶ci odbioru nie pó¼niej ni¿ w siódmym dniu po otrzymaniu zg³oszenia o osi±gniêciu gotowo¶ci do odbioru Przedmiotu umowy, pod warunkiem potwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego wpisem do Dziennika Budowy faktu osi±gniêcia zg³oszonej gotowo¶ci. 3. Z czynno¶ci odbioru sporz±dza siê protokó³ podpisany przez strony. 4. Nieobecno¶æ Wykonawcy lub upowa¿nionego pisemnie pe³nomocnika nie wstrzymuje czynno¶ci odbioru, Wykonawca traci jednak w tym wypadku prawo do zg³oszenia swoich zastrze¿eñ i zarzutów w stosunku do wyniku odbioru. 5. Je¶li w toku czynno¶ci odbioru zostan± stwierdzone wady daj±ce siê usun±æ, to Zamawiaj±cy odmówi odbioru do czasu ich usuniêcia i wyznaczy termin na ich usuniêcie. 6. Zamawiaj±cy mo¿e podj±æ decyzjê o przerwaniu czynno¶ci odbioru, je¿eli w czasie tych czynno¶ci ujawniono istnienie takich wad, które uniemo¿liwiaj± u¿ywanie Przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem - a¿ do czasu usuniêcia tych wad. 7. Data dokonania odbioru robót po usuniêciu wad i usterek jest dat±, od której biegn± terminy rêkojmi i gwarancji oraz zwrotu czê¶ci zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 8. W przypadku zaistnienia wad nie daj±cych siê usun±æ Zamawiaj±cy ma prawo odst±piæ od umowy. § 9 Kary umowne 1. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do naliczenia kar umownych w nastêpuj±cych sytuacjach: 1) za zw³okê w wykonaniu Przedmiotu umowy w terminie okre¶lonym w § 2 pkt 2 umowy w wysoko¶ci 0,5 % warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto okre¶lonego w § 7 ust. 1 za ka¿dy rozpoczêty dzieñ zw³oki, nie wiêcej ni¿ 20% wynagrodzenia brutto, 2) za zw³okê w usuniêciu wad stwierdzonych przy odbiorze robót lub w okresie gwarancji i rêkojmi, w wysoko¶ci 0,5 % warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto okre¶lonego w § 7 ust. 1 za ka¿dy rozpoczêty dzieñ zw³oki liczony od dnia wyznaczonego na usuniêcie wad, nie wiêcej ni¿ 20% wynagrodzenia brutto, 3) za odst±pienie przez któr±kolwiek ze Stron od umowy z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy w wysoko¶ci 20% warto¶ci wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 7 ust. 1. 2. W przypadku gdy zw³oka, o której mowa w ust. 1 pkt 1 przekroczy 14 dni kalendarzowych, a zaawansowanie prac wskazuje, i¿ prawid³owe wykonanie Przedmiotu umowy wymaga³oby okresu d³u¿szego ni¿ 30 dni, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ w trybie natychmiastowym od umowy. W takim przypadku Wykonawca zap³aci karê umown± w wysoko¶ci 20% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 7 ust. 1. 3. W razie, gdy kary umowne nie pokryj± poniesionej szkody Zamawiaj±cy zachowuje mo¿liwo¶æ dochodzenia odszkodowania uzupe³niaj±cego na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym. 4. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie 30 dni od powziêcia wiadomo¶ci o tych okoliczno¶ciach. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wykonawca mo¿e ¿±daæ wy³±cznie wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u wykonania czê¶ci umowy. 6. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo potr±cenia kary umownej z wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, bez wcze¶niejszego wezwania Wykonawcy do zap³aty tej kary. 7. W przypadku odst±pienia od umowy, postanowienia niniejszego paragrafu, §3 ust.8, §8 ust.8 i §12 pozostaj± wi±¿±ce dla stron. § 10 Gwarancja i rêkojmia 1. Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu gwarancji na wykonane roboty, w ramach której zobowi±zuje siê do: 1) usuniêcia ujawnionych usterek, 2) wymiany materia³ów i elementów wadliwych, 3) obni¿enia ceny w przypadku, gdy usterek i wad nie mo¿na usun±æ. 2. Okres udzielonej gwarancji na wykonane roboty wynosi 36 miesiêcy. 3. Okres rêkojmi rozszerza siê odpowiednio do okresu gwarancji. 4. Bieg terminu okresu gwarancji i rêkojmi rozpoczyna siê od dnia dokonania protokolarnego odbioru koñcowego Przedmiotu umowy. 5. Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu dokumenty gwarancyjne na zamontowane materia³y wraz z dokumentami odpowiednich atestów i certyfikatów, wystawione przez ich producentów. 