eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica"Przebudowa ulicy Franciszkañskiej w ¦widnicy"



Og³oszenie z dnia 2020-01-10

Og³oszenie nr 560005228-N-2020 z dnia 10-01-2020 r.

¦widnica: "Przebudowa ulicy Franciszkañskiej w ¦widnicy"
OG£OSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 520878-N-2019

Zosta³o opublikowane og³oszenie o zmianie og³oszenia:

nie

Zosta³o opublikowane og³oszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer og³oszenia: 510079090-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY



I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 57958900000000, ul. ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.swidnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

"Przebudowa ulicy Franciszkañskiej w ¦widnicy"

Numer referencyjny (je¿eli dotyczy):

P-14/III/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest "Przebudowa ulicy Franciszkañskiej w ¦widnicy" 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obrêbie geodezyjnym 0004 ¦ródmie¶cie , na n/w dzia³kach: 1) AM -11; dzia³ki nr 962, 1565, 1566, 1583/1, 1583/2, 1586/1 2) AM -10; dzia³ka nr 1997 3. Planowana inwestycja bêdzie realizowana w zakresie niewymagaj±cym zmiany granic pasa drogowego 4. Przedmiot niniejszego zamówienia bêdzie realizowany zgodnie z wiedz± budowlan±, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowê, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a tak¿e Decyzj± - pozwoleniem na prowadzenie robót budowlanych na terenie uk³adu urbanistycznego nr 1048/2018 z dnia 10 sierpnia 2018 r. 5. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze historycznego uk³adu urbanistycznego - historycznego o¶rodka miejskiego, wpisanego do rejestru zabytków. W trakcie prowadzenia robót ziemnych Wykonawca ma obowi±zek zapewniæ we w³asnym zakresie i na koszt w³asny przeprowadzenie badañ archeologicznych, w oparciu o uzgodniony program badañ archeologicznych, które bêd± nadzorowa³y roboty ziemne objête zamierzeniem bez wp³ywu na ich zakres. Wykonawca obowi±zany jest równie¿ pokryæ koszty dokumentacji konserwatorskiej wykonanej w oparciu o badania archeologiczne. 6. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej pn. "Przebudowa ul. Franciszkañskiej w ¦widnicy" sporz±dzonej 28 wrze¶nia 2018 r. przez Biuro Studiów i Projektów Drogownictwa "Studio Projekt" mgr in¿. S³awomir Jagie³³o, z siedzib±: ul. Osiedle Sowie 12, 58-100 Bystrzyca Górna, obejmuj±cej: 1) Dokumentacja techniczna do zg³oszenia robót budowlanych 2) Projekt wykonawczy (PW) bran¿y drogowej, 3) PW bran¿y sanitarnej: a. PW kanalizacji deszczowej, UWAGA! Zamawiaj±cy zwraca uwagê, ¿e: ? sieæ odwodnienia drogi winna byæ wykonana zgodnie z Projektem Wykonawczym, ? zwieñczenia studni telekomunikacyjnych i sanitarnych w postaci w³azów i ram winny posiadaæ wype³nienia kamienne, b. PW usuniêcia kolizji z sieci± wodoci±gow± 4) PW budowy miejskich kana³ów technologicznych MKT, 5) Projekt sta³ej organizacji ruchu, 6) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) wszystkich bran¿ Dokumentacja projektowa o których mowa w ust. 6 powy¿ej zwana bêd± dalej Dokumentacj±. 7. Wymogi dotycz±ce materia³ów, które winny byæ uwzglêdnione przez Wykonawcê przy wycenie przedmiotu zamówienia: 1) nawierzchnia jezdni: ? warstwê ¶cieraln± jezdni ul. Franciszkañskiej nale¿y wykonaæ z kostki kamiennej granitowej 8/11 - starou¿ytecznej, znajduj±cej siê na sk³adowisku oddalonym od placu budowy o ok. 3 km, ? nawierzchniê zjazdów indywidualnych i publicznych nale¿y wykonaæ z kostki kamiennej granitowej 8/11 - starou¿ytecznej, znajduj±cej siê na sk³adowisku oddalonym od placu budowy o ok. 3 km, ? ¶cieki uliczne nale¿y wykonaæ z kostki kamiennej pochodz±cej z rozbiórki istniej±cej nawierzchni jezdni, nadmiar kostki z rozbiórki nale¿y wywie¼æ na sk³adowisko jw., ? do wykonania oznakowania poziomego w obszarze jezdni u¿ywaæ kostki kamiennej bazaltowej 8/11 - nowej, 2) nawierzchnie chodników: ? kostka kamienna 8/11 granitowa ? p³yta kamienna 50x50cm ? kostka kamienna 4/6 bazaltowa Wszystkie nawierzchnie chodników objêtych przebudow± winny byæ wykonane z materia³ów nowych. ? Wykonawca zobowi±zany jest do wstêpnej segregacji na terenie budowy materia³ów z rozbiórki; materia³y nadaj±ce siê do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowi±zany jest