eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobra › Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-10-29

Dobra: Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu
Numer og³oszenia: 157611 - 2015; data zamieszczenia: 29.10.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urz±d Gminy , ul. Szczeciñska 16A, 72-003 Dobra, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3113048, faks 0914241545.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.dobraszczecinska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj Rozbudowy szko³y podstawowej w Bezrzeczu. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz budowy na jej podstawie obiektu szkolnego w pe³ni wykoñczonego wraz z instalacjami, osprzêtem wewnêtrznym i pod³±czeniami do mediów zewnêtrznych, zrealizowanego w technologii lekkiego szkieletu stalowego, dobudowanego do istniej±cego budynku szko³y podstawowej, przy ul. Górnej 3, dzia³ka nr 20, obrêb Bezrzecze pn.: Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu. 2) Zakres zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje: a) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, z³o¿enie wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowê oraz nadzór autorski nad realizacj± robót budowlanych, b) realizacjê robót budowlanych, c) wyposa¿enie obiektu w meble ruchome. 3) Podstawê wykonania ww. zakresu stanowi: a) Program funkcjonalno-u¿ytkowy sporz±dzony przez ARCHITEKTON Dorota Bu³ka, z siedzib± w Szczecinie; b) decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego. 4) Zakres robót obejmuje równie¿ obs³ugê geodezyjn± oraz geodezyjn± inwentaryzacjê powykonawcz±, a tak¿e sporz±dzenie ¶wiadectwa charakterystyki energetycznej budynku. 5) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno-u¿ytkowy, stanowi±cy za³±cznik do niniejszej umowy. 6) W ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowi±zany jest równie¿ zaprojektowaæ i wykonaæ nowe ogrodzenie panelowe wraz z dwoma furtkami wej¶ciowymi oraz dwoma bramami wjazdowymi wokó³ budynku szko³y tj. 180. mb. 2. Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje: a) Sporz±dzenie aktualnej mapy sytuacyjno-wysoko¶ciowej do celów projektowych (wtórnik mapy zasadniczej w skali 1:500), b) Projekt budowlany uwzglêdniaj±cy wszystkie niezbêdne bran¿e ³±cznie z projektem zagospodarowania terenu, c) Projekt wykonawczy we wszystkich bran¿ach; d) Charakterystykê energetyczn± obiektu; e) Informacjê dotycz±c± bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia dla ka¿dej bran¿y; f) Specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu dokumentacji projektowej w ka¿dej bran¿y; g) Kosztorysy inwestorskie dla ka¿dej bran¿y; h) Przedmiary robót dla ka¿dej bran¿y; i) Instrukcjê bezpieczeñstwa p.po¿.; j) Uzyskanie wszystkich niezbêdnych uzgodnieñ, pozwoleñ i opinii wymaganych obowi±zuj±cymi przepisami. 3. Projekt powinien byæ opracowany w nastêpuj±cych bran¿ach: a) Projekt zagospodarowania terenu; b) Architektura z technologi±; c) Konstrukcja d) Instalacje sanitarne wewnêtrzne: wody, kanalizacji sanitarnej, c.c.w. i c.o. e) Instalacja wentylacji mechanicznej; f) Instalacja elektryczna wewnêtrzna: elektryczna i o¶wietleniowa, w tym o¶wietlenia ewakuacyjnego; g) Instalacja odgromowa; h) Instalacje teletechniczne; i) Instalacje zewnêtrzne: wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, c.o. i c.c.w., gazu, elektryczna, o¶wietlenia zewnêtrznego; j) Charakterystyka energetyczna obiektu; 4. Do zadañ Wykonawcy nale¿y przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na budowê. 5. Dokumentacjê niezbêdn± do uzyskania wszelkich opinii, uzgodnieñ i pozwoleñ wymaganych przepisami dostarcza Wykonawca na swój koszt. 6. W trakcie wykonywania dokumentacji Zamawiaj±cy ma prawo do kontroli zaawansowania prac projektowych. 7. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy, do obowi±zków Wykonawcy w ramach dzia³añ nale¿y: 1) Uzyskanie akceptacji projektu budowlanego przez Zamawiaj±cego przed z³o¿eniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowê; 2) Uzyskanie akceptacji projektu wykonawczego przez Zamawiaj±cego; 3) Opracowanie dokumentacji projektowej w nastêpuj±cych ilo¶ciach egzemplarzy: a) Projekt budowlany wszystkich bran¿ - po 5 egz.; b) Projekt wykonawczy wszystkich bran¿ - po 5 egz.; c) Kosztorysy inwestorskie dla ka¿dej bran¿y - po 2 egz.; d) Przedmiary robót dla ka¿dej bran¿y - po 2 egz.; e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 5 egz.; f) Instrukcjê bezpieczeñstwa p.po¿. - po 2 egz.; g) Dokumentacja w wersji elektronicznej, format zapisu PDF - 2 egz. 4) Przed³o¿enie o¶wiadczenia o kompletno¶ci we wszystkich wymaganych bran¿ach, dokumentacji projektowej stanowi±cej przedmiot umowy oraz o¶wiadczenia, ¿e dokumentacja projektowa zosta³a wykonana w sposób zgodny z ustaleniami okre¶lonymi w Decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz wymogami ustawy Prawo budowlane i przepisami prawa. 8. Projektant przenosi na Zamawiaj±cego w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 13 umowy ca³o¶æ autorskich praw maj±tkowych oraz w³asno¶æ egz. utworu, w tym równie¿ prawo wykonywania zale¿nego prawa autorskiego i wyra¿a zgodê na: 1) Dokonywanie w projekcie zmian wynikaj±cych z potrzeby zmiany rozwi±zañ projektowych, zastosowania materia³ów, ograniczenia wydatków, zmiany obowi±zuj±cych przepisów itd.; 2) Utrwalanie projektu w postaci cyfrowej; 3) Zwielokrotnianie projektu poprzez odbitki ksero; 4) Udostêpnienie projektu osobom trzecim w celu wykonania przez nie nadzoru nad wykonaniem prac realizowanych na podstawie tego projektu. 9. Sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie: 1) Kontroli zgodno¶ci realizacji inwestycji z projektem, w toku wykonywania robót budowlanych; 2) Uzgadniania i oceny zasadno¶ci wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zg³aszanych w toku wykonywania robót budowlanych, 3) Udzia³u w komisjach, naradach technicznych, 4) Udzielania wszelkich wyja¶nieñ dotycz±cych w±tpliwo¶ci powsta³ych w toku realizacji inwestycji, wynikaj±cych z opracowanej dokumentacji projektowej, 5) Udzia³u w odbiorze inwestycji i w czynno¶ciach maj±cych na celu doprowadzenie do osi±gniêcia projektowanej zgodno¶ci funkcjonalnej obiektu, 6) Sprawowania aktywnego nadzoru, weryfikacji, opiniowania, doboru oraz koordynacji w zakresie szczegó³owych rozwi±zañ wykonawczych. 10. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy i SIWZ, do obowi±zków Zamawiaj±cego nale¿y: 1) Zatwierdzenie dokumentacji projektowej w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni kalendarzowych; 2) Protokolarne przekazanie Wykonawcy terenu budowy w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowê; 3) Dokonanie odbioru koñcowego. 11. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy i SIWZ, do obowi±zków Wykonawcy nale¿y: 1) Dostarczenie w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy szczegó³owego harmonogramu rzeczowo-finansowego do zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego. Na wniosek Wykonawcy harmonogram mo¿e byæ aktualizowany, za zgod± Zamawiaj±cego; 2) Dostarczenie w dniu podpisania umowy Tabeli Elementów Rozliczeniowych, bêd±cej za³±cznikiem do umowy, sporz±dzonej w stopniu szczegó³owo¶ci, co najmniej takim jak we wzorze za³±czonym do SIWZ. Ujêta w Tabeli Elementów Rozliczeniowych: a) Warto¶æ wynagrodzenia brutto za wykonanie dokumentacji projektowej nie mo¿e przekroczyæ 3% warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto; b) Warto¶æ wynagrodzenia brutto za prowadzenie