6. O wykryciu wady Zamawiaj±cy jest obowi±zany zawiadomiæ na pi¶mie Wykonawcê w terminie 14 dni od daty jej ujawnienia. 7. Istnienie wady powinno byæ stwierdzone protokolarnie z wyznaczeniem przez Zamawiaj±cego terminu na usuniêcie wad. 8. Okres gwarancji ulega odpowiedniemu przed³u¿eniu o czas trwania napraw gwarancyjnych. 9. Dokumentem gwarancyjnym jest niniejsza umowa. § 11 Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy 1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca wniós³ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy zwane dalej Zabezpieczeniem stanowi±ce 5 % Wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 7 ust. 1, w ³±cznej wysoko¶ci z³ (s³ownie: ) 2. W przypadku nie zakoñczenia realizacji Przedmiotu Umowy w terminie umownym oraz up³ywu terminu wa¿no¶ci Zabezpieczenia, (gdy nie zostanie wniesione nowe Zabezpieczenie), Zamawiaj±cy w celu zabezpieczenia roszczeñ wynikaj±cych z niniejszej umowy zatrzyma nale¿n± kwotê zabezpieczenia z tego tytu³u poprzez potr±cenie jej z najbli¿szych faktur (dotyczy Zabezpieczenia wniesionego w innej formie ni¿ w pieni±dzu). 3. W ramach Zabezpieczenia, o którym mowa w ust. 1, ustala siê, ¿e 100% wniesionej kwoty bêdzie stanowi³o Zabezpieczenie w okresie realizacji Przedmiotu Umowy. 70% wniesionego Zabezpieczenia zostanie zwolnione w ci±gu 30 dni od dnia przekazania przez Wykonawcê Przedmiotu Umowy i przyjêcia go przez Zamawiaj±cego jako nale¿ycie wykonanego tj. odebranego, w formie protoko³u odbioru koñcowego. 30% wniesionego Zabezpieczenia przeznaczone bêdzie na zabezpieczenie ewentualnych roszczeñ w okresie rêkojmi i zostanie zwolnione nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi, na podstawie protokó³u z przegl±du, sprawdzaj±cego stan techniczny Przedmiotu Umowy po okresie rêkojmi. 4. Kwota Zabezpieczenia wniesiona w pieni±dzu bêdzie podlega³a zwrotowi - z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³y one przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku, prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek Wykonawcy, po nale¿ytym wykonaniu zobowi±zañ umownych, wynikaj±cych z niniejszej umowy. § 12 Odst±pienie od umowy 1. Zamawiaj±cy jest uprawniony do odst±pienia od umowy z winy Wykonawcy, je¶li Wykonawca: 1) nie podj±³ wykonania obowi±zków wynikaj±cych z niniejszej umowy w terminie 14 dni od daty wprowadzenia na budowê, 2) przerwa³ wykonanie robót z przyczyn nie le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego - za wyj±tkiem przyczyn spowodowanych si³± wy¿sz±- za¶ przerwa trwa d³u¿ej ni¿ 14 dni , 3) realizuje roboty niezgodnie z warunkami technicznymi wykonania robót i nie dokona ich naprawy w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego, 4) realizuje roboty niezgodnie z otrzyman± dokumentacj±, bez akceptacji przedstawiciela Zamawiaj±cego i nie przystêpuje do w³a¶ciwego wykonania robót w ci±gu 7 dni od daty powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, 5) przekroczy terminy okre¶lone w Harmonogramie robót o 30 dni kalendarzowe i nie przed³o¿y pomimo wezwania Zamawiaj±cego Harmonogramu naprawczego w trybie okre¶lonym w § 2 ust. 6, 6) przekroczy terminy okre¶lone w Harmonogramie robót o 30 dni kalendarzowe a Zamawiaj±cy nie zatwierdzi Harmonogramu naprawczego. 2. Odst±pienie od umowy winno byæ poprzedzone pisemnym wyznaczeniem terminu na podjêcie dzia³añ zgodnych z warunkami okre¶lonymi w umowie. 3. W przypadku odst±pienia od umowy przez Zamawiaj±cego z tytu³ów wymienionych w ust. 1: 1) Wykonawca jest zobowi±zany do zap³aty Zamawiaj±cemu kar umownych, 2) Wykonawca sporz±dzi przy udziale i akceptacji Zamawiaj±cego protokó³ inwentaryzacji robót w toku na dzieñ odst±pienia od umowy oraz zabezpieczy na swój koszt przerwane roboty w zakresie uzgodnionym przez Strony, a nastêpnie protokolarnie przeka¿e Zamawiaj±cemu teren robót, 3) Zamawiaj±cy ustali nale¿ne Wykonawcy wynagrodzenie za prace faktycznie wykonane i odebrane na podstawie protoko³u odbioru. § 13 Postanowienia koñcowe 1. W sprawach nieuregulowanych niniejsz± umow± maj± zastosowanie przepisy powszechnie obowi±zuj±ce, w szczególno¶ci ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Kodeks Cywilny, Prawo budowlane. 