eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczerców › DOSTAWA CIĘŻKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO - GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4 X 4 DLA OSP SZCZERCÓW

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2012-04-17

Numer ogłoszenia: 87335 - 2012; data zamieszczenia: 17.04.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 82897 - 2012 data 12.04.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Ochotnicza Straż Pożarna w Szczercowie, ul. Piotrkowska 14, 97-420 Szczerców, woj. łódzkie, tel. 606 973 699, fax. 44 6 318 079.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3.
  • W ogłoszeniu jest: DOSTAWA CIĘŻKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO - GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4 X 4 DLA OSP SZCZERCÓW . Wymagania dotyczące samochodu jego kompletacji i wyposażenia: 1.WYMAGANIA OGÓLNE : 1.1 Samochód fabrycznie nowy - rok produkcji 2012 , 1.2 Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą (Prawo o ruchu drogowym) z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, 1.3 Pojazd powinien spełniać Wymagania techniczno -użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowe -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz. U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i Rozporządzenie zmieniające- Dz. U. Nr 85 poz 553 z 2010r . Potwierdzeniem spełnienia ww. wymagań będzie przedłożenie najpóźniej w dniu dostarczenia pojazdu Świadectwa Dopuszczenia,1.4 Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji wydane przez Ministra Infrastruktury. W przypadku , gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia wymagane jest świadectwo homologacji kompletnego pojazdu, 1.5 Pojazd musi posiadać oznakowanie zgodne z Zarządzeniem Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008r w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej - dane do oznakowania przekaże Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia. 2. PODWOZIE : 2.1 Samochód fabrycznie nowy , silnik , kabina i podwozie pochodzące od tego samego producenta. Podać model, typ. 2.2 Podwozie samochodu z napędem 4 x 4, z kabina załogowa 6 osobowa. Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej ( pojazd z załogą , pełnymi zbiornikami , zabudową Samochód wyposażeniem nie może przekroczyć 18000kg). 2.3 Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 250 kW (340 KM), spełniający normy czystości spalin zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym ( EURO 5 ) bez konieczności stosowania dodatkowych płynów w układzie spalinowym. 2.4 Pojazd musi być wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno -ostrzegawcze, akustyczne i świetlne ( stroboskopowe lub LED ) pojazdu uprzywilejowanego, głośnik o mocy min. 100W. Urządzenie akustyczne winno umożliwiać podawanie komunikatów słownych . Dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne stroboskopowe lub LED niebieskie tzw. Zderzakowe umieszczone na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego, dodatkowy sygnał pneumatyczny włączany osobnym włącznikiem nożnym lub ręcznym, zamontowanym po stronie pasażera. Pojazd wyposażony w fale świetlną ( kolor pomarańczowy ) umieszczoną u góry z tyłu pojazdu. Pojazd powinien posiadać osłony lamp sygnalizacyjnych oraz osłony lamp przednich i tylnych pojazdu zabezpieczające przed uszkodzeniem mechanicznym. 2.5 Napęd 4x4:-możliwość blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylniej osi;- przekładnia rozdzielcza z przełożeniem szosowym i terenowym. 2.6 Skrzynia biegów manualna . 2.7 Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia : - 25oC - + 35oC .2.8 Kabina czterodrzwiowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), Kabina wyposażona w : -klimatyzację - indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy - niezależny układ ogrzewania , umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku -osłona przeciwsłoneczna zewnętrzna -poręcz do trzymania w tylnej części kabiny -zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny -elektrycznie sterowane szyby przednie -elektrycznie sterowane lusterka boczne -lusterka boczne podgrzewane -reflektor ( szperacz) do oświetlania numerów budynków -sygnalizację otwartych skrytek -manometr niskiego ciśnienia autopompy -wskaźnik poziomu środków gaśniczych - wody i środka pianotwórczego- radioodtwarzacz CD)mp3 wraz z instalacją antenową oraz głośnikową. 2.9 Podstawowa obsługa silnika bez podnoszenia kabiny . 