eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Muszyna › "Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej - etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu" - Zadanie nr 4

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-14

Ogłoszenie nr 560008226-N-2019 z dnia 14-01-2019 r.

Muszyna: "Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej - etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu" - Zadanie nr 4
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej- etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu" w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Intrreg V-A Polska - Słowacja 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500234066-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Gmin Krynicko-Popradzkich, Krajowy numer identyfikacyjny 12057639400000, ul. ul. Rynek 31, 33370 Muszyna, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 471 40 09, e-mail skarbnik2@muszyna.pl, faks 18 477 79 21.
Adres strony internetowej (url): www.zgkp.muszyna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Związek Gmin

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej - etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu" - Zadanie nr 4

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZGKP.Zp.271.22.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. "Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej- etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu". 2. KOD CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 45233140-2 - Roboty drogowe Dodatkowe przedmioty 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45221100-3 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45233140-2 - Roboty drogowe 45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne, 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne i sanitarne. 3. Zadanie obejmuje: 3.1.Opracowanie jak i zarazem zakresem jest budowa elementów trasy rowerowej na terenie Gminy Piwniczna - Zdrój. Zadanie nr 4 - remont ciągu pieszego wraz z dojściami (promenady) - Aleja Czercz. 4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i charakterystyczne parametry: 4.1 Na terenie Gminy Piwniczna - Zdrój w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do wykonania robót budowlanych obejmujących zagospodarowanie terenu zlokalizowanego w miejscowości Piwniczna wzdłuż istniejących szlaków komunikacyjnych o niskim natężeniu ruchu, zgodnie z projektami budowlanymi obejmującymi: b) zadanie nr 4 - remont ciągu pieszego wraz z dojściami (promenady), na którym wytyczona jest trasa rowerowa, polegający na odtworzeniu nawierzchni na odcinku ok. 1000m - Aleja Czercz, zlokalizowany na działkach nr 2956, 2949/4, 2957/2, 2839, 2872 położonych w miejscowości Piwnicznej (roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, ziemne, remont sieci kanalizacji sanitarnej, modernizacja oświetlenia ulicznego, remont ciągu pieszo-rowerowego w tym; remont placu rekreacyjnego (miejsce postojowe dla rowerów, remont elementów odwodnienia, regulacja zjazdów, roboty wykończeniowe) w ramach, którego należy wykonać: - rozbiórkę zniszczonych elementów istniejącej drogi i chodnika oraz przepustów i ścieków, - ścieżki rowerowe o nawierzchni betonowej szer. 2,5m, - chodnik o naw. z kostki betonowej bezfazowej o szer. zmiennej 1,5-2,5m, - obrzegowania z krawężników i obrzeży, - remont placu rekreacyjnego, - remont kanalizacji sanitarnej, - zabezpieczenia skarp i dna kanału, - remont istniejących schodów terenowych, - przebudowę oświetlenia, - budowę czterech przepustów, - oczyszczenie istniejących rowów doprowadzających wody do przepustów, - montaż poręczy U-12a, - ustawienie stojaków na rowery, - humusowanie i obsianie trawą. - oznakowanie pionowe i poziome ścieżek. 5. Rozwiązania równoważne Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w postępowaniu opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały normy. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne i nie będą powodować konieczności zmiany dokumentacji projektowej. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. 6. Założenia: 1) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami, na podstawie opracowanej dokumentacji. 2) Wykonawca zapewnieni nadzór kierownika budowy o specjalności drogowej i kierownika robót branży elektro-energetycznej, sanitarnej bez dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu. 3) Wykonawca zapewni prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, oraz z aktualnie obowiązującymi normami, prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi i innymi obowiązującymi przepisami. 4) Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą zgodnie z art. 3 pkt. 14 ustawy Prawo budowlane wraz z kompletem atestów, certyfikatów i deklaracji zgodności na wbudowane materiały i urządzenia. 5) Wykonawca po zakończeniu poszczególnych elementów robót w zależności od wymogów stawianych przez przepisy ustawy Prawo budowlane, dokona skutecznego zgłoszenia bądź wystąpi z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie do właściwego organu nadzoru budowlanego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie realizacji zamówienia, potwierdzenie przyjęcia obiektu do użytkowania bądź decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45233140-2,