2. Strony zobowi±zuj± siê do informowania o ka¿dej zmianie adresu siedziby pod rygorem uznania za dorêczon± korespondencji przes³anej na adres wskazany w umowie. Obowi±zek trwa przez ca³y okres trwania gwarancji na wykonane roboty. 3. Prawa i obowi±zki wynikaj±ce z niniejszej umowy nie mog± byæ przenoszone na osoby trzecie, bez pisemnej zgody obu Stron. 4. Sprawy sporne powsta³e na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzygane bêd± przez s±d powszechny w³a¶ciwy miejscowo dla siedziby Zamawiaj±cego. 5. Wszelkie zmiany warunków umowy oraz o¶wiadczenia jej dotycz±ce pod rygorem niewa¿no¶ci wymagaj± formy pisemnej. 6. Umowê sporz±dzono w 4 jednobrzmi±cych egzemplarzach po 2 egzemplarze dla ka¿dej ze Stron. 7. Wykonawca zobowi±zuje siê do zapewnienia bezpieczeñstwa i ochrony danych osobowych pozyskanych w zwi±zku z realizacj± niniejszej umowy jak równie¿ do zapewnienia Zamawiaj±cemu nadzoru i kontroli nad przetwarzaniem i ochron± w/w danych osobowych. Za³±czniki: Za³±cznik Nr 1 - Harmonogram rzeczowo-finansowy. Za³±cznik Nr 2 - Opis Przedmiotu zamówienia Za³±cznik Nr 3 -. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Za³±cznik Nr 4 - Przedmiar robót Zamawiaj±cy Wykonawca

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Sposób porozumiewania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami a) Wszelkie o¶wiadczenia, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± za pomoc± faksu (przy czym zawsze dopuszczalna jest forma pisemna), natomiast wnioski wraz z za³±cznikami przekazywane s± w formie pisemnej. b) Zamawiaj±cy i Wykonawcy od momentu otwarcia do momentu zamkniêcia licytacji przekazuj± wnioski, o¶wiadczenia i inne informacje drog± elektroniczn±. c) Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami s±: - w zakresie dotycz±cym przedmiotu zamówienia: Pan Mariusz Karczewski - dyrektor szko³y tel. 022/643-65-34 fax 022/ 641-26-98 - w zakresie dotycz±cym zagadnieñ formalno-prawnych: Pan Mariusz Karczewski - dyrektor szko³y tel. 022/ 643-65-34 fax 022/ 641-26-98 - w zakresie dotycz±cym licytacji elektronicznej Pan Mariusz Karczewski tel. 022643-65-34, fax: 022 641-26-98 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia: 2.1. O¶wiadczenie wymienione w pkt III. 4.1) Og³oszenia w zakresie: art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± wspólnie (przez umocowanego Pe³nomocnika), potwierdzaj±c, i¿ okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki spe³niaj± razem. 2.2. Pozosta³e dokumenty i o¶wiadczenia wymienione w pkt III. 4.1) Og³oszenia winien przed³o¿yæ jeden albo wiêcej Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, tak aby potwierdziæ ³±czne spe³nianie warunku, którego dotyczy. 2.3. Dokument wymieniony w pkt III. 4.2) Og³oszenia winien przed³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia z osobna, tak aby samodzielnie potwierdziæ brak podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia. 2.4. O¶wiadczenie wymienione w pkt. III. 4.2) Og³oszenia winien przed³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia z osobna, tak aby samodzielnie potwierdziæ brak podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza, aby niniejszy dokument zosta³ z³o¿ony wspólnie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, lecz w takiej sytuacji na niniejszym dokumencie wymagany jest podpis ka¿dego uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia. 3. Opis sposobu przygotowywania wniosku 3.1. Wniosek musi zawieraæ: 3.1.1. Wype³niony formularz wniosku, zgodny z tre¶ci± za³±cznika nr 2 do Og³oszenia, zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiaj±cego - www.gimnazjum92.internetdsl.pl 3.1.2. O¶wiadczenia i dokumenty, wymagane postanowieniami pkt. III. 4.1), III. 4.2), oraz odpowiednio wymagane postanowieniami pkt. III 4.3.1), III.6), potwierdzaj±ce spe³nienie przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania. Uwaga: Odnosz±c siê do dokumentu, wyszczególnionego w pkt. III. 4.2) Og³oszenia - w stosunku do osób fizycznych, zamiast o¶wiadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP - za wystarczaj±ce uzna siê z³o¿one o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. III. 4.2). 