eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzozów › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Brzozów oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-03-14

Ogłoszenie nr 550049885-N-2019 z dnia 14-03-2019 r.

Brzozów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Brzozów oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzozów, Krajowy numer identyfikacyjny 37044023500000, ul. ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 134 341 050, e-mail zp@brzozow.pl, faks 134 341 055.
Adres strony internetowej (url): www.brzozow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Brzozów oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Numer referencyjny ZP.271.3.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Charakterystyka Gminy Brzozów. 1. Powierzchnia Gminy Brzozów - 10 318 ha. 2. Liczba budynków zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w Gminie to 5628, liczba budynków zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej w Gminie to 56. 3. Liczba osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy w poszczególnych latach - stan na dzień 31.12.2017 r. 26 966 (stały), 328 (czasowy), w 2018 r.* 26 879 (stały), 314 (czasowy). 4. Gromadzenie odpadów w sposób selektywny w poszczególnych latach zadeklarowało: w 2017 r. - 21 038 mieszkańców, w 2018 r.* - 21 056 mieszkańców. 5. Gromadzenie odpadów w sposób nieselektywny w poszczególnych latach zadeklarowało: w 2017 r. - 749 mieszkańców, w 2018 r.* - 674 mieszkańców. 6. Z danych wynikających ze złożonych deklaracji wynika, że Gminę zamieszkuje łącznie 21 730 osób w 5684 budynkach. 7. Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Brzozów w poszczególnych latach, na podstawie sprawozdań złożonych przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne. Kod odpadu Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 2017 PSZOK 2017 IV-XII 2018 PSZOK IV-XII 2018 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 2000,410 - 1786,400 - 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 11,620 5,240 62,890 - 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 73,920 - - - 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 345,790 5,580 334,100 - 15 01 07 Opakowania ze szkła 274,500 - 282,420 - 20 01 21*, 20 01 35*, 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 10,611 3,899 4,350 11,580 ex 20 01 99 Popioły 209,010 34,630 98,070 2,400 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 146,820 66,880 217,240 66,020 20 01 34 Baterie i akumulatory - 0,012 - - 16 01 03 Zużyte opony - 36,950 - 34,500 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 1,200 - 138,400 15 02 03 Sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania - 0,118 - - 13 02 05* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych - 0,160 - 0,160 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone - 2,850 - 1,211 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 26,670 - 101,360 ex 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji (odpady drewna z pielęgnacji zadrzewień) - - - 4,420 16 02 16 Elementy usunięte ze zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 - - - 0,009 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi - - - 0,128 08 01 11* Odpady farb i lakierów zawierających rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne - - - 1,650 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 - - - 1,100 8. Zamawiający zastrzega, że podane w opisie przedmiotu zamówienia ilości wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, uwzględniając rzeczywistą ilość wytworzonych odpadów. Zamawiający zastrzega także prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 9. Zamawiający zastrzega jednak, że w/w zmiany w zakresie ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów oraz w zakresie liczby obsługiwanych nieruchomości nie wpływają na zmianę maksymalnej kwoty określonej w zawartej umowie. 10. Zamawiający zastrzega również, że w przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2019 r. Wykonawca odbierze oraz odbierze i zagospodaruje ilość odpadów za kwotę mniejszą niż kwota maksymalna, która jest określona w zawartej umowie, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość odebranych oraz odebranych i zagospodarowanych odpadów i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze. 2. Zakres zadania obejmuje: 1. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Brzozów i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: a) zmieszanych odpadów komunalnych, b) selektywnie zbieranych: ? tworzyw sztucznych, w tym również odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, opakowań z tworzyw sztucznych; ? metali, w tym również odpadów opakowaniowych z metali; ? papieru i tektury, w tym również odpadów opakowaniowych z papieru i tektury; ? szkła, w tym również odpadów opakowaniowych ze szkła; ? ulegających biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych; ? popiołu. 2. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych w ramach zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) meble i inne odpady wielkogabarytowe. 3. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanym przy bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brzozowie, ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów: a) tworzywa sztuczne, w tym również odpady opakowaniowe wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych; b) metale, w tym również odpady opakowaniowe z metali; c) papier i tektura, w tym również odpady opakowaniowe z papieru i tektury; d) szkło, w tym również odpady opakowaniowe ze szkła; e) odpady zielone; f) popiół; g) zużyte opony, z ograniczeniem ilości do 8 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; i) zużyte baterie i akumulatory; j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; k) chemikalia; l) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, z ograniczeniem ilości do 1 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; m) odzież i tekstylia. 4. Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w rozdziale 2 pkt 1 - 3, za wyjątkiem 1 a i 3 e w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 5. Osiąganie określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z dyspozycją art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.). 6. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. m.in. przedkładanie Zamawiającemu sprawozdań półrocznych zgodnie z dyspozycją art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 7. Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. 8. Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, zgodne z wymaganiami określonymi w § 6 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. Worki dostępne będą dla właścicieli nieruchomości w siedzibie Zamawiającego. Dostarczenie worków przez Wykonawcę Zamawiającemu nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy. Zakres zamówienia jest zgodny z: 1. Uchwała Nr XXIII/234/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów"; 2. Uchwała nr XLV/444/2017 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 28 listopada 2017 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/234/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia ,,Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów". 3. Uchwała Nr XXIII/233/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie uchwalenia "Regulaminu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brzozowie"; 4. Uchwała Nr XXIII/235/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; 5. Uchwała Nr XXVIII/283/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 8 listopada 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/235/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 3. Szczegółowy zakres zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania całej masy wskazanych odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Brzozów i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 1) Zabudowa jednorodzinna a) Zmieszane odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w workach w kolorze czarnym - oznakowany napisem "ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE", o dostępnych pojemnościach: 60 l i 120 l. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne: Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system workowy selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Określa się rodzaje worków przeznaczonych do zbiórki odpadów przez właścicieli nieruchomości, o następujących ujednoliconych kolorach: ? żółty - oznakowany napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, o pojemności 120 l; ? niebieski - oznakowany napisem "PAPIER" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, o pojemności 120 l; ? zielony - oznakowany napisem "SZKŁO" na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, o pojemności 60 l; ? szary - oznakowany napisem "POPIÓŁ" na popiół, o pojemności 60 l; ? brązowy - oznakowany napisem "BIO" na odpady ulegające biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych, o pojemności 60 l; c) Meble i inne odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: Meble i inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane dwa razy w roku - przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym. Termin i miejsce odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zostaną wyznaczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą i ogłoszone przez Gminę w sposób zwyczajowo przyjęty oraz przez publikację tej informacji na stronie internetowej. 2) Zabudowa wielorodzinna a) Zmieszane odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki i kontenery). Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość miejsc do gromadzenia odpadów (altanki, miejsca ustawienia pojemników), ilość niezbędnych pojemników podano w rozdziale 5 pkt 3. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników. Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość miejsc do gromadzenia odpadów, ilość niezbędnych pojemników podano w rozdziale 5 pkt 3. c) Meble i inne odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: Meble i inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane dwa razy w roku - przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym. Termin i miejsce odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zostaną wyznaczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą i ogłoszone przez Gminę w sposób zwyczajowo przyjęty oraz przez publikację tej informacji na stronie internetowej. 2. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego przy bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brzozowie, ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 do 16.00, w soboty w godzinach od 8.00 do 12.00, w którym odbierane będą od mieszkańców odpady komunalne takie jak: a) tworzywa sztuczne, w tym również odpady opakowaniowe wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych; b) metale, w tym również odpady opakowaniowe z metali; c) papier i tektura, w tym również odpady opakowaniowe z papieru i tektury; d) szkło, w tym również odpady opakowaniowe ze szkła; e) odpady zielone; f) popiół; g) zużyte opony, z ograniczeniem ilości do 8 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; i) zużyte baterie i akumulatory; j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; k) chemikalia; l) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, z ograniczeniem ilości do 1 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; m) odzież i tekstylia. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych określone są w "Regulaminie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brzozowie". 3. Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w rozdziale 3.1. pkt 1 - 2 i 3.2 za wyjątkiem 3.1 pkt 1a, 3.1 pkt 2a i 3.2 e) w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 4. Zagospodarowanie odpadów komunalnych o których mowa w rozdziale 3.1 pkt 1a i 3.1 pkt 2a i 3.2 e) zebranych przez Wykonawcę odbywa się na koszt Zamawiającego zgodnie z Porozumieniem między gminnym Nr GK.033.1.12 .2017.L zawartym w dniu 27 stycznia 2017 r. w Krośnie pomiędzy Gminą Miasto Krosno, a Gminą Brzozów, dotyczącym zasad współpracy w zakresie dostarczania do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Brzozów. 