45100000-8,

45200000-9,

45220000-5,

45221100-3,

45230000-8,

45231300-8,

45233000-9,

45233140-2,

45233162-2,

45233200-1,

45233220-7,

45310000-3,

45311000-0,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Rozpoczęcie wykonywania umowy nastąpi w dniu jej podpisania (28.09.2018), a zakończenie do 15 grudnia 2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: "Uzdrowiska pogranicza polsko-słowackiego jako rozpoznawalny w skali Europy obszar realizacji turystyki zdrowotnej - etap I - budowa pętli rowerowej łączącej miejscowości uzdrowiskowe Doliny Popradu" - Zadanie nr 4
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 28/09/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego MACHNIK Sp. z o.o., , Mochnaczka Wyżna 118, 33-380, Krynica-Zdrój, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1195121.95 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/12/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Na podstawie §16 ust. 2 pkt 3 lit. c), d), g), i), m), umowy nr ZGKP.Zp.272.5.2018 z 28 września 2018 r. oraz spisanym protokołem konieczności wprowadza się następujące zmiany: §3 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "Rozpoczęcie wykonania umowy nastąpi w dniu jej podpisania, a zakończenie do 30.04.2019 r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W związku z ustaleniami podczas Rad Budowy stwierdzono: 1) Brak możliwości realizacji prac w okresie 16-23.11.2018, z uwagi na utrzymujące się niskie temperatury oraz dodatkowo obfite opady śniegu w dniach 26-28.11. Prowadzenie prac w tym terminie skutkowałoby obniżeniem wartości przyjętych norm oraz technologii realizacji prac; 2) Na etapie udzielania zamówienia publicznego Zamawiający oraz Wykonawcą nie byli w stanie przewidzieć, że dzień 12 listopada br. zostanie wyznaczony jako dzień wolny od pracy - co wprowadził polski Rząd za pomocą Ustawy dnia 7 listopada 2018r - powoduje to opóźnienie w realizacji Zadania o 1 dzień roboczy 3) Po wytyczeniu przez Geodetów przebiegu trasy kabla zasilającego nowe oświetlenie i rozpoczęciu prac związanych z ułożeniem kabla- stwierdzono kolizję z niezinwentaryzowaną siecią teletechniczną, dodatkowo na bardzo małej głębokości (około 40 cm pod powierzchnią). Wykonawca wstrzymał pracę od dnia 22.10 br. do czasu przyjazdu Projektanta i ustalenia nowego przebiegu trasy kabla. Pracę wznowiono dnia 30.10 br. 4) W okresie realizacji inwestycji równolegle prowadzono na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój prace związane z przebudową mostu łączącego ulice Szczawnicką z Wilczymi Dołami. Budowa mostu bezpośrednio koliduje z wykonywaną ścieżką rowerową i przesunęło prace związane z budową kolektora kanalizacji sanitarnej w tamtym miejscu o 15 dni kalendarzowych później niż planował Wykonawca. 5) Przy projektowanym parkingu, zgodnie z dokumentacją projektową należało wykonać nowy kanał kanalizacji sanitarnej przez przekopanie istniejącego wału, na którym znajduje się ścieżka spacerowa. Wykonawca na podstawie wiedzy technicznej nie chcąc naruszać konstrukcji wału zdecydował się wykonać kanał metodą bezwykopową. Analiza oraz wykonywanie prac technologią bezwykopową opóźniło realizację prac o 2 dni robocze. 2. Mając na uwadze opisane powyżej zdarzenia, które wystąpiły bez winy Wykonawcy oraz Zamawiającego, a których strony nie mogły przewidzieć na etapie podpisania Umowy, należy wydłużyć okres realizacji zadania do 30.04.2019 r. Występujące warunki pogodowe na południu polski, a szczególnie w Beskidzie Sądeckim okresu zimowego (miesiące grudzień-marzec), powodują że Wykonawca nie będzie w stanie prowadzić prac w tych miesiącach. 3. W związku z powyższym działając zgodnie z zapisami Umowy §16 ust. 2 pkt 3 lit. c),d),g),i),m), Wykonawca wystąpił do Zamawiającego o przygotowanie i podpisanie aneksu do umowy wydłużający terminu wykonania zadania do dnia 30.04.2019r. Na podstawie powyższych ustaleń w dniu 10.12.2018 podpisano aneks wydłużający termin realizacji umowy do 30.12.2018. Zamawiający pismem z dnia 07.12.2018 poinformował Wykonawcę iż ZGKP nie ma prawnych możliwości w okresie obowiązywania umowy nr ZGKP.Zp.272.5.2018 tj. do 15.12.2018, na jej wydłużenie do 30.04.2019 r. Termin realizacji zadania w ramach aneksu nr 1 został wydłużony do 30.12.2018 r. Jednocześnie uznając zasadność jej przedłużenia, w oparciu o wiarygodnie przedstawione sytuacje, które obejmuje wspomniana umowa, po wyborze władz statutowych Związku w dniu 27.12.2018 i dokonaniu przesunięć środków finansowych, zostanie przygotowany do podpisania Aneks nr 2 z terminem ukończenia prac 30.04.2019 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.