eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności Ministerstwa Sprawiedliwości

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-22

Warszawa: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności Ministerstwa Sprawiedliwości
Numer ogłoszenia: 117435 - 2009; data zamieszczenia: 22.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Sprawiedliwości , Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 521 27 73,5212888, 5212214, faks 022 6289785.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ms.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności Ministerstwa Sprawiedliwości.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności Ministerstwa Sprawiedliwości. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 1 i nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - stanowiących integralną część niniejszej SIWZ. Zamawiający dopuszcza składnie ofert częściowych: a) Część I: ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej, b) Część II: ubezpieczenie środków transportu. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany w umowie w następujących przypadkach i zgodnie z następującymi warunkami: 2.1 W części I zamówienia: a) W przypadku dokonania aktualizacji wartości i rodzaju mienia obejmowanego ubezpieczeniem w ramach umowy, wynikającej ze zmian w stanie posiadania Zamawiającego. W przypadku zmian w stanie posiadania Zamawiającego, które mogą mieć miejsce po zawarciu Umowy Generalnej, Wykonawca obejmie do wysokości 30% ogólnej sumy ubezpieczenia na dzień zawarcia Umowy Generalnej, bez naliczania dodatkowej składki, automatyczną ochroną ubezpieczeniową nowonabyte przez Zamawiającego mienie lub inwestycje zrealizowane w okresie ubezpieczenia, od momentu przejścia na Zamawiającego ryzyka związanego z posiadaniem tego mienia. Zamawiający nie ma obowiązku informowania Wykonawcy na bieżąco w trakcie okresu ubezpieczenia o zmianach w wartości, ilości i rodzajach ubezpieczonego mienia, jeżeli wartościowa zmiana mienia nie przekroczy 30% limitu wzrostu określonego w klauzuli automatycznego pokrycia, za wyjątkiem zmian związanych z nowymi lokalizacjami. Jeżeli w związku ze zmianami stanu posiadania Zamawiającego wartość mienia wycofanego z ubezpieczenia przekroczy wartość mienia nowonabytego w okresie ubezpieczenia, to Zamawiającemu przysługuje zwrot składki. Składka będzie rozliczona na koniec okresu ubezpieczenia. Podstawą rozliczenia składki będzie różnica stanu sum ubezpieczenia na początek i na koniec rozliczanego okresu, czyli rocznego okresu ubezpieczenia. Kwota składki do zwrotu będzie obliczana oparciu o tę różnicę i stawki przyjęte dla poszczególnych rodzajów mienia, w wysokości 50% składki należnej za roczny okres rozliczeniowy. b) W przypadku zmian miejsca ubezpieczenia wynikających z objęcia przez Zamawiającego nowych lokalizacji lub umieszczenia mienia Zamawiającego w nowych lokalizacjach. W przypadku objęcia przez Zamawiającego nowej lokalizacji lub umieszczenia mienia w nowej lokalizacji Zamawiający w ciągu 30 dni od daty objęcia danej lokalizacji lub umieszczenia w niej mienia powiadomi Wykonawcę, a Wykonawca potwierdzi ochronę ubezpieczeniową dla nowej lokalizacji od daty jej objęcia/umieszczenia w niej mienia przez Zamawiającego. W przypadku dokonania przez Zamawiającego powiadomienia Wykonawcy o nowej lokalizacji w terminie późniejszym niż 30 dni, Wykonawca potwierdzi obejmowanie ochroną ubezpieczeniową nowej lokalizacji od dnia następnego po dniu, w którym otrzymał powiadomienie Zamawiającego. c) W przypadku objęcia usług ubezpieczeniowych stawką VAT. W przypadku ustawowego wprowadzenia stawki VAT na usługi ubezpieczeniowe Wykonawca będzie mógł w trakcie realizacji umowy podwyższyć należną wartość za realizowane świadczenie ubezpieczeniowe o wartość stawki podatku. d) W przypadku przekazania części mienia Zamawiającego innemu podmiotowi administracji publicznej. W przypadku przekazania części mienia Zamawiającego innemu podmiotowi administracji publicznej, na wniosek Zamawiającego w umowie ubezpieczenia może zostać wskazany ten podmiot administracji publicznej jako Ubezpieczony w stosunku do przekazanego mu mienia. 2.2 W części II zamówienia: a) W przypadku zakupu, sprzedaży, wycofania z eksploatacji lub przekazania pojazdów. W przypadku zakupu lub przejęcia pojazdu przez Zamawiającego w trakcie okresu ubezpieczenia, na wniosek Zamawiającego, może on zostać ubezpieczony na warunkach i stawkach określonych w Umowie Generalnej. W przypadku sprzedaży, wycofania z eksploatacji lub przekazania pojazdu objętego Umową Generalną zostanie on na wniosek Zamawiającego wyłączony z Umowy Generalnej. Za niewykorzystany okres ubezpieczenia Zamawiającemu przysługuje zwrot składki. Kwota zwracanej składki nie będzie pomniejszana o żadne opłaty manipulacyjne i naliczana będzie proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu ochrony ubezpieczeniowej. Zwrot składki w ubezpieczeniu AC nie przysługuje, gdy wygaśnięcie ochrony ubezpieczeniowej dla danego pojazdu jest następstwem jej wykorzystania w związku z wypłatą odszkodowania z tytułu szkody kradzieżowej lub całkowitej. W ubezpieczeniu OC zwrot składki będzie przysługiwał po spełnieniu wymogów opisanych w ustawie z dnia 22 maja 2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych. b) W przypadku uaktualnienia wartości pojazdów. Wartości pojazdów, które będą zgłaszane do Umowy Generalnej ubezpieczenia zgodnie z terminami ekspiracji obowiązujących polis, mogą się różnić od wartości podanych w SIWZ po dokonaniu przez Zamawiającego ich aktualizacji na dzień zgłoszenia do