2.10 Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia.2.11 Zamawiający przewiduje przewożenie aparatów powietrznych w kabinie pojazdu - 4 szt. Aparaty umieszczone za siedzeniami załogi , na tylnej ścianie kabiny. Konstrukcja oparć siedzeń powinna zapewnić łatwy dostęp do aparatów. Konstrukcja mocowań aparatów powietrznych powinna umożliwiać prawidłowe zamocowanie aparatów jedno butylowych. Konstrukcja mocowań aparatów powinna umożliwiać niezamierzone ich odblokowanie.2 szt aparatów powietrznych Zamawiający przewiduje przewożenie w skrytkach zabudowy, umieszczonych na stelażach, ale umożliwiających zakładanie aparatów bez zdejmowania ich ze stelaży. Uchwyty aparatów powinny być tak skonstruowane , aby umożliwiały mocowanie aparatów powietrznych z butlą kompozytową. 2.12 Moc alternatora ( min) i pojemność akumulatorów musi zapewnić pełne zaopatrzenie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. 2.13Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń , które wymagają stałego zasilania ( np. ładowarki latarek i radiotelefony). Dodatkowo zainstalowany wyłącznik ładowarek, latarek oraz radiotelefonów zamontowanych w kabinie. 2.14Instalacja elektryczna wyposażona w gniazdo oraz wtyczkę do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego ( sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania w kabinie kierowcy lub złącze samorozłączalne - kpl) z funkcja automatycznego rozłączania w momencie uruchomienia silnika pojazdu ( np. Rettbox -air). 2.15 W kabinie kierowcy zainstalowany radiotelefon z wyświetlaczem alfanumerycznym o parametrach : 255 kanałów , pracujący w paśmie VHF 136 -174MHz odstęp 12,5 kHz, dopuszczony do pracy w strukturach PSP np. Motorolla GM 360 lub równorzędny. Pojazd wyposażony w instalacje antenową - antena tak dopasowana by nie występowały zakłócenia przy włączonych urządzeniach elektrycznych tj. np. światła sygnalizacyjno -ostrzegawcze, akustyczne i świetlne pojazdu uprzywilejowanego. Antena o elastycznej budowie koniecznie ze sprężyną , dach dostosowany - ekran do parametrów anteny.2.16 Dodatkowo zainstalowane urządzenie umożliwiające prowadzenie korespondencji zainstalowane w przedziale autopomp .2.17 Pojazd musi być wyposażony w sygnalizacje świetlną i dźwiękową ( brzęczek - sygnał przerywany ) włączonego biegu wstecznego ( jako sygnalizacje świetlna dopuszcza się światło cofania ). 2.18 Maksymalna wysokość pojazdu 3400mm. 2.19 Maksymalna wysokość górnej krawędzi najwyższej półki lub szuflady w położeniu roboczym ( po wysunięciu lub rozłożeniu ) nie wyżej niż 1850 mm. Pojazd winien posiadać na całej długości nadwozia pożarniczego, w tym przy nadkolu kół tylnych podesty umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Sprzęt powinien być rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem ergonomii. 2.20 Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum300 km lub 4 godzinna pracę autopompy. 2.21 Pojazd wyposażony w pneumatyczny lub hydropneumatyczny mechanizm uruchamiający hamulce, powinien mieć konstrukcję , która zapewni możliwość bezpiecznego wyjazdu w ciągu 60 s. od chwili uruchomienia silnika . Instalacja pneumatyczna dodatkowo wyposażona w gniazdo oraz wtyczkę do ładowania ze źródła zewnętrznego. Umiejscowienie gniazda zostanie podane przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia. 2.22 Ogumienie z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych . 2.23 Kolorystyka: - elementy podwozia, rama - w kolorze czarnym, - błotniki i zderzaki - w kolorze białym, - samochód - RAL 3000.2.24 Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz musi zapewniać ochronę przed oparzeniami podczas normalnej pracy załogi, a także musi być skonstruowany w sposób umożliwiający podpięcie do wyciągu spalin. 2.25 Silnik pojazdu przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta w czasie min. 4 godzin. 2.26 Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy do holowania przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 10t. wraz z gniazdem przyłącza elektrycznego oraz pneumatycznego. 2.27 Pełno wymiarowe koło zapasowe do przełożenia awaryjnego .2.28 Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu wraz z szeklami, umożliwiające odholowanie pojazdu . 2.29 Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym z pokrowcem , umieszczona z przodu pojazdu o uciągu min. 8 t. i linie dł. Min 30m . 2.30 Podwozie pojazdu o wzmocnionym zawieszeniu w związku ze stałym obciążeniem pojazdu . 