eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stare Babice › Projekt, dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji pomieszczeń biurowych GPK EKO-BABICE Sp. z o.o.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-08

Stare Babice: Projekt, dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji pomieszczeń biurowych GPK EKO-BABICE Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 95588 - 2013; data zamieszczenia: 08.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne EKO-BABICE Spółka z o.o. , ul. Kutrzeby 36, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 022 7229008, 7529253, faks 022 7229008, 7529253.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt, dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji pomieszczeń biurowych GPK EKO-BABICE Sp. z o.o..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest projekt wraz z uzgodnieniami, dostawa, montaż i uruchomienie systemu klimatyzacji pomieszczeń biurowych i technicznych GPK EKO-BABICE Sp. z o.o. usytuowanych na parterze oraz piętrach I, II i III . W/w instalacje mają zapewniać możliwość schłodzenia powietrza w pomieszczeniach. Wykonawca obowiązany jest przedstawić proponowane przez niego rozwiązania w formie dokumentacji projektowej, uwzględniającej założenia Zamawiającego dla systemu klimatyzacji, zasilania i sterowania urządzeń. Przedstawione konkretne rozwiązania (z doborem urządzeń, systemów, technologii i materiałów, z uwzględnieniem wymagań Zamawiającego) Wykonawca powinien zrealizować w kosztach oferty. W w/w ofercie Wykonawca powinien uwzględnić wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym robót budowlanych związanych z posadowieniem/montażem jednostek zewnętrznych, prowadzenia przewodów (przekucia, przewierty, obudowanie, roboty wykończeniowe itp.), a także badań, pomiarów i sprawdzeń instalacji klimatyzacyjnej i instalacji elektrycznej oraz przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi urządzeń. Roboty mają być wykonane zgodnie z: 1) przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych 2) polskimi normami i polskimi normami zharmonizowanymi, w tym w szczególności - PN-EN 378-1+A1:2011 Instalacje ziębnicze i pompy ciepła - Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska - Część 1: Wymagania podstawowe, definicje, klasyfikacja i kryteria wyboru, - PN-EN 378-2+A2:2012 Instalacje ziębnicze i pompy ciepła - Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska - Część 2: Projektowanie, wykonywanie, sprawdzanie, znakowanie i dokumentowanie, - PN-EN 13779:2007 Wentylacja budynków niemieszkalnych. Wymagane właściwości systemów wentylacji i klimatyzacji, - PN-B-03421:1978 Wentylacja i klimatyzacja. Parametry obliczeniowe powietrza wewnętrznego w pomieszczeniach przeznaczonych do stałego przebywania ludzi, - PN-B-0320: 1976 Wentylacja i klimatyzacja. parametry obliczeniowe powietrza zewnętrznego. - PN-EN 12599: 2002 Wentylacja budynków. Procedury badań i metody pomiarowe dotyczące odbioru wykonanych instalacji wentylacji i klimatyzacji, - PN-EN 12599: 2002/ AC:2004 Wentylacja budynków. Procedury badań i metody pomiarowe dotyczące odbioru wykonanych instalacji wentylacji i klimatyzacji, - PN-B-01410:1989 Wentylacja i klimatyzacja. Rysunek techniczny. zasady wykonywania i oznaczania 3) Wymaganiami technicznymi COBRTI INSTAL Zeszyt 5 Warunki techniczne wykonania i odbioru instalacji wentylacji. Instal, wrzesień 2002, 4) Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych. Cz. 2 - Instalacje sanitarne i przemysłowe, Arkady, 1988 5) wiedzą techniczną i sztuką budowlaną 6) warunkami i wymaganiami Zamawiającego. I. Opis i schematy systemu Dla w/w pomieszczeń przewidziano 5 odrębnych systemów klimatyzacji : a) System 1 - (I