nadzoru autorskiego nad robotami nie mo¿e przekroczyæ 1% warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto; 3) protokolarne przejêcie od Zamawiaj±cego terenu budowy; 4) budowa zaplecza budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb w³asnych wraz z zabezpieczeniem dostawy mediów niezbêdnych dla ich funkcjonowania (zapewnienie dostawy wody energii elektrycznej, odprowadzenia nieczysto¶ci); 5) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r. w sprawie dziennika budowy, monta¿u i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz og³oszenia zawieraj±cego dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia; 6) zapewnienie ochrony mienia znajduj±cego siê na terenie budowy, w szczególno¶ci pod wzglêdem przeciwpo¿arowym; 7) oznaczenie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami; 8) zabezpieczenie terenu budowy poprzez jego trwa³e ogrodzenie. Ogrodzenie ma byæ wykonane z p³yt pe³nych i jednorodnych na ca³ym obwodzie, w sposób uniemo¿liwiaj±cy dostêp osób trzecich; 9) wykonanie Planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia; 10) uzyskanie zatwierdzenia materia³ów budowlanych przed ich wbudowaniem - udzielanego przez bran¿owych Inspektorów nadzoru oraz przekazywanie Inspektorom na bie¿±co: certyfikaty na znak bezpieczeñstwa, deklaracje zgodno¶ci wyrobów z polsk± lub europejsk± norm±, aprobaty techniczne - dla tych materia³ów oraz gwarancji producentów dla montowanych urz±dzeñ i sprzêtu; 11) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeñ i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - monta¿owych, na w³asny koszt; 12) zg³oszenie Inspektorowi nadzoru inwestorskiego robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych, 13) wykonanie na w³asny koszt odkrywki elementów robót budz±cych w±tpliwo¶æ w celu sprawdzenia jako¶ci ich wykonania, je¿eli wykonanie tych robót nie zosta³o zg³oszone do sprawdzenia przed ich zakryciem; 14) usuniêcie poza teren budowy wszelkich urz±dzeñ tymczasowych, zaplecza itp., po zakoñczeniu robót; 15) uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót, doprowadzenie nawierzchni wjazdu oraz dróg wewnêtrznych na terenie Publicznej Szko³y Podstawowej w Bezrzeczu do stanu sprzed rozpoczêcia budowy; 16) dostarczenie Zamawiaj±cemu, po zakoñczeniu robót (nie pó¼niej ni¿ 5 dni roboczych po zg³oszeniu robót do odbioru), dokumentacji odbiorowej: a) o¶wiadczenia kierownika budowy, zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo budowlane: - o zgodno¶ci wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowê i przepisami, - o doprowadzeniu do nale¿ytego stanu i porz±dku terenu budowy; b) dokumentacji powykonawczej potwierdzonej przez Kierownika budowy i Inspektorów bran¿owych; c) protoko³ów odbiorów technicznych (orygina³y); d) protoko³ów prób, badañ i sprawdzeñ; e) geodezyjnej inwentaryzacja powykonawcza wraz ze sporz±dzon± w jej wyniku dokumentacj± geodezyjno-kartograficzn± (mapa zasadnicza - arkusz w skali 1:500 obejmuj±cy ca³y zakres robót) - zarejestrowan± w PODGIK. f) orygina³u dziennika budowy. 12. Wszystkie materia³y pochodz±ce z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagaj±ce wywozu, bêd± stanowi³y w³asno¶æ Wykonawcy. Wykonawca jest wytwórc± odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. z pó¼n. zmianami. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu umowy, ma obowi±zek w pierwszej kolejno¶ci poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a je¿eli z przyczyn technologicznych jest on niemo¿liwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania powsta³ych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowi±zany jest udokumentowaæ Zamawiaj±cemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru koñcowego przedmiotu umowy..