2.31 Minimalne prześwity pod osią oraz poza osiami pojazdu , jak również kąty natarcia i zejścia zgodne z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 20 czerwca 2007r z późń. zm w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia , a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3 . ZABUDOWA POŻARNICZA : 3.1 Zabudowa wykonana z materiałów nie korodujących ( stal nierdzewna, aluminium, kompozyt). 3.2 Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym . Na dachu zamontowane uchwyty do mocowania drabiny nasadkowej ( skrzynia wykonana z materiałów odpornych na korozję, szczelnie zamykana - do przewożenia łopat, wideł itp.). 3.3 Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym . 3.4 Drabina do wejścia na dach . 3.5 Skrytki na sprzęt i wyposażenie w układzie 4+4+1 zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamykanie na klucz , jeden klucz musi pasować do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed samoczynnym otwieraniem skrytek. Dostęp do sprzętu z zachowaniem wymagań ergonomii. Półki z możliwością płynnej regulacji. 3.6 Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie typu LED, główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy. 3.7 Pojazd musi posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu typu LED zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności oraz oświetlenie powierzchni dachu roboczego . 3.8 Szuflady , podesty i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem( wypadnięcie z prowadnic). Zamontować dwa podesty jeden pod zestaw hydrauliczny drugi pod agregat prądotwórczy. 3.9 Szuflady , podesty i tace oraz inne elementy pojazdu wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze . 3.10 Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu, drzwi żaluzjowych , szuflad, podestów , tac muszą być tak skonstruowane , aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach . 3.11 Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza . 3.12 Zbiornik wody wykonany z materiałów kompozytowych o poj. min 5m3, zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację , z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien być wyposażony w falochrony i posiadać właz rewizyjny .3.13 Zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczna eksploatację . Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 3.14 Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min 10% pojemności zbiornika wody . 3.15 Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale , zamykana drzwiami żaluzjowymi . 3.16 Autopompa dwuzakresowa, wydajność min 3200l)min przy ciśnieniu 8 bar i GS 1,5m i 250l)min przy ciśnieniu 40bar . 3.17 Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności min 2400l)min, umieszczone na dachu pojazdu. Przy podstawie działka powinien być zamontowany zawór odcinający .3.18 Układ wodno -pianowy zabudowany w taki sposób aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika pojazdu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5m . 3.19 Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min:- czterech nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu po bokach zabudowy; - linii szybkiego natarcia z napędem ręcznym; - działka wodno -pianowego;- zraszaczy . 3.20 Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika pojazdu . 3.21 Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: - z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek.- z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. 3.22 W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: -manowakuometr, -manometr niskiego ciśnienia, -wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,-wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, -regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, -miernik prędkości obrotowej wału pompy -wyłącznik silnika pojazdu,-kontrolka pracy silnika -kontrolka włączenia autopompy,-schemat układu wodno -pianowego oraz oznaczenie zaworów - licznik motogodzin. Ponadto w kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno -pomiarowe: - manometr niskiego ciśnienia - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego. 3.23 Zbiornik wody musi być wyposażony w nasady 2 x 75, zawory kulowe do napełniania z hydrantu. Instalacja napełniania powinna mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika oraz zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną + instalacja odwadniająca zbiornik. 3.24 Autopompa musi być wyposażona w ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% i 6% ( tolerancja ?0,5%) w pełnym zakresie wydajności pompy . 3.25 Wszystkie elementy układu wodno - pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów . 3.26 Konstrukcja układu wodno -pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch zaworów . 