Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-13
Zakopane: na świadczenie specjalistycznych usług pedagogicznych i psychologicznych na potrzeby realizacji projektu systemowego: Aktywni i zintegrowani - bardziej samodzielni, realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 155650 - 2011; data zamieszczenia: 13.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakopanem , ul. Jagiellońska 7, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. (018) 20 147 33, faks (018) 20 147 33.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopszakopane.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: na świadczenie specjalistycznych usług pedagogicznych i psychologicznych na potrzeby realizacji projektu systemowego: Aktywni i zintegrowani - bardziej samodzielni, realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług pedagogicznych i psychologicznych na potrzeby realizacji projektu systemowego: Aktywni i zintegrowani - bardziej samodzielni, realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zakres zamówienia obejmuje Zadanie 1- Usługa psychologiczna przeprowadzona w II etapach: Etap I Przeprowadzenie diagnoz psychologicznych (określenie poziomu predyspozycji, potrzeb i deficytów) w wymiarze 2 godz.na osobę dla nie więcej niż 27 uczestników projektu na rozpoczęcie projektu - łącznie 54 godzin. Etap II Przeprowadzenie porad w wymiarze 2 godz.na osobę dla nie więcej niż 27 uczestników projektu na zakończenie udziału w projekcie - podsumowanie działań, ewaluacja rezultatów miękkich określonych we wniosku o dofinansowanie - łącznie 54 godzin. Wymiar usługi łącznie w zadaniu 1 - 108 godzin. Zadanie 2 - Mediacje rodzinne: Przeprowadzenie 2 edycji mediacji rodzinnych, zawierających tematykę w zakresie zasad komunikacji, istoty konfliktów międzyludzkich, pracę z emocjami, analizę dotychczasowych niepowodzeń w komunikacji (mocne i słabe strony uczestników) i sposoby rozwiązywania konfliktów. Wymiar usługi - 30 godzin na edycję - łącznie : 60godzin ( dla jednej edycji: 6 spotkań po 5 godzin) dla 2 grup (1 - nie więcej niż 15 uczestników projektu, 2 - nie więcej niż 12 uczestników projektu). Zadanie 3 - Terapia rodzinna : Przeprowadzenie 1 edycji terapii rodzinnej zawierającej tematykę w zakresie rozwijania umiejętności budowania prawidłowych relacji w różnych układach i stosunkach międzyludzkich z naciskiem na stosunki w obrębie rodziny (analiza mocnych i słabych stron, prawidłowa komunikacja, wyrażanie uczuć i oczekiwań). Wymiar usługi - 40 godzin ( 10 spotkań po 4 godziny) dla nie więcej niż 12 uczestników projektu. Zadanie 4 - Pedagog terapeuta: Przeprowadzenie indywidualnych porad pedagogicznych (analiza trudności wychowawczych, zakres problemu i jak mu przeciwdziałać, analiza słabych i mocnych stron jako rodzica, pomoc dla dziecka, przeciwdziałania zagrożeniom) dla osób z trudnościami wychowawczymi, bezradnością opiekuńczą jako kontynuacja działań w ramach terapii rodzinnej. Wymiar usługi 4 godz. na osobę, dla nie więcej niż 12 uczestników projektu, łącznie 48 godzin. Zadanie 5 - Trening umiejętności społecznych: Przeprowadzenie treningu mającego na celu poprawę funkcjonowania rodziny w zakresie bezradności opiekuńczo - wychowawczej, trudności wychowawczych oraz związane z poprawą prowadzenia gospodarstwa domowego i pochodne. Trening prowadzony przez asystenta rodziny dla nie więcej niż 12 uczestników projektu w wymiarze - 6 osób na asystenta, łącznie 2 asystentów (jeden psycholog, jeden pedagog) przez okres 3 m-cy. Zadanie 6 - Trening kompetencji społecznych: Przeprowadzenie 1 edycji treningu kompetencji społecznych zawierającego elementy komunikacji społecznej, techniki prawidłowego komunikowania się (werbalne i niewerbalne), kształtowanie umiejętności rozpoznawania i modelowania własnych stanów emocjonalnych, wzmacnianie samooceny i poczucia własnej wartości, moduł radzenia sobie ze stresem i przezwyciężania problemów życiowych dla nie więcej niż 15 uczestników projektu. Wymiar usługi - 30 godz. grupowo - 6 spotkań po 5 godzin. Zadanie 7 - Warsztaty edukacyjno - profilaktyczne: Przeprowadzenie 1 edycji warsztatów edukacyjno profilaktycznych zawierających tematykę w zakresie zarządzania stanami emocjonalnymi (struktura umysłu i doświadczenia subiektywnego, zmiana perspektywy problemu na perspektywę rozwiązania), skuteczną komunikację ( budowanie kontaktu interpersonalnego, dostrojenie werbalne i pozawerbalne, trening asertywności), zasady skutecznego działania ( poprawne formułowanie celu, strategia kreatywnego myślenia). Wymiar usługi - 40 godzin ( 10 spotkań po 4 godziny) dla nie więcej niż 15 uczestników projektu. Zadanie 8 - Lider grupy wsparcia: Pełnienie funkcji lidera dla grup wsparcia dla 2 grup, po zrealizowaniu warsztatów edukacyjno - profilaktycznych oraz terapii rodzinnej, po 2 osoby na grupę. Wymiar usługi - 5 spotkań na grupę po 1 godzinie. Szczegółowy opis zamówienia dla każdej części oraz opis szczegółowych wymogów wraz z zakresem wykonywanych czynności stawianych osobom, które będą realizowały poszczególne Zadania, zawiera załącznik Nr 6 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 7.