eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa sprzętu multimedialnego wraz z akcesoriami i oprogramowaniem dla potrzeb pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport w ramach działania 3.1 SPO Transport - Wsparcie efektywnego zarzadzania SPOT - SPOT/3.1/177/07.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-01-16

Warszawa: Dostawa sprzętu multimedialnego wraz z akcesoriami i oprogramowaniem dla potrzeb pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport w ramach działania 3.1 SPO Transport - Wsparcie efektywnego zarzadzania SPOT - SPOT/3.1/177/07.
Numer ogłoszenia: 11753 - 2008; data zamieszczenia: 16.01.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6301649, fax 022 6301649.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mi.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu multimedialnego wraz z akcesoriami i oprogramowaniem dla potrzeb pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport w ramach działania 3.1 SPO Transport - Wsparcie efektywnego zarzadzania SPOT - SPOT/3.1/177/07..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest dostawa sprzętu multimedialnego oraz oprogramowania wraz z instalacją na potrzeby pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie, przy ul. Chałubińskiego 4/6 na warunkach określonych w SIWZ oraz w załącznikach nr 1, 2 i 5 do SIWZ. 2. Postępowanie prowadzone jest z podziałem na pięć części. a) Część A: Dostawa sprzętu informatycznego, b) Część B: Dostawa akcesoriów komputerowych, c) Część C: Dostawa i instalacja oprogramowania, d) Cześć D: Dostawa sprzętu multimedialnego, e) Część E: Dostawa urządzeń drukujących wraz z akcesoriami oraz licencjami. 3. Szczegółowy opis części zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ. 4. Oferty można składać oddzielnie, w odniesieniu do każdej z części zamówienia lub na realizację całości zamówienia.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 30.23.13.00 - Komputery biurowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.21.33.00 - Komputer biurkowy Oryginalny kod CPV: 30.23.12.10 - Centralna jednostka sterująca Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.27.00 - Centralna jednostka sterująca Oryginalny kod CPV: 30.24.14.00 - Oprogramowanie systemów operacyjnych Kod CPV wg słownika 2008: 48.62.00.00 - Systemy operacyjne Oryginalny kod CPV: 30.23.12.00 - Sprzęt komputerowy Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.00.00 - Sprzęt związany z komputerami Oryginalny kod CPV: 30.23.12.50 - Monitory ekranowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.13.00 - Monitory ekranowe Oryginalny kod CPV: 30.21.32.00 - Laptopy Kod CPV wg słownika 2008: 30.21.32.00 - Komputer tablet Oryginalny kod CPV: 30.21.33.00 - Komputery przenośne Kod CPV wg słownika 2008: 30.21.33.00 - Komputer biurkowy Oryginalny kod CPV: 30.21.70.00 - Części, akcesoria i wyroby do komputerów Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.70.00 - Części, akcesoria i wyroby do komputerów Oryginalny kod CPV: 30.24.12.00 - Oprogramowanie aplikacyjne Kod CPV wg słownika 2008: 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne Oryginalny kod CPV: 32.42.00.00 - Urządzenia sieciowe Kod CPV wg słownika 2008: 32.42.00.00 - Urządzenia sieciowe Oryginalny kod CPV: 30.23.21.20 - Myszy komputerowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.74.10 - Myszka komputerowa Oryginalny kod CPV: 30.23.32.11 - Klawiatury komputerowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.74.60 - Klawiatury komputerowe Oryginalny kod CPV: 30.24.10.00 - Oprogramowanie komputerowe Kod CPV wg słownika 2008: 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne Oryginalny kod CPV: 32.32.12.00 - Urządzenia audiowizualne Kod CPV wg słownika 2008: 32.32.12.00 - Urządzenia audiowizualne Oryginalny kod CPV: 30.12.00.00 - Urządzenia fotokopiujące i drukujące Kod CPV wg słownika 2008: 30.12.00.00 - Urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego Oryginalny kod CPV: 30.19.21.13 - Wkłady drukujące Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.21.13 - Wkłady drukujące Oryginalny kod CPV: 30.24.82.00 - Licencje na oprogramowanie Kod CPV wg słownika 2008: 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne Oryginalny kod CPV: 30.23.00.00 - Urządzenia komputerowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.21.00.00 - Maszyny do przetwarzania danych (sprzęt) Oryginalny kod CPV: 30.23.32.31 - Drukarki laserowe Kod CPV wg słownika 2008: 30.23.21.10 - Drukarki laserowe Oryginalny kod CPV: 30.19.13.00 - Urządzenia faksowe Kod CPV wg słownika 2008: 32.58.12.00 - Urządzenia faksowe Oryginalny kod CPV: 30.12.51.00 - Wkłady barwiące Kod CPV wg słownika 2008: 30.12.51.00 - Wkłady barwiące .