eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suchowola › Wykonanie projektów i przeprowadzenie rekultywacji składowisk odpadów na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-04-20

Suchowola: Wykonanie projektów i przeprowadzenie rekultywacji składowisk odpadów na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza
Numer ogłoszenia: 86716 - 2011; data zamieszczenia: 20.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 31984 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Komunalny "Biebrza", Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, woj. podlaskie, tel. 085 7121289, faks 085 7121289.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektów i przeprowadzenie rekultywacji składowisk odpadów na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. Ogólny zakres projektu: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektów i przeprowadzenie rekultywacji składowisk odpadów na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza. Niniejsze zamówienie jest kolejnym etapem przedsięwzięcia pod nazwą: Biebrzański System Gospodarki Odpadami - etap II. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest powstrzymanie procesów degradacji środowiska naturalnego na omawianym obszarze poprzez zaprzestanie przyjmowania odpadów do składowania oraz wykonanie zabiegów w przeważającej mierze technicznych i biologicznych, które zapewnią docelowe użytkowanie obszaru składowiska oraz jego otoczenia w sposób bezpieczny dla środowiska i zgodnie z zakładanym planem zagospodarowania terenu. Zakres Zamówienia obejmuje: Wykonanie projektów, uzyskanie niezbędnych decyzji i pozwoleń oraz przeprowadzenie rekultywacji i monitoring 10 składowisk odpadów zlokalizowanych na terenie gmin członków Związku Komunalnego Biebrza, a także wszelkie inne działania niezbędne do przejęcia Zadania przez Zamawiającego. Zamówienie obejmuje następujące składowiska odpadów inne niż niebezpieczne i obojętne w miejscowościach: 1. Korycin, Gmina Korycin; 2. Kolonia Lipsk, Gmina Lipsk; 3. Nowy Dwór, Gmina Nowy Dwór; 4. Nowa Wieś, Gmina Trzcianne; 5. Łazy, Gmina Goniądz; 6. Jaświły, Gmina Jaświły; 7. Kroszówka, Gmina Bargłów Kościelny; 8. Suchowola, Gmina Suchowola; 9. Poświętne, Gmina Suchowola; 10. Janów, Gmina Janów; II. Projektowanie: Wykonawca sporządzi Dokumentacje techniczne i Projekty rekultywacji zgodnie z Dokumentami Umowy i postanowieniami Prawa Krajowego. Dokumentacje projektowe winny być opracowane przez wykwalifikowanych projektantów zgodnie z najnowszą praktyką inżynierską, roboty powinny być zaprojektowane zgodnie z polskim prawem budowlanym i polskimi normami. Należy przyjąć rozwiązania zapewniające prostą, niezawodną eksploatację w długim okresie czasu po najniższych kosztach eksploatacji. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, że projektanci będą do dyspozycji Zamawiającego aż do daty upływu Okresu Zgłaszania Wad. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie kompletu dokumentacji - projektów rekultywacji składowisk dla poszczególnych składowisk przewidzianych do zamknięcia - tj. określenie technicznego sposobu zamknięcia składowiska odpadów komunalnych w poszczególnych miejscowościach, gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza, wykonanej zgodnie z obowiązującym prawem krajowym i Unii Europejskiej, w szczególności : Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm.) z rozporządzeniami wykonawczymi, Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 ze zm.), Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo geologiczne i górnicze (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 228, poz. 1947 ze zm.), Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 ze zm.) z rozporządzeniami wykonawczymi, wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami polskiego prawa w tym : 1. sporządzenie analizy lokalizacji terenu poszczególnych składowisk i dotychczasowej ich eksploatacji, 2. identyfikacji podstawowych zagrożeń dla środowiska, 3. identyfikację podstawowych zadań rekultywacji składowisk, 4. projekt zabiegów rekultywacji technicznej poszczególnych składowisk, 5. projekt zabiegów rekultywacji biologicznej poszczególnych składowisk, 6. kosztorys prac rekultywacyjnych, 7. harmonogram działań rekultywacyjnych, 8. określenie sposobu sprawowania nadzoru nad zrekultywowanymi składowiskami odpadów, w tym monitoringu, oraz warunki wykonania tego obowiązku. 9. uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zezwoleń i pozwoleń, których obowiązek uzyskania wynika z prawa polskiego, w tym opracowanie wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych warunkach zgody na realizację poszczególnych przedsięwzięć, wraz ze sporządzeniem raportów o oddziaływaniu przedsięwzięć na środowisko w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - drogi, linie kolejowe, napowietrzne linie elektroenergetyczne, instalacje do przesyłu ropy naftowej, substancji chemicznych lub gazu, sztucznych zbiorników wodnych (3 egzemplarze + wersja elektroniczna), wraz z uzyskaniem stosownych decyzji; sporządzenie Kart informacyjnych przedsięwzięcia w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - tereny zamknięte (3 egzemplarze + wersja elektroniczna) wraz z uzyskaniem stosownych decyzji; sporządzenie projektu wniosków o wyrażenie zgody na zamknięcie poszczególnych gminnych składowisk odpadów innych niż niebezpieczne. Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej. Zamawiający wymagał będzie również przedłożenia do akceptacji Projektów Wykonawczych i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych przed ich skierowaniem do realizacji, w aspekcie ich zgodności z ustaleniami Programu Funkcjonalno - Użytkowego i Projektu. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne dla prawidłowego wykonania Dokumentów Wykonawcy, a w szczególności Projektów Budowlanych. Podane w niniejszym Programie funkcjonalno-użytkowym wymiary i parametry obiektów i urządzeń są orientacyjne. Wykonawca ma obowiązek dostosować wymiary i parametry obiektów i urządzeń do oferowanej przez siebie technologii. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre Dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Inżyniera Kontraktu. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że Dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Kontraktu. W szczególności Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektów technologicznych do Prób Eksploatacyjnych. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Inżyniera Kontraktu nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Kontraktu. III. Roboty budowlane, dostawa i montaż urządzeń: W zakres zamówienia związany z budową i montażem urządzeń technicznych wchodzi: 1. Ustanowienie Kierownika Budowy, 2. Wykonanie Tablic Informacyjnych oraz uzyskanie Dzienników Budowy na poszczególne obiekty, 3. Wytyczenie Robót, 4. Wykonanie Robót rekultywacyjnych, 4.1) wytyczenie geodezyjne obiektów w terenie, 4.2) wykonanie wszystkich robót, które zostały wymienione w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, 4.3) dostawę i montaż wszystkich urządzeń technologicznych, 4.4) Przeprowadzenie Prób Eksploatacyjnych i oddanie obiektów do użytkowania oraz uzyskanie wszystkich właściwych dokumentów wymaganych przepisami prawa polskiego, 5. Uzyskanie niezbędnych decyzji warunkujących użytkowanie obiektów i instalacji, 6. Zapewnienie potrzebnego nadzoru do przeprowadzania Prób Eksploatacyjnych, 7. Przeprowadzenie Szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wszystkich obiektów i wyposażenia, 8. Zagwarantowanie możliwości zakupu części zamiennych i zużywających się w okresie gwarancji, zgodnie z wykazem części zamiennych i zużywających się w czasie nie dłuższym niż 3 dni robocze. W przypadku części zamiennych i/lub zużywających się, których czas pozyskania przez Wykonawcę łącznie z czasem na ich dostawę do Zamawiającego, jest dłuższy niż 3 dni robocze, Wykonawca winien dostarczyć te części zamienne i/lub zużywające się w ramach Robót zgodnie z przedłożonym Wykazem części zamiennych i zużywających się, 9. Zapewnienie przeglądów i usług serwisowych w okresie gwarancji, 10. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej Robót z każdego etapu realizacji, która następnie powinna zostać dołączona do dokumentacji powykonawczej. IV. Wykaz obiektów, instalacji i urządzeń wchodzących w skład przedmiotu zamówienia: Każde z wymienionych wyżej składowisk jest składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne. Docelowym etapem jest rekultywacja składowisk w kierunku leśnym. Teren zrekultywowanych składowisk ma pełnić rolę wzbogacającą krajobraz poprzez stworzenie warunków do odtworzenia naturalnej fitocenozy. Cały zakres prac polegających na rekultywacji składowisk odpadów podzielono na dwie fazy: 1) Faza - 1 przygotowanie składowisk do zamknięcia, 2) Faza - 2 rekultywacja. Głównym zadaniem fazy - 1 będzie dostarczenie ostatecznej ilości odpadów przeznaczonych do zdeponowania na składowiskach. W dalszym ciągu robót wykonana zostanie faza - 2 zamierzenia inwestycyjnego tj. rekultywacja składowisk. Rekultywacja zostanie podzielona na dwa etapy: 1) Etap-I rekultywacja podstawowa - zamknięcie brył składowisk, 2) Etap-II rekultywacja szczegółowa - zabudowa techniczna i biologiczna brył składowisk. REKULTYWACJA: Rekultywacja techniczna składowisk odpadów ma na celu powstrzymanie procesów degradacji elementów środowiska (wody, powietrza) poprzez ostateczne zamknięcie brył składowisk. W tym celu składowiska zostaną wyposażone w: 1) kompozytowy system uszczelnienia odpadów, 2) system odgazowywania złoża odpadów, 3) system rowów opaskowych i zbiorników odparowujących pozwalających na odbiór wód opadowych i ich ewaporację, W celu odtworzenia warunków siedliskowych pozwalających na funkcjonowanie zbiorowiska roślinnego, składowiska zostaną poddane rekultywacji biologicznej polegającej na stworzeniu warstwy glebowej oraz wykonaniu siewu traw zadarniających i nasadzeń drzew oraz krzewów. Warstwa glebowo - roślinna ma na celu ustabilizowanie konstrukcji zamkniętych składowisk. Wszystkie rekultywowane składowiska będą miały realizowaną w podobny sposób rekultywację biologiczną. Charakterystykę zakresu robót dotyczących rekultywacji biologicznej jakie będą realizowane na każdym składowisku przedstawiono poniżej. Zadania rekultywacji biologicznej to: 1) Stworzenie warstwy glebotwórczej stanowiącej siedlisko dla roślin, które stanowić będą podstawową ochronę rekultywowanego obiektu. 2) Stabilizacja warstwy glebotwórczej oraz zabezpieczenia jej przed erozją wodną i wietrzną z jednoczesnym nadaniem odpowiednich walorów estetycznych oraz krajobrazowych. 3) Inicjowanie i stymulowanie procesów glebotwórczych. 4) Wytworzenie roślinności zadarniającej. 5) Pochłanianie wód opadowych w strefie korzeniowej roślin, zwiększenie parowania terenowego. 