3.27 Przedział autopompy musi być wyposażony w system do ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno -pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25oC . 3.28 Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczna eksploatacje pompy . 3.29 Samochód musi być wyposażony w jedną wysokociśnieniowa linię szybkiego natarcia o długości węża min 60m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno -pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia szybkiego natarcia powinna posiadać funkcję przedmuchu . 3.30 Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża na zwijadle . 3.31 Zwijadło linii szybkiego natarcia o napędzie elektrycznym oraz ręcznym ,wyposażone w regulowany hamulec bębna . 3.32 Nasady tłoczne , ssawne i zasilające zbiornik wody oraz nasady do napełniania zbiornika na środek pianotwórczy zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r z późń. zm , w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3.33 Umieszczenia w przedziale autopompy włącznika do uruchamiania silnika pojazdu, uruchomienie silnika z przedziału autopompy powinno być możliwe jedynie dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów . 3.34 Pojazd należy wyposażyć w układ zraszaczy - min. 4 dysze do podawania wody w czasie każdy, sterowanie układem z kabiny kierowcy. Pozostałe wymagania zgodne z Rozporządzeniem Rozporządzenia MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r z późń. zm , w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3.35 Maszt oświetleniowy - maszt wysuwany pneumatycznie z najaśnicami halogenowymi o łącznej mocy 2000 W zamontowany na stałe na pojeździe z sygnalizacją podniesienia na panelu kontrolnym - wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów ustawionych poziomo , powinna wynosić min 4,5m . - stopień ochrony reflektorów masztu min. IP 55 - sterowanie obrotem reflektorów wokół osi pionowej oraz zmianą ich kąta pochylenia powinno odbywać się z poziomu ziemi - przewody elektryczne zasilające reflektory nie powinny kolidować z ruchami teleskopów - złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania - zamontowana automatyczna funkcja złożenia masztu - w kabinie znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu - działanie masztu powinno odbywać się bez nagłych skoków podczas ruchu do góry i do dołu. 4. WYPOSAŻENIE: 4.1 Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z Wymaganiami dla samochodów ratowniczo -gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych - Edycja druga - marzec 2006 Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia .4.2 Samochód należy doposażyć w - w kamerę monitorującą strefę z tyłu pojazdu . Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych .Monitor przekazujący obraz zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy, - z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum -8 ton- agregat prądotwórczy o mocy min 2,2kVA do zasilania najaśnic masztu, - 4 szt. latarek kątowych typu Ex z ładowarkami lub równoważnych, zamontowanych w kabinie na specjalnym podeście, - 4 komplety aparatów oddechowych nadciśnieniowych Fenzy (AERIS TYP II )z maską PS w pokrowcach, szyba panoramiczna, butla kompozytowa, - 4 szt. czujników bezruchu, - 2 szt. radiotelefonów przenośnych (Motorola), - pełny zbiornik paliwa,- węże W52 10 szt, - węże W75 10szt,- prądownicę fi 52 Turbo 2szt, - rozdzielacz, zasysacz, wysysacz, - drabina wysuwana: dł. max 10,02m ,dł. min. 5,71 m ,długość transportowa 5,71m, szerokości transportowa do 0,54m, masa do 50 kg - drabina słupkowa,- pilarka STIHL,- pompa szlamowa WT - 40 X, - pompa pływająca Niagara wydajność 800l)min. - ubrania specjalne UPS 6 kpl . 5. WYMAGANIA DODATKOWE: 5.1 Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia tj:- podwozie pojazdu objęte minimum 24 miesięczną gwarancją, oraz dodatkowo 6 miesięczną rękojmią ponad okres gwarancji - nadwozie pojazdu objęte minimum 24 miesięczną gwarancją, oraz dodatkowo 6 miesięczną rękojmią ponad okres gwarancji,- na wyposażenie gwarancja producenta . 5.2 Zamawiający wymaga , aby czas reakcji serwisu wynosił maksymalnie 72 godz. Od czasu powiadomienia telefonicznego o awarii ( przez czas reakcji rozumie się dotarcie serwisu na miejsce do użytkownika ) . 5.3 Wszystkie wymagane dokumenty ( w tym świadectwo dopuszczenia na pojazd ) niezbędne do rejestracji pojazdu jako samochód specjalny pożarniczy powinny być dostarczone najpóźniej w dniu dostarczenia pojazdu do Zamawiającego. 5.4 Zamawiający wymaga , aby pojazd został ubezpieczony OC na co najmniej 48 godz. od momentu dostarczenia go do Zamawiającego . Tam gdzie ewentualnie w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu zostały wskazane znak towarowy, patent, pochodzenie lub normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i wydajnościowych.
