eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › "Prace konserwatorskie Zamku Krzyżackiego" w ramach projektu "Toruńska Starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etap II"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-10-28



Ogłoszenie nr 608737-N-2017 z dnia 2017-10-28 r.

Centrum Kultury Zamek Krzyżacki w Toruniu: "Prace konserwatorskie Zamku Krzyżackiego" w ramach projektu "Toruńska Starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etap II"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
"Toruńska Starówka-ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etapII"

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Kultury Zamek Krzyżacki w Toruniu, krajowy numer identyfikacyjny 34027185600000, ul. ul. Przedzamcze  3 , 87100   Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 621 08 89, e-mail j.bojarska@ckzamek.torun.pl, faks 56 653 97 23.
Adres strony internetowej (URL): www.ckzamek.torun.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.ckzamek.torun.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
tak, pisemnie zgodnie z SIWZ
Adres:
Centrum Kultury Zamek Krzyżacki w Toruniu ul. Przedzamcze 3 87-100 Toruń


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Prace konserwatorskie Zamku Krzyżackiego" w ramach projektu "Toruńska Starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etap II"
Numer referencyjny: PZP 1/10/2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac konserwatorskich dla zadania "Prace konserwatorskie Zamku Krzyżackiego", w ramach projektu "Toruńska Starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etap II", ujęte w Umowie o dofinansowanie nr POIS.08.01.00-00-1019/16-00, podpisanej 04.05.2017 r. między Gminą Miasta Toruń i Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zgodnie z programami konserwatorskimi opracowanymi przez p. Lecha Narębskiego i p.Rafała Solskiego i kosztorysami inwestorskimi przygotowywanymi przez p.Wiesława Rosińskiego i p.Rafała Solskiego. Na przedmiot zamówienia składają się prace konserwatorskie wraz z pracami towarzyszącymi wschodniego muru fosy Zamku Krzyżackiego oraz wnętrz ganku i wieży gdaniska Zamku Krzyżackiego z ogrodzeniem pomiędzy bramą kamienną a generałówką. Szczegółowy zakres prac ujęty jest w Programach konserwatorskich, stanowiących załącznik nr 1 do niniejszego SIWZ. 2. Prace konserwatorskie wschodniego muru fosy Zamku Krzyżackiego obejmują: 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu zachowania przed przystąpieniem do prac konserwatorskich; 2) Usunięcie roślinności zielnej, odgrzybienie, dezynfekcję oraz oczyszczenie powierzchni muru (zabiegi biobójcze w trzech cyklach - na początku prac, po trzech tygodniach oraz przed zakończeniem prac); 3) Odsłonięcie (odkopanie) muru po stronie wschodniej, na odcinku północnym, w trawniku między szaletem a budynkiem Kasyna na głębokość ca 140-175 cm, celem wykonania osuszania muru; 4) Konsolidację oryginalnych odspojonych partii lica za pomocą kotwienia oraz zapraw iniekcyjnych; 5) Odsolenie nadmiernie zasolonych partii murów (w miarę potrzeby); 6) Usunięcie (rozebranie) wtórnych uzupełnień lica, wykonanych z użyciem źle dobranej cegły i zaprawy, spękanych i/lub odspojonych; 7) Odtworzenie większych ubytków lica z wiązaniem sięgaczami i/lub kotwieniem, z użynotciem cegły dobranej stosownie do miejsca wbudowania (format, barwa, faktura, własności mechaniczne), na zaprawie murarskiej z przymieszką trassu - zaleca się użycie cegły rozbiórkowej XIX wiecznej; 8) Wypełnienie drobnych ubytków lica cegłą dobraną stosownie do miejsca wbudowania (format, barwa, faktura, własności mechaniczne), na zaprawie murarskiej z przymieszką trassu - zaleca się użycie cegły formowanej z gliny lessowej; 9) Spoinowanie lica zaprawą stosownie dobraną do miejsca użycia pod względem barwy i faktury, opracowanie spoin dostosowane do miejsca - odpowiednio: spoina rozcierana, spoina nieznacznie zagłębiona opracowana gładko, spoina gracowana; 10) Konserwacja blendy - konserwacja cegły profilowanej (wzmocnienia, kity) konserwacja kamienia (wzmocnienia, kity, hydrofobizacja); 11) Rozebranie zniszczonych odcinków nakrywy i niższych, rozspojonych i skruszałych części muru przedpiersia; 12) Uzupełnienie i odtworzenie przedpiersia, wymurowanie nakryw z cegły o wysokiej odnotporności i spoistości (klinkier, kolor zbliżony do otoczenia, mieszany), dylatowanych co minimum 10m, spoinowanie nakryw zaprawą z dodatkiem hydroizolacyjnym, opraconotwaną na gładko, nakrywa na warstwie elastycznej zaprawy hydroizolacyjnej; 13) Zabezpieczenie odsadzek i parapetów szkarp szlemą mineralną; 14) Scalenia kolorystyczne w miejscach interwencji oraz szczególnie rażących barwą dawnych uzupełnień pozostawionych w obiekcie; 3. Prace konserwatorskie wnętrz ganku i wieży gdaniska Zamku Krzyżackiego z ogrodzeniem pomiędzy bramą kamienną a generałówką obejmują: 3.1.Konserwacja ganku gdaniska: 3.1.1.Konserwacja wątku ceglanego: 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu zachowania; 2) Pobranie próbek i wykonanie badań materiałowych, technologicznych, mikrobiologicznych oraz na obecność soli rozpuszczalnych w wodzie; 3) Wykonanie dezynfekcji wybranych partii obiektu; 4)Wstępne oczyszczenie i wzmocnienie szczególnie osłabionych cegieł i spoin hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym; 5) Usunięcie błędnych technologicznie oraz wykruszających się spoin, cegieł i przemurowań. 