II.1.5)

V przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
  • 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj Rozbudowy szko³y podstawowej w Bezrzeczu. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz budowy na jej podstawie obiektu szkolnego w pe³ni wykoñczonego wraz z instalacjami, osprzêtem wewnêtrznym i pod³±czeniami do mediów zewnêtrznych, zrealizowanego w technologii lekkiego szkieletu stalowego, dobudowanego do istniej±cego budynku szko³y podstawowej, przy ul. Górnej 3, dzia³ka nr 20, obrêb Bezrzecze pn.: Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu. 2) Zakres zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje: a) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, z³o¿enie wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowê oraz nadzór autorski nad realizacj± robót budowlanych, b) realizacjê robót budowlanych, c) wyposa¿enie obiektu w meble ruchome. 3) Podstawê wykonania ww. zakresu stanowi: a) Program funkcjonalno-u¿ytkowy sporz±dzony przez ARCHITEKTON Dorota Bu³ka, z siedzib± w Szczecinie; b) decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego. 4) Zakres robót obejmuje równie¿ obs³ugê geodezyjn± oraz geodezyjn± inwentaryzacjê powykonawcz±, a tak¿e sporz±dzenie ¶wiadectwa charakterystyki energetycznej budynku. 5) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno-u¿ytkowy, stanowi±cy za³±cznik do niniejszej umowy. 6) W ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowi±zany jest równie¿ zaprojektowaæ i wykonaæ nowe ogrodzenie panelowe wraz z dwoma furtkami wej¶ciowymi oraz dwoma bramami wjazdowymi wokó³ budynku szko³y tj. 180. mb. 2. Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje: a) Sporz±dzenie aktualnej mapy sytuacyjno-wysoko¶ciowej do celów projektowych (wtórnik mapy zasadniczej w skali 1:500), b) Projekt budowlany uwzglêdniaj±cy wszystkie niezbêdne bran¿e ³±cznie z projektem zagospodarowania terenu, c) Projekt wykonawczy we wszystkich bran¿ach; d) Charakterystykê energetyczn± obiektu; e) Informacjê dotycz±c± bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia dla ka¿dej bran¿y; f) Specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu dokumentacji projektowej w ka¿dej bran¿y; g) Kosztorysy inwestorskie dla ka¿dej bran¿y; h) Przedmiary robót dla ka¿dej bran¿y; i) Instrukcjê bezpieczeñstwa p.po¿.; j) Uzyskanie wszystkich niezbêdnych uzgodnieñ, pozwoleñ i opinii wymaganych obowi±zuj±cymi przepisami. 3. Projekt powinien byæ opracowany w nastêpuj±cych bran¿ach: a) Projekt zagospodarowania terenu; b) Architektura z technologi±; c) Konstrukcja d) Instalacje sanitarne wewnêtrzne: wody, kanalizacji sanitarnej, c.c.w. i c.o. e) Instalacja wentylacji mechanicznej; f) Instalacja elektryczna wewnêtrzna: elektryczna i o¶wietleniowa, w tym o¶wietlenia ewakuacyjnego; g) Instalacja odgromowa; h) Instalacje teletechniczne; i) Instalacje zewnêtrzne: wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, c.o. i c.c.w., gazu, elektryczna, o¶wietlenia zewnêtrznego; j) Charakterystyka energetyczna obiektu; 4. Do zadañ Wykonawcy nale¿y przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na budowê. 5. Dokumentacjê niezbêdn± do uzyskania wszelkich opinii, uzgodnieñ i pozwoleñ wymaganych przepisami dostarcza Wykonawca na swój koszt. 6. W trakcie wykonywania dokumentacji Zamawiaj±cy ma prawo do kontroli zaawansowania prac projektowych. 7. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy, do obowi±zków Wykonawcy w ramach dzia³añ nale¿y: 1) Uzyskanie akceptacji projektu budowlanego przez Zamawiaj±cego przed z³o¿eniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowê; 2) Uzyskanie akceptacji projektu wykonawczego przez Zamawiaj±cego; 3) Opracowanie dokumentacji projektowej w nastêpuj±cych ilo¶ciach egzemplarzy: a) Projekt budowlany wszystkich bran¿ - po 5 egz.; b) Projekt wykonawczy wszystkich bran¿ - po 5 egz.; c) Kosztorysy inwestorskie dla ka¿dej bran¿y - po 2 egz.; d) Przedmiary robót dla ka¿dej bran¿y - po 2 egz.; e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 5 egz.; f) Instrukcjê bezpieczeñstwa p.po¿. - po 2 egz.; g) Dokumentacja w wersji elektronicznej, format zapisu PDF - 2 egz. 4) Przed³o¿enie o¶wiadczenia o kompletno¶ci we wszystkich wymaganych bran¿ach, dokumentacji projektowej stanowi±cej przedmiot umowy oraz o¶wiadczenia, ¿e dokumentacja projektowa zosta³a wykonana w sposób zgodny z ustaleniami okre¶lonymi w Decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz wymogami ustawy Prawo budowlane i przepisami prawa. 8. Projektant przenosi na Zamawiaj±cego w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 13 umowy ca³o¶æ autorskich praw maj±tkowych oraz w³asno¶æ egz. utworu, w tym równie¿ prawo wykonywania zale¿nego prawa autorskiego i wyra¿a zgodê na: 1) Dokonywanie w projekcie zmian wynikaj±cych z potrzeby zmiany rozwi±zañ projektowych, zastosowania materia³ów, ograniczenia wydatków, zmiany obowi±zuj±cych przepisów itd.; 2) Utrwalanie projektu w postaci cyfrowej; 3) Zwielokrotnianie projektu poprzez odbitki ksero; 4) Udostêpnienie projektu osobom trzecim w celu wykonania przez nie nadzoru nad wykonaniem prac realizowanych na podstawie tego projektu. 9. Sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie: 1) Kontroli zgodno¶ci realizacji inwestycji z projektem, w toku wykonywania robót budowlanych; 2) Uzgadniania i oceny zasadno¶ci wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zg³aszanych w toku wykonywania robót budowlanych, 3) Udzia³u w komisjach, naradach technicznych, 4) Udzielania wszelkich wyja¶nieñ dotycz±cych w±tpliwo¶ci powsta³ych w toku realizacji inwestycji, wynikaj±cych z opracowanej dokumentacji projektowej, 5) Udzia³u w odbiorze inwestycji i w czynno¶ciach maj±cych na celu doprowadzenie do osi±gniêcia projektowanej zgodno¶ci funkcjonalnej obiektu, 6) Sprawowania aktywnego nadzoru, weryfikacji, opiniowania, doboru oraz koordynacji w zakresie szczegó³owych rozwi±zañ wykonawczych. 10. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy i SIWZ, do obowi±zków Zamawiaj±cego nale¿y: 1) Zatwierdzenie dokumentacji projektowej w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni kalendarzowych; 2) Protokolarne przekazanie Wykonawcy terenu budowy w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowê; 3) Dokonanie odbioru koñcowego. 11. Poza innymi obowi±zkami wynikaj±cymi z tre¶ci umowy i SIWZ, do obowi±zków Wykonawcy nale¿y: 1) Dostarczenie w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy szczegó³owego harmonogramu rzeczowo-finansowego do zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego. Na wniosek Wykonawcy harmonogram mo¿e byæ aktualizowany, za zgod± Zamawiaj±cego; 2) Dostarczenie w dniu podpisania umowy Tabeli Elementów Rozliczeniowych, bêd±cej za³±cznikiem do umowy, sporz±dzonej w stopniu szczegó³owo¶ci, co najmniej takim jak we wzorze za³±czonym do SIWZ. Ujêta w Tabeli Elementów Rozliczeniowych: a) Warto¶æ wynagrodzenia brutto za wykonanie dokumentacji projektowej nie mo¿e przekroczyæ 3% warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto; b) Warto¶æ wynagrodzenia brutto za prowadzenie nadzoru autorskiego nad robotami nie mo¿e przekroczyæ 1% warto¶ci wynagrodzenia umownego brutto; 3) protokolarne przejêcie