piętro; nowy budynek) dla pomieszczeń nr 21 (sala konferencyjna), nr 22,23,24 (pomieszczenia biurowe) przewidziano 1 jednostkę zewnętrzne + 4 jednostki wewnętrzne, b) System 2 - (I piętro; stary budynek) dla pomieszczenia nr 11 (dyspozytornia), pomieszczeń nr 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20 (pomieszczenia biurowe) przewidziano 1 jednostkę zewnętrzną i 12 jednostek wewnętrznych, c) System 3 - (I piętro; stary budynek) dla pomieszczenia nr 16A (pomieszczenie serwera) przewidziano 1 jednostkę zewnętrzną (z systemem pracy całorocznej) i 1 jednostkę wewnętrzną, d) System 4 - ( II i III piętro starego budynku) dla pomieszczeń nr 31, 32, 41, 42 (pomieszczenia biurowe) przewidziano 1 jednostkę zewnętrzną i cztery jednostki wewnętrzne, e) System 5 - (parter; stary budynek) dla pomieszczenia nr VI (laboratorium) przewidziano 2 jednostki wewnętrzne, dla pomieszczenie nr I (dyżurka) przewidziano 1 jednostkę wewnętrzną. System 5 będzie obsługiwany przez 1 jednostkę zewnętrzną. UWAGA: Do niniejszej specyfikacji dołączono rzuty pomieszczeń wraz z ich numeracją. Zestawienie wymaganych (podstawowych )urządzeń, układów i elementów: UKŁADY MULTI INVERTER (dla pomieszczeń: 21, 22 , 23, 24,31, 32, 41, 42, VI, I ) - System 1, 4 i 5 A. Minimalne wymagania dotyczące klimatyzatorów wewnętrznych: Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q = 5,0 kW moc chłodnicza jednostki wewnętrznej wynosi nom.. 5,0 kW; zakres od 1,4 do 5,5 kW moc grzewcza jednostki wewnętrznej wynosi nom. 5,8 kW, zakres od 1,4 do 7,3 kW wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x800x240 [mm] min. pięciostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora pięciobiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 28 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 10 [kg] kolor biały jednostka wewnętrzna sterowana pilotem bezprzewodowym Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q=2,5 kW moc chłodnicza każdej jednostki wewnętrznej wynosi 2,5 kW, moc grzewcza każdej jednostki wewnętrznej wynosi 3,2 kW, wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x800x240 mm pięciostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora pięciobiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 19 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 10 kg kolor biały jednostka wewnętrzna sterowana pilotem bezprzewodowym Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q=2,2 kW moc chłodnicza każdej jednostki wewnętrznej wynosi 2,2 kW, moc grzewcza każdej jednostki wewnętrznej wynosi 2,4 kW, wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x800x240 mm pięciostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora pięciobiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 19 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 10 kg kolor biały jednostka wewnętrzna sterowana pilotem bezprzewodowym B. Minimalne wymagania dotyczące jednostek zewnętrznych: Agregat zewnętrzny o mocy chłodniczej 10,0 kW - System 1 - agregat wykonany w technologii inverterowej - klasa energetyczna na chłodzeniu i grzaniu typu A - współczynnik EER nie mniejszy niż 3,4 - współczynnik COP nie mniejszy niż 4,05 - moc chłodnicza jednostki zew. nie mniejsza niż 10,0 kW, - moc grzewcza jednostki zew. nie mniejsza niż 12,0 kW, - wymiar jednostki zewnętrznej nie większy niż 900x900x330 [mm] - poziom głośności nie więcej niż 51 dB (w trybie chłodzenia) - waga jednostki zewnętrznej (netto) nie więcej niż 70,0 kg - pobór mocy nominalny (dla chłodzenia) nie więcej niż 2,95 kW - pobór mocy nominalny(dla grzania) nie więcej niż 2,95 kW - zasilanie jednostki 1-fazowe 230V, 50 Hz - auto restart - zakres temperatur pracy (dla chłodzenia) -10 ~ + 43° C - zakres temperatur pracy (dla