  • W ogłoszeniu powinno być: 1.Przedmiotem zamówienia jest: DOSTAWA CIĘŻKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO - GAŚNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4 X 4 DLA OSP SZCZERCÓW . Wymagania dotyczące samochodu jego kompletacji i wyposażenia: 1.WYMAGANIA OGÓLNE : 1.1 Samochód fabrycznie nowy - rok produkcji 2012 , 1.2 Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, 1.3 Pojazd powinien spełniać Wymagania techniczno -użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz. U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i Rozporządzenie zmieniające- Dz. U. Nr 85 poz 553 z 2010r . Potwierdzeniem spełnienia ww. wymagań będzie przedłożenie najpóźniej w dniu dostarczenia pojazdu Świadectwa Dopuszczenia,1.4 Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji wydane przez Ministra Infrastruktury. W przypadku , gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia wymagane jest świadectwo homologacji kompletnego pojazdu, 1.5 Pojazd musi posiadać oznakowanie zgodne z Zarządzeniem Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008r w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej - dane do oznakowania przekaże Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia. 2. PODWOZIE : 2.1 Samochód fabrycznie nowy , silnik , kabina i podwozie pochodzące od tego samego producenta. Podać model, typ. 2.2 Podwozie samochodu z napędem 4 x 4, z kabina załogowa 6 osobowa. Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej ( pojazd z załogą , pełnymi zbiornikami , zabudową Samochód wyposażeniem nie może przekroczyć 18000kg). 2.3 Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 250 kW (340 KM), spełniający normy czystości spalin zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym ( EURO 5 ) bez konieczności stosowania dodatkowych płynów w układzie spalinowym. 2.4 Pojazd musi być wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno -ostrzegawcze, akustyczne i świetlne ( stroboskopowe lub LED ) pojazdu uprzywilejowanego, głośnik o mocy min. 100W. Urządzenie akustyczne winno umożliwiać podawanie komunikatów słownych . Dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne stroboskopowe lub LED niebieskie tzw. Zderzakowe umieszczone na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego, dodatkowy sygnał pneumatyczny włączany osobnym włącznikiem nożnym lub ręcznym, zamontowanym po stronie pasażera. Pojazd wyposażony w fale świetlną ( kolor pomarańczowy ) umieszczoną u góry z tyłu pojazdu. Pojazd powinien posiadać osłony lamp sygnalizacyjnych oraz osłony lamp przednich i tylnych pojazdu zabezpieczające przed uszkodzeniem mechanicznym. 2.5 Napęd 4x4:-możliwość blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylniej osi;- przekładnia rozdzielcza z przełożeniem szosowym i terenowym. 2.6 Skrzynia biegów manualna . 2.7 Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia : - 25oC - + 35oC .2.8 Kabina czterodrzwiowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), Kabina wyposażona w : -klimatyzację - indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy - niezależny układ ogrzewania , umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku -osłona przeciwsłoneczna zewnętrzna -poręcz do trzymania w tylnej części kabiny -zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny -elektrycznie sterowane szyby przednie -elektrycznie sterowane lusterka boczne -lusterka boczne podgrzewane -reflektor ( szperacz) do oświetlania numerów budynków -sygnalizację otwartych skrytek -manometr niskiego ciśnienia autopompy -wskaźnik poziomu środków gaśniczych - wody i środka pianotwórczego- radioodtwarzacz CD)mp3 wraz z instalacją antenową oraz głośnikową. 2.9 Podstawowa obsługa silnika bez podnoszenia kabiny . 2.10 Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia.2.11 Zamawiający przewiduje przewożenie aparatów powietrznych w kabinie pojazdu - 4 szt. Aparaty umieszczone za siedzeniami załogi , na tylnej ścianie kabiny. Konstrukcja oparć siedzeń powinna zapewnić łatwy dostęp do aparatów. Konstrukcja mocowań aparatów powietrznych powinna umożliwiać prawidłowe zamocowanie aparatów jedno butylowych. Konstrukcja mocowań aparatów powinna umożliwiać niezamierzone ich odblokowanie.2 szt aparatów powietrznych Zamawiający przewiduje przewożenie w skrytkach zabudowy, umieszczonych na stelażach, ale umożliwiających zakładanie aparatów bez zdejmowania ich ze stelaży. Uchwyty aparatów powinny być tak skonstruowane , aby umożliwiały mocowanie aparatów powietrznych z butlą kompozytową. 