eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GryficeObsługa prawna



Ogłoszenie z dnia 2008-06-20

Gryfice: Obsługa prawna
Numer ogłoszenia: 136533 - 2008; data zamieszczenia: 20.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gryfice, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3843315, fax 091 3843642.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfice.eu
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Gminy Gryfice, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t. j. Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z poźn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t. j. Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz.1058 z późn. zm.), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej , w celu ochrony interesów Gminy Gryfice. W szczególności w tym zakresie wykonywanie następujących czynności: a/ udzielanie opinii, porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, b/ udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych rady i burmistrza, w tym ich opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym, c/ udział w opracowywaniu i opiniowanie nietypowych lub skomplikowanych pod względem prawnym projektów umów i porozumień zawieranych przez Gminę, d/ opiniowanie projektów decyzji administracyjnych, e/ udzielanie wyjaśnień, sporządzanie opinii i interpretacji nowych bądź skomplikowanych przepisów prawnych, f/ udzielanie porad prawnych i pomocy prawnej organom Gminy i Radnym w związku z wykonywaniem przez nich mandatów, g/ udzielanie pomocy i instruktażu pracownikom urzędu w zakresie interpretacji przepisów prawnych i praktycznego stosowania, h/ wydawanie opinii prawnych dotyczących w szczególności: - rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia, - odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, - spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, - zawarcia umowy długoterminowej albo dotyczącej przedmiotu znacznej wartości, - zawarcie i rozwiązanie umowy z kontrahentem zagranicznym, - zawarcie ugody w sprawach majątkowych, -opiniowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych, i/ występowanie w charakterze pełnomocnika gminy w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przez innymi organami orzekającymi, j/ zapewnienie dalszego prowadzenia i reprezentacji we wszystkich sprawach będących w toku postępowań sądowych, administracyjnych lub innych, jak również i tych rozpoczętych przed udzieleniem zamówienia, k/ informowanie na bieżąco (z własnej inicjatywy), odpowiednio: burmistrza, z-cy burmistrza, sekretarza, skarbnika oraz naczelników wydziałów/ kier. komórek organizac. Urzędu o: - zmianach w obowiązującym stanie prawnym dotyczącym gminy, - uchybieniach w działalności wydziałów w przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia następującego minimalnego standardu świadczonych usług: a) wyznaczenia koordynatora obsługi prawnej ( radcy prawnego lub adwokata) b) zapewnienie świadczenia obsługi prawnej, o których mowa wyżej w siedzibie Zamawiającego minimum raz w tygodniu, w dniu uzgodnionym z Zamawiającym, c) do udzielania konsultacji telefonicznych i e-mailowych w sprawach nie cierpiących zwłoki, d) do prowadzenia spraw sądowych bez prawa do odrębnego wynagrodzenia z tym, że zgodnie z art. 122 k.p.c. radca prawny ma prawo do ściągnięcia należnej mu sumy wynagrodzenia i zwrotu wydatków z kosztów zasądzonych na rzecz gminy od przeciwnika, w wypadku ich zasądzenia. e) Radca prawny ma prawo domagać się od pracowników urzędu wszelkich wyjaśnień i dokumentów, mających związek z rozpatrywaną sprawą. Wyżej wymieniony zakres obsługi prawnej nie obejmuje usług prawniczych z zakresu podatków lokalnych, podatku rolnego i podatku leśnego, wieczystego użytkowania, dzierżawy i sprzedaży mienia.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej Kod CPV wg słownika 2008: 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.05.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 1.000,00 zł (słownie: tysiąc złotych) należy wnieść do dnia 30.06.2008 r. do godz. 13.30. Wadium wnoszone w postaci pieniężnej należy wnieść w formie przelewu na konto w Banku Spółdzielczym w Gryficach nr 02937600010000054720010013. O wniesieniu wadium w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.1 Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 4.1.1 posiadają wymagane przepisami prawa uprawnienia do wykonywania zamówienia; 4.1.2 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia; 4.1.3 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia; 4.1.4 nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy. 4.2 Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu: 4.2.1 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.1. wymagane jest zatrudnianie bądź stała współpraca z minimum 2 osobami, które posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 5.1.1. 4.2.2 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.2. wymagane jest posiadanie przez Wykonawcę: - znajomości podstaw i zasad obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego; Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 5.1.2. 4.2.3 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.3 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 5.1.3. 4.2.4 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.4. ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 5.1.4.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą (zał. nr 1 do SIWZ) oraz oświadczeniem (zał. nr 2 do SIWZ) następujące dokumenty: 5.1.1 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.1 SIWZ - do ofert każdy z Wykonawców powinien załączyć: - zaświadczenia właściwej Okręgowej Rady Adwokackiej lub Okręgowej Izby Radców Prawnych potwierdzające, że osoby, które będą wykonywać Zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia wpisane są na właściwą listę adwokatów lub radców prawnych; - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5.1.2 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.2 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć: - życiorysy zawodowe adwokatów lub radców prawnych (w tym osoby wyznaczonej na koordynatora, o którym mowa w punkcie 2 SIWZ), którzy będą wykonywać Zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia; 5.1.3 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.3 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć: - Polisę lub zaświadczenie Okręgowej Rady Adwokackiej (w przypadku adwokata) lub Okręgowej Izby Radców Prawnych (w przypadku radcy prawnego) potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności stanowiących pomoc prawną. 5.1.4 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.4 SIWZ - do ofert każdy z Wykonawców powinien załączyć: - oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gryfice.eu

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gryficach Plac Zwycięstwa 37 72-300 Gryfice.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2008 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miejski w Gryficach Plac Zwycięstwa 37 72-300 Gryfice p. 103 (sekretariat).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.