od Zamawiaj±cego terenu budowy; 4) budowa zaplecza budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb w³asnych wraz z zabezpieczeniem dostawy mediów niezbêdnych dla ich funkcjonowania (zapewnienie dostawy wody energii elektrycznej, odprowadzenia nieczysto¶ci); 5) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r. w sprawie dziennika budowy, monta¿u i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz og³oszenia zawieraj±cego dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia; 6) zapewnienie ochrony mienia znajduj±cego siê na terenie budowy, w szczególno¶ci pod wzglêdem przeciwpo¿arowym; 7) oznaczenie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami; 8) zabezpieczenie terenu budowy poprzez jego trwa³e ogrodzenie. Ogrodzenie ma byæ wykonane z p³yt pe³nych i jednorodnych na ca³ym obwodzie, w sposób uniemo¿liwiaj±cy dostêp osób trzecich; 9) wykonanie Planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia; 10) uzyskanie zatwierdzenia materia³ów budowlanych przed ich wbudowaniem - udzielanego przez bran¿owych Inspektorów nadzoru oraz przekazywanie Inspektorom na bie¿±co: certyfikaty na znak bezpieczeñstwa, deklaracje zgodno¶ci wyrobów z polsk± lub europejsk± norm±, aprobaty techniczne - dla tych materia³ów oraz gwarancji producentów dla montowanych urz±dzeñ i sprzêtu; 11) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeñ i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - monta¿owych, na w³asny koszt; 12) zg³oszenie Inspektorowi nadzoru inwestorskiego robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych, 13) wykonanie na w³asny koszt odkrywki elementów robót budz±cych w±tpliwo¶æ w celu sprawdzenia jako¶ci ich wykonania, je¿eli wykonanie tych robót nie zosta³o zg³oszone do sprawdzenia przed ich zakryciem; 14) usuniêcie poza teren budowy wszelkich urz±dzeñ tymczasowych, zaplecza itp., po zakoñczeniu robót; 15) uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót, doprowadzenie nawierzchni wjazdu oraz dróg wewnêtrznych na terenie Publicznej Szko³y Podstawowej w Bezrzeczu do stanu sprzed rozpoczêcia budowy; 16) dostarczenie Zamawiaj±cemu, po zakoñczeniu robót (nie pó¼niej ni¿ 5 dni roboczych po zg³oszeniu robót do odbioru), dokumentacji odbiorowej: a) o¶wiadczenia kierownika budowy, zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo budowlane: - o zgodno¶ci wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowê i przepisami, - o doprowadzeniu do nale¿ytego stanu i porz±dku terenu budowy; b) dokumentacji powykonawczej potwierdzonej przez Kierownika budowy i Inspektorów bran¿owych; c) protoko³ów odbiorów technicznych (orygina³y); d) protoko³ów prób, badañ i sprawdzeñ; e) geodezyjnej inwentaryzacja powykonawcza wraz ze sporz±dzon± w jej wyniku dokumentacj± geodezyjno-kartograficzn± (mapa zasadnicza - arkusz w skali 1:500 obejmuj±cy ca³y zakres robót) - zarejestrowan± w PODGIK. f) orygina³u dziennika budowy. 12. Wszystkie materia³y pochodz±ce z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagaj±ce wywozu, bêd± stanowi³y w³asno¶æ Wykonawcy. Wykonawca jest wytwórc± odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. z pó¼n. zmianami. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu umowy, ma obowi±zek w pierwszej kolejno¶ci poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a je¿eli z przyczyn technologicznych jest on niemo¿liwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania powsta³ych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowi±zany jest udokumentowaæ Zamawiaj±cemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru koñcowego przedmiotu umowy.

