Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-07-24
Szamotuły: Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny i odzieży szpitalnej dla SPZOZ w Szamotułach
Numer ogłoszenia: 119207 - 2009; data zamieszczenia: 24.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Sukiennicza 13, 64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie, tel. 061 2927103, faks 061 2927102.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szamotuly.med.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny i odzieży szpitalnej dla SPZOZ w Szamotułach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia mieści się w kategoriach CPV 98310000-9 (usługi prania i czyszczenia na sucho), 98310000-6 (usługi odbierania prania), 98315000-4 (usługi prasowania), 2.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego w systemie ciągłym: a.Usługi dzierżawy bielizny szpitalnej wraz z kompleksową usługą pralniczą w ilości 192.000 kg prania przez okres 24 miesięcy b.Kompleksowej usługi pralniczej odzieży ochronnej określonej w § 1 pkt. 1 litera d) będącej własnością Zamawiającego w ilości 3.600 kg przez okres 24 miesięcy 3. Szczegółowy rodzaj, ilość oraz asortyment przedmiotu dzierżawy został określony w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości oraz rodzaju dziennego zapotrzebowania na dzierżawioną bieliznę. 5.Kompleksowej usłudze prania podlegać będzie bielizna: a.bielizna pościelowa (biała i kolorowa) - czteroskładnikowa składająca się z powłoki, powłoczki, prześcieradła, podkładu itp.; pościel dziecięca, pościel noworodkowa, pokrowce na materace b.odzież szpitalna- na którą składają się pidżamy męskie, damskie, koszule zabiegowe oraz położnicze, pieluchy, śpiochy, kaftaniki, beciki, podomki c.bielizna operacyjna - prześcieradła operacyjne, fartuchy operacyjne, chusty operacyjne, chusty białe i niebieskie, bluzy operacyjne, spodnie operacyjne, sukienki operacyjne, spódnice operacyjne, serwety i serwetki operacyjne, fartuchy operacyjne barierowe standardowego i wysokiego ryzyka, obłożenia barierowe do zabiegów itp. d.odzież ochronna lekarska i pielęgniarska fartuchy lekarskie, bluzy lekarskie, spodnie lekarskie, ubrania lekarskie, kostiumy, pielęgniarskie, płaszcze lekarskie, ubrania ochronne będące na wyposażeniu pracowników pogotowia ratunkowego e.inna bielizna - koce z anilany, poduszki, jaśki, materace, serwety, obrusy, parawany, zasłony, firany, pokrowce, podkłady, ręczniki frote oraz bawełniane, materace wraz z pokrowcami paroprzepuszczalnymi itp. 6.Kompleksowa usługa pralnicza polegać będzie w szczególności na odbiorze brudnej bielizny szpitalnej z magazynu brudnej bielizny, segregowanie, pranie (wodne lub w razie potrzeby pranie chemiczne), dezynfekcję, płukanie w płynie antystatycznym, suszenie, maglowanie, prasowanie, segregowanie bielizny wg jej rodzaju, pakowanie w sposób umożliwiający bezpieczny transport oraz w razie konieczności wykonywanie podstawowych napraw szwalniczych, a także dostawę czystej bielizny szpitalnej do magazynu czystej bielizny. 7. Wykonawca zobligowany będzie do świadczenia usług pralniczych: a.W systemie ciągłym, codziennie (od poniedziałku do soboty) b.zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z należytą starannością zawodową i gospodarnością, zobowiązując się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji uzyskanych w czasie świadczenia usług objętych niniejszą umową. c.usługa wykonywana będzie w pomieszczeniach oraz przy użyciu maszyn i środków piorących Wykonawcy posiadających wymagane przepisami prawa dopuszczenia do obrotu oraz atesty d.raz na kwartał przedstawienia badań mikrobiologicznych na czystość pranej bielizny 8.Usługa pralnicza świadczona będzie w zakładzie posiadającym barierę higieniczną i zezwolenie właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej oraz prania bielizny pochodzącej z oddziałów chorób zakaźnych, a środki piorące i dezynfekcyjne używane do wykonania zamówienia posiadają atesty dopuszczające do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej. 9.Wykonawca oświadcza, że transport bielizny szpitalnej odbywać się będzie przy pomocy środków transportu odpowiednio do tego przystosowanymi, będącymi pod stałym nadzorem właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego. 10.Świadczenie usługi pralniczej odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów prania i dezynfekcji w zależności od asortymentu, skażenia bielizny i odzieży oraz zgodnie z przedstawioną technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia bezwzględnie przestrzegając zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10.11.2006 r. (Dz. U. Nr 213 poz. 1568 ) z zastosowaniem środków piorących i dezynfekujących posiadających wymagane atesty. 11.Bielizna będąca wyrobem medycznym musi być prana i dezynfekowana w środkach spełniających wymogi ustawy o wyrobach medycznych. Do prania bielizny ogólnego przeznaczenia wymagane jest stosowanie środków biobójczych posiadających aktualny wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Zakres działania dezynfekcyjnego: bakteriobójczy, prątkobójczy, grzybobójczy i wirusobójczy musi być potwierdzony pozytywną opinią zakładu, którego metodyka badań skuteczności produktów biobójczych i substancji czynnych zaakceptowanych przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (np. PZH). 12.Bielizna szpitalna płaska będzie pakowana przez Wykonawcę w rękawy foliowe zgrzewane obustronnie w ilości 5 szt. wg asortymentu. Bielizna fasonowana opakowana będzie w worki foliowe i transportowana na wieszakach jezdnych. 13.W przypadku awarii w zakładzie pralniczym Wykonawcy, zapewni on w czasie trwania kontraktu realizację usługi na własny koszt i ryzyko w innym zakładzie pralniczym spełniającym wymagania określone w umowie. Termin realizacji usługi: Zamawiający wymaga aby czas realizacji usługi nie przekraczał: .24 godzin liczonych od odbioru brudnej bielizny do dostarczenia Zamawiającemu czystej bielizny .48 godzin - liczonych od odbioru brudnej bielizny dla bielizny szpitalnej odbieranej w soboty lub dni bezpośrednio poprzedzające dni świąteczne..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.50.00 - Usługi prasowania .