2.12 Moc alternatora ( min) i pojemność akumulatorów musi zapewnić pełne zaopatrzenie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. 2.13Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń , które wymagają stałego zasilania ( np. ładowarki latarek i radiotelefony). Dodatkowo zainstalowany wyłącznik ładowarek, latarek oraz radiotelefonów zamontowanych w kabinie. 2.14Instalacja elektryczna wyposażona w gniazdo oraz wtyczkę do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego ( sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania w kabinie kierowcy lub złącze samorozłączalne - kpl) z funkcja automatycznego rozłączania w momencie uruchomienia silnika pojazdu ( np. Rettbox -air). 2.15 W kabinie kierowcy zainstalowany radiotelefon z wyświetlaczem alfanumerycznym o parametrach : 255 kanałów , pracujący w paśmie VHF 136 -174MHz odstęp 12,5 kHz, dopuszczony do pracy w strukturach PSP np. Motorolla GM 360 lub równorzędny. Pojazd wyposażony w instalacje antenową - antena tak dopasowana by nie występowały zakłócenia przy włączonych urządzeniach elektrycznych tj. np. światła sygnalizacyjno -ostrzegawcze, akustyczne i świetlne pojazdu uprzywilejowanego. Antena o elastycznej budowie koniecznie ze sprężyną , dach dostosowany - ekran do parametrów anteny.2.16 Dodatkowo zainstalowane urządzenie umożliwiające prowadzenie korespondencji zainstalowane w przedziale autopomp .2.17 Pojazd musi być wyposażony w sygnalizacje świetlną i dźwiękową ( brzęczek - sygnał przerywany ) włączonego biegu wstecznego ( jako sygnalizacje świetlna dopuszcza się światło cofania ). 2.18 Maksymalna wysokość pojazdu 3400mm. 2.19 Maksymalna wysokość górnej krawędzi najwyższej półki lub szuflady w położeniu roboczym ( po wysunięciu lub rozłożeniu ) nie wyżej niż 1850 mm. Pojazd winien posiadać na całej długości nadwozia pożarniczego, w tym przy nadkolu kół tylnych podesty umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Sprzęt powinien być rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem ergonomii. 2.20 Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum300 km lub 4 godzinna pracę autopompy. 2.21 Pojazd wyposażony w pneumatyczny lub hydropneumatyczny mechanizm uruchamiający hamulce, powinien mieć konstrukcję , która zapewni możliwość bezpiecznego wyjazdu w ciągu 60 s. od chwili uruchomienia silnika . Instalacja pneumatyczna dodatkowo wyposażona w gniazdo oraz wtyczkę do ładowania ze źródła zewnętrznego. Umiejscowienie gniazda zostanie podane przez Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia. 2.22 Ogumienie z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych . 2.23 Kolorystyka: - elementy podwozia, rama - w kolorze czarnym, - błotniki i zderzaki - w kolorze białym, - samochód - RAL 3000.2.24 Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz musi zapewniać ochronę przed oparzeniami podczas normalnej pracy załogi, a także musi być skonstruowany w sposób umożliwiający podpięcie do wyciągu spalin. 2.25 Silnik pojazdu przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta w czasie min. 4 godzin. 2.26 Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy do holowania przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 10t. wraz z gniazdem przyłącza elektrycznego oraz pneumatycznego. 2.27 Pełno wymiarowe koło zapasowe do przełożenia awaryjnego .2.28 Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu wraz z szeklami, umożliwiające odholowanie pojazdu . 2.29 Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym z pokrowcem , umieszczona z przodu pojazdu o uciągu min. 8 t. i linie dł. Min 30m . 2.30 Podwozie pojazdu o wzmocnionym zawieszeniu w związku ze stałym obciążeniem pojazdu . 2.31 Minimalne prześwity pod osią oraz poza osiami pojazdu , jak również kąty natarcia i zejścia zgodne z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 20 czerwca 2007r z późń. zm w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia , a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3 . ZABUDOWA POŻARNICZA : 3.1 Zabudowa wykonana z materiałów nie korodujących ( stal nierdzewna, aluminium, kompozyt). 3.2 Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym . Na dachu zamontowane uchwyty do mocowania drabiny nasadkowej ( skrzynia wykonana z materiałów odpornych na korozję, szczelnie zamykana - do przewożenia łopat, wideł itp.). 