3.1.3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niniejsze pe³nomocnictwo musi okre¶laæ: temat postêpowania, którego dotyczy pe³nomocnictwo, wykonawców (nazwy i dok³adne adresy) ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, wskazanie Wykonawcy - pe³nomocnika, zakres umocowania. Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez wszystkich uprawnionych Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie oraz za³±czone do wniosku w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza. UWAGA! W przypadku spó³ki cywilnej, której wspólnicy traktowani s± jako Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o zamówienie - zobligowani s± za³±czyæ powy¿ej wyszczególnione pe³nomocnictwo. 3.1.4. Je¿eli wniosek oraz za³±czniki, o¶wiadczenia i dokumenty zostan± podpisane przez osobê albo osoby dzia³aj±ce na podstawie pe³nomocnictwa, do wniosku nale¿y za³±czyæ w³a¶ciwe pe³nomocnictwo w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza 3.2.Wniosek musi byæ sporz±dzony w jêzyku polskim. Ka¿dy dokument sk³adaj±cy siê na wniosek i sporz±dzony w jêzyku obcym musi byæ z³o¿ony wraz z jego t³umaczeniem na jêzyk polski, po¶wiadczonym przez Wykonawcê. 3.3. Wniosek oraz wszystkie za³±czniki, o¶wiadczenia i dokumenty, wymagaj±ce podpisu Wykonawcy, musz± byæ podpisane, przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi. 3.4. Wszelkie poprawki w tre¶ci wniosku musz± byæ naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisuj±cej wniosek. 3.5.Dokumenty (z wy³±czeniem pe³nomocnictw oraz o¶wiadczenia, o którym mowa poni¿ej) sk³adane s± w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona przez Wykonawcê kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci. 3.6. O¶wiadczenie, w zakresie art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy PZP oraz o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sk³adane s± w formie orygina³u. 3.7.Zamawiaj±cy zaleca, aby strony wniosku by³y trwale ze sob± po³±czone i kolejno ponumerowane, z zastrze¿eniem sytuacji opisanej w pkt. 3.8 Og³oszenia. 3.8.W przypadku gdyby wniosek, za³±czniki, o¶wiadczenia lub dokumenty zawiera³y informacje, stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci zastrzec, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa. Informacje te winny byæ umieszczone w osobnym opakowaniu, strony za¶ trwale ze sob± po³±czone i ponumerowane. 3.9. Zastrze¿enie, o którym mowa w pkt 3.8., musi zostaæ za³±czone odrêbnie do wniosku, lecz w tym samym opakowaniu co wniosek. 4. Miejsce i termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej 4.1. Wniosek nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego przy ul. Koncertowej 4 02-787 Warszawa sekretariat szko³y, do dnia 17.06.2010 r. do godz. 10:00 4.2. Koperta ma byæ zaadresowana nastêpuj±co: GIMNAZJUM NR 92 Ul. Koncertowa 4 02-787 Warszawa Sekretariat Wniosek w licytacji elektronicznej na: Remont sto³ówki z przyleg³ymi pomieszczeniami w Gimnazjum Nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie 4.3. W przypadku b³êdnego oznakowania przez Wykonawcê koperty, Zamawiaj±cy nie poniesie z tego tytu³u ¿adnych sankcji. 5. Informacje o formalno¶ciach, jakie powinny zostaæ dope³nione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 5.1.Wykonawca/y, którego/ych oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±, zobowi±zany/i bêdzie/± najpó¼niej w dniu podpisania umowy z³o¿yæ Zamawiaj±cemu: a) kopiê potwierdzaj±c± wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, o którym mowa w pkt IV.4.14) Og³oszenia. c) formularz cenowy, o którym mowa w pkt IV.4.9) 5 Og³oszenia. 5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani bêd± nie pó¼niej ni¿ w dniu podpisania umowy przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu - umowê reguluj±c± zasady ich wspó³pracy, wspó³dzia³ania, odpowiedzialno¶ci. 6.Wykonawca nie mo¿e zleciæ Podwykonawcom wszystkich rodzajów prac objêtych niniejszym zamówieniem. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy wskazania we wniosku czê¶ci zamówienia, któr± zamierza powierzyæ Podwykonawcom. 7. Wzór wniosku wraz z za³±cznikami dostêpny jest w formacie PDF na stronie www.gimnazjum92.internetdsl.pl.

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.