6) Wypełnienie szczelin w murach. 7) Wykonanie lokalnych przeszyć spękań murów; 8) Odsalanie; 9) Oczyszczenie powierzchni ściany; 10) Uzupełnienie brakujących cegieł i ubytków cegieł; 11) Uzupełnienie brakujących spoin; 12) Założenie plomb monitorujących stan spękań ścian ganku gdaniska; 13) Scalenie kolorystyczne. 3.1.2. Konserwacja tynków: 1) Dokumentacja fotograficzna stanu zachowania; 2) Dezynfekcja wybranych partii tynków; 3) Pobranie próbek i wykonanie badań w celu rozwarstwienia historycznego i oznaczenia wtórnych uzupełnień; 4) Wstępne oczyszczenie. 5) Wzmocnienie osłabionych partii tynku poprzez impregnację strukturalną hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym; 6)Podklejenie odspajających się partii tynków; 7) Oczyszczenie tynków z zastosowaniem metod dopasowanych do konkretnych miejsc; 8) Uzupełnienie ubytków tynku; 9) Scalenie kolorystyczne . 3.1.3. Konserwacja wątku kamiennego: 1) Dokumentacja fotograficzna stanu zachowania; 2) Dezynfekcja wybranych partii muru; 3) Wstępne oczyszczenie; 4) Oczyszczenie powierzchni wątku kamiennego; 5) Wzmocnienie osłabionych partii spoiny poprzez impregnację strukturalną hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym; 6) Uzupełnianie brakujących spoin; 7) Odświeżenie stolarki okiennej i drzwiowej; 8) Odświeżenie podłogi z płytek ceramicznych. 3.1.4. Konserwacja drzwi głównych: Konserwacja drewna: 1) Dokumentacja fotograficzna stanu zachowania; 2)Wstępne oczyszczenie; 3) Usunięcie starych powłok malarskich; 4) Impregnacja wzmacniająca; 5) Wymiana drewnianej belki poprzecznej; 6) Uzupełnianie ubytków; 7) Zabezpieczenie drewna i scalenie kolorystyczne. Konserwacja elementów metalowych: 1)Dokumentacja fotograficzna stanu zachowania; 2) Oczyszczenie powierzchni elementów z wtórnych farb, lakierów oraz produktów korozji; 3) Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni metalu; 4) Pokrycie elementu farbą zabezpieczającą. 3.2 Konserwacja pomieszczenia wieży gdaniska: 3.2.1. Konserwacja wątku ceglanego: 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu zachowania; 2) Pobranie próbek i wykonanie badań materiałowych, technologicznych, mikrobiologicznych oraz na obecność soli rozpuszczalnych w wodzie; 3) Wykonanie dezynfekcji wybranych partii obiektu; 4) Wstępne oczyszczenie; 5) Wstępne wzmocnienie szczególnie osłabionych cegieł i spoin hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym; 6) Usunięcie błędnych technologicznie oraz wykruszających się spoin, cegieł i przemurowań. 7) Wypełnienie szczelin w murach; 8) Wykonanie lokalnych przeszyć spękań murów; 9) Odsalanie; 10) Oczyszczenie powierzchni ściany; 11) Uzupełnienie brakujących cegieł; 12) Uzupełnienie ubytków cegieł; 13) Uzupełnienie brakujących spoin; 14) Założenie plomb monitorujących stan spękań ścian gdaniska; 15) Scalenie kolorystyczne. 3.2.2. Konserwacja tynków: 1) Dokumentacja fotograficzna stanu zachowania; 2) Dezynfekcja wybranych partii tynków; 3) Pobranie próbek i wykonanie badań w celu rozwarstwienia historycznego i oznaczenia wtórnych uzupełnień; 4) Wstępne oczyszczenie; 5) Wzmocnienie osłabionych partii tynku poprzez impregnację strukturalną hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym; 6) Podklejenie odspajających się partii tynków; 7) Oczyszczenie tynków z zastosowaniem metod dopasowanych do konkretnych miejsc; 8) Uzupełnienie ubytków tynku; 9)Scalenie kolorystyczne; 3.2.3. Konserwacja elementów drewnianych (strop) 1) Dokumentacja fotograficzna; 2) Pobranie próbek i wykonanie badań mikrobiologicznych; 3) Dezynfekcja i dezynsekcja; 4)Wstępne oczyszczanie; 5) Impregnacja wzmacniająca; 6) Uzupełnianie ubytków; 7) Zabezpieczeni drewna i scalenie kolorystyczne; 3.2.4. Konserwacja elementów metalowych 1) Dokumentacja fotograficzna; 2) Oczyszczenie powierzchni elementów z produktów korozji oraz z resztek wtórnych warstw; 3) Lokalne wzmocnienie elementów silnie skorodowanych ( z wątłym zdrowym rdzeniem); 4) Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni metalu; 5) Pokrycie elementu farbą zabezpieczającą. 3.2.5. Odświeżenie drewnianej podłogi w gdanisku i strychu oraz niektórych szczególnie zniszczonych drewnianych elementów konstrukcyjnych wraz z odświeżeniem stolarki okiennej i drzwiowej. 3.2.6. Wymiana pękniętej szyby na szybę ze szkła bezpiecznego o grubości co najmniej 4 mm. 3.2.7.Konserwacja istniejącej instalacji elektrycznej w ganku i gdanisku ze strychem (sprawdzenie stanu technicznego i odtworzenie na bazie istniejącej instalacji). 3.2.8. Murek pomiędzy bramą a "Generałówną" 1) Konserwacja wątku ceglanego; 2) Konserwacja elementów metalowych. 3.2.9. Dokumentacja stanu zachowania i poszczególnych etapów pracy.