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 71.22.00.00 - Us³ugi projektowania architektonicznego 71.22.30.00 - Us³ugi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacj± 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowê 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.30.00 - Roboty na placu budowy .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 511.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Ka¿dy wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ sw± ofertê wadium w wysoko¶ci 50 000,00 PLN (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych). 2. Wykonawcy wnosz± wadium w terminie do dnia 25.11.2015 r. do godz. 10:30. 3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w formach wynikaj±cych z art. 45 ustawy: 1) w pieni±dzu - przelewem na konto Zamawiaj±cego: Bank PEKAO S.A. II Oddzia³ Szczecin, nr 91 1240 3927 1111 0000 4099 2097 (w tytule nale¿y wpisaæ numer postêpowania WKI.ZP.271.42.2015.AA), a potwierdzenie przelewu do³±czyæ do oferty, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej (z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym), 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, - orygina³ dokumentu powinien byæ w osobnej kopercie z dopiskiem WADIUM do przetargu pn.: Rozbudowa szko³y podstawowej w Bezrzeczu - w kasie Zamawiaj±cego, pok. 1 w budynku Urzêdu Gminy Dobra ul. Szczeciñska 16a, 72-003 Dobra (poniedzia³ki 8-17, wtorki i pi±tki 10-14, ¶rody i czwartki 7-14), natomiast kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em powinna zostaæ zamieszczona w ofercie. 4. Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiaj±cego w przypadku gdy: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, 4) gdy odmówi uzupe³nienia dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, na wezwanie zamawiaj±cego. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z tre¶ci tych gwarancji musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ: 1) zobowi±zanie gwaranta (banku, zak³adu ubezpieczeñ) do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 4 i 10 bez potwierdzania tych okoliczno¶ci, 2) termin obowi±zywania gwarancji, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowan± form± wadium zostanie przez zamawiaj±cego wykluczony a oferta uznana za odrzucon±. 8. W ofercie nale¿y wpisaæ nr konta, na który zamawiaj±cy bêdzie móg³ zwróciæ wadium lub do oferty za³±czyæ upowa¿nienie dla osoby, której zamawiaj±cy bêdzie móg³ zwróciæ wadium. 9. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowa na rachunku bankowym. 10. Dyspozycjê w zakresie wyp³aty wadium wp³aconego w formie pieniê¿nej, Zamawiaj±cy zwraca wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem ust. 4 a ustawy PZP tj. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5, lub informacji, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 11. Dyspozycjê w zakresie wyp³aty wadium wp³aconego w formie pieniê¿nej, dla Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy przeka¿e do w³a¶ciwego oddzia³u banku wykonawcy niezw³ocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 12. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz± zamawiaj±cy zaliczy wadium wp³acone w pieni±dzu na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 13. Zamawiaj±cy zwróci wadium niezw³ocznie na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 14. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, je¿eli w wyniku ostatecznego rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. Je¿eli wadium zostanie wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy zwróci je wraz z odsetkami wynikaj±cym z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê mog± wykonawcy, którzy wyka¿± siê: do¶wiadczeniem w realizacji prac podobnych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku wiedzy i do¶wiadczenia, tj.: 1 pracy polegaj±cej na zaprojektowaniu i budowie/przebudowie/rozbudowie obiektu budowlanego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie; Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony równie¿ wówczas gdy wykonawca wyka¿e siê do¶wiadczeniem w zaprojektowaniu co najmniej jednego obiektu budowlanego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, oraz do¶wiadczeniem w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegaj±cej na wybudowaniu obiektu budowlanego o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie ubiegaæ siê mog± Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e dysponuj± lub bêd± dysponowaæ minimum 1 osob± posiadaj±c± nastêpuj±ce uprawnienia: a) kierownik budowy (min. 1 osoba) w bran¿y budowlanej posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie aktualnie obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego lub inne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, b) kierownik robót (min. 1 osoba) w zakresie bran¿y sanitarnej posiadaj±cy uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych na podstawie aktualnie obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego lub