eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chrzanów › Zadanie 1Wykonanie oświetlenia ul. Kruczej, Zadanie 2Wykonanie oświetlenia ul. Sportowej w Luszowicach, Zadanie 3Wykonanie oświetlenia odcinka ul. Gałczyńskiego od ul. Korczaka w Płazie, Zadanie 4Wykonanie oświetlenia ul. Poręba w Pogorzycach, Zadanie 5Wykonanie oświetlenia parkingu przy ul. Pęckowskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-04

Chrzanów: Zadanie 1: Wykonanie oświetlenia ul. Kruczej, Zadanie 2: Wykonanie oświetlenia ul. Sportowej w Luszowicach, Zadanie 3: Wykonanie oświetlenia odcinka ul. Gałczyńskiego od ul. Korczaka w Płazie, Zadanie 4: Wykonanie oświetlenia ul. Poręba w Pogorzycach, Zadanie 5: Wykonanie oświetlenia parkingu przy ul. Pęckowskiego
Numer ogłoszenia: 110008 - 2016; data zamieszczenia: 04.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Chrzanowa , al. Henryka 20, 32-500 Chrzanów, woj. małopolskie, tel. 032 7585101, faks (032) 623 37 86.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chrzanow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie 1: Wykonanie oświetlenia ul. Kruczej, Zadanie 2: Wykonanie oświetlenia ul. Sportowej w Luszowicach, Zadanie 3: Wykonanie oświetlenia odcinka ul. Gałczyńskiego od ul. Korczaka w Płazie, Zadanie 4: Wykonanie oświetlenia ul. Poręba w Pogorzycach, Zadanie 5: Wykonanie oświetlenia parkingu przy ul. Pęckowskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych dla zadań: - zadanie 1: Wykonanie oświetlenia ul. Kruczej - zadanie 2: Wykonanie oświetlenia ul. Sportowej w Luszowicach - zadanie 3: Wykonanie oświetlenia odcinka ul. Gałczyńskiego od ul. Korczaka w Płazie - zadanie 4: Wykonanie oświetlenia ul. Poręba w Pogorzycach - zadanie 5: Wykonanie oświetlenia parkingu przy ul. Pęckowskiego w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 2 dla zadań od 1 do 4 i załącznik nr 3 dla zadania nr 5.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-9, 31.12.13.40-5, 31.71.23.31-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie stosownego oświadczenia złożonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać spełnianie powyższego warunku poprzez: a) w ramach zadań 1-4 poprzez realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu projektu oświetlenia ulicznego oraz realizację w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu oświetlenia ulicznego (przy ulicach, parkingach, placach itp.); Wykonana usługa oraz zrealizowana robota budowlana muszą dotyczyć linii oświetleniowej o długości co najmniej: - dla zadania 1 - 0,4 km, - dla zadania 2 - 0,3 km, - dla zadania 3 - 0,4 km, - dla zadania 4 - 0,4 km, lub realizację w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej w systemie zaprojektuj i wybuduj polegającej na wykonaniu oświetlenia ulicznego: - dla zadania 1 - o długości linii oświetleniowej co najmniej 0,4 km., - dla zadania 2 - o długości linii oświetleniowej co najmniej 0,3 km., - dla zadania 3 - o długości linii oświetleniowej co najmniej 0,4 km., - dla zadania 4 - o długości linii oświetleniowej co najmniej 0,4 km., b) w ramach zadania 5 poprzez realizację w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu projektu oświetlenia ulicznego hybrydowego dla co najmniej 3 szt. lamp oraz realizację w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu montażu solarnych (hybrydowych) lamp ulicznych (przy ulicach, parkingach, placach itp.) lub w zakresie montażu systemów oświetlenia zewnętrznego w technologii LED w ilości co najmniej 3 szt. lamp oświetleniowych lub realizację w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej w systemie zaprojektuj i wybuduj polegającej na wykonaniu oświetlenia solarnego ulicznego w ilości co najmniej 3 szt. lamp

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie stosownego oświadczenia złożonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać spełnianie powyższego warunku poprzez dysponowanie co najmniej następującymi osobami: a) projektant branży elektrycznej, który winien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - upoważniające do projektowania w zakresie co najmniej sieci i instalacji elektrycznych oraz aktualny wpis do samorządu zawodowego oraz aktualny wpis do odpowiedniej izby samorządu zawodowego; b) kierownik budowy, który winien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - upoważniające do kierowania robotami w zakresie instalacji elektrycznych oraz aktualny wpis do odpowiedniej izby samorządu zawodowego. Uwaga: - W ramach zadań 1-4 w przypadku składania oferty na jedno lub dwa zadania Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży elektrycznej oraz 1 osobą, która będzie kierownikiem budowy. W przypadku złożenia oferty na 3 lub 4 zadania Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem co najmniej 2 osobami, które będą pełniły funkcję projektanta branży elektrycznej oraz co najmniej 2 osobami, które będą kierownikami budowy. -Ponadto, w przypadku złożenia oferty na zadanie 5 Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem dodatkową 1 osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży elektrycznej oraz dodatkową 1 osobą, która będzie kierownikiem budowy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie stosownego oświadczenia złożonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty należy również dołączyć następujące dokumenty: 1. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo wymagane jest również w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie. 2. Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1a i/lub 1b i/lub 1c i/lub 1d i/lub 1e do SIWZ). Formularz oferty należy złożyć dla każdego zadania oddzielnie. 3. Oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy (załącznik nr 4 do SIWZ). W przypadku, gdy ofertę składają podmioty działające wspólnie, oświadczenie w imieniu wszystkich podmiotów składa ustanowiony pełnomocnik. Dopuszcza się również, by oświadczenie na jednym formularzu złożyły wszystkie występujące wspólnie podmioty. 4. Pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego osoby zdolne do wykonania zamówienia lub potencjał techniczny - tylko w przypadku kiedy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp (załącznik nr 7 do SIWZ)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści zawartej umowy dotyczącej: 1) ceny - w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeśli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zwłaszcza w zakresie stawki podatku VAT; 2) podwykonawcy - wskutek utraty zdolności podwykonawcy do uczestnictwa w realizacji zamówienia. 3) osób wymienionych w §14 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) - wskutek utraty zdolności osoby do uczestniczenia w realizacji zamówienia: - rozwiązanie stosunku pracy, rozwiązanie umowy cywilno - prawnej z pracownikiem, inne losowe. - utrata uprawnień zawodowych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chrzanow.pl (zakładka: Urząd Miejski / zamówienia publiczne)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Chrzanowie, Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów, pok. nr 85 (II piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Chrzanowie, Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów, Dziennik podawczy (pok. nr 1, parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1: Wykonanie oświetlenia ul. Kruczej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 31.12.13.40-5, 31.71.23.31-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2: Wykonanie oświetlenia ul. Sportowej w Luszowicach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 31.12.13.40-5, 31.71.23.31-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3: Wykonanie oświetlenia odcinka ul. Gałczyńskiego od ul. Korczaka w Płazie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 31.12.13.40-5, 31.71.23.31-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4: Wykonanie oświetlenia ul. Poręba w Pogorzycach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 31.12.13.40-5, 31.71.13.31-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5: Wykonanie oświetlenia parkingu przy ul. Pęckowskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 31.12.13.40-5, 31.71.23.31-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.