eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-04-09

Ogłoszenie nr 560069138-N-2019 z dnia 09-04-2019 r.

Radom: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 522748-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 96385-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 110163-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Radomia, Krajowy numer identyfikacyjny 67022345100000, ul. ul. Jana Kilińskiego 30, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 620 471, e-mail inwest@umradom.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.bip.radom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

In.III.271.7.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rewitalizacji zespołu zabudowań dawnego ratusza (ratusz, oficyna) wpisanego do rejestru zabytków wraz z zagospodarowaniem terenu i wykonanie niezbędnych zewnętrznych instalacji i przyłączy w obrębie działek nr 31, 30/1, 29, 21, 63 i ulic: Rynek, Wolność i Szwarlikowskiej w Radomiu.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45400000-1,

45300000-0,

45260000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
20.07.2017 r. - 06.12.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 20/07/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Betonox Construction Sopot S.A., Sp. k., , ul. Pokorniewskiego 4, 81-860, Sopot, kraj/woj. pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 8536585.37 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/04/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Stosownie do treści § 21a pkt 1 ppkt 1 lit. a Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzono protokół konieczności z którego wynika, że z przyczyn niemożliwych do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wykonanie określonej części robót zgodnie z dokumentacją jest niemożliwe, a z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej konieczne jest wykonanie robót dodatkowych oraz zamiennych.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które to roboty stały się niezbędne do wykonania a zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, oraz spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego natomiast wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana umowy spowodowana jest niemożliwymi do wcześniejszego przewidzenia okolicznościami opisanymi w Protokołach Konieczności z dn. 09.08.2018r., 15.11.2018r., 19.12.2018r. oraz 04.04.2019r., dot. konieczności realizacji n/w robót: - przebudowa schodów wejściowych od ul. Rynek, - wzmocnienie łuku sklepienia na parterze w pomieszczeni sanitarnym w budynku głównym, - wzmocnienie wychylonej ściany na poddaszu w oficynie, - wzmocnienie belek stropu nad 1 piętrem oficyny, - wykonanie wnęki na złącze kablowe na budynku głównym, - wymiana więźby na wieży oraz w wykuszu klatki schodowej budynku głównego, - przystosowanie drzwi w klatkach schodowych do nowych wymogów systemu oddymiania, - wymiana posadzek na balkonach, - wykonanie cokolików kamiennych na ciągach komunikacyjnych budynku głównego, - wymiana kabla oświetleniowego na bramie wjazdowej, - wykonanie dodatkowego skucia a następnie odtworzenia (renowacji) elewacji zewnętrznej wraz z wykonaniem dodatkowej warstwy tynku cienkowarstwowego na elewacjach, - rozbudowa z dostosowaniem do obecnego ukształtowania terenu schodów i pochylni przy budynku głównym, -zagospodarowanie terenu - roboty dodatkowe i zamienne w zakresie fundamentów pod centrale klimatyzacyjną, dostosowania wysokości studni do terenu, wymiany gruntu pod ks i kd, wzmocnienia bramy wjazdowej, - roboty dodatkowe dot. dostosowania systemu oddymiania klatek schodowych i sygnalizacji p.poż. w budynku głównym i w oficynie do wymogów zaktualizowanej ekspertyzy p.poż. oraz obowiązujących przepisów prawa, - docieplenie poddasza, - wzmocnienie stropu nad klatką schodową. Szczegółowy zakres prac określonych w niniejszym ustępie znajduje się w Protokołach Konieczności z dn. 09.08.2018r., 15.11.2018r., 19.12.2018r. i 04.04.2019r., oraz w dokumentacji projektowej i stosownych kosztorysach złożonych przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, iż w/w Protokoły Konieczności dot. szerszego zakresu prac, a w związku z zawarciem Aneksu nr 1/2019, realizowane będą jedynie prace w zakresie określonym w złożonych przez Wykonawcę i sprawdzonych oraz zaakceptowanych przez inspektora nadzoru kosztorysach (stosowna dokumentacja projektowa, oraz w/w Protokoły Konieczności i kosztorysy złożone przez Wykonawcę w związku z zawarciem Aneksu nr 1/2019 stanowią załączniki do Umowy). Konieczność realizacji w/w robót pozostawała niemożliwa do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, a ich zakres uzyskał stosowne akceptacje m.in. od autorów dokumentacji projektowej. W związku z realizacją robót dodatkowych i zamiennych o których mowa w pkt 1, zmianie (zwiększeniu o kwotę 1.399.600,20 zł brutto - zmiana wynagrodzenia nastąpiła i została wyliczona w oparciu o stosowne zapisy Umowy) ulega wynagrodzenie Wykonawcy. Jako, że konieczność realizacji robót dodatkowych i zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, konieczność organizacji dod. dostaw etc. oraz uzyskania decyzji administracyjnej dot. pozwolenia zamiennego na część robót wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z pierwotnie zawartej umowy, wydłużeniu -o okres konieczny do prawidłowej realizacji w/w robót, tj. do dn. 30 sierpnia 2019r.- ulega termin wykonania zamówienia, tym samym § 2 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie (zmiana terminu wykonania zamówienia w takich okolicznościach jest dopuszczalna, bowiem została przewidziana w § 21a pkt 1 ppkt 2 lit. a SIWZ).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Jest do trzecie Ogłoszenie o Zmianie niniejszej Umowy (w dn. 05.04.2018r. opublikowano Ogłoszenie nr 500072712-N-2018, natomiast w dn. 05.11.2018r. opublikowano Ogłoszenie nr 500263744-N-2018).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.