grzania) -15 ~ + 24° C Agregat zewnętrzny o mocy chłodniczej 8 kW - System 4 - agregat wykonany w technologii inverterowej - klasa energetyczna na chłodzeniu i grzaniu typu A - współczynnik EER nie mniejszy niż 3,86 - współczynnik COP nie mniejszy niż 4,65 - moc chłodnicza jednostki zew. nie mniejsza niż 8,0 kW, - moc grzewcza jednostki zew. nie mniejsza niż 9,0 kW, - wymiar jednostki zewnętrznej nie większy niż 900x900x320 [mm] - poziom głośności nie więcej niż 46 dB (w trybie chłodzenia) - waga jednostki zewnętrznej (netto) nie więcej niż 70 kg - pobór mocy nominalny (dla chłodzenia) nie więcej niż 1,95 kW - pobór mocy nominalny(dla grzania) nie więcej niż 1,93 kW - zasilanie jednostki 1-fazowe 230V, 50 Hz - auto restart - zakres temperatur pracy (dla chłodzenia) -10 ~ + 43° C - zakres temperatur pracy (dla grzania) -15 ~ + 24° C Agregat zewnętrzny o mocy chłodniczej 5,4kW - System 5 agregat wykonany w technologii inverterowej klasa energetyczna na chłodzeniu i grzaniu typu A współczynnik EER nie mniejsza niż 4,25 współczynnik COP nie mniejsza niż 4,5 moc chłodnicza jednostki zew. nie mniejszy niż 6,8 kW, moc grzewcza jednostki zew. nie mniejszy niż 9,0 kW, wymiar jednostki zewnętrznej nie większy niż 710x840(+30)x330 [mm] poziom głośności nie więcej niż 47 dB waga jednostki zewnętrznej (netto) nie więcej niż 60 kg pobór mocy nominalny(dla chłodzenia) nie więcej niż 1,25 kW pobór mocy nominalny(dla grzania) nie więcej niż 1,48 kW zasilanie jednostki 1-fazowe 230V, 50 Hz restart zakres temperatur pracy (dla chłodzenia) -10 ~ + 43° C zakres temperatur pracy (dla grzania) -15 ~ + 24° C C. Piloty zdalnego sterowania winne posiadać konstrukcję i funkcje umożliwiające co najmniej:: - bezproblemową łączność i sterowanie jednostkami wewnętrznymi - funkcję włącz/wyłącz - ustawianie temperatury + i - co 1o C - wybór funkcji pracy UKŁAD VRF (dla pomieszczeń: 10,11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20) - System 2 A. Minimalne wymagania dotyczące klimatyzatorów wewnętrznych: Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q = 2,2 kW moc chłodnicza jednostki wewnętrznej wynosi nom. 2,2 kW; moc grzewcza jednostki wewnętrznej wynosi nom. 2,5 kW, wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x820x230 [mm] min. czterostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora czterobiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 29 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 10 [kg] kolor biały jednostka wewnętrzna może być sterowana pilotem bezprzewodowym Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q = 2,8 kW moc chłodnicza jednostki wewnętrznej wynosi nom. 2,8 kW; moc grzewcza jednostki wewnętrznej wynosi nom. 3,2 kW, wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x820x230 [mm] min. czterostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora czterobiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 29 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 10 [kg] kolor biały jednostka wewnętrzna może być sterowana pilotem bezprzewodowym Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q=3,6 kW moc chłodnicza każdej jednostki wewnętrznej wynosi nom. 3,6 kW, moc grzewcza każdej jednostki wewnętrznej wynosi nom. 4,0 kW, wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x900x250mm trzystopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora trzybiegowa) poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 34 dB waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 13 kg kolor biały jednostka wewnętrzna może być sterowana pilotem bezprzewodowym B. Minimalne wymagania dotyczące jednostek zewnętrznych VRF: Agregat zewnętrzny o mocy chłodniczej 28,0 kW - System 2 - agregat wykonany w technologii