eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystokusługi koszenia trawników, poboczy, skarp i rowów w granicach pasów drogowych dróg krajowych w roku 2006

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-03-21

POZYCJA 14752

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Białystok: usługi koszenia trawników, poboczy, skarp i rowów w granicach pasów drogowych dróg krajowych w roku 2006 Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku, do kontaktów: Halina Mendyk, tel. (+48 85) 6645839 - procedura przetargowa; Elżbieta Urwanowicz, tel. (+48 85) 6645821 - sprawy techniczne, ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok, woj. podlaskie, tel. +48 085 6645800; 6645837; 6645838; 6645839, fax +48 085 6513783; 6526157, e-mail: zam.publiczne@bialystok.gddkia.gov.pl, http://www.gddkia.gov.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1). 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel centralny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 27. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługi koszenia trawników, poboczy, skarp i rowów w granicach pasów drogowych dróg krajowych w roku 2006. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia są : usługi koszenia trawników, poboczy, skarp i rowów w granicach pasów drogowych dróg krajowych w roku 2006 na terenie Rejonów w: Białymstoku, Bielsku Podlaskim, Suwałkach i Zambrowie - (8 zadań). Usługi objęte przedmiotem zamówienia uwzględniają wykonanie prac porządkowych związanych z : - koszeniem traw i chwastów w pasie drogowym kosiarkami, - wycięciem trawy w miejscach niedostępnych, - grabieniem skoszonej trawy. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Polska, drogi krajowe województwa podlaskiego. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.31.40.00 - Usługi utrzymania gruntów Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.40.00 - Usługi utrzymania gruntów 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Tak. Oferty można składać w odniesieniu do: wszystkich części. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: powyzej 130 000 euro. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia: 31.10.2006;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: 7 300 PLN w tym: (zad. 1. - 1500 PLN, zad. 2.1. - 1000 PLN, zad. 2.2. 500 PLN, zad. 2.3. - 1000 PLN, zad. 3 - 1500 PLN, zad. 4.1. - 1500 PLN, zad. 4.2. - 100 PLN, zad. 4.3. - 200 PLN). 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 spełniający wymogi art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r (Dz.U. z 9 lutego 2004 r Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz spełniający warunki dodatkowe określone poniżej: 1.0. Potencjał ekonomiczno-finansowy. Wykonawca musi wykazać: 1) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość co najmniej 50 000 PLN. 1.1. Potencjał ekonomiczno-finansowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że wyżej określone warunki spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy. 2.0. Potencjał techniczn.y Wykonawca musi posiadać jednostki sprzętu i środki transportu niezbędne do realizacji zamówienia: - kosiarka doczepna (ubijakowa lub palcowa) doczepna do ciągnika, - kosiarka wysięgnikowa doczepna do ciągnika, - kosiarka żyłkowa spalinowa oraz dodatkowo dla zadań 2.1, 2.2, 2.3, 4.2, 4.3 - kosiarka trawnikowa spalinowa. Ilość zestawów sprzętu musi być dostosowana do ilości zadań. Zgodnie z art. 336 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny "Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny)." 2.1. Potencjał techniczny Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że wyżej określone warunki spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy. 3.0. Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że zrealizował jako strona umowy w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od daty składania ofert 2 zamówienia o charakterze, złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotu zamówienia polegające na koszeniu trawy i chwastów w pasach drogowych dróg publicznych. 3.1. Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że wyżej określone warunki spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 1. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż określona w ogłoszeniu. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 1. Informację o posiadanym sprzęcie i środkach transportu ("Potencjał techniczny") wymaganych dla realizacji przedmiotu zamówienia, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.2. do Rozdziału 1 SIWZ. 2. Informację o doświadczeniu Wykonawcy ("Doświadczenie zawodowe"), na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.3 do Rozdziału 1 SIWZ. Do informacji winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w informacji usługi zostały wykonane należycie. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.2.1.1) 2; III.2.1.1) 4; III.2.1.1) 5, składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.2.1.1)2 - III.2.1.1)5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt III.2.1.1)1. - III.2.1.1)5. winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę; - dokumenty wymienione w pkt III.2.1.2) 1 oraz III.2.1.3) 1, 2 winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawców ten, lub ci spośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsze ogłoszenie wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz dołączyć do oferty pełnomocnictwo, ewentualnie umowę konsorcjum, z której będzie wynikało to pełnomocnictwo. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: GDDKiA-O/BI-DE-16/417/5/U/2006. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 05.05.2006, cena - 20 PLN. Warunki i sposób płatności: - w kasie GDDKiA O/BI, ul. Zwycięstwa 2, pokój 105, - za zaliczeniem pocztowym, - przelewem na rachunek bankowy: Kredyt Bank S.A. II O/Białystok, Nr 79150013441213400253030000. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 08.05.2006 godzina 10:50. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Sesja otwarta. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 08.05.2006, godzina 11:00, GDDKiA Oddział Białystok, ul. Zwycięstwa 2, sala konferencyjna.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 10.03.2006. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE O CZĘŚCIACH ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 1 - Rejon Białystok Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 8 odcinek Jeżewo - gr. m. Białystok, od km 618+000 do km 640+468, strona P i L : - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 450 000 m2 - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 26 000 m2 Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 476 000 m2 Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 65 odcinek gr. m. Białystok - Bobrowniki, od km 168+691 do km 214+895, strona P i L : - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 230 000 m2 - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 64 000 m2 Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 294 000 m2 Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 2 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 2.1. - Rejon Bielsk Podlaski Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 19 odc. Zabłudów - Siemiatycze, od km 76+200 do km 153+150, strona P i L : - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 334 250 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 139 300 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 473 500 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. Obejmuje koszenie trawników w miejscowościach : - Bielsk Podlaski - powierzchnia koszenia - 19 900 m kw .- Siemiatycze - powierzchnia koszenia - 5 450 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 25 350 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego grabienia - 25 350 m kw. Zakłada się 3-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 3 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 2.2. - Rejon Bielsk Podlaski Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 62 odc. Tonkiele - Siemiatycze, od km 332+800 do km 354+800, strona P i L: - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 116 200 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 57 100 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 173 300 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. Obejmuje koszenie trawników w miejscowościach : - Drohiczyn - powierzchnia jednokrotnego koszenia - 2 200 m kw. Powierzchnia jednokrotnego grabienia - 2 200 m kw. Zakłada się 3-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 4 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 2.3 - Rejon Bielsk Podlaski Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 66 odcinek Brańsk - Bielsk Podl. - Czeremcha, od km 52+950 do km 105+050, strona P i L : - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 279 350 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 109 700 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 389 050 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. Obejmuje koszenie trawników w miejscowościach : - Bielsk Podlaski - powierzchnia koszenia - 68 000 m kw. - Kleszczele - powierzchnia koszenia - 5 650 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 73 650 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego grabienia - 73 650 m kw. Zakłada się 3-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 5 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 3 - Rejon Suwałki Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 8 odcinek Augustów - gr. m. Suwałki - Budzisko, od km 736+700 do km 758+035, strona P i L oraz od km 770+804 do km 790+550, strona P i L : - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 235 400 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 50 000 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 285 400 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 16 Augustów - Pomorze - Gr. Państwa, od km 338+500 do km 388+400, strona P i L: - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 257 100 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 50 000 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 307 000 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 6 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 4.1. - Rejon Zambrów Obejmuje koszenie drogi krajowej nr 8 odcinek Prosienica - Jeżewo, od km 561+073 do km 617+709, strona P i L: - powierzchnia koszenia pasa drogowego - 306 000 m kw. - powierzchnia koszenia miejsc niedostępnych - 294 000 m kw. Łączna powierzchnia jednokrotnego koszenia - 600 000 m kw. Zakłada się 2-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 7 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 4.2. - Rejon Zambrów Obejmuje koszenie trawników w miejscowości Zambrów, - powierzchnia jednokrotnego koszenia - 19 676 m kw. - powierzchnia jednokrotnego grabienia - 19 676 m kw. Zakłada się 3-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 8 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.40.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Zadanie 4.3. - Rejon Zambrów Obejmuje koszenie trawników w miejscowości Zambrów, - powierzchnia jednokrotnego koszenia - 19 676 m kw. - powierzchnia jednokrotnego grabienia - 19 676 m kw. Zakłada się 3-krotne wykonanie usługi. 3) Zakres lub wartość: jak w pkt 2. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.