Ogłoszenie z dnia 2006-03-23
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Kłodzko: DOSTAWA LEKÓW, PŁYNÓW INFUZYJNYCH, CHEMIKALIÓW, RĘKAWIC STERYLNYCH, MATERIAŁÓW SZEWNYCH I MATERIAŁÓW OPATRUNKOWYCH DLA POTRZEB SP ZOZ KŁODZKO Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Nie.
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kłodzku, do kontaktów: Kamil Kołodziej, ul. Szpitalna 1, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, e-mail: sekretariat@zoz.klodzko.pl, www.zoz.klodzko.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1). 5) Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego.
II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: kupno. 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA LEKÓW, PŁYNÓW INFUZYJNYCH, CHEMIKALIÓW, RĘKAWIC STERYLNYCH, MATERIAŁÓW SZEWNYCH I MATERIAŁÓW OPATRUNKOWYCH DLA POTRZEB SP ZOZ KŁODZKO. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: DOSTAWA LEKÓW, PŁYNÓW INFUZYJNYCH , CHEMIKALIÓW, RĘKAWIC STERYLNYCH, MATERIAŁÓW SZEWNYCH I MATERIAŁÓW OPATRUNKOWYCH DLA POTRZEB SP ZOZ KŁODZKO. Przedmiotem zamówienia jest zakup leków, płynów infuzyjnych, chemikaliów, materiałów Szewnych, materiałów opatrunkowych i rękawic sterylnych . Szczegółowe wykazy leków zawarte są w pakietach: 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1i, 1j, 1k, 1l, 1ł, 1m, 1n, 2a ,2b, 3. Szczegółowy wykaz płynów infuzyjnych zawarto w pakiecie 2a, 2b. Pakiet nr 3 zawiera szczegółowy wykaz chemikaliów. Materiały opatrunkowe - 4a, 4b. Rękawice sterylne - 5. Materiały Szewne -6. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Apteka szpitalna, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1, 57-300 Kłodzko. Kod NUTS: PL. 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 24.40.00.00 - Produkty lecznicze Kod CPV wg słownika 2008: 33.60.00.00 - Produkty farmaceutyczne Oryginalny kod CPV: 33.14.11.14 - Gaza medyczna Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.11.14 - Gaza medyczna Oryginalny kod CPV: 33.14.11.00 - Opatrunki, zaciski, szwy, podwiązki Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.11.00 - Opatrunki, zaciski, szwy, podwiązki Oryginalny kod CPV: 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne Oryginalny kod CPV: 33.14.11.21 - Szwy chirurgiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.11.21 - Szwy chirurgiczne 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): -. 1.9) Podział zamówienia na części: Tak. Oferty można składać w odniesieniu do: jednej części. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: 4.135.300 pln. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w miesiącach: 24;
III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: 1a20380zł,1b1760zł,1c10970zł,1d764zł,1e616zł,1f4570zł,1g1196zł,1h720zł,1i1054zł,1j1252zł,1k332zł,1l782zł,1ł4034zł,1m176zł,1n5560zł,2a3614zł,2b1516zł,3-226zł,4a8180zł,4b8000zł,5-720zł,6-6300zł. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Warunki płatności zgodnie z wzorem umowy dołączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ustanawiają oni pełnomocnika (musi to być pełnomocnictwo notarialne) do ich reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do złożenia: oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pkt. 1 do 3 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku, z późniejszymi zmianami, oświadczenia w trybie art. 24. ust. 1 pkt 1 do 9 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku, z późniejszymi zmianami, oświadczenia w trybie art. 44 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku, z późniejszymi zmianami, z art.36 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych z dn. 21.01.2004. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, informacja z Krajowego Rejestru Karnego, zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych wyżej składa dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Powyższe dokumenty muszą być dołączone w oryginale i przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie, Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu lub inny dokument określający obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za ostatnie dwa lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy - za ten okres, Informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: Oświadczenie Wykonawcy zgodne z art. 36 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku, z późniejszymi zmianami. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.
IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: DTA/2/06. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 05.05.2006, cena - 40 PLN. Warunki i sposób płatności: przelew na konto Zamawiającego, gotówka płatna w kasie Zamawiającego. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 08.05.2006 godzina 10:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: do 07.07.2006. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: otwarcie ofert jest jawne. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 08.05.2006, godzina 10:30, Kłodzko, ul.Szpitalna 1, świetlica.
VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 17.03.2006. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE O CZĘŚCIACH ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.52.14.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1a. 3) Zakres lub wartość: 1.019.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 2 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.52.14.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1b. 3) Zakres lub wartość: 88.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 3 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1c. 3) Zakres lub wartość: 548.500 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 4 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1d. 3) Zakres lub wartość: 38.200 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 5 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1e. 3) Zakres lub wartość: 30.800 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 6 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1f. 3) Zakres lub wartość: 228.500 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 7 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1g. 3) Zakres lub wartość: 59.800 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 8 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1h. 3) Zakres lub wartość: 36.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 9 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1i. 3) Zakres lub wartość: 52.700 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 10 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1j. 3) Zakres lub wartość: 62.600 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 11 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1k. 3) Zakres lub wartość: 16.600 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 12 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1l. 3) Zakres lub wartość: 39.100 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 13 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1ł. 3) Zakres lub wartość: 201.700 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 14 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1m. 3) Zakres lub wartość: 8.800 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 15 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa leków zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 1n. 3) Zakres lub wartość: 278.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 16 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa płynów infuzyjnych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 2a. 3) Zakres lub wartość: 180.700 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 17 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa płynów infuzyjnych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 2b. 3) Zakres lub wartość: 75.800 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 18 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.40.00.00, 24.41.40.00, 24.42.00.00, 24.12.11.30. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa chemikaliów zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 3. 3) Zakres lub wartość: 11.300 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 19 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.14. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa materiałów opatrunkowych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 4a. 3) Zakres lub wartość: 409.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 20 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.14, 33.14.11.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa materiałów opatrunkowych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 4b. 3) Zakres lub wartość: 400.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 21 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa rękawic sterylnych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 5. 3) Zakres lub wartość: 36.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 22 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.21. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Dostawa materiałów szewnych zgodnie z wykazem zawartym w Pakiecie 6. 3) Zakres lub wartość: 315.000 pln 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy:
INNE PRZETARGI Z KŁODZKA
- Remont pomieszczeń i korytarza pierwszego piętra budynku A Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych.
- Nasadzenia drzew i roślin miododajnych na terenie placówek oświatowych powiatu kłodzkiego
- Przebudowa drogi powiatowej nr 3245D w miejscowości Bierkowice
- Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla przebudowy dróg w Boguszynie i Wojborzu
- Wymiana stolarki okiennej i drzwi w budynku A Zespołu Szkół Technicznych w Kłodzku
- Dostawa artykułów żywnościowych do Szpitala Uzdrowiskowo- Rehabilitacyjnego w Kudowie Zdroju dla podmiotu leczniczego "Zespołu Opieki Zdrowotnej" w Kłodzku
więcej: przetargi w Kłodzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa chemioterapeutyków
- Sukcesywna dostawa materiałów medycznych dla Wielkopolskiego Ośrodka Reumatologicznego im. dr. Wiesława Romanowskiego w Śremie
- Sukcesywne dostawy leków stosowanych w chemioterapii dla potrzeb Apteki Szpitalnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach.
- "DOSTAWA LEKÓW" część 1
- Sukcesywne dostawy produktów farmaceutycznych dla Szpitali Pomorskich Sp. z o.o. - szczepionka przeciw błonicy, tężcowi i krztuścowi.
- Dostawa produktów leczniczych (ZP-125/2025)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.








