Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-01-15
Sosnowiec: Wykonanie audytu zewnętrznego realizacji projektu Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Numer ogłoszenia: 10378 - 2008; data zamieszczenia: 15.01.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta, al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 2960600, fax (032) 296 06 05,2960505.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sosnowiec.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie audytu zewnętrznego realizacji projektu Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania audytu zewnętrznego realizacji projektu Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego, Priorytet 1 - rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów, Działanie 1.6 Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach. Audyt zewnętrzny oznacza, audyt wykonywany przez podmiot zewnętrzny niezależny od jednostki audytowanej. Na potrzeby niniejszego postępowania audytem zewnętrznym nazwano zakres prac, których celem jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez Wykonawcę, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego, Priorytet 1 - rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów, Działanie 1.6 Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach. Efektem audytu ma być uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową i wnioskiem oraz wydanie opinii i sprawozdania w tym zakresie. W tym celu Zamawiający wymaga, aby Wykonawca sprawdził, czy działania, których dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie oraz czy są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi. Sprawdzenie to winno odbywać się poprzez badanie w szczególności, czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektów) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz wnioski o płatność sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury i/lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) i sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów. Audyt zewnętrzny ma prowadzić do uzyskania podstaw do potwierdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Zamawiającego dokumentach związanych z realizowanym projektem. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego jest zwiększenie pewności Zamawiającego oraz instytucji wypłacającej środki, że projekt jest realizowany prawidłowo. Audyt prowadzony będzie w Gminach Będzin, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec i w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Sosnowcu - stąd pod pojęciem Zamawiający rozumie się powyższe podmioty. 2. Zakres zamówienia obejmuje: a)sprawdzenie czy Zamawiający realizuje Projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa ( ustawą Prawo zamówień publicznych, ustawą o finansach publicznych, itd.), b)sprawdzenie czy Zamawiający posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo - księgowym, c)sprawdzenie prawidłowości przeprowadzenia procedur o udzielenie zamówień publicznych, d)audyt poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego Projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, e)sprawdzenie wniosków Zamawiającego o płatność z księgami rachunkowymi w części dotyczącej Projektu, f)sprawdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji Projektu przekazywanych przez Zamawiającego, g)sprawdzenie, czy Zamawiający wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały stwierdzone, h)sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji z realizowanym Projektem. 3. W celu stwierdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowane, Wykonawca winien sprawdzić : a. dokumentację dotyczącą projektu, b. czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zostały rzeczywiście podjęte, c. sposób archiwizacji dokumentów, który pozwala prześledzić ścieżkę wydatku od przedłożenia wniosku o płatność do poszczególnych faktur, d. czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, tj. potwierdzone dowodem zapłaty oraz osiągnięto faktyczny efekt rzeczowy, e. kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania i ujęcia na rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Zamawiającego: zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowane, f. wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez Zamawiającego, poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, g. zasady dotyczące promocji i reklamy projektu, h. sposób monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu. i. poprawność stosowanych procedur o udzielenie zamówień publicznych. 4. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi być zgodne z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej ZPORR na temat audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznawanymi polskimi i międzynarodowymi standardami audytu i międzynarodowymi standardami rewizji finansowej. 5.Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać Wykonawcy wiążącą opinię i sporządzić sprawozdanie w tym zakresie. Opinia i sprawozdanie winny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. 6.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył harmonogram zawierający : zakres prac do wykonania z terminami ich realizacji i osobami odpowiedzialnymi za realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 1 wzór harmonogramu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, przedstawił zamawiającemu program audytu, w tym przyjęte do stosowania wszystkie techniki przeprowadzenia audytu. 