inverterowej - klasa energetyczna na chłodzeniu i grzaniu typu A - współczynnik EER nie mniejszy niż 3,78 - współczynnik COP nie mniejszy niż 4,29 - moc chłodnicza jednostki zew. nie większa niż 28,0 kW, - moc grzewcza jednostki zew. nie większa niż 31,5 kW, - wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 1710x920x760 [mm] - poziom głośności nie więcej niż 58 dB (w trybie chłodzenia) , w trybie cichym 44dB(A) - waga jednostki zewnętrznej (netto) nie więcej niż 200 kg - pobór mocy nominalny (dla chłodzenia) nie więcej niż 7,4 kW - pobór mocy nominalny(dla grzania) nie więcej niż 7,3 kW - zasilanie jednostki 3-fazowe 400V, 50 Hz - auto restart - zakres temperatur pracy (dla chłodzenia) -5 ~ + 46° C - zakres temperatur pracy (dla grzania) -20 ~ + 15,5° C spójny układ oprogramowania, sterowania i wewnętrznego monitoringu pomiędzy jednostkami, - sterowniki przewodowe z programowaniem pozwalającym na ustalenie osobnego programu na każdy dzień tygodnia oraz ustalenie minimum 7 punktów przełączenia dla każdego dnia, - możliwość blokowania pracy sterowników z poziomu centralnego układu sterującego (dodatkowe oprogramowanie sterujące), blokowanie załączania/wyłączania, trybu pracy, nastawy temperatury - oprogramowanie centralne z możliwością programowania blokowania funkcji sterowników indywidualnych w pomieszczeniach - oprogramowanie centralne z możliwością wizualizacji poszczególnych poziomów budynku, - układ sterowania pozwalający na logiczne zmiany ustawienia grup urządzeń w przypadku zmiany funkcjonalnej pomieszczeń, bez konieczności montażu dodatkowego okablowania - sterownik centralny zapewniający automatyczną zmianę trybu pracy z uwzględnieniem bieżących nastaw temperatury i trybu pracy wszystkich jednostek wewnętrznych - wybieranie trybu pracy na podstawie decyzji większości urządzeń czynnik ziębniczy R410A. UKŁAD (dla pomieszczenia 16A ) - System 3 A. Minimalne wymagania dotyczące klimatyzatorów wewnętrznych: Jednostka wewnętrzna naścienna o mocy chłodniczej Q = 3,6 kW - moc chłodnicza jednostki wewnętrznej wynosi nom.. 3,6 kW; zakres 1,6 - 4,5 kW - wymiar jednostki wewnętrznej nie większy niż 300x900x250 [mm] - min. pięciostopniowa regulacja wypływu powietrza (regulacja wentylatora trzystopniowa) - poziom głośności na najniższym biegu nie więcej niż 36 dB - waga jednostki wewnętrznej nie więcej niż 13 [kg] - jednostka wewnętrzna może być sterowana pilotem bezprzewodowym B. Minimalne wymagania dotyczące jednostek zewnętrznych. Agregat zewnętrzny o mocy chłodniczej 3,6 kW - agregat wykonany w technologii inverterowej - klasa energetyczna na chłodzeniu typu A - współczynnik EER nie mniejszy niż 3,36 - moc chłodnicza jednostki zew. nie mniejsza niż 3,6 kW, - wymiar jednostki zewnętrznej nie większy niż 600x800x300 [mm] - poziom głośności nie więcej niż 44 dB (w trybie chłodzenia) , w trybie cichym 44dB(A) - waga jednostki zewnętrznej (netto) nie więcej niż 42 kg - pobór mocy nominalny (dla chłodzenia) nie więcej niż 1,07 kW - zasilanie jednostki 1-fazowe 230V, 50 Hz - auto restart - zakres temperatur pracy (dla chłodzenia) -15 ~ + 46° C Odprowadzenmie skroplin W przypadku konieczności zastosowania pompki skroplin powinna posiadać co najmniej n.w. cechy i parametry: - zabezpieczenie termiczne (przeciążeniowe) - alarm przelewowy - poziom hałasu ok 22 dBA - norma szczelności nie gorsza niż IP64 VI. Wymagania wykonawcze. Uwagi 1. W przypadku kolizji z istniejącymi instalacjami zmianę prowadzenia przewodów ustalać na bieżąco w trakcie realizacji inwestycji w uzgodnieniu z Zamawiającym. 2. Z uwagi na brak możliwości pełnej inwentaryzacji należy liczyć się z występowaniem elementów budowlanych i instalacyjnych utrudniających prowadzenie przewodów i instalacji. w takim przypadku kolizje rozwiązywać należy z Zamawiającym na roboczo. 