3.3 Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym . 3.4 Drabina do wejścia na dach . 3.5 Skrytki na sprzęt i wyposażenie w układzie 4+4+1 zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamykanie na klucz , jeden klucz musi pasować do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed samoczynnym otwieraniem skrytek. Dostęp do sprzętu z zachowaniem wymagań ergonomii. Półki z możliwością płynnej regulacji. 3.6 Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie typu LED, główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy. 3.7 Pojazd musi posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu typu LED zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności oraz oświetlenie powierzchni dachu roboczego . 3.8 Szuflady , podesty i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem( wypadnięcie z prowadnic). Zamontować dwa podesty jeden pod zestaw hydrauliczny drugi pod agregat prądotwórczy. 3.9 Szuflady , podesty i tace oraz inne elementy pojazdu wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze . 3.10 Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu, drzwi żaluzjowych , szuflad, podestów , tac muszą być tak skonstruowane , aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach . 3.11 Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza . 3.12 Zbiornik wody wykonany z materiałów kompozytowych o poj. min 5m3, zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację , z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien być wyposażony w falochrony i posiadać właz rewizyjny .3.13 Zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczna eksploatację . Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 3.14 Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min 10% pojemności zbiornika wody . 3.15 Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale , zamykana drzwiami żaluzjowymi . 3.16 Autopompa dwuzakresowa, wydajność min 3200l)min przy ciśnieniu 8 bar i GS 1,5m i 250l)min przy ciśnieniu 40bar . 3.17 Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności min 2400l)min, umieszczone na dachu pojazdu. Przy podstawie działka powinien być zamontowany zawór odcinający .3.18 Układ wodno -pianowy zabudowany w taki sposób aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika pojazdu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5m . 3.19 Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min:- czterech nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu po bokach zabudowy; - linii szybkiego natarcia z napędem ręcznym; - działka wodno -pianowego;- zraszaczy . 3.20 Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika pojazdu . 3.21 Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: - z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek.- z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. 3.22 W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: -manowakuometr, -manometr niskiego ciśnienia, -wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,-wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, -regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, -miernik prędkości obrotowej wału pompy -wyłącznik silnika pojazdu,-kontrolka pracy silnika -kontrolka włączenia autopompy,-schemat układu wodno -pianowego oraz oznaczenie zaworów - licznik motogodzin. Ponadto w kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno -pomiarowe: - manometr niskiego ciśnienia - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego. 3.23 Zbiornik wody musi być wyposażony w nasady 2 x 75, zawory kulowe do napełniania z hydrantu. Instalacja napełniania powinna mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika oraz zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną + instalacja odwadniająca zbiornik. 3.24 Autopompa musi być wyposażona w ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% i 6% ( tolerancja ?0,5%) w pełnym zakresie wydajności pompy . 3.25 Wszystkie elementy układu wodno - pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów . 3.26 Konstrukcja układu wodno -pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch zaworów . 3.27 Przedział autopompy musi być wyposażony w system do ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno -pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25oC . 3.28 Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczna eksploatacje pompy . 3.29 Samochód musi być wyposażony w jedną wysokociśnieniowa linię szybkiego natarcia o długości węża min 60m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno -pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia szybkiego natarcia powinna posiadać funkcję przedmuchu . 