8.Wykonawca ma obowiązek sporządzić i przedłożyć zamawiającemu 5 egzemplarzy opinii i sprawozdania z audytu oraz dokumentacji audytorskiej zawierającej program audytu w wersji drukowanej i elektronicznej. Opinia i sprawozdanie muszą wskazywać próg istotności i poziom ufności przeprowadzonego audytu. 9.Sprawozdanie musi zawierać ustalenia i wnioski. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie realizacji Projektu Wykonawca sporządzi analizę konsekwencji finansowych wraz z programem naprawy. Projekt realizowany jest w oparciu o : Umowę nr Z/2.24/I/1.6/27/05/U/223/06 o dofinansowanie projektu w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) pod nazwą: Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec - 701200-223 w ramach Priorytetu 1 - Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów z dnia 24 stycznia 2006r. i obejmuje: a)dostawę 72 autobusów komunikacji miejskiej - 2 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 3 umowy, b)modernizację 380 przystanków autobusowych na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec - 4 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 6 - 8 umów, c)dostawę i zainstalowanie 95 wiat przystankowych na terenie gmin Będzin i Sosnowiec - 3 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 3 umowy, d)budowę 2 sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Sosnowiec - 2 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 2 umowy, e)budowę dworca autobusowego na terenie gminy Sosnowiec - 1 postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, 1 umowa, f)budowę pętli autobusowej na terenie gminy Sosnowiec - 1 postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, 1 umowa. Rodzaj projektu: twardy (inwestycyjny). Okres realizacji projektu - 01.04.2005r. - 29.06.2008r. Beneficjenci : Gminy Będzin, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec i Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Sosnowcu - Lider Gmina Sosnowiec. Instytucja Pośrednicząca - Wojewoda Śląski Instytucja Zarządzająca - Minister właściwy do spraw Rozwoju Regionalnego Dane projektu Wg umowy i wniosku Wartość projektu (w tys. PLN) ogółem 73.409,07 zł, w tym: Gmina Będzin ok. 470; Gmina Dąbrowa Górnicza ok. 4.985; Gmina Sosnowiec ok. 7.600; PKM Sp. z o.o. ok. 60.345; Wartość dofinansowania (w tys. PLN) 29.023,097 zł. Liczba Beneficjentów przewidzianych do objęcia wsparciem (dla miękkich projektów) ----------------------------- Główne kategorie wydatków Dostawy Roboty remontowo - budowlane Liczba Partnerów uczestniczących w realizacji projektu 4 Partner nr 1 Ogółem Budżet (w tys. PLN) 470 Liczba Beneficjentów 1 Partner nr 2 Ogółem Budżet (w tys. PLN) 5000 Liczba Beneficjentów 1 Partner nr 3 Ogółem Budżet (w tys. PLN) 7600 Liczba Beneficjentów 1 Partner nr 4 Ogółem Budżet (w tys. PLN) 60345 Liczba Beneficjentów 1 Dokumentacja projektu Liczba złożonych wniosków o płatność 14 w tym zatwierdzonych 12 Ogółem wartość wydatków rozliczonych w złożonych wnioskach (w tys. PLN) 46.165,71 zł w tym zatwierdzonych 43.607,50 zł Łączna liczba pozycji w tab. 20 w złożonych wnioskach 98 w tym zatwierdzonych 88 Zamówienia publiczne projektu Tryb zamówienia Ilość zamówień Wartość zamówień (w tys. PLN) Uwagi Przetarg nieograniczony 16 ok. 70.500 Przetarg ograniczony ------------------------------ Negocjacje z ogłoszeniem ------------------------------ Negocjacje bez ogłoszenia ------------------------------ Zamówienie z wolnej ręki 7 ok. 100 Zapytanie z o cenę ------------------------------ Licytacja elektroniczna ------------------------------ Dialog konkurencyjny ------------------------------ Konkurs ------------------------------ Dynamiczny system zakupów ------------------------------ Zamawiający udostępni dokumenty związane z realizacją projektu, które znajdują się : a)w siedzibie Lidera Projektu tj. Gminie Sosnowiec, Al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, b)w siedzibach pozostałych beneficjentów tj. - Gminie Będzin, ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, - Gminie Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, - Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Sosnowcu, ul. Teofila Lenartowicza 73, 41-200 Sosnowiec ( Przedsiębiorstwo 3 oddziałowe - zajezdnie w gminach Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec). Wskaźniki osiągnięcia celów projektu: Wskaźniki planowanych produktów;Źródło pozyskania informacji; jm; 2005r. -2006r.-2007r. 1.6.4 Długość zmodernizowanych linii autobusowych beneficjent km 373,4 1.6.9 liczba zakupionego taboru beneficjent szt. 72 1.6.22 liczba wybudowanych systemów sygnalizacji ulicznej beneficjent szt. 2 1.6.30 liczba zmodernizowanych przystanków komunikacji zbiorowej beneficjent szt. 380 1.6.33 pojemność taboru komunikacji zbiorowej beneficjent miejsca 30 332,00 Wskaźniki planowanych rezultatów; Źródło pozyskania informacji; jm; 2005r. -2006r.-2007r. 1.6.37 liczba mieszkańców obsługiwanych przez transport zbiorowy beneficjent osoby 413.000,00 1.6.38 powierzchnia aglomeracji obsługiwana przez transport zbiorowy beneficjent ha 63.300,00 1.6.41 hałas komunikacyjny beneficjent dBA 55,20.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.12.12.00 - Usługi audytu Kod CPV wg słownika 2008: 79.21.20.00 - Usługi audytu .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 2.459,02 zł. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Sosnowiec, ING Bank Śląski, Nr 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz stosowny dokument należy złożyć służbom Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, II piętro, pokój 310 w godz. od 8.00 do 15.00. Wykonawca winien dołączyć do oferty kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz, potwierdzoną przez Wydział Finansowy tut. Urzędu Miejskiego w Sosnowcu w terminie określonym dla złożenia ofert. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli: a)upłynął termin związania ofertą, b)zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c)zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b)który został wykluczony z postępowania, c)którego oferta została odrzucona. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie pkt 7 ppkt b i c, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone poniżej : 1.1.posiadają uprawnienia do wykonywania usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania, 1.2.wykonali co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia - w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że zrealizował przynajmniej 3 audyty zewnętrzne projektów współfinansowanych ze środków pomocowych a łączna ich wartość wynosiła przynajmniej 300.000,00 zł. 1.3.dysponują co najmniej 3 osobami, które będą realizowały usługę objętą niniejszym postępowaniem, w tym przynajmniej jedną osobą, która jest zatrudniona przez Wykonawcę na postawie umowy o pracę (1) i posiadającą jedno z poniższych uprawnień (wraz ze stosownymi certyfikatami) : 1.3.1.uprawnienia biegłego rewidenta 1.3.2.uprawnienia audytora wewnętrznego, oraz 1.3.3. doświadczenie przy przeprowadzaniu audytów projektów współfinanso-wanych przez Unię Europejską (udział w przeprowadzeniu minimum 3 audytów), 1.4. uzyskali obrót w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym realizowany będzie niniejszy audyt zewnętrzny w wysokości co najmniej 900.000,00zł. 1.5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn wymienionych poniżej: 1.5.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1)wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności; 2)wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3)wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4)osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5)spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6)spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7)spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8)osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9)podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10)wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1.1 - 1.4 niniejszego ogłoszenia. 1.5.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1)wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; 2)złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3)nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, albo nie uzupełnili ich na wezwanie zamawiającego; 4)nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Stwierdzenie spełniania warunków - udziału w postępowaniu (formalnych) i zdolności do wykonania zamówienia (merytorycznych) - wymaganych od Wykonawców będzie dokonane w oparciu o złożone wraz z ofertą: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz potwierdzające (spełnienie tych warunków) dokumenty - według formuły: spełnia - nie spełnia. (1) Wytyczne Instytucji Zarządzającej ZPORR na temat audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - www.zporr.gov.pl
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków (formalnych) i zdolności do wykonania zamówienia (merytorycznych) Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył oświadczenia: - że nie podlega wykluczeniu z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy oraz - że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w sekcji III.2) niniejszego ogłoszenia i potwierdził ich treść niżej wymienionymi dokumentami: 1.Aktualnym odpisem z właściwego rejestru albo aktualnym zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualnymi (ą): 2.1.zaświadczeniami właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającymi odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeniami, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionymi nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2.2.informacją z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w ppkt 1.5.1.4) - 1.5.1.8) niniejszego ogłoszenia wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.3.informacją z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w ppkt 1.5.1.9) niniejszego ogłoszenia wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykazem wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi realizację przynajmniej 3 audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych ze środków pomocowych, których łączna wartość wynosiła przynajmniej 300.000,00zł. 4.Wykazem osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj.: wymienić jakie posiadają doświadczenie przy przeprowadzaniu audytów projektów współfinansowanych z Unii Europejskiej, ile takich projektów już badały (łącznie min. 3) oraz przedstawić kwalifikacje zawodowe wraz z załączeniem stosownych certyfikatów. Przez podmioty/osoby posiadające odpowiednie umiejętności rozumie się (2): - osoby posiadające kwalifikacje zawodowe wydawane przez organizację, która jest członkiem IFAC - International Federation of Accountants, - osoby posiadające kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie z art. 58 pkt 5 ustawy z dnia 9 grudnia 2006r. (Dz. U. Nr 249, poz. 1832) o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, tj. osoba, która: a) posiada certyfikaty: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control SelfAssessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub b) ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub c) złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, lub d) posiada uprawnienia biegłego rewidenta. (2)Wytyczne Instytucji Zarządzającej ZPORR na temat audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - www.zporr.gov.pl Osoby, które zdały egzamin na audytora wewnętrznego według zasad obowiązujących do dnia wejścia w życie noweli, a zatem przed 29 grudnia 2006r., mają status audytorów wewnętrznych, którzy mogą przeprowadzać audyt zewnętrzny z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych, jeżeli spełniają kryteria wymienione w art. 58 pkt 1-4 ww. ustawy. 