eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Rozbudowa oraz świadczenie usług serwisu, nadzoru autorskiego i rozwoju oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-07-12

Szczecin: Rozbudowa oraz świadczenie usług serwisu, nadzoru autorskiego i rozwoju oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz
Numer ogłoszenia: 132081 - 2016; data zamieszczenia: 12.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 44 67 120, faks 091 44 67 185.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa oraz świadczenie usług serwisu, nadzoru autorskiego i rozwoju oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem umowy jest euro na Rozbudowę oraz świadczenie usług serwisu, nadzoru autorskiego i rozwoju oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz. 2. Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) został zawarty w załączniku nr 4 do niniejszego zaproszenia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • REKORD SI Spółka z o.o., ul. Kasprowicza 5, 43-300 Bielsko-Biała, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 334092,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 410933,00

  • Oferta z najniższą ceną: 410933,00 / Oferta z najwyższą ceną: 410933,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Urząd Marszałkowski korzysta ze zintegrowanego systemu informatycznego Ratusz od 2004 roku. System ten umożliwia wykonywanie bieżących zadań związanych z finansowo-księgową obsługą działalności Urzędu i w głównej mierze jest wykorzystywany przez Wydział Finansów i Budżetu. Z systemu korzystają również wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne oraz inne komórki organizacyjne urzędu, zasilające danymi system finansowo-księgowy. W roku 2011 miała miejsce rozbudowa systemu, w ramach której zostały wdrożone dodatkowe moduły przeznaczone do analizy danych oraz raportowania, a w roku 2013 zakupiono moduły wykorzystywane przez Wydział Rolnictwa i Rybactwa do obsługi należności z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji. Zgodnie z wyrokiem Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 oraz wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r. o sygnaturze numer I FPS 4/15, samorządowe jednostki budżetowe nie posiadają odrębności podatkowej na gruncie przepisów o VAT i wszelkie ich czynności powinny być rozliczane przez jednostkę samorządu terytorialnego. Konsekwencją tych wyroków jest obowiązek dokonania najpóźniej do 31.12.2016 r. centralizacji w zakresie VAT w samorządach. Wymaga to rozbudowy systemu Ratusz o program pod nazwą Portal budżetowy dla jednostek organizacyjnych w zakresie rejestru VAT, który powiązany musi zostać z programem Faktura oraz Finanse. Aby zapewnić sprawną wymianę danych pomiędzy systemami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego a pozostałymi wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi i aby można było odpowiednio rozliczyć sprzedaż i zakupy związane z podatkiem VAT zgodnie z nowymi przepisami, należy również zakupić dodatkowe licencje programu Faktura. W związku ze zmianą ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych z dniem 25 maja 2013 roku marszałek województwa stał się organem egzekucyjnym uprawnionym do egzekucji należności za zobowiązania z tytułu dochodów województwa związanych z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji (Dz.U. z 2013 r. poz. 503). Marszałek województwa jest również wierzycielem w stosunku do ww. należności, realizującym te zadania od 1999 roku. Obecnie pracownicy Wydziału Rolnictwa i Rybactwa działający w imieniu wierzyciela posługują się systemem informatycznym Rejestr Opłat i Umowy dochodowe pakietu Ratusz firmy REKORD SI Sp. z o.o., w ramach którego ewidencjonowane są decyzje dotyczące naliczenia należności jednorazowych i opłat rocznych za wyłączenie gruntów rolnych z produkcji oraz dokonywane wpłaty i ich rozliczenia. W przypadku powstania zaległości generowane są z sytemu upomnienia i tytuły wykonawcze, które następnie są przekazywane na stanowisko pracownika prowadzącego egzekucję. Obecnie wykorzystywane rozwiązania przy realizacji w/w zadań wymagają ręcznego przenoszenia danych pomiędzy systemami. W celu zoptymalizowania tego procesu (automatyzacja wymiany danych pomiędzy systemami) istnieje potrzeba zakupu licencji programu eGzekucje, wchodzącego w skład zintegrowanego pakietu RATUSZ firmy REKORD SI Sp. z o.o. Zakup ten ułatwi prowadzenie postępowania egzekucyjnego w jednolitym systemie oraz pod nadzorem autorskim i w ramach serwisu świadczonego przez jednego wykonawcę. Ze względu na częste sytuacje w których wymagana jest prezentacja danych historycznych na posiedzenia Zarządu, Komisji Sejmiku lub też dla mediów, a których nie można wygenerować bezpośrednio z systemu Ratusz lub z systemu PlanB, niezbędne jest wykonanie nowych oraz modyfikacja i dostosowanie istniejących raportów wykorzystywanego programu Lider, aby umożliwić szybkie i proste pozyskiwanie informacji o wieloletnich wielkościach budżetowych bezpośrednio z tego systemu. Dotychczas wykorzystywane w module Lider zestawienia dla wydatków w układzie wieloletnim niejednokrotnie skróciły czas pracy, który byłby niezbędny do ich wykonania np. w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Zapewnienie ciągłości działania systemu Ratusz wymaga okresowych aktualizacji baz danych i dostępu do niezbędnej pomocy technicznej w przypadku awarii. Utrzymanie pełnej