eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu



Ogłoszenie z dnia 2020-02-28

Ogłoszenie nr 560036973-N-2020 z dnia 28-02-2020 r.

Zabrze: Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020, Oś 10. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna, działanie 10.3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, poddziałanie 10.3.3 3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych - Konkurs

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 509961-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540034292-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510089890-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.8.2019.AWF

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku na potrzeby Centrum Rozwoju Rodziny w tym: a) Przebudowa wewnętrznego układu budynku w tym wymiana i obniżenie stropu nad parterem b) Docieplenie przegród zewnętrznych - ścian, stropu nad ostatnią kondygnacja, podłogi w piwnicy c) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej d) Przebudowa instalacji c.o. elektrycznej, wod-kan wykonanie nowej wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej oraz nowego oświetlenia e) Przebudowa pomieszczenia wymiennikowni f) Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie do obowiązujących przepisów g) Dobudowa pochylni dla osób niepełnosprawnych wraz z przebudową schodów zewnętrznych oraz uporządkowaniem zagospodarowania terenu przy budynku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ oraz n/w dokumentacja projektowa: a) Projekt budowlany przebudowy wraz termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Park Hutniczy 8 wraz z decyzją pozwolenia na budowę nr 486/2018 z dnia 11.06.2018r. b) Projekt wykonawczy branża architektoniczna c) Projekt wykonawczy branża konstrukcyjna d) Projekt wykonawczy branża elektryczna e) Projekt wykonawczy branża instalacje sanitarne f) Projekt wymiennikowni - aneks g) STWiORB h) Przedmiary robót : budowlany, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne, wymiennikownia opracowana przez: Meritum Projekt Monika Totoś, ul. Feliksa Niedbalskiego 5/3 , 44-121 Gliwice.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111100-9,

45410000-4,

45420000-7,

45430000-0,

45440000-3,

45450000-6,

45260000-7,

45330000-9,

45331100-7,

45331210-1,

45332400-7,

45310000-3,

45315700-5,

45314310-7,

45111291-4

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 28.02.2020r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
14/02/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana terminu

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych stwierdzono brak fundamentowania ścian działowych w poziomie piwnicy. Braku fundamentowania nie można było stwierdzić na etapie inwentaryzacji budynku sporządzanej podczas prac projektowych bez uprzedniej rozbiórki posadzek betonowych piwnicy, co było niemożliwe z uwagi na ciągłe użytkowanie budynku. Aby wykonać zakres robót zgodnie z dokumentacją polegający na wymianie całej posadzki wraz z wykonaniem izolacji poziomej posadzki w piwnicy konieczna jest rozbiórka oraz ponowne wymurowanie ścian działowych. Nowe ściany działowe należy posadowić na wykonanym nowym podkładzie betonowym. Powyżej opisany zakres prac należy potraktować jako roboty dodatkowe niezbędne do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy. Po wykonaniu przekucia do całkowicie zamurowanej części pomieszczenia nr -102 stwierdzono zagruzowanie pomieszczenia do 2/3 jego wysokości. Po odgruzowaniu pomieszczenia stwierdzono bardzo zły stan techniczny stropu odcinkowego ceramicznego opartego na belkach stalowych oraz ubytki w ścianie zewnętrznej. W trakcie jednej z narad z udziałem Projektanta konstruktora strop ceglany odcinkowy z licznymi ubytkami cegieł i skorodowaną znacznie konstrukcją stalową zakwalifikowano do rozbiórki. W związku z zaistniałym faktem na budowie Projektant branży konstrukcyjnej sporządzi dokumentację projektową w zakresie odtworzenia stropu jako płyta żelbetowa. Powyżej opisany zakres prac należy potraktować jako roboty dodatkowe, które są niezbędne do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy. Powyżej opisany zakres robót dodatkowych koniecznych do wykonania nie był możliwy do przewidzenia na etapie opracowania dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność wykonania dużego zakresu robót rozbiórkowych znacznie wykraczający poza standardowe prace odkrywkowe. Dodatkowo zakres robót odkrywkowych był ograniczony z uwagi na ciągłe użytkowanie obiektu przez urzędników i nie mógł powodować zagrożenia dla jego użytkowników.W związku z koniecznością wykonania wyżej opisanych robót, które wg Ustawy prawa budowlanego kwalifikowane są jako zmiany nieistotne w stosunku do wydanego pozwolenia na budowę, stwierdzono, iż zakres prac zamiennych i dodatkowych jest na tyle duży, iż wymagane jest dokonanie zmiany projektu wykonawczego w branży konstrukcyjnej i architektonicznej. Po przejęciu budynku przez Wykonawcę robót wykonano odkrywki w miejscach, które były niedostępne na etapie projektowania z uwagi na fakt, iż budynek aż do momentu przebudowy był użytkowany jako budynek biurowy. Po wykonaniu prac rozbiórkowych i demontaży elementów konstrukcyjnych w budynku stwierdzono inny układ statyczny budynku od zakładanego w projekcie. Drewniana konstrukcja stropu poddasza wraz z konstrukcją dachu jest podparta w środku swojej rozpiętości za pośrednictwem słupów drewnianych, które były zabudowane w ścianie szkieletowej. Spowodowało to brak możliwości rozbiórki części konstrukcji stropu nad parterem co jest niezbędne do jego wymiany zgodnie z dokumentacją projektową. W związku z zaistniałą sytuacją opisaną powyżej Wykonawca w znacznym zakresie został ograniczony w możliwości prowadzenia robót budowlanych. Roboty zostały ograniczone do prac rozbiórkowych, odkrywkowych oraz robót zewnętrznych. Przyjęte po dokonaniu pełnych odkrywek w budynku nowe rozwiązania projektowe uniemożliwią równoległe prowadzenie robót na kilku frontach. Technologia etapowego podbicia fundamentów oraz konieczność wykonania nowej ściany podpierającej konstrukcję stropu nad I piętrem wymaga prowadzenia robót kolejno z zachowaniem reżimu technologicznego. Z uwagi na konieczność wykonania nowego stropu nad parterem oraz zapewnienie ciągłego podparcia zastępczego stropu nad I piętrem nie ma możliwości prowadzenia równolegle robót instalacyjnych. Dodatkowo z uwagi na konieczność wymiany stropu nad pomieszczeniem -102, nie można prowadzić równolegle robót konstrukcyjnych na klatce schodowej, która zapewnia sztywność konstrukcji do czasu wykonania nowych stropów nad parterem. Wszystkie powyższe okoliczności uzasadniają konieczność wydłużenia czasu realizacji zadania obejmującego zarówno czas na wykonanie zamiennej dokumentacji projektowej jak i realizację robót budowlanych dodatkowych opisanych w niniejszym protokole w wymaganym reżimie technologicznym do tego rodzaju robót. Ponadto z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót opisanych j.w. innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów inwestycji, a także problematyczne w przyszłości będzie dochodzenie przez Zamawiającego roszczeń wynikających z gwarancji udzielonej przez kilku odrębnych Wykonawców.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.