Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-05
Lublin: Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych
Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Numer ogłoszenia: 122007 - 2014; data zamieszczenia: 05.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63 , strona internetowa http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Instrukcji.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy łącznie wystąpią następujące przesłanki: wykonawcą zamówień dodatkowych będzie dotychczasowy wykonawca usług lub robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego; zamówienia dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; wykonanie zamówień dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (pkt 4 planowanych robót dodatkowych); b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (punkt 1-3 planowanych robót dodatkowych). W przypadku niniejszego postępowania wszystkie wyżej wymienione przesłanki zostały spełnione łącznie. Zamówienie z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu dotyczy naprawy ukrytych wad powykonawczych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. Roboty dodatkowe objęte zamówieniem dodatkowym dotyczą wad ukrytych powstałych w wyniku robót budowlanych wykonywanych przez poprzedniego Wykonawcę firmę Mostostal Warszawa S.A. Zamawiający w lipcu 2012 r. rozwiązał umowę z firmą Mostostal Warszawa S.A. i wszczął kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w celu wyłonienia nowego Wykonawcy na roboty budowlane w zakresie dokończenie budowy budynku ICBN. W dniu 06.11.2013 r. Zmawiający zawarł umowę Nr UZDZZ/2013/11/1 z firmą WARBUD S.A. W trakcie wykonywania robót budowlanych wskazanych w umowie podstawowej ujawniły się wady, których Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i przed podpisaniem umowy nie mógł przewidzieć. Zamówienie dodatkowe polegać będzie na naprawie rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN; naprawie wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej; naprawie przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Wszystkie w/w roboty dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a ich łączna wartość nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający nie mógł przewidzieć wcześniej konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie tego rodzaju wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek niemożliwej wcześniej do przewidzenia sytuacji. Wartość zlecanego zamówienia dodatkowego wynosi 0,6 % w stosunku do zamówienia podstawowego. Naprawa rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. Rury dla kabli elektrycznych znajdujące się w piwnicy budynku ICBN, zostały odebrane na etapie budowy jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy, następnie zostały zakryte posadzką. Rury te zostały uszkodzone, wada ta została wykryta przez obecnego Wykonawcę robót firmę WARBUD S.A. poprzez przeprowadzenie wideoinspekcji za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Naprawa wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. W/w roboty budowlane zostały wykonane przez poprzedniego Wykonawcę i zostały odebrane przez Zmawiającego tuż przed rozwiązaniem umowy z firmą Mostostal Warszawa S.A. Wady te nie były widoczne w momencie odbioru i ujawniły się dopiero po przekazaniu placu budowy nowemu Wykonawcy tj. firmie WARBUD S.A. po dokonaniu pomiarów geodezyjnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało przeprowadzenia pomiarów geodezyjnych. Naprawa przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Rury kanalizacji deszczowej i sanitarnej zostały odebrane na etapie budowy, jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy. W związku z tym, iż były to roboty ulegające zakryciu, rury zostały zasypane ziemią. Po przekazaniu placu budowy w miejscu, gdzie znajdowała się kanalizacja deszczowa i sanitarna, nastąpiło zapadnięcie gruntu, wówczas zostały ujawnione wady powykonawcze. W celu dokładnego sprawdzenia rozmiarów wad obecny Wykonawca firma WARBUD S.A. przeprowadził specjalistyczne pomiary, wideoinspekcję, za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Wszystkie wyżej wskazane naprawy są niezbędne do prawidłowego ukończenia budowy budynku ICBN tj. wykonania zamówienia podstawowego, w którego zakres wchodzi również uzyskanie na rzecz Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku ICBN, co w przypadku niewykonania w/w napraw będzie niemożliwe. Wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Poprzedni Wykonawca robót budowlanych wykonał konstrukcję żelbetową świetlika w sposób niedokładny, co uniemożliwia prawidłowe umiejscowienie zaprojektowanych tam żaluzji. W związku z tym Wykonawca uznał, iż należy wykończyć nawierzchnię przez poszpachlowanie ściany tynkiem oraz zasłonić powstałe szczeliny za pomocą kątowników. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zmówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Natomiast szkody jakie mogłyby wywołać ewentualne opóźnienia w wykonywaniu w/w robót poprzez zlecenie innemu wykonawcy byłyby bardzo wysokie i mogłyby spowodować niezrealizowanie postępowania w terminie na który wskazuje umowa o dofinansowanie. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania wskazanego zamówienia dodatkowego i nie może zostać w sposób prawidłowy ukończone bez wykonania w/w prac. Zarówno korzyści ekonomicznie jak również i gospodarcze przemawiają za koniecznością zlecenia w/w prac obecnemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, zlecenie innemu Wykonawcy wykonania naprawy wykończenia ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami przewyższyłoby kilkakrotnie wartość roboty. Wykonawcą robót dodatkowych będzie dotychczasowy Wykonawca robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym tj. firma WARBUD S.A. Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa. Na w/w okoliczności Wykonawca sporządził zaakceptowany przez inspektora nadzoru protokół konieczności Nr 1. Przedmiotowe roboty dodatkowe, konieczne do wykonania były wcześniej niemożliwe do przewidzenia pomimo dołożenia przez Zamawiającego należytej staranności przy przygotowywaniu zamówienia podstawowego i przeprowadzeniu inwentaryzacji budynku siłami własnymi przez swoich pracowników posiadający odpowiednią wiedzę i kwalifikacje pozwalające na szczegółową weryfikację poprawności wykonanych prac przez poprzedniego wykonawcę. Zamówienie dodatkowe swoim zakresem obejmuje prace, bez których budynek nie zostanie ukończony i ma bezpośredni wpływ na walory techniczne, jakościowe i funkcjonalno-użytkowe zamówienia podstawowego, w szczególności wpływa na dopuszczenie tego przedmiotu do użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 z poźn. zm.). Przytoczony stan faktyczny pozwala obiektywnie stwierdzić, iż zamówienie dodatkowe wynika z kwestii technicznych. Zatem powyższe przemawia za tym, iż trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy PZP w w/w przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5. Zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
WARBUD S. A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Dostawa środków kontrastowych.
- Dostawa bielizny pościelowej do Pralni Szpitalnej
- Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego na potrzeby Wydziału ds. Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Lublinie
- Usługa organizacji szkoleń dla opiekunów faktycznych z terenu województwa lubelskiego w ramach projektu "Polityka Senioralna EFS+"
- Remont schodów wejściowych oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych przy budynku Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Zamościu przy ul. Strefowej 5.
- Przebudowa ul. Podwale - drogi gminnej nr 106554L w Lublinie
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 13 w Krakowie przy ul. Kazimierza Odnowiciela 2
- Adaptacja i przebudowa budynku na potrzeby Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli - zakres na 2025 rok
- Roboty budowlane polegające na wykonaniu wentylacji w budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Łodzi
- Adaptacja pomieszczeń oraz stajni w Zespole Szkół Rzemiosła w Łodzi
- Rozbudowa mostu JNI 35000760 w ciągu drogi powiatowej nr 2025P w miejscowości Wełna na rzece Wełna
- Zakup i montaż windy zewnętrznej budynku przy ul. Granicznej 63 Tomaszowskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Tomaszowie Mazowieckim
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.