3. Wszystkie stosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia wyroby, materiały, urządzenia etc. powinny posiadać znak budowlany B lub znak CE (dopuszczenie do stosowania) oraz odpowiednie deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty. Instalacja freonowa: 1. Instalacja freonowa nie powinna być prowadzona w miejscach, w których nie ma możliwości jej sprawdzenia. 2. Miejsca spawane powinny być właściwie i jednoznacznie oznakowane. 3. Stosowanie rozszerzarki hydraulicznej w celu maksymalnej eliminacji połączeń spawanych. 4. Stosowanie giętarki hydraulicznych w celu maksymalnej eliminacji połączeń spawanych. 5. Zapewnić prawidłowy dobór średnic instalacji freonowe (uzależnione to jest od długości oraz wydajności chłodniczej lub cieplnej). 6. Dla średnic: a) 6,35 mm i odcinku długości 50 m, b) 9,52 mm i odcinku długości 50 m, c) 12,70 mm i odcinku długości 50 m, d) 15,88 mm i odcinku długości 25 m, należy wykorzystać ciągłość rurociągu (jeden kawałek) -bez niepotrzebnych cięć i spawów. 7. Mocowanie rur chłodniczych powinno wynikać z wytycznych technicznych dla danego przekroju i miejsca montażu; maksymalna odległość między punktami mocowania to 1,50 m 8. Instalacje zewnętrzne powinny być prawidłowo zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi, np. rura DVR, kanał metalowy BAKS, płaszcz ochronny blaszany etc. 9. Bezwzględnie zabrania się wykonywania instalacji chłodniczych z miedzi hydraulicznej. Wymaga się stosowanie rur chłodniczych bez szwu typu Cu-DHP (zgodnie z ISO 1337:1980), odtłuszczonych i odtlenionych, nadających się do ciśnień roboczych =3000 kPa. 10. Rury chłodnicze muszą być zaizolowane na całej długości izolacją termiczną z elastycznych otulin syntetycznych o grubości izolacji nie mniejszej niż 13 mm. Materiał izolacji powinien być przeznaczony do izolowania instalacji chłodniczych. Prawidłowe izolowanie dotyczy również miejsc gięć i spawów rur. 11. Przejścia instalacji przez przegrody budowlane powinny odbywać się przez tuleje ochronne, właściwie wykonane i uszczelnione. 12. Nie dopuszcza się cięcia rur chłodniczych piłką lub tarczą (tzw. flexem). Należy używać odpowiednich obcinaków krążkowych. 13. Przy połączeniach skręcanych nie dopuszcza się stosowania past uszczelniających. 14. Spawanie zawsze powinno być prowadzone w osłonie azotu. 15. Zabrania się pozostawiania instalacji nie zabezpieczonych (otwarte końce rur). 16. Jednostki zewnętrzne oraz wewnętrzne powinny zostać zamontowane zgodnie z dokumentacja techniczno-ruchową, (DTR) i wymaganiami producenta, zachowując odpowiednie odległości montażowe. 17. Mocowanie elementów i urządzeń, w tym konstrukcje wsporcze, powinny odpowiadać przenoszonym obciążeniom. 18. Należy zapewnić swobodny dostęp (np. poprzez klapy lub drzwiczki rewizyjne) do elementów wymagających okresowej kontroli. 19. Przed napełnieniem instalacji przewody należy przedmuchać sprężonym azotem. 20. Próbę szczelności dla przewodów wykonać na ciśnienie 4,15 MPa 21. Przewody chłodnicze należy prawidłowo i czytelnie oznaczyć i opisać. Opisy te powinny być zgodne ze schematami i dokumentacją powykonawczą. Instalacja elektryczna. 1. Ilości, rodzaj i przekroje przewodów powinny wynikać z dokumentacji techniczno-ruchowej urządzeń, wymagań producenta i przepisów w zakresie instalacji elektrycznych. 2. Zamawiający wskaże miejsca, skąd zasilane będą odpowiednie obwody po przedstawieniu przez Wykonawcę wymagań w tym zakresie. 3. Należy stosować zabezpieczenia urządzeń i obwodów zgodnie z wymaganiami producenta urządzeń oraz odpowiednich norm technicznych i przepisów w zakresie instalacji elektrycznych. 