II.5) Główny kod CPV: 92.52.00.00 - Usługi świadczone przez muzea i w zakresie ochrony obiektów i budynków zabytkowych
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-11-15

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: zgodne z Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1446, z 2015 r. poz. 397, 774, 1505, z 2016 r. poz. 1330, 1887, 1948, z 2017 r. poz. 60, 1086, 1595) Art.37a.ust.1 Art. 37a. 1. Pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), w sposób należyty co najmniej: dwie usługi obejmujące prace konserwatorskie polegające na konserwacji średniowiecznych lub nowożytnych murów ceglanych o wartości min. 150.000,00 zł brutto każda, zgodnie z zasadami wiedzy konserwatorskiej, naukowej i technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami 2) wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i posiadają następujące kwalifikacje : osoby, którymi dysponuje wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia muszą posiadać uprawnienia zgodne z Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1446, z 2015 r. poz. 397, 774, 1505, z 2016 r. poz. 1330, 1887, 1948, z 2017 r. poz. 60, 1086, 1595) Art.37a.ust.1 Art. 37a. 1. Pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. - kierownik prac konserwatorskich- min. 1 osoba.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1/Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (zestawienie złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2/oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od ..... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp). 3/Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4/oświadczenie jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem firm podwykonawców. Oświadczenie składane w przypadku zamiaru korzystania z podwykonawców - składane wraz z ofertą 5/wypełniony formularz oferty - załącznik nr 4. 6/Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Wadium w wysokości: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) , powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto 30 1160 2202 0000 0002 6437 7838 ze wskazaniem wadium postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na realizację prac konserwatorskich dla zadania "Prace konserwatorskie Zamku Krzyżackiego", w ramach projektu "Toruńska Starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - etap II", Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z póź. zm.).


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena oferty60,00
okres gwarancji jakości40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Zamawiający dopuszcza, że możliwa jest: a) zmiana adresu/nazwy firmy/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy/Podwykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/ Wykonawcy, c) zmiana numeru rachunku Wykonawcy, d) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki. 3.Dopuszczalna jest zmiana Wykonawcy pod warunkiem połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą istotnych zmian umowy. 4.Dopuszcza się możliwość zmiany lub rezygnację z podmiotu udostępniającego zasoby na etapie realizacji zamówienia, za pomocą którego Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podmiot udostępniający zasoby lub Wykonawca samodzielnie, spełnia warunki udziału w postępowaniu, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Dopuszcza się zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 k.c. - jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. 6.Dopuszcza się zmiany umowy, które powodują konieczność zmiany terminu wykonania umowy w przypadku, gdy prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu Umowy. 7.Dopuszcza się zmiany umowy, które powodują konieczność zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy: a)nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub zmiana innych obowiązujących przepisów prawa; b)wystąpi konieczność wykonania robót niewykraczających swym zakresem poza przedmiot umowy, których ilość jednostek przedmiarowych wskazana przez Zamawiającego w przedmiarze robót została zaniżona - w odniesieniu do faktycznej ilości jednostek przedmiarowych, którą należy wykonać celem zrealizowania przedmiotu umowy. 8. Ponadto dopuszcza się dokonanie zmian umowy, jeżeli zmiana umowy będzie korzystna dla Zamawiającego, a dotyczyć będzie zmiany technologii lub materiałów do prac konserwatorskich w stosunku do przewidzianych w Programach konserwatorskich. 9.Poniżej ustala się sposób inicjowania zmian umowy. 10.Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany albo wnioskuje, aby Wykonawca przedłożył propozycję zmiany. 11.Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego o dokonanie wskazanej zmiany wraz z propozycją zmiany. 12.Każdorazowo przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich, jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, pismo Zamawiającego. 13.W wyniku zaistnienia zdarzeń wskazanych w nin. paragrafie oraz dokonania wskazanych w nim czynności może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu każdorazowo sporządza Zamawiający.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-07, godzina: 14:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.