5. Rachunek Zysków i Strat stanowiący część sprawozdania finansowego, określający przychody ze sprzedaży za okres ostatniego roku obrotowego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres potwierdzający, że uzyskali obrót w wysokości co najmniej 900.000,00 zł (3). W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego - oświadczenie o przychodach ze sprzedaży za okres ostatniego roku obrotowego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres stwierdzające, że uzyskali obrót w wysokości co najmniej 900.000,00 zł. 6. Oświadczenie o spełnianiu wymogu bezstronności i niezależności Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot wykonujący audyt (3): - posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności u Zamawiającego lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej, - jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, - w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, - osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Zamawiającego, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych. Nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu wykonującego audyt, - jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Zamawiającego albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, - jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację zarządzanie projektem, który z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności. -ponadto osoby uczestniczące w wykonywaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Instytucji Pośredniczącej oraz Instytucji Zarządzającej ZPORR, - poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy w wyżej wymienionymi instytucjami przez wykonujących audyt. 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt 1; pkt.2 ppkt 2.1. i ppkt 2.3. niniejszego ogłoszenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, 7.1. Składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w pkt 2 ppkt 2.2 niniejszego ogłoszenia dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1; 2 ppkt 2.1 i 2.3 niniejszego ogłoszenia zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 9. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 10. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w językach obcych należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. 11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. (3)Wytyczne Instytucji Zarządzającej ZPORR na temat audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - www.zporr.gov.pl
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.sosnowiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sosnowcu, ul. Ignacego Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, II piętro, pok. 208 - w siedzibie Wydziału Organizacji Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym lub za zaliczeniem pocztowym.
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy.
IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sosnowcu, ul. Ignacego Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec II piętro, pokój 208..
IV.3.5) Termin związania ofertą: 23.02.2008.
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
INNE PRZETARGI Z SOSNOWCA
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Adaptacja części budynku przy ul. 3 Maja 41 w Sosnowcu na Szkołę Mistrzostwa Sportowego dla koszykarzy wraz z internatem
- Usługa analityczna w procesie modelowania efektywności pracy szpitala wraz z usługą benchmarkingu za rok 2026
- Dostawa urządzeń medycznych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu
- Dostawa fabrycznie nowych samochodów osobowych na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu
- Zakup koparko-ładowarki na potrzeby Gminy Sosnowiec
- "Dostawa samochodu specjalnego na potrzeby Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu"
więcej: przetargi w Sosnowcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie audytów wraz ze szkoleniami w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd" - część 2 zamówienia
- Zakup usług w zakresie obszaru organizacyjnego w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd
- Cyberbezpieczna Gmina Słupca - szkolenia, opracowanie dokumentacji w zakresie cyberbezpieczeństwa z wdrożeniem, audyt
- Wykonanie Audytu zgodności z rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (KRI), ustawą o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (UoKSC) posiadanego SZBI, (...)
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Przeprowadzenie audytu KRI, aktualizację i wdrożenie SZBI oraz przeprowadzenie szkoleń z cyberbezpieczeństwa związane z realizacją projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
więcej: Usługi audytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