4. Przewody elektryczne należy prowadzić w odpowiednich rurach osłonowych (tam, gdzie jest to wymagane). 5. Należy zapewnić odpowiednią ochronę przeciwprzepięciową urządzeń oraz ich uziemienie. 6. Wszelkie obwody i zabezpieczenia związane z montażem systemów i urządzeń należy czytelnie i przejrzyście opisać. Opisy te powinny być zgodne ze schematami i dokumentacją powykonawczą. Roboty budowlane. 1. Przy wykonywaniu robót budowlanych, szczególnie w pomieszczeniach wewnętrznych, należy odpowiednio zabezpieczyć wyposażenie pomieszczeń przed kurzem, pyłem i innymi zanieczyszczeniami. 2. Rury instalacji freonowej, odprowadzania skroplin oraz instalacji elektrycznej (zasilającej i sterującej) należy prowadzić wykorzystując istniejące obudowy (sufity podwieszane) w sposób niewidoczny, uzgodniony z Zamawiającym, a w przypadku braku wykonać takowe obudowy. 3. Odprowadzenie skroplin w układzie wymuszonym (pompki skroplin) lub grawitacyjnym. Instalację należy wykonać z materiałów do instalacji sanitarnych (niekorodujących). Rury instalacji należy prowadzić ze spadkiem min. 2% w kierunku włączenia do pionu kanalizacji. Przed włączeniem należy wykonać zasyfonowanie o wys. min. 100 mm. Przebieg instalacji odprowadzania skroplin oraz estetykę wykonania Wykonawca wykona wg wymagań Zamawiającego (ustalenia na roboczo). 4. Przejścia rur i instalacji przez przegrody winne być wykonane w sposób umożliwiający późniejszą niedestrukcyjną wymianę elementów. Przejścia te winne również zapewniać elastyczność i izolacyjność termiczną (odpowiednie otulenie przewodów, kanałów i rur). Przejście przez ścianę zewnętrzną należy wykonać przewiertem w sposób umożliwiający wyjście na zewnątrz. 5. Montaż jednostek zewnętrznych winien uwzględniać konieczność: a) zamocowania jednostki wiszącej w taki sposób, aby - zapewnić wymaganą przez producenta odległość od lica ściany. b) w/w mocowanie winno uwzględniać właściwą wytrzymałość i nośność elementów, połączeń i łączników celem zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania przy uwzględnieniu ciężaru klimatyzatora i elementów mocujących oraz wpływu czynników atmosferycznych (opady, oblodzenie, wiatr), c) mocowanie winno być rozbieralne przy użyciu powszechnie stosowanych narzędzi ręcznych (klucze, wkrętaki etc.), d) naprawy uszkodzonej elewacji (o ile taki fakt będzie miał miejsce) w sposób zapewniający stan techniczny i estetyczny nie gorszy niż przed montażem, e) jednostkę zewnętrzną stojącą należy posadowić na fundamencie żelbetowym o wymiarach większych o 15 cm w każdym kierunku od obrysu urządzenia (jeden z wymiarów dopasować do istniejących fundamentów klimatyzatorów). Płyta żelbetowa winna być zagłębiona ok. 25 cm poniżej poziomu terenu i wystawać ponad teren ok. 10 cm. (wyrównać do poziomu istniejącej płyty). Fundament zbrojony górą i dołem siatką stalową z prętów O4,5÷6 mm i rozstawie oczek 50x50 ÷ 100x100 mm; stosować beton klasy B15÷B20 (wg PN-88/B-06250), który należy układać z zagęszczaniem wibratorem pogrążanym; w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (na roboczo), 6. Wymaga się aby przewody freonowe i elektryczne dochodzące do jednostki zewnętrznej poprowadzone były w gruncie (jako przewody elektryczne winne być ułożone kable ziemne). Zarówno przewody freonowe, jak i elektryczne winne być w osłonach rurowych typu DVR (giętkie, dwuścienne) prowadzonych w ziemi bez połączeń - odcinek od połączenia na cokole ściany do jednostek zewnętrznych). Średnice stosowanych rur osłonowych: 2-krotnie większe od prowadzonych przewodów (z uwzględnieniem ich izolacji). 7. Wymaga się, aby przewody, izolacje etc. narażone na działania czynników atmosferycznych (w tym w szczególności na promieniowanie UV) były ochronione odpowiednimi osłonami, peszelami etc. (rodzaj i estetykę uzgodnić przed zastosowaniem z Zamawiającym). 