funkcjonalności systemu wiąże się z koniecznością bieżącego dostosowywania oprogramowania do zmian stanu prawnego. Takie prace i usługi wymagają niejednokrotnie modyfikacji oprogramowania, w związku z czym mogą być zrealizowane wyłącznie przez jego producenta, który posiada kod źródłowy aplikacji oraz któremu przysługują majątkowe prawa autorskie do aplikacji. Podmiotem dysponującym uprawnieniami do dokonywania zmian w oprogramowaniu i świadczenia opieki technicznej jest tylko i wyłącznie Spółka REKORD SI Spółka z o.o., co potwierdza m.in. prowadzona z wykonawcą korespondencja. Firma REKORD SI Sp. z o. o., jest jedynym podmiotem posiadającym kod źródłowy aplikacji i wyłącznie ona może świadczyć usługi serwisowania aplikacji, wykonywać niezbędne modyfikacje programu oraz dostosowywać ją do obowiązujących przepisów prawnych. Analiza okoliczności towarzyszących ww. zamówieniu prowadzi do wniosku, że wystąpiły przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) i b) ustawy PZP. U podstaw takiej oceny leży ustalenie, że aktualnie nie istnieje na rynku żaden inny podmiot będący w stanie zrealizować zamówienie zarówno od strony technicznej jak i prawnej. Zaistniała sytuacja wskazuje aktualizację dwóch przesłanek umożliwiających zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki: - art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy PZP wskazujący, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze - firma REKORD SI Sp. z o. o. jest twórcą oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz, z którego Zamawiający korzysta od 2004 roku. Efektywna, wieloletnia współpraca oraz potrzeba jej kontynuowania w kolejnych latach sprawia, że przedmiot zamówienia może być faktycznie realizowany tylko przez jednego wykonawcę. Decyzja Zamawiającego o kontynuowaniu współpracy firmą REKORD SI Sp. z o.o. w zakresie oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz nie jest oparta na subiektywnym przekonaniu, że proponowany wykonawca jest jedynym zdolnym do wykonania zamówienia. Celem działań podejmowanych przez Zamawiającego jest prawidłowe wykonywanie bieżących zadań związanych z finansowo-księgową obsługą działalności Urzędu, co niewątpliwie wiąże się technicznymi i obiektywnymi wymogami w tym m.in. z koniecznością zachowania tych samych norm, standardów czy parametrów technicznych. Wymogi odnoszące się do technicznego aspektu obsługi oprogramowania sprawiają, że usługa może być świadczona tylko przez podmiot będący autorem oprogramowania wykorzystywanego w Urzędzie. - art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy PZP wskazujący, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Zgodnie z przywołanym przepisem skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione jedynie wówczas, gdy spełnią się dwie przesłanki. Po pierwsze, realizacja planowanego postępowania jest możliwa wyłącznie prze wykonawcę, któremu przysługuje wyłączne uprawnienie do wykonania danego rodzaju świadczenia. Dodatkowo, źródła uprawnienia danego wykonawcy muszą wynikać z innych przepisów, którymi najczęściej są przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm. - dalej p.a.p.p.). Spółka REKORD SI Sp. z o. o. jest twórcą oprogramowania finansowo-księgowego Ratusz, co skutkuje objęciem ich utworu ochroną wynikająca z p.a.p.p. Autorstwo ww. oprogramowania daje firmie REKORD SI Sp. z o.o. wyłączność na dokonywanie zmian w kodzie programu w związku z ochroną autorskich praw osobistych, wynikających z nienaruszalności treści i formy utworu (art. 16 ww. ustawy). Aplikacja komputerowa (oprogramowanie) stanowi utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 p.a.p.p., zgodnie z którym przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Zgodnie z art. 16 pkt 3 p.a.p.p. ochrona autorskich praw osobistych wyraża się m.in. w nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego wykorzystania. Autorskie prawa majątkowe rozumiane są jako zbiór uprawnień przysługują twórcy utworu, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień ekonomicznych wynikających z uprawnień autora. Prawo rozporządzania utworem obejmuje w szczególności prawo rozporządzania uprawnieniami majątkowymi. Wprowadzenie zmian do oprogramowania, tak jak do każdego utworu może być wykonywane bądź przez samego autora utworu (programu) bądź przez inny podmiot. Zmiana dokumentacji projektowej przez inny podmiot niż sam autor jest jednak dopuszczalna pod warunkiem spełnienia dodatkowych wymogów wynikających z p.a.p.p., a znajdujących uzasadnienie w ochronie zarówno autorskich praw osobistych jak i majątkowych. Zgodnie z art. 49 ust. 2 p.a.p.p. nabywca autorskich praw majątkowych (zamawiający) choćby nabył całość autorskich praw majątkowych, nie może, bez zgody twórcy wprowadzać w utworze zmian, chyba że zmiany są spowodowane oczywistą koniecznością, a autor nie miałby słusznej podstawy by się im sprzeciwić. P.a.p.p. wprowadza więc generalny zakaz dokonywania zmian w utworze bez zgody jego autora. Modyfikacje oprogramowania mogą więc być wprowadzone, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem wyrażenia na nie zgody przez autora programu. Zgodnie ze zgromadzonymi dokumentami autor oprogramowania nie wyraził zgody na dokonywanie jakichkolwiek zmian bez jego udziału oraz zaznaczył, iż jest jedynym podmiotem, jakiemu przysługują uprawniania do kodów źródłowych wykorzystywanego oprogramowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.