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium, w zależności od części zamówienia której dotyczy oferta, w wysokości: część A - 2 600,00 zł (słownie dwa tysiące sześćset złotych zero groszy); część B - 600,00 zł (słownie sześćset złotych zero groszy) część C - 2 000,00 zł (słownie dwa tysiące złotych zero groszy) część E - 1 000,00 zł (słownie tysiąc złotych zero groszy) 2. Wadium może być wniesione w jednej z obowiązujących form przewidzianych ustawą, m. in.: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn zm.). 3. Sposób wniesienia wadium: a) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca winien dokonać przelewu na rachunek bankowy Ministerstwa Infrastruktury: BPH PBK S.A. VIII O/Warszawa - nr: 47 1060 0076 0000 4110 3000 4782 Dowodem wniesienia wadium będzie potwierdzony przez przyjmującego odcinek wpłaty lub potwierdzony przez bank odcinek polecenia dokonania przelewu, przy czym w terminie określonym dla wniesienia wadium środki winny znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego. Dowód wniesienia wadium może zostać złożony jako kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Oprócz dopisku zawierającego oznaczenie postępowania, Wykonawca winien wskazać numer rachunku na który należy dokonać ewentualnego zwrotu wadium. b) W przypadku wnoszenia wadium w innej postaci niż forma pieniężna Wykonawca winien przedłożyć pismo (oryginał) będące poręczeniem ww. podmiotu, wystawione przez poręczyciela, na kwotę wymienioną w punkcie VIII.1 niniejszej SIWZ, zawierające informację, iż udzielone poręczenie stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Ministerstwa Infrastruktury, w przetargu nieograniczonym na DOSTAWĘ SPRZĘTU MULTIMEDIALNEGO WRAZ Z AKCESORIAMI I OPROGRAMOWANIEM DLA PRACOWNIKÓW ZAANGAŻOWANYCH WE WDRAŻANIE SPO TRANSPORT w ramach Projektu Zakup sprzętu komputerowego wraz z akcesoriami i oprogramowaniem dla potrzeb pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport nr SPOT/3.1/177/07, ważne przez okres związania ofertą określony w SIWZ oraz zobowiązanie poręczyciela do wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy. 4. W sposób opisany powyżej wadium powinno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i w przypadku formy innej niż pieniężna, być wystawione zgodnie z terminem związania ofertą. Dokumentów, o których mowa w punkcie VIII.3.b) nie należy załączać do oferty, lecz złożyć oddzielnie wraz z ofertą..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wykonały: - w przypadku składania oferty na realizację części A zamówienia, minimum 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia (tj. dostawa zestawów komputerowych lub laptopów), o wartości minimum 100 tys. zł brutto, - w przypadku składania oferty na realizację części B zamówienia, minimum 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia (tj. dostawa palmtopów lub switchy lub pamięci przenośnych lub klawiatur lub myszy), o wartości minimum 30 tys. zł brutto, - w przypadku składania oferty na realizację części C zamówienia, minimum 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia (tj. dostawa aplikacji komputerowych), o wartości minimum 90 tys. zł brutto, - w przypadku składania oferty na realizację części E zamówienia, minimum 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia (tj. dostawa urządzeń wielofunkcyjnych lub faksów lub drukarek kolorowych), o wartości minimum 50 tys. zł brutto, - w przypadku składania oferty na realizację całości zamówienia lub więcej niż jednej części, wykonawca powinien wykazać się doświadczeniem wymaganym dla każdej z części, której realizację zaoferował. Przykładowo: w przypadku składania oferty na realizację części A, B, C i E wykonawca może wskazać doświadczenie w zakresie realizacji 4 zamówień z których jedno spełnia warunki wymagane dla części A, drugie dla części B, trzecie dla części C, czwarte dla części E. Dopuszczalne jest w tym przypadku również wykazanie się doświadczeniem w zakresie realizacji jednego zamówienia obejmującego przedmiotowo części, o wartości conajmniej 270 tys. zł brutto. - w przypadku wykonawców składających oferty na realizację części D zamówienia Zamawiający odmiennie niż w przypadku pozostałych części nie ustala szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w sposób spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, wymienionych poniżej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, umożliwiających ubieganie się Wykonawcy o udzielenie zamówienia - wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ - dotyczy części A, B, C, D i E zamówienia. 