sk³adowaæ w wyznaczonym miejscu i odpowiednio zabezpieczyæ, i tak: - kostkê brukow± betonow± i krawê¿niki kamienne nale¿y oczy¶ciæ z resztek zaprawy i u³o¿yæ na paletach, - kostkê kamienn± posegregowaæ, oczy¶ciæ z resztek zaprawy umie¶ciæ w workach lub z³o¿yæ luzem we wskazanym miejscu, a nastêpnie wywie¼æ na sk³adowisko Zamawiaj±cego (do 3 km), 3) krawê¿niki kamienne - granitowe 15x30, stanowi±ce obramowanie dla projektowanych nawierzchni jezdni ulicy Franciszkañskiej i Grodzkiej wraz ze skrzy¿owaniami - nowe, 4) obrze¿a kamienne - granitowe 8x30, stanowi±ce obramowanie dla projektowanych zjazdów - nowe 8. Dokumentacja, stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SIWZ wraz z przedmiarami robót stanowi±cymi Za³±cznik nr 10 do SIWZ znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.bip.um.swidnica.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. Uwaga! ? Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.). ? Przedmiary robót za³±czono w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. Uwaga! Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia na etapie oceny i badania ofert. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. 4.2 WSPÓLNY S£OWNIK ZAMÓWIEÑ PUBLICZNYCH CPV: 45233120 - 6 - Roboty w zakresie budowy dróg, 45233222 - 1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania, 45110000 - 1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne 45231300 - 8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków, 45232300 - 5 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych i ci±gów komunikacyjnych 45233290 - 8 - Instalowanie znaków drogowych 4.3 KOORDYNACJA ROBÓT 1. Przedmiot zamówienia realizowany jest w porozumieniu z gestorami infrastruktury podziemnej tj. ? Dolno¶l±sk± Spó³k± Gazownictwa Sp. z o. o., Oddzia³ Zak³ad Gazowniczy Wa³brzych z siedzib±: 58-300 Wa³brzych, ul. T. Ko¶ciuszki 1 (dalej: DSG), ? TAURON Dystrybucja S.A. oddz. w Wa³brzychu, z siedzib±: ul. P. Wysockiego 11, 58-300 Wa³brzych (dalej: TAURON), ? ewentualnie innymi podmiotami wskazanymi przez Zamawiaj±cego, które bêd± realizowa³y w obszarze przedmiotu zamówienia zadania w³asne, nieobjête przedmiotem niniejszego zamówienia. 2. Zakres sieci do wykonania przez DSG i TAURON pokazany jest na mapie zamieszczonej na stronie internetowej w katalogu "Roboty DSG i TAURON". 3. Gestorzy sieci - TAURON, DSG i inne podmioty rozpoczn± swoje inwestycje dopiero po przekazaniu przez Zamawiaj±cego placu budowy Wykonawcy przedmiotu niniejszego zamówienia, a wej¶cie wykonawców robót sieciowych w pas drogowy objêty przedmiotem niniejszego zamówienia mo¿e nast±piæ tylko i wy³±cznie w uzgodnieniu z kierownikiem budowy. 4. Roboty sieciowe musz± byæ ¶ci¶le skoordynowane z robotami drogowymi, a wykonawca winien zaakceptowaæ uwarunkowania, w których bêd± realizowane roboty i zwi±zane z tym mo¿liwe utrudnienia przy czym: 1) rozpoczêcie robót przez TAURON wymaga wykonania w pierwszej kolejno¶ci niezbêdnych robót drogowych, w zwi±zku z tym bêd± realizowane równolegle do robót stanowi±cych przedmiot zamówienia, w porozumieniu z kierownikiem budowy, 2) inwestycja DSG bêdzie realizowana wyprzedzaj±co w stosunku do robót stanowi±cych przedmiot zamówienia; DSG deklaruje rozpoczêcie swojej inwestycji najszybciej jak bêdzie to mo¿liwe po przejêciu placu budowy przez Wykonawcê i w porozumieniu z nim. 3) ustala siê, ¿e zakoñczenie robót przez DSG winno nast±piæ w ci±gu 3 tygodni od dnia przekazania gestorowi sieci placu budowy przez kierownika budowy; termin ten mo¿e ulec przed³u¿eniu o ok. 2 tygodni w przypadku wyst±pienia nieprzewidzianej kolizji lub awarii - w przypadku dalszego przed³u¿ania robót sieciowych Zamawiaj±cy przewiduje aneksowanie terminu wykonania niniejszego zamówienia, 4) Zamawiaj±cy wymaga, aby poza obszarem przebiegu budowanych/przebudowywanych sieci Wykonawca w mo¿liwym stopniu realizowa³ roboty budowlane równolegle do robót sieciowych. 5) Wykonawca ma obowi±zek niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub i okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, które maj± wp³yw na opó¼nienie robót drogowych. 