inne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. c) kierownik robót (min. 1 osoba) w zakresie bran¿y elektrycznej posiadaj±cy uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych na podstawie aktualnie obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego lub inne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. d) projektant w bran¿y architektonicznej w specjalno¶ci architektonicznej, posiadaj±cy uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej; e) projektant w bran¿y konstrukcyjno-budowlanej w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowalnej, posiadaj±cy uprawnienia budowlane bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, f) projektant w bran¿y sanitarnej w specjalno¶ci w instalacyjnej, posiadaj±cy uprawnienia budowlanej bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ wodoci±gowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych; g) projektant w bran¿y elektrycznej w specjalno¶ci w instalacyjnej, posiadaj±cy uprawnienia budowlanej bez ograniczeñ do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada dostêp do ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie ni¿szej ni¿ 500 000,00 z³ brutto.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;

Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:

  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto wykonawcy maj± do³±czyæ do oferty nastêpuj±ce dokumenty: 1) ofertê cenow± zgodnie z rozdzia³em I pkt 3; W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jeden dokument; 2) odpowiednie pe³nomocnictwa; Tylko w sytuacjach okre¶lonych w rozdziale I pkt 6 zdanie drugie SIWZ lub w przypadku sk³adania oferty wspólnej (rozdzia³ III pkt 1 SIWZ); 3) proponowany przez Wykonawcê okres gwarancji w ramach kryterium okres gwarancji wpisany w za³±cznik nr 1, pkt. 3. 4) op³acon± polisê, 5) dowód wniesienia wadium;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Okres gwarancji - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej umowy: 1) Konieczno¶æ przed³u¿enia terminu umownego z powodu: a) dzia³ania si³y wy¿szej, tj. wyj±tkowego zdarzenia lub okoliczno¶ci; b) z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego; c) nie uwa¿a siê za czynnik zak³ócaj±cy wp³yw czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy sk³adaniu ofert musi byæ normalnie brany pod uwagê (wyj±tek stanowi± przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof); d) w przypadku konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych lub uzupe³niaj±cych, których wykonanie ma wp³yw na termin realizacji zamówienia; e) w przypadku konieczno¶ci usuniêcia niewybuchów, niewypa³ów lub prowadzenia badañ archeologicznych. 2) Ograniczenie zakresu robót wynikaj±cych z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego. 3) Konieczno¶æ wykonania dodatkowych badañ, ekspertyz, analiz itp. 4) Konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, niewykraczaj±cych poza zakres przedmiotu zamówienia, których wprowadzenie bêdzie konieczne dla wykonania ca³o¶ci robót i uzyskania za³o¿onego efektu u¿ytkowego. 5) Zmiana przepisów, które skutkuj± zmian± pozwolenia na budowê wydanego dla realizowanego zamówienia. 6) Konieczno¶æ wykonania prac wynikaj±cych z zaleceñ organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego, PIP itp. 7) Zmiana inspektora nadzoru, kierownika budowy, kierownika robót, koordynatora prac ze strony Zamawiaj±cego. 8) Zmiana Podwykonawców robót z tym, ¿e w przypadku zmiany podwykonawcy, który udostêpni³ podwykonawcy swój zasób w celu spe³nienia warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e inny podwykonawca lub on sam spe³nia je w stopniu niemniejszym ni¿ wymagany w SIWZ. 9) Zmiana nr konta Wykonawcy lub innych danych podmiotowych. 10) w przypadku nie uzyskania decyzji administracyjnych, uzgodnieñ lub opinii niezbêdnych do zakoñczenia prac projektowych stanowi±cych przedmiot umowy, pomimo z³o¿enia kompletnych wniosków do w³a¶ciwych organów w terminach przewidzianych w odrêbnych przepisach na ich wydanie. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy; 11) w przypadku istotnej zmiany przepisów reguluj±cych wykonanie prac stanowi±cych przedmiot umowy. W takim przypadku zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy, 12) wyst±pi potrzeba uzyskania zmiany decyzji o pozwoleniu na budowê w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. Zamawiaj±cy nie przewiduje zmiany terminu umownego, gdy potrzeba uzyskania aneksu do decyzji o pozwoleniu na budowê wyniknie z b³êdów Wykonawcy; 13) Wyst±pi opó¼nienie w przekazaniu placu budowy, a opó¼nienie to bêdzie mia³o wp³yw na termin zakoñczenia inwestycji. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dobraszczecinska.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Dobra ul. Szczeciñska 16a, 72-003 Dobra.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 25.11.2015 godzina 10:30, miejsce: Urz±d Gminy Dobra ul. Szczeciñska 16a, 72-003 Dobra, sekretariat - pok. Nr 8..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.