ubezpieczenia. Należna składka z tytułu ubezpieczenia AC za dany pojazd wraz z wyposażeniem będzie wyliczana w oparciu o tą zaktualizowaną wartość i taryfę składki przyjętą w Umowie Generalnej. c) W przypadku konieczności zmiany zakresu ubezpieczenia pojazdu w związku z podróżą zagraniczną. W przypadku wyjazdu ubezpieczonego pojazdu poza terytorium RP Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o objęcie tego pojazdu czasową ochroną ubezpieczeniową w zakresie ASS na terenie Europy i,lub pełną ochroną ubezpieczeniową w zakresie AC razem z kradzieżą na terenie wszystkich państw europejskich. Za rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej w związku z wyjazdem za granicę Wykonawca może wymagać opłacenia składki dodatkowej. d) W przypadku objęcia usług ubezpieczeniowych stawką VAT. W przypadku ustawowego wprowadzenia stawki VAT na usługi ubezpieczeniowe Wykonawca będzie mógł w trakcie realizacji umowy podwyższyć należną wartość za realizowane świadczenie ubezpieczeniowe o wartość stawki podatku.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00 - Usługi ubezpieczeniowe 66.51.60.00 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej 66.51.41.10 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - nie dotyczy niniejszego zamówienia, zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w tym: Wykonawca na koniec 2008 r. musiał posiadać wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi powyżej 150% i kapitał własny w wysokości nie mniejszej niż 30.000.000 zł (słownie: trzydzieści milionów złotych); 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy (odpowiednio). 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1. Zamawiający oceni, czy wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt. 1 na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez zamawiającego potwierdzających spełnianie tych warunków, o których mowa poniżej. 2.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne warunki..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - oryginał lub kopia dokumentu (dokumentów) poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy, 2. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca musi złożyć część sprawozdania finansowego za 2008 rok, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, z którego muszą wynikać informacje, że na koniec 2008 r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, Wykonawca posiadał wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi powyżej 150% i posiadał kapitał własny w wysokości nie mniejszej niż 30.000.000 zł (słownie: trzydzieści milionów złotych) wraz z opinią o badaniu sprawozdania albo jego (ww.) części przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości - oryginał lub kopia dokumentów poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku wartości liczbowych wyrażonych w walutach obcych, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu danej waluty, określonego przez NBP na dzień bilansowy, na który zostało sporządzone dane sprawozdanie finansowe, chyba, że sposób przeliczenia wynika z danego dokumentu. Jeżeli w dniu bilansowym NBP nie opublikowało informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikował ww. informacje. Dokument(-y), o którym mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy. 3. Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy - druk do ewentualnego wykorzystania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Oryginał oświadczenia podpisany przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy. 4. W przypadku oferty składanej przez wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, czyli w szczególności konsorcja, dokumenty wymienione odpowiednio: 4.1 w pkt 3 niniejszego rozdziału składają odpowiednio, jako np. oświadczenie łączne lub oddzielne oświadczenia, 4.2 w pkt 1 ppkt a niniejszego rozdziału składa każdy z wykonawców oddzielnie, 4.3 w odniesieniu do warunku określonego w pkt 2, wymogi te muszą być spełnione przez każdego z Wykonawców oddzielnie. 5. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 5.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1, składa dokument lub dokumenty potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione, nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5.2 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.3 Dokumenty, o których mowa w ust. 5.1 i 5.2 Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5.4 Dokumenty sporządzone w języku obcym, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ms.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Sprawiedliwości, Biuro Dyrektora Generalnego, Wydział Zamówien Publicznych, pok. 522 Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2009 godzina 12:00, miejsce: Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa do Sekretariatu Biura Dyrektora Generalnego lub złożyć na Biurze Podawczym Ministerstwa Sprawiedliwości.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 1 i nr 1A - Opis przedmiotu zamówienia - część I ubezpieczenie majatku i odpowiedzialności cywilnej oraz opis ubezpieczanych lokalizacji - stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.60.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ubezpieczenie środków transportu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie środków transportu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 2 i nr 2a - Opis przedmiotu zamówienia - część II ubezpieczenie środków transportu, wykaz środków transportu - stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.41.10-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.