3.30 Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża na zwijadle . 3.31 Zwijadło linii szybkiego natarcia o napędzie elektrycznym oraz ręcznym ,wyposażone w regulowany hamulec bębna . 3.32 Nasady tłoczne , ssawne i zasilające zbiornik wody oraz nasady do napełniania zbiornika na środek pianotwórczy zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r z późń. zm , w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3.33 Umieszczenia w przedziale autopompy włącznika do uruchamiania silnika pojazdu, uruchomienie silnika z przedziału autopompy powinno być możliwe jedynie dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów . 3.34 Pojazd należy wyposażyć w układ zraszaczy - min. 4 dysze do podawania wody w czasie każdy, sterowanie układem z kabiny kierowcy. Pozostałe wymagania zgodne z Rozporządzeniem Rozporządzenia MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r z późń. zm , w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania . 3.35 Maszt oświetleniowy - maszt wysuwany pneumatycznie z najaśnicami halogenowymi o łącznej mocy 2000 W zamontowany na stałe na pojeździe z sygnalizacją podniesienia na panelu kontrolnym - wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów ustawionych poziomo , powinna wynosić min 4,5m . - stopień ochrony reflektorów masztu min. IP 55 - sterowanie obrotem reflektorów wokół osi pionowej oraz zmianą ich kąta pochylenia powinno odbywać się z poziomu ziemi - przewody elektryczne zasilające reflektory nie powinny kolidować z ruchami teleskopów - złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania - zamontowana automatyczna funkcja złożenia masztu - w kabinie znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu - działanie masztu powinno odbywać się bez nagłych skoków podczas ruchu do góry i do dołu. 4. WYPOSAŻENIE: 4.1 Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z Wymaganiami dla samochodów ratowniczo -gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych - Edycja druga - marzec 2006 Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia .4.2 Samochód należy doposażyć w - w kamerę monitorującą strefę z tyłu pojazdu . Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych .Monitor przekazujący obraz zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy, - z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum -8 ton- agregat prądotwórczy o mocy min 2,2kVA do zasilania najaśnic masztu, - 4 szt. latarek kątowych typu Ex z ładowarkami lub równoważnych, zamontowanych w kabinie na specjalnym podeście, - 4 komplety aparatów oddechowych nadciśnieniowych Fenzy (AERIS TYPII) z maską PS w pokrowcach, szyba panoramiczna, butla kompozytowa, - 4 szt. czujników bezruchu, - 2 szt. radiotelefonów przenośnych (Motorola), - pełny zbiornik paliwa,- węże W52 10 szt, - węże W75 10szt,- prądownicę fi 52 Turbo 2szt, - rozdzielacz, zasysacz, wysysacz, - drabina wysuwana: dł. max 10,02m ,dł. min. 5,71 m ,długość transportowa 5,71m, szerokości transportowa do 0,54m, masa do 50 kg - drabina słupkowa,- pilarka STIHL,- pompa szlamowa WT - 40 X, - pompa pływająca Niagara wydajność 800l)min. - ubrania specjalne UPS 6 kpl . 5. WYMAGANIA DODATKOWE: 5.1 Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia tj:- podwozie pojazdu objęte minimum 24 miesięczną gwarancją, oraz dodatkowo 6 miesięczną rękojmią ponad okres gwarancji - nadwozie pojazdu objęte minimum 24 miesięczną gwarancją, oraz dodatkowo 6 miesięczną rękojmią ponad okres gwarancji,- na wyposażenie gwarancja producenta . 5.2 Zamawiający wymaga , aby czas reakcji serwisu wynosił maksymalnie 72 godz. Od czasu powiadomienia telefonicznego o awarii ( przez czas reakcji rozumie się dotarcie serwisu na miejsce do użytkownika )W przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych lub podzespołów z magazynu producenta, czas naprawy zostanie przedłużony o 24 godziny . 5.3 Wszystkie wymagane dokumenty ( w tym świadectwo dopuszczenia na pojazd ) niezbędne do rejestracji pojazdu jako samochód specjalny pożarniczy powinny być dostarczone najpóźniej w dniu dostarczenia pojazdu do Zamawiającego. 5.4 Zamawiający wymaga , aby pojazd został ubezpieczony OC na co najmniej 48 godz. od momentu dostarczenia go do Zamawiającego . Tam gdzie ewentualnie w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu zostały wskazane znak towarowy, patent, pochodzenie lub normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i wydajnościowych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.