5. Wykonawca ma obowi±zek: 1) Nieodp³atnego udostêpnienia placu budowy gestorom infrastruktury podziemnej w celu wykonania przez nich niezbêdnych robót budowlanych, zwi±zanych z przebudow± sieci, 2) po rozpoczêciu realizacji robót przez spó³ki TAURON, DSG lub ewentualnie inne podmioty - ustalenia faktycznej daty zakoñczenia robót sieciowych i powiadomienia o tym Zamawiaj±cego, 3) wykonywania swoich robót w ¶cis³ej koordynacji organizacyjno - technologicznej z wykonawcami sieci, a ewentualne kwestie sporne rozstrzygaæ bêdzie Zamawiaj±cy przy równorzêdnym poszanowaniu interesu wszystkich stron. 6. Wykonawca winien przewidzieæ ewentualne koszty wynikaj±ce z realizacji przedmiotu zamówienia w koordynacji gestorami sieci i obj±æ je rycza³tow± cen± ofertow±. 7. Zamawiaj±cy niezw³ocznie po rozstrzygniêciu postêpowania i zawarciu umowy przyst±pi do: 1) trójstronnego (Zamawiaj±cy, Wykonawca, gestor sieci) opracowania zasad i regu³ rozwi±zywania mo¿liwych kwestii spornych przy zachowaniu równorzêdnego, nie dyskryminacyjnego poszanowania interesów wszystkich stron, 2) wprowadzenia procedur formalnych, polegaj±cych na protokolarnych potwierdzeniach przekazania, uwalniania i przejmowania poszczególnych fragmentów placu budowy przez strony, 4.4 ZAKRES ZAMÓWIENIA 1. Zakres zamówienia obejmuje: 1) roboty budowlane wynikaj±ce z dokumentacji, o której mowa w rozdz. 4.1, ust. 6, 2) bie¿±ce utrzymanie istniej±cej nawierzchni jezdni po wykopach wykonanych w ramach realizacji inwestycji Miejskiego Zak³adu Energetyki Cieplnej, w stanie pozwalaj±cym na przejezdno¶æ jezdni; Wykonawca od dnia przejêcia placu budowy winien 2 razy w tygodniu dokonaæ przegl±du stanu nawierzchni jezdni i w przypadku powstania wg³êbieñ, wyrw, deformacji itp. dokonaæ jej bie¿±cych uzupe³nieñ, mieszank± kamienn±, zagêszczon±. W/w roboty nale¿y uwzglêdniæ w cenie ofertowej, 3) wykonanie badania zagêszczenia gruntu w przebiegu wykopu MZEC, przed przyst±pieniem do robót ziemnych, 2. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) opracowania na w³asny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objêtych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (((t.j. Dz.U. 2018 r. poz.1990, z pó¼n zm.), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegó³owych warunków technicznych dla znaków i sygna³ów drogowych oraz urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729); Uwaga! Projekt organizacji tymczasowej ruchu winien: ? zostaæ skoordynowany z projektem organizacji ruchu na czas prowadzenia robót na ul. Siostrzanej ? uwzglêdniaæ etapowo¶æ robót (wykonywanie przebudowy odcinkami), w zwi±zku z czym nale¿y go uzgodniæ z Zamawiaj±cym, 2) wykonania wszelkich robót i czynno¶ci niezbêdnych do zrealizowania przedmiotu umowy z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, 3) wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 4) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu og³oszenia zawieraj±cego dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia 5) obs³ugi geodezyjnej budowy a w szczególno¶ci sporz±dzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia oraz zg³oszenia orygina³u do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w ¦widnicy, a kopii do Zamawiaj±cego. Dokumentacja powykonawcza dla Zamawiaj±cego, a w szczególno¶ci zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien byæ przekazany w wersji papierowej i elektronicznej, numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. Wykonane w ramach przedmiotu zamówienia poszczególne elementy drogi maj± byæ zaznaczone na mapie odrêbnymi kolorami, w zale¿no¶ci od rodzaju nawierzchni. Zamawiaj±cy wymaga dostarczenia powykonawczego zestawienia zawieraj±cego: - d³ugo¶æ wykonanej jezdni i jej parametry (rodzaj nawierzchni, szeroko¶ci, pow. itp.), - d³ugo¶ci wykonanych ci±gów pieszych oraz ich parametry (rodzaj nawierzchni, szeroko¶ci, pow. itp.), - d³ugo¶æ wykonanych sieci oraz ich parametry (typ i ¶rednica rur, rodzaj materia³u, itp.), - ilo¶ci i typy montowanych urz±dzeñ (studnie, wpusty, itp.) 6) zorganizowania placu budowy ( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 7) zabezpieczenia terenu objêtego robotami budowlanymi w tym przed dostêpem osób postronnych, 8) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy, 5) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 6) utrzymywania w czysto¶ci kó³ pojazdów wyje¿d¿aj±cych z placu budowy na ulicê oraz utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±, 7) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli, dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami - je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do naprawy uszkodzeñ na w³asny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeñ ze strony w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeñ i awarii spowodowanych przez Wykonawcê, co nie podlega odrêbnej zap³acie i nie jest wliczone w cenê kontraktow± 8) uporz±dkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 9) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 11) w ustalonym terminie odebrania od Miasta tablic informacyjnych dla mieszkañców i ustawienia ich w miejscu wskazanym przez Miasto 12) wykonywania wszelkich innych czynno¶ci wynikaj±cych wprost z umowy, a tak¿e tych wynikaj±cych ze specyfiki danych robót, 13) zgodnego wspó³dzia³ania i zsynchronizowania robót z wykonawcami prac, o których mowa w rozdz. 4.3. 4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY 1. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 1) Dokumentacjê, o której mowa w rozdziale 4.1, ust. 6, 2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 2. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania i przed³o¿enia Zamawiaj±cemu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy nastêpuj±cych dokumentów: 1) kosztorysu opracowanego metod± kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno - u¿ytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389, ze zm.). Poniewa¿ obowi±zuj±cym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie rycza³towe, kosztorys ten bêdzie wykorzystywany do obliczenia nale¿nego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odst±pienia od umowy, a wiêc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Bêdzie on tak¿e podstaw± do rozliczania "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegó³owo zosta³o to opisane w § 12, ust. 11 wzoru umowy; 2) harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, uwzglêdniaj±cego wykonanie wszystkich robót objêtych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawieraæ wszelkie koszty sk³adaj±ce siê na cenê oferty, niezbêdne do zrealizowania zamówienia z ich podzia³em na poszczególne elementy, które mog± stanowiæ osobny element odbioru czê¶ciowego, z uwzglêdnieniem terminów realizacji ka¿dego z tych elementów. Wykonawcê obowi±zuje konieczno¶æ zg³aszania Zamawiaj±cemu ka¿dorazowej zmiany harmonogramu i uzyskania jego akceptacji. W harmonogramie Wykonawca wska¿e roboty realizowane przez podwykonawców. W przypadku etapowania robót - harmonogram winien byæ wykonany dla ka¿dego etapu robót oddzielnie. 3. Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci - Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony i uzgodnienia terminu robót. 4. Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej nale¿y niezw³ocznie zg³osiæ zamawiaj±cemu i na w³asny koszt naprawiæ pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywi±zanie siê z w/w zadañ daje Zamawiaj±cemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodoci±gowego/...,itp. na koszt Wykonawcy. 5. Wykonawca winien na czas realizacji robót ustawiæ i utrzymywaæ tablice informacyjne (informuj±ce mieszkañców o komunikacyjnych utrudnieniach, wykonywanych pracach drogowych, z przeprosinami za utrudnienia); w/w tablice nale¿y przywie¼æ z miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego (tj. z odleg³o¶ci ok. 2 km) a po zakoñczeniu robót odwie¼æ w to samo miejsce, 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za : 1) termin wykonania przedmiotu umowy, 2) jako¶æ wykonanych robót budowlanych, 3) nale¿yt± staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy, 4) szkody wyrz±dzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4.6 GWARANCJE Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji jako¶ci na wszystkie wykonane roboty budowlane z wy³±czeniem organizacji ruchu docelowego, licz±c od daty odbioru i przekazania do u¿ytkowania przedmiotu zamówienia, na warunkach zgodnych z § 15 projektu umowy, na okres co najmniej 36 miesiêcy. Na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje siê wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, Wymagany okres rêkojmi 24 m-ce - na warunkach i zasadach okre¶lonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami okre¶lonymi w karcie gwarancyjnej. 