8. Sposób, miejsca, materiał zamocowań kanałów, przewodów, urządzeń bezwzględnie powinno być uzgodnione z Zamawiającym - przed ich wykonaniem. 9. Elementy budowlane, w które zaingerowano ze względu na prowadzone roboty instalacyjne lub uszkodzone w trakcie wykonywania przedmiotu umowy - należy naprawić i wykończyć w sposób wskazany przez Zamawiającego (dotyczy materiałów, technologii, estetyki i kolorystyki), przywracając stan nie gorszy niż przed wykonaniem robót. Zamawiający wymaga, aby obudowy kanałów w holu, wykonane w technologii zabudowy płytami g-k były naprawione poprzez montaż dodatkowej warstwy płyty, z przesunięciem styków w stosunku do istniejącego poszycia obudowy. Wymagania w tym zakresie Zamawiający wskaże na roboczo, mając na uwadze sposób, w jaki wykonano przedmiot umowy. VIII. Pozostałe wymagania. 1. Zamawiający informuje, iż montaż odbywać się będzie w czynnym obiekcie. W związku z powyższym Wykonawca winien tak organizować robotę, aby nie utrudniać pracy Przedsiębiorstwa (szczególnie dotyczy to robót wywołujących nadmierny hałas). Zamawiający zastrzega sobie prawo przerywania robót, które zakłócać będą pracę przedsiębiostwa - bez względu na stan, zakres i zaawansowanie robót. Doraźne przerwy z tego tytułu nie mogą stanowić argumentu o dodatkowe wynagrodzenie lub niedotrzymanie czy też konieczność wydłużenia terminu zakończenia robót. 2. Wykonanie wszelkich czynności montażowych typu wiercenia, cięcia, przekucia, etc., należy wykonywać z odpowiednim zabezpieczeniem, aby nie uszkodzić i nie zapylić elementów budowlanych oraz wyposażenia pomieszczeń. W przypadku nie zachowania powyższego wymogu Zamawiający wstrzyma roboty z winy Wykonawcy. Wykonawca obowiązany jest do naprawy w sposób przywracający poprzedni stan techniczny i estetyczny wszelkich uszkodzeń powstałych z jego winy w trakcie realizacji zamówienia. 3. Oferowane urządzenia winne być fabrycznie nowe (rok produkcji nie starsze niż 2012), kompletne i przygotowane do pracy; zapewniają bezpieczną i higieniczną eksploatację - zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. 4. W ofercie należy przewidzieć wykonanie wszelkich robót wynikających z proponowanych systemów i technologii, z uwzględnieniem wymagań Zamawiającego. 5. Wykonawca winien przedstawić dokument wydany przez producenta lub jego przedstawiciela krajowego upoważniający do montażu jego urządzeń klimatyzacyjnych. Rozruchu urządzeń należy dokonać w porozumieniu z producentem urządzeń klimatyzacyjnych i wentylacyjnych 6. Zamawiający wymaga (w ramach złożonej oferty) : a) Przeszkolenia użytkownika w zakresie obsługi systemów, b) Instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń i systemów (w języku polskim), c) dokumentacji powykonawczej wykonanych systemów, w tym odpowiednie opisy, schematy i rysunki. d) Protokóły wymaganych pomiarów i badań instalacji freonowej i elektrycznej. e) 5-letniej gwarancji na wykonany przedmiot umowy (wraz z montażem), w tym na pojawienie się korozji elementów, f) 5-letnią gwarancję producenta urządzeń, g) Zapewnienia serwisu gwarancyjny (nieodpłatny). Serwis gwarancyjny będzie wykonywany dwa razy w roku (w miesiącu kwietniu oraz w październiku). h) W przypadku zgłoszenia wady (usterki) w okresie gwarancyjnym, musi być ona naprawiona w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od chwili zgłoszenia (fax, e-mail, pismo). W przypadku niewykonania naprawy w powyższym terminie w szczególnie uzasadnionych przypadkach, termin naprawy zostanie uzgodniony z Zamawiającym. 