6) Utworzenie strefy fitosanitacyjnej dla wód spływowych poprzez nasadzenia drzew i krzewów. W celu uzyskania biologicznej warstwy rekultywacyjnej zostanie rozłożona warstwa humusu o grubości 20 cm. Dla zapewnienia optymalnych warunków wzrostu mieszanki traw, należy zasilić humus nawozami wieloskładnikowymi typu Azofoska w ilości 0,005 Mg/100m2 terenu rekultywowanego. Powierzchnia do zadarnienia musi być przygotowana minimum 2 tygodnie przed planowanym terminem wysiewu mieszanki traw. Przykładowy skład mieszanki traw: Skład mieszanki traw użytych do rekultywacji biologicznej. Poz; Gatunek, odmiana; Ilość [kg/ha]: 1. Kostrzewa czerwona -50; 2. Stokłosa bezostna -20; 3. Rajgras francuski -20; 4. Wiechlina łąkowa -20; 5. Koniczyna biała -10; Mieszankę traw należy wysiewać w ilości: 1) 2 kg/100 m2 na terenie wierzchowiny składowiska, 2) 4 kg/100 m2 na terenie skarp składowiska, 3) 4 kg/100 m2 na terenie rowów odwadniających, 4) 2 kg/100 m2 na pozostałych terenach zielonych. DRZEWA I KRZEWY: Roślinność używa do potrzeb rekultywacji biologicznej powinna spełniać poniższe wymogi: - małe wymagania w stosunku do gleby - płaski system korzeniowy - szybki wzrost - stosunkowo duże walory dekoracyjne Należy uwzględnić kwestię gwarancji w zakresie rekultywacji biologicznej składowisk, tj.: 1) kontroli jakości sadzonek, certyfikacja sadzonek 2) prognoza udatności sadzonek Ze względu na zastosowane kompozytowe uszczelnienie składowiska należy się liczyć z możliwością obumierania drzew. Dlatego też do rekultywacji nasadzeń użyte będą sadzonki drzew: 1) olszy czarnej 2) olszy szarej. Z gatunków krzewiastych użyte będą: 1) trzmielina brodawkowata, 2) bez czarny. Do nasadzeń gatunków drzewiastych użyte będą 2 letnie sadzonki olszy czarnej i szarej. Mogą być sadzone wyłącznie sadzonki silne i żywotne I klasy jakości. Stworzenie odpowiednich warunków wzrostu sadzonkom użytym do wykonania nasadzeń wymaga posadzenia ich w odpowiedniej więźbie (rozstawie). W przypadku rekultywacji biologicznej składowisk więźba powinna wynosić: ? 1) olsza czarna i olsza szara: 1,5 x 1,5 m, ?2) gatunki krzewiaste: trzmielina i bez, w rzędach, Materiał sadzeniowy Olszy czarnej, Olszy szarej, Bzu czarnego oraz Trzmieliny brodawkowatej musi być dostarczony na teren budowy kilka dni przed planowanym terminem sadzenia. Możliwe są 2 terminy sadzenia: 1) Wiosna - po rozmarznięciu gleby, 2) Jesień. Po dostarczeniu na budowę materiał sadzeniowy musi zostać zadołowany. Ma to na celu uniknięcie przesuszenia korzeni roślin. Wielkość dołu do krótkiego - do 6 dni przechowywania materiału sadzeniowego wynosi: - Głębokość od 50 do 80 cm, - Szerokość od 150 do 200 cm, - Długość zależnie od wielkości i liczby sadzonek. PIELĘGNACJA: Pielęgnacja roślinności polega na koszeniu trawy oraz przynajmniej trzykrotnym podlaniu oraz odchwaszczaniu miejsc sadzenia drzew i krzewów. Drzewa i krzewy które nie przyjęły się muszą być wymienione i należy nasadzić nowe sadzonki wzmiankowanych roślin. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym w Części III niniejszej SIWZ. Roboty będące przedmiotem niniejszej Umowy będą wykonane zgodnie ze WZOREM UMOWY przedstawionym w Części II niniejszej SIWZ. Uwaga: Wykonawca jest odpowiedzialny za ostateczny dobór technologii i rozwiązań niezbędny do wypełnienia własnych gwarancji efektu ekologicznego. Wykonawca może zaproponować własne rozwiązania, których przyjęcie daje gwarancję osiągnięcia efektu ekologicznego, zgodnego z wymaganiami SIWZ i PFU..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.21.10 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.23.30 - Rekultywacja terenu 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2007 - 2013 FUNDUSZE EUROPEJSKIE - DLA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO www.rpowp.wrotapodlasia.pl..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.04.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 10.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Usługowo-Handlowy, TOMBET, Tomasz Gwóźdź, ul. Wesoła 51/403, 25-363 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3858000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2854200,00

  • Oferta z najniższą ceną: 2854200,00 / Oferta z najwyższą ceną: 8422073,08

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.