4.7 INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 3 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 100.000,00 netto: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z przebudow± dróg i chodników o nawierzchni z kostki/p³yt kamiennych w tym z ich odwodnieniem, budow± kana³ów technologicznych oraz usuwaniem ewentualnych kolizji z infrastruktur± techniczn±, takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni dróg, uk³adanie krawê¿ników, obrze¿y i ¶cieków ulicznych, oznakowanie drogi, regulacja urz±dzeñ uzbrojenia drogi, monta¿ kana³ów technologicznych, ruroci±gów, i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego. Warunki umowy o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, dotycz±ce udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonane roboty oraz wyceny tych robót nie mog± byæ mniej korzystne dla Zamawiaj±cego ni¿ przewiduje to zamówienie podstawowe. 4 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi. 5 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji ka¿dego z zadañ (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp): 1) roboty rozbiórkowe 2) roboty ziemne, 3) roboty monta¿owe sieci kanalizacji deszczowej, 4) roboty monta¿owe kana³ów technologicznych, 5) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów, 6) monta¿ krawê¿ników, obrze¿y i ¶cieków ulicznych, 7) roboty naprawczo-konserwacyjne 6 Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przed³o¿enia najpó¼niej w dniu podpisania umowy, z³±cznika nr 5 do umowy zawieraj±cego sk³ad osobowy tych¿e pracowników; za³±cznik musi byæ aktualizowany na bie¿±co tj. za ka¿dym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powy¿sze zwiera równie¿ "Wzór umowy" - Za³±cznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 5, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z pó¼n. zm.). 8 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w za³±czniku nr 5 do umowy, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 9 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w §13, ust. 1, pkt 10 i 11 wzoru umowy za³±czonego do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Termin wykonania i odbioru robót ustala siê nastêpuj±co - zakoñczenie realizacji przedmiotu umowy wraz z jego odbiorem: do dnia 15 pa¼dziernika 2019 r. 2. Terminy wykonania poszczególnych elementów robót, które mog± stanowiæ osobny element odbioru czê¶ciowego, okre¶la harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, o którym mowa w rozdz. 4.5, ust. 2, pkt 2 niniejszej SIWZ. 3. Przesuniêcie terminów po¶rednich z harmonogramu mo¿e nast±piæ wy³±cznie po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mog± zostaæ wprowadzone z uwagi na okoliczno¶ci le¿±ce po stronie Wykonawcy lub podwykonawców. 4. Przesuniêcia elementów robót w harmonogramie rzeczowym oraz wprowadzenie zmian dotycz±cych danego elementu robót zarówno pod wzglêdem rzeczowym i terminowym nie wymagaj± zmiany umowy w formie aneksu. 5. Terminy wyszczególnione w harmonogramie bêd± na roboczo monitorowane przez osobê upowa¿nion± w tym zakresie przez Zamawiaj±cego. Je¶li Wykonawca nie dotrzyma postanowieñ harmonogramu, koszty wszelkich opó¼nieñ poniesione przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z opó¼nieniem poniesie Wykonawca, niezale¿nie od obowi±zku zap³aty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy 6. Za termin zakoñczenia robót uwa¿a siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego, o którym mowa w § 11 ust. 8 wzoru umowy. 7. Termin ustalony w ust. 1 mo¿e ulec zmianie przypadkach opisanych w § 18 umowy. 8. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbêdnej zw³oki i nastêpnie bêdzie prowadzi³ roboty z nale¿ytym pospiechem i bez opó¼nienia , aby ukoñczyæ je w terminie oznaczonym w ust. 1, wliczaj±c w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeñ, pomiarów itp.. 9. Do dnia podpisania umowy, Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu wszystkie niezbêdne dokumenty i dane potrzebne do zg³oszenia rozpoczêcia robót w Powiatowym Nadzorze Budowlanym (potwierdzone za zgodno¶æ kopie uprawnieñ i za¶wiadczeñ o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego Kierownika Budowy i Kierowników robót wraz z o¶wiadczeniami o przyjêciu przez nich obowi±zków przy realizacji przedmiotu umowy).