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł) 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, oryginał dokumentu wniesienia wadium należy przekazać Zamawiającemu w osobnej kopercie przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:27 9072 0002 0450 0009 2000 0003 O wpłacie wadium w terminie decydować będzie faktyczny wpływ pieniędzy na konto podane przez Zamawiającego.Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisami art. 46 ustawy.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; tj: a)działają na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym, i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. a)Zamawiający uzna za potwierdzony przedmiotowy warunek jeżeli wykonawca wykaże wykonanie minimum 1 usługę prania wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej na kwotę nie mniejszą niż 300.000 zł. rocznie oraz załączą dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia co potwierdzą: a)Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek jeżeli wykonawca wykaże się dokumentem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300.000 zł. 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP co potwierdzą; a)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, b)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy. 5.Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty. 6.Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wykonawca przedmiotowe warunki spełnia. Nie złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków ubiegania się o zamówienie lub złożenie dokumentów zawierających błędy będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 PZP. 7.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy występujący wspólnie. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt (V. 1 a, V 4 b) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. V. 4 a - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Powyższe dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 8 litera a), b) i c) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.oświadczenie o spełnieniu wymagań z art. 22 ust. 1 ustawy - Załącznik Nr 3 do SIWZ; 2.oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy - Załącznik Nr 4 do SIWZ; 3.aktualny odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4.aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5.aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6.wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartościom dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do siwz 7.oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie 8.polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnie z warunkiem określonym w punkcie V.3 9.Na potwierdzenie, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda: a)Zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, odwołującym się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich tj. -Aktualna opinia sanitarna, potwierdzająca, że pralnia, w której będzie świadczona usługa prania jest pod nadzorem właściwego Inspektora Sanitarnego, oraz że spełnia wymagania dotyczące prania bielizny i odzieży szpitalnej oraz bielizny noworodkowej i dermatologicznej określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej z dnia 10 listopada 2006r. z póżn. zm.- posiada barierę higieniczną w Zał. nr 1 pkt. XIV (Dz. U. Nr 213 poz. 1568). -Aktualna opinia sanitarna potwierdzająca, że Wykonawca spełnia wymagania wymagania właściwego Inspektora Sanitarnego dotyczącego transportu bielizny szpitalnej. Wykonawca może zamiast zaświadczeń, o których mowa w punkcie 9 złożyć równoważne zaświadczenia wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Podmioty majace siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej skłądają dokumnety dokumenty określone w punkcie V 8 siwz. Inne dokumenty składające się na treść oferty: 1.Formularz ofertowy wraz z załącznikami 2.Potwierdzenie wpłaty wadium 3.Oryginał pełnomocnictwa, jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie publiczne do złożenia oferty lub złożenia oferty i podpisania umowy 4.Oryginał pełnomocnictwa, jeżeli uprawnienie do złożenia oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych 5.Wykaz środków piorących i dezynfekujących jakie zamierza użyć Wykonawca do realizacji usługi. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokumenty o których mowa w VI 1-5, 8 muszą być złożone przez każdego Wykonawcę odrębnie. Pozostałe dokumenty wykonawcy mogą złożyć łącznie..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szamotuly.med.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Sukiennicza 13
64-500 Szamotuły.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Sukiennicza 13 64-500 Szamotuły Sekretariat Dyrektora.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z SZAMOTUŁ
- Sukcesywna dostawa materiałów opatrunkowych i siatek przepuklinowych
- Zakup pomocy dydaktycznych w ramach zadania pn. "Inni a tak samo równi - edukacja włączająca w Gminie Szamotuły
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej oraz warsztaty wspierające dla rodziców zastępczych, kandydatów i opiekunów usamodzielniania na terenie Pow. Szamotulskiego
- "Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Baborowie"
więcej: przetargi w Szamotułach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług prania bielizny szpitalnej dla SP ZOZ MSWiA w Opolu
- ,,Świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Regionalnego Centrum Medycznego w Białogardzie Sp. z o.o.''
- Usługi w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, maglowania, prasowania i reperacji bielizny szpitalnej oraz wynajmu bielizny, transportu, załadunku i wyładunku u Zamawiającego
- ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWYCH USŁUG PRALNICZYCH OD 01.07.2025 DO 31.12.2025
- Usługa prania dla Zakładu Karnego w Tarnowie oraz Oddziału Zewnętrznego w Tarnowie-Mościach
- Świadczenie kompleksowych usług pralniczych z dzierżawą bielizny szpitalnej, w tym operacyjnej, zabiegowej oraz świadczenie usługi prania asortymentu będącego własnością Zamawiającego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.