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - dotyczy części A,B,C, D i E. 3) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidywane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - dotyczy części A, B, C, D i E. 4) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy lub usługi wskazane w wykazie zostały wykonane należycie (załącznik nr 5 do SIWZ) - dotyczy części A, B, C i E. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2) i 3), składa dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. W przypadku składania oferty wspólnej, o której mowa w Rozdziale X pkt 10 SIWZ, dokumenty wymienione w pkt 1 ppkt 2) i 3) składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Dokumenty wymienione w pozostałych podpunktach będą oceniane łącznie. 4. Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 6. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mi.gov.pl lub www.mt.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego: 00-928 Warszawa, ul. Chałubińskiego 4/6, budynek A, II piętro, pok. 225..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.01.2008 godzina 12:00, miejsce: Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Departamentu Funduszy UE 2007-2013, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, budynek A, III piętro, pok. 300..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Niniejsze zamówienie dotyczy Projektu pod nazwą Zakup sprzętu komputerowego wraz z akcesoriami i oprogramowaniem dla potrzeb pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO Transport nr SPOT/3.1/177/07 współfinansowanego w 75% ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część A: Dostawa sprzętu informatycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsza część zamówienia obejmuje: zestawy komputerowe - 18 kompletów, laptopy małe - 4 szt. Szczegółowy opis zawiera Załacznik nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.13.00-0, 30.23.12.10-2, 30.24.14.00-4, 30.23.12.00-9, 30.23.12.50-4, 30.21.32.00-7.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część B: Dostawa akcesoriów komputerowych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsza część zamówienia obejmuje: palmtopy z akcesoriami - 6 kompletów, switche - 20 sztuk, pamięci przenośne - 40 sztuk, pamięci przenośne z dyktafonem - 8 sztuk, myszy optyczne - 25 sztuk, klawiatury i myszy radiowe (zestawy) - 6 sztuk. Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.21.70.00-3, 30.24.14.00-4, 30.24.12.00-2, 32.42.00.00-3, 30.23.12.00-9, 30.23.21.20-1, 30.23.32.11-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część C: Dostawa i instalacja oprogramowania..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsza część zamówienia obejmuje: MS OFFICE - szt. 28, ADOBE ACROBAT 8.0 Standard - szt. 5, ADOBE ACROBAT 8.0 Professional - szt. 8, COREL DRAW GRAPHIC SUITE X3 - szt. 4, ADOBE PHOTOSHOP CS 2 - szt. 5. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.24.10.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Cześć D: Dostawa sprzętu multimedialnego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsza część zamówienia obejmuje projektor - szt. 1. Szczególowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część E: Dostawa urządzeń drukujących wraz z akcesoriami oraz licencjami..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsza część zamówienia obejmuje: urządzenie wielofunkcyjne - szt. 1, licencje do zapisywania na serwer dla drukarek - szt. 3, moduł faksowy do HP 9050+ pełne uruchomienie dostępnych funkcji dla HP 9040 - szt. 1, drukarki kolorowe (color laser) - szt. 5, faks - szt. 1. Szczegółowy opis zawiera załacznik nr 2 do SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.00.00-6, 30.19.21.13-6, 30.24.82.00-1, 30.23.00.00-0, 30.23.32.31-9, 30.19.13.00-7, 30.12.51.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.