II.4) G³ówny kod CPV: 45233120-6
Dodatkowe kody CPV:

45233222-1,

45110000-1,

45231300-8,

45232300-5,

45233290-8

II.5) Okres na jaki zosta³a zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 15 pa¼dziernika 2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany okre¶lona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1. Ustalono zakres rzeczowy robót do wykonania: 1) roboty wodno-kanalizacyjne: ? wykonanie przekopu kontrolnego - 117,195 m3; ? monta¿ czyszczaków ¿eliwnych wraz z prostkami ¿eliwnymi dn150 - 7 szt.; ? monta¿ studni PP Ø 630 na kolektorze deszczowym wraz z wyprowadzeniem króæca - 1 szt.; ? wymiana studni ¶ciekowej betonowej Ø 500 mm z osadnikiem bez syfonu; ? monta¿ studni ¶ciekowej betonowej Ø 500 mm z osadnikiem bez syfonu wraz z pod³±czeniem do kolektora deszczowego - 1 szt. 2) roboty drogowe - ¶ciek przykrawê¿nikowy z kostki 15/17 (koszt materia³u) - 295,50 mb. 2. Technologia robót zgodna z dokumentacja projektow± sporz±dzon± przez Biuro Studiów i Projektów Drogownictwa "Studio Projekt" mgr in¿. S³awomir Jagie³³o, z siedzib±: ul. Osiedle Sowie 12, 58-100 Bystrzyca Górna