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dotyczy zadań: Ad. 1) Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Ad. 2) Wiedza i doświadczenie: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Ad. 3) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia W celu potwierdzenia spełniania warunku, należy: a) składając ofertę częściową na Zadanie 1: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobą posiadającą wykształcenie wyższe specjalistyczne - psychologiczne, posiadającą doświadczenie w usługach tego typu, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę w zawodzie. b) składając ofertę częściową na Zadanie 2: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia dwoma osobami posiadającymi wykształcenie wyższe specjalistyczne (dopuszczalne: pedagogiczne, socjologiczne, socjalne, rodzinne) oraz dodatkowo uprawnienia mediatora rodzinnego, posiadającymi doświadczenie w prowadzeniu mediacji grupowo, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej. c) składając ofertę częściową na Zadanie 3: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobą posiadającą wykształcenie wyższe specjalistyczne (dopuszczalne: pedagogiczne, rodzinne) oraz uprawnienia do prowadzenia terapii rodzinnej, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu działań zawierających żądane elementy - min. 2 lata, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej. d) składając ofertę częściową na Zadanie 4: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobą posiadającą wykształcenie wyższe specjalistyczne - pedagogiczne z uprawnieniami do prowadzenia terapii rodzinnej - edukator, posiadającą doświadczenie w usługach tego typu, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej, posiadającą co najmniej 3-letnią praktykę w zawodzie. e) składając ofertę częściową na Zadanie 5: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobami posiadającymi wykształcenie wyższe specjalistyczne - psychologiczne (1 osoba) oraz wykształcenie wyższe specjalistyczne - pedagogiczne (1 osoba), posiadającymi doświadczenie w usługach tego typu, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej, prowadzącymi trening umiejętności społecznych min. 1 rok. f) składając ofertę częściową na Zadanie 6: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobą posiadającą wykształcenie wyższe specjalistyczne (dopuszczalne: pedagogiczne, psychologiczne, socjologiczne, socjalne, rodzinne), posiadającą doświadczenie w prowadzeniu działań zawierających żądane elementy, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej. g) składając ofertę częściową na Zadanie 7: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobą posiadającą wykształcenie wyższe specjalistyczne (dopuszczalne: psychologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, socjalne, rodzinne) oraz dodatkowo uprawnienia specjalisty/terapeuty ds. uzależnień, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu działań grupowych z osobami uzależnionymi. h) składając ofertę częściową na Zadanie 8: wykazać dysponowanie przy realizacji tej części zamówienia osobami posiadającymi wykształcenie wyższe specjalistyczne (dopuszczalne: pedagogiczne, psychologiczne, rodzinne) oraz uprawnienia do prowadzenia terapii rodzinnej lub instruktora ds. uzależnień ( w zależności od typu grupy), posiadającą doświadczenie w prowadzeniu tego typu działań, pracującą z osobami korzystającymi z pomocy społecznej.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie wymaganych uprawnień i dokumentów w zależności od zadania.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy (Załącznik nr 2 do SIWZ) 2) Wykaz osób które będą realizować zamówienie (Załącznik nr 4 do SIWZ) 3) Oświadczenie że wykazane osoby posiadają wymagane wykształcenie i doświadczenie 4) Dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku gdy o udzielenie niniejszego zamówienia Wykonawcy ubiegają się wspólnie - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W oparciu o art. 144 ust.1 ustawy Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany umowy: - zmiany terminu świadczenia usług w przypadkach wprowadzenia zmian wytycznych Jednostki Wdrażającej niezawinionych przez Zamawiającego, - zmiany harmonogramu realizacji zadania, - Zamawiający dopuszcza w przypadku zdarzeń losowych niezawinionych przez wykonawcę np.: choroba, pobyt w szpitalu, niespodziewany a konieczny wyjazd - zmianę osoby, która będzie świadczyła usługi objęte danym zadaniem, ale tylko na osobę o wykształceniu i kwalifikacjach nie gorszych niż osoba wykazana w ofercie Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopszakopane.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Jagiellońska 7, 34-500 Zakopane w sekretariacie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2011 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Jagiellońska 7, 34-500 Zakopane w sekretariacie..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego projektu systemowego Aktywni i zintegrowani - bardziej samodzielni realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- dostawa ekwipunku skitourowego dla ratowników GOPR
- Zakup i sukcesywna dostawa: żywności (pieczywo, nabiał, mięso i wędliny, drób, art. spożywcze, mrożonki i owoce)
- NADBUDOWA DOLNEGO TARASU I PRZEBUDOWA BUDYNKU WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA REHABILITACYJNEGO IM. DR. S. JASIŃSKIEGO W ZAKOPANEM - II ETAP
- Dostawa materiałów medycznych - hemostatyki, gąbka hemostatyczna
- Termomodernizacja pomieszczeń parteru i elewacji leśniczówki Wanta - Morskie Oko
- Modernizacja ul. Kościuszki w Zakopanem
więcej: przetargi w Zakopanem »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.