7. Do oferty należy załączyć dokumenty potwierdzające, iż oferowany wyrób spełnia wymagania w zakresie: a) bezpieczeństwa produktu, b) certyfikat PZH na urządzenia i materiały c) kompatybilności elektromagnetycznej, d) osiągania wymaganych parametrów przywołanych w specyfikacji, e) posiadania funkcji i wyposażenia przywołanych w specyfikacji, f) czynnik chłodniczy to R410A 8. Wymaga się, aby: a) Szczegółowych uzgodnień odnośnie wizji lokalnej, realizacji i dostępu do pomieszczeń dokonać ze wskazanym przez Zamawiającego przedstawicielem Przedsiębiorstwa ; b) montaż był zgodny z wymaganiami przepisów ppoż., bhp, Polskimi Normami, wymaganiami producenta/ów, itp. 9. Zamawiający zaleca, aby oferent dokonał wizji lokalnej pomieszczeń i elementów budynku (rysunki należy traktować jako pomocnicze) w celu przeprowadzenia własnego oglądu i pomiarów..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.50.00.00 - Urządzenia chłodzące i wentylacyjne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 75.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 3 000,00 zł [słownie: trzy tysiące złotych].Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach:pieniądzu,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,gwarancjach bankowych,gwarancjach ubezpieczeniowych,poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji / poręczenia, gwarancja / poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta / poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją / poręczeniem,kwotę gwarancji / poręczenia,termin ważności gwarancji / poręczenia,bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta / poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji / poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia (nie uzna za wniesione) wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej wystawionej przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUZ. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który wniósł wadium w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim.Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: WBS Ban 77 80150004 0314 8744 2030 0106. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 14 (sekretariat). Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zwrot wadium.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:posiadania wiedzy i doświadczenia - wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 5 projektów, dostaw, montaży i uruchomienia systemu klimatyzacji urządzeń o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto każda.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał nr 2 do IDW)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się możliwość zmiany terminu wykonania zawartej umowy, w przypadku działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w terminie. Przewiduje się możliwość zmiany terminu wykonania zawartej umowy, w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, i ich skutków, uniemożliwiających prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych powyżej termin realizacji przedmiotu umowy zostanie zmieniony o okres niezbędny na usunięcie skutków działania siły wyższej oraz ustąpienie warunków atmosferycznych i ich skutków. W przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji niniejszej umowy, wynagrodzenie brutto Wykonawcy za część robót wykonywaną po tym terminie ulegnie stosownym zmianom natomiast wartość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian.Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.eko-babice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: GPK EKO-BABICE Sp. z o.o. ul. Gen. Kutrzeby 36, 05-082 Stare Babice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.03.2013 godzina 12:05, miejsce: GPK EKO-BABICE Sp. z o.o. ul. Gen. Kutrzeby 36, 05-082 Stare Babice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 27.04.2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.