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie dla wykonania robót dodatkowych: 1) W zwi±zku z wyst±pieniem kolizji projektowanej sieci kanalizacji deszczowej z wykonan± w 2018 r. sieci± ciep³ownicz± w rejonie skrzy¿owania ulicy Franciszkañskiej z ulic± Siostrzan± niezbêdne sta³o siê wykonanie przekopu kontrolnego w ulicy Franciszkañskiej, celem stwierdzenia mo¿liwych dalszych kolizji oraz ustalenia rzêdnych studni; powy¿sze dzia³ania pozwol± na podjêcie decyzji o mo¿liwym sposobie rozwi±zania ww. kolizji; 2) W trakcie prac zwi±zanych z przepiêciem wód opadowych z nieruchomo¶ci po³o¿onych przy ulicy Franciszkañskiej stwierdzono z³y stan techniczny zamontowanych czyszczaków i rur ¿eliwnych (popêkane), po demonta¿u nie bêdzie mo¿liwy ich ponowny monta¿; dlatego wyst±pi³a konieczno¶æ zakupu nowych elementów ¿eliwnych wraz z ich monta¿em - 7 szt.; 3) Z uwagi na nieuporz±dkowany system gospodarowania wodami opadowymi w podwórzu ul. Grodzkiej oraz bior±c pod uwagê planowan± w przysz³o¶ci rewitalizacjê ww. podwórka, której zakres bêdzie równie¿ obejmowa³ wykonanie odwodnienia, zdecydowano o konieczno¶ci wykonania dodatkowej studni Ø 630 na kolektorze deszczowym w ulicy Franciszkañskiej wraz z wyprowadzeniem króæca w kierunku drogi wewnêtrznej stanowi±cej wjazd na podwórze; powy¿sze prace pozwol± w przysz³o¶ci na wpiêcie sieci odwadniaj±cej podwórze bez konieczno¶ci rozbiórki nowej nawierzchni w ulicy Franciszkañskiej; 4) Na ³uku ulicy Grodzkiej, tj. na wysoko¶ci budynku Franciszkañska 1/Grodzka 2 znajdowa³a siê istniej±ca studnia kd, która wg dokumentacji projektowej powinna zostaæ zachowana; ze wzglêdu na bardzo z³y stan techniczny tej studni zdecydowano o konieczno¶ci jej wymiany na now±; 5) Po wykonaniu nowej nawierzchni na ³uku ulicy Grodzkiej i Franciszkañskiej wraz z zatok± postojow± stwierdzono tworzenie siê zastoiny wód opadowych w przedmiotowej zatoce; aby zapobiec tworzeniu siê zastoin konieczne sta³o siê wykonanie dodatkowej studni ¶ciekowej, która nie by³a uwzglêdniona w dokumentacji projektowej; 6) Zgodnie z dokumentacj± projektow± ¶ciek uliczny w ulicy Franciszkañskiej winien zostaæ wykonany z kostki kamiennej 15/17 stanowi±cej materia³ Zamawiaj±cego pochodz±cy z rozbiórki; po przyst±pieniu do prac zwi±zanych z u³o¿eniem ww. ¶cieku na etapie I stwierdzono, ¿e kostka z rozbiórki nie zachowuje wymaganych parametrów i tym samym nie nadaje siê do wykonania ¶cieku; zdecydowano wiec o zakupie nowego materia³u do wykonania ¶cieku;

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Termin wykonania robót dodatkowych - 30-11-2019 r. Termin wykonania i odbioru robót - zakoñczenie realizacji przedmiotu umowy - 14-02-2020 r.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.