Ogłoszenie z dnia 2007-07-04
Olsztyn: Opracowanie studium wykonalności inwestycji wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla projektów planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, z podziałem na 4 części.
Numer ogłoszenia: 111624 - 2007; data zamieszczenia: 04.07.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Pstrowskiego 28b, 10-602 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5346265 w. 22, fax 089 5399876.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.olsztyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie studium wykonalności inwestycji wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla projektów planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, z podziałem na 4 części..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności inwestycji wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla projektów planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, z podziałem na 4 części.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.14.21.20 - Usługi projektowe, inne niż w zakresie robót budowlanych Kod CPV wg słownika 2008: 79.42.12.00 - Usługi projektowe inne niż w zakresie robót budowlanych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 25.04.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Składając ofertę, na każdą część zamówienia osobno, wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na czas równy okresowi związania ofertą, w wysokości 5.500,00 PLN..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art.24 ustawy - Prawo zamówień publicznych, 5. ponadto spełniają warunki dodatkowe tj.: - posiadają sprzęt pozwalający wykonać zamówienie, tj. minimum: 1 komputer,1 ploter z możliwością wydruku kolorowego w formacie A1, 1 szt oprogramowania wspomagającego projektowanie typu CAD; - wykażą się doświadczeniem, tzn. wykonaniem min. 1 studium wykonalności, 1 koncepcji budowy drogi klasy Z lub wyższej lub projektu wykonawczego oraz mają do dyspozycji zespół składający się z min. 1 projektanta drogowego, 1 projektanta mostowego oraz 1 projektanta sprawdzającego. - Projektant(ci) drogowy(i) powinien(ni) wykazać się posiadaniem uprawnień w zakresie projektowania dróg oraz doświadczeniem w opracowaniu studium wykonalności, koncepcji lub dokumentacji projektowej budowy/przebudowy drogi klasy Z (wykonał min. 1 projekt); - Projektant(ci) mostowy(i) z uprawnieniami w zakresie projektowania i dokonywania oceny stanu technicznego mostów oraz posiadający doświadczenie w opracowaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy obiektu mostowego klasy co najmniej B na drodze klasy Z lub wyższej (wykonał min.1 projekt). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane w cz. III SIWZ dokumenty. Niespełnienie przez wykonawcę chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania . Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Wymagania postawione przez Zamawiającego Wykonawcy musi spełniać każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia z wyjątkiem weryfikacji dot. doświadczenia i personelu , który mogą spełniać wspólnie. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawią umowę regulującą współpracę wykonawców.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy wykonawcy dołączą do oferty oświadczenie. 2. W celu potwierdzenia że posiadają uprawnienia do wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia wykonawcy przedstawią następujące dokumenty : 2.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają to wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu - wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2.3. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu - wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2.4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, -wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca dołączy do oferty: 3.1. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, 3.2. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca; 3.3. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich: kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Dla osób przewidzianych do wykonania programu funkcjonalno - użytkowego należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia budowlane i należą do Izby Inżynierów Budownictwa. 4. W celu potwierdzenia wymogu znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty: 4.1 Bilans oraz Rachunek zysków i strat, a jeżeli podlegają one badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanych częściach, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres 3 lat obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy - za ten okres. Dokumenty powinny potwierdzać obroty roczne w wysokości minimum 200 000 PLN rocznie; 4..2. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą posiadanie środków finansowych w wysokości minimum 50 000 PLN lub posiadanie zdolności kredytowej na tą samą kwotę, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4.3. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanego zamówienia (usługi projektowania dróg i mostów). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt. 2.1; 2.2; 2.3 i 2.5 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienia, Zamiast dokumentu wymienionego w pkcie 2.4 wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty. Wszystkie dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane razem z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę za zgodność. Załączone dokumenty powinny być wystawione i podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, wskazaną do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji o działalności gospodarczej, lub osoby posiadające imienne upoważnienie do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdw.olsztyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiającego, lok nr 11 lub za pośrednictwem poczty.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.07.2007 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, ul. Pstrowskiego 28 b, lok. nr 17 (sekretariat), kod: 10-602..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Termin wykonania każdego z programów funkcjonalno-użytkowych: 29 lutego 2008 r. Termin wykonania każdego ze studium wykonalności inwestycji: 25 kwietnia 2008 r. Regionalny Program Operacyjny Warmia i Mazury na lata 2007-2013 (RPO WiM) jest częściowo finansowany przez Unię Europejską (UE) w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Projekt usprawniający powiązania komunikacyjne w południowo-zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek I - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 521 na odcinku Susz - Iława, od granicy województwa do skrzyżowania z drogą krajową nr 16 w m. Iława w km 50+562, bez tego skrzyżowania Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: -powiat iławski - gmina Susz, gmina Iława, miasto Iława. Odcinek II - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 536 na odcinku Iława - Sampława, od skrzyżowania do m. Dziarny w km 3+871 (bez tego skrzyżowania) do skrzyżowania z drogą krajową nr 15 w m. Sampława w km 13+101, bez tego skrzyżowania. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: -powiat iławski - gmina Iława, gmina Lubawa. Odcinek III - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 541 na odcinku Lubawa - Lidzbark, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 537 w m. Lubawa wraz z tym skrzyżowaniem, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 544 w km 27+565 bez tego skrzyżowania. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: -powiat iławski - miasto Lubawa, gmina Lubawa, -powiat nowomiejski - gmina Fijewo, gmina Grodziczno, -powiat działdowski - gmina Lidzbark, miasto Lidzbark. Odcinek IV - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 545 na odcinku Działdowo - Nidzica, od skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 542 i nr 544 w km 0+000 bez tego skrzyżowania do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 604 w km 22+827 w m. Nidzica bez tego skrzyżowania. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym; -powiat działdowski - miasto Działdowo, gmina Działdowo; -powiat nidzicki - gmina Kozłowo, gmina Nidzica, miasto Nidzica..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.14.21.20-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 25.04.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Projekt usprawniający powiązania komunikacyjne w północnej części województwa warmińsko-mazurskiego..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek I - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Pasłęk - Orneta, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 505 razem z tym skrzyżowaniem, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 507 w m. Orneta razem z tym skrzyżowaniem. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat elbląski - miasto Pasłęk, gmina Pasłęk, gmina Godkowo, - powiat lidzbarski - gmina Orneta, miasto Orneta. Odcinek II - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 513, na odcinku Orneta- Lidzbark Warmiński, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 507 w m. Orneta bez tego skrzyżowania do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 511 ,bez tego skrzyżowania. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat lidzbarski - Miasto Orneta, Gmina Orneta, Gmina Lidzbark Warmiński, Miasto Lidzbark Warmiński. Odcinek III - obejmujący swoim zakresem przebudowę ulic Kętrzyńskiej i Bohaterów Warszawy w m. Bartoszyce, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 592 - na tę część zamawiający dysponuje opracowaną dokumentacją techniczną, którą wykonawca powinien wykorzystać do opracowania SW. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat bartoszycki - miasto Bartoszyce. Odcinek IV - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi powiatowej nr 1725N na odcinku Stara Różanka - Srokowo od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 591 w m. Stara Różanka wraz z tym skrzyżowaniem, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 650 w m. Srokowo wraz z tym skrzyżowaniem. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat kętrzyński - gmina Kętrzyn, - powiat kętrzyński - gmina Srokowo. Odcinek V - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 650 na odcinku Srokowo - Węgorzewo. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: -powiat kętrzyński - gmina Srokowo -powiat węgorzewski - gmina Węgorzewo..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.14.21.20-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 25.04.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 527 (Dzierzgoń) - Rychliki-Pasłęk-Morąg-Łukta-Olsztyn na odcinku granica województwa-Jelonki..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Obejmuje swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 527 na odcinku od gr. województwa w km 3+290 do km 21+ 930 (granica administracyjna m. Jelonki). Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat elbląski - gmina Rychliki..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.14.21.20-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 25.04.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przebudowa dróg wojewódzkich nr 519 na odcinku Małdyty-Morąg i nr 526 na odcinku granica województwa-Śliwice..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek I - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 519 na odcinku od skrzyżowania z DK7 (bez tego skrzyżowania), do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 527 (wraz z tym skrzyżowaniem, km 39+873). Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat ostródzki - gmina Małdyty, - powiat ostródzki - gmina Morąg. Odcinek II - obejmujący swoim zakresem remont lub przebudowę drogi wojewódzkiej nr 526 Pasłęk - Śliwice - Lepno - Myślice - (Przezmark ) na odc. Śliwice - gr. wojew. - od km 08+200 do km 10+200 i od km 13+300 do km 21+160 dł. 9,860 km: oraz przebudowę 2 obiektów mostowych koło m. Kąty i Drulity. Miejsce realizacji w układzie administracyjnym: - powiat elbląski - gmina Rychliki, gmina Pasłęk.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.14.21.20-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 25.04.2008.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Świadczenie usług inkubacji i akceleracji w ramach projektu pn.: "WA - MA Inkubator" realizowanego przez Olsztyński Park Naukowo-Technologiczny" - powtórka
- Usunięcie awarii odwodnienia na S7 w Wodzianach - III postępowanie
- Remont nawierzchni dróg krajowych administrowanych przez GDDKiA Oddział w Olsztynie w podziale na 3 zadania (Rejon w Giżycku, Rejon w Elblągu, Rejon w Ostródzie)
- Dostawa wyrobów medycznych, specjalistycznych, jednorazowego i wielorazowego użytku
- Zakup sprzętu multimedialnego na potrzeby jednostek organizacyjnych UWM w Olsztynie.
- Sprzedaż i dostawa odczynników, krwinek wzorcowych, diluentów, materiałów zużywalnych oraz kontrolnych do badań z zakresu immunologii transfuzjologicznej.
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa części "A" ZSP w Czarnocinie - rewitalizacja wspólnej przestrzeni w Czarnocinie dla międzypokoleniowej integracji i promowania aktywności społecznych
- Budowa i renowacja sieci wodociągowej, budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej realizowana w ramach projektu pn.: Gospodarka wodno - ściekowa w Grodzisku Mazowieckim Fundusz Spójności Projekt Nr 2004/PL/16/C/PE/007.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć kanalizacyjna wraz z przyłączami.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć wodociągowa wraz z przyłączami.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć kanalizacyjna wraz z przyłączami.
- Wykonanie projektu, budowa, dostawa i wdrożenie Systemu Zarządzania Infrastrukturą.
więcej: Usługi projektowe inne niż w zakresie robót budowlanych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