4. Wymagana częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 1. Zmieszanych odpadów komunalnych: a) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej - nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie; b) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu; 2. Selektywnie zbieranych odpadów komunalnych: a) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej gromadzonych w workach koloru żółtego, niebieskiego, zielonego - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; b) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu lub w miarę napełnienia pojemników. 3. Odbiór odpadów ulegających biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych odbywać się będzie: a) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; b) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz na tydzień. 4. Popiół odbierany będzie - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu w sezonie grzewczym. 5. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego 1. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych a) materiał - tworzywo LDPE o grubości min. 60 mikronów; b) pojemność - 60 i 120 l; c) kolor żółty, niebieski, zielony, brązowy, szary, czarny; d) wygląd estetyczny, trwale i czytelnie oznakowany nazwą, numerem telefonu przedsiębiorcy oraz rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane, tj. w następujący sposób: ? ŻÓŁTY - "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE" ? NIEBIESKI - "PAPIER" ? ZIELONY - "SZKŁO" ? SZARY - "POPIÓŁ" ? BRĄZOWY - "BIO" ? CZARNY - "ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE". e) szczegółowy opis nadruku na workach zostanie przekazany Wykonawcy przed podpisaniem umowy drogą e - mailową; f) worki foliowe przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych muszą charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością względem pisanej frakcji. 2. Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: a) czarny o pojemności 120 l - 75 000 szt.; o pojemności 60 l - 11 000 szt. b) żółty o pojemności 120 l - 75 000 szt. c) niebieski o pojemności 120 l - 5 500 szt. d) szary o pojemności 60 l - 5 000 szt. e) brązowy o pojemności 60 l - 2 500 szt. f) zielony o pojemności 60 l - 25 000 szt. 3. Minimalna ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej: 1) łączna ilość pojemników 167 szt. o pojemnościach1100 l i 2200 l; 2) pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych: ? 67 szt. o pojemności 1100 l; 3) charakterystyka specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych: a) zaopatrzone w specjalne (małe) otwory wrzutowe, b) liczba specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych ? pojemniki z napisem "Szkło" - 20 szt., ? pojemniki z napisem "Papier" - 22 szt., ? pojemniki siatkowe z napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - 39 szt., ? pojemniki z napisem "Bio" - 19 szt. Dopuszcza się stosowanie pojemników i kontenerów o innych pojemnościach przy zachowaniu łącznej sumy pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów. 6. Harmonogram wywozu Ulica/miejscowość Poniedziałek Zabudowa wielorodzinna Wtorek Grabownica Starzeńska - Humniska Środa Przysietnica - Stara Wieś Czwartek Zmiennica, Turze Pole, Górki Piątek Miasto Brzozów Orientacyjna długość tras przejazdowych po uwzględnieniu wykonania krotności przejazdów samochodu o ładowności do 10 ton w celu zebrania wszystkich odpadów w danym dniu przejazdowym wynosi około 750 km. 1. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 17.00 w ten sam dzień tygodnia (np. poniedziałek) dla danej nieruchomości, a w przypadku, gdy w tym dniu przypada dzień wolny od pracy - Wykonawca ustali następny dzień, następujący po dniu wolnym - zgodnie z harmonogramem. 7. Obowiązki Wykonawcy 1. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdów odpadami) z terenu innej gminy lub z terenu nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Brzozów - pojazdy po zapełnieniu odpadami selektywnie zebranymi i zmieszanymi odpadami komunalnymi bez dodatkowego postoju będą w tym samym dniu dostarczały odpady do miejsca przetwarzania (odbioru) odpadów. 2. Załadunek, jak i transport odpadów winien odbywać się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. 3. Zakazuje się mieszania odpadów selektywnie zebranych ze zmieszanymi odpadami odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 4. W przypadku zaistnienia przeszkody uniemożliwiającej bezpośredni dojazd do miejsca gromadzenia odpadów (np. remont drogi, roboty budowlane), Wykonawca dokona uzgodnienia z właścicielem nieruchomości w zakresie ustalenia innego miejsca, z którego Wykonawca będzie odbierał odpady objęte przedmiotem zamówienia; brak ustaleń pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku odbioru odpadów zgodnie z umową. 5. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj. Zakładu Unieszkodliwiana Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskiej 108, wynikającej z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego wskazanej w uchwale XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2017 r. poz. 222) - Gmina Brzozów należy do Regionu Południowego. W przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w innych przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 poz. 992 z późn. zm.), uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów zielonych od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości odpady te przekazuje się do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Zamawiający informuje, iż ma zawarte Porozumienie międzygminne Nr GK.033.1.12.2017.L zawarte w dniu 27 stycznia 2017 r. w Krośnie pomiędzy Gminą Miasto Krosno a Gminą Brzozów, dotyczące zasad współpracy w zakresie dostarczania do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Brzozów. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do w/w instalacji w dniu ich odbioru. 7. Wykonawca jest zobowiązany przed zawarciem umowy do wskazania instalacji w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywał wszystkie odpady komunalne zebrane w sposób selektywny. 8. Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny. 9. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości i porządku w trakcie odbierania odpadów komunalnych utrzymania ich w dobrym stanie sanitarnym i technicznym oraz utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczenia usług. 10. Wykonawca ponosi koszty naprawy/wymiany pojemników uszkodzonych lub zniszczonych z jego winy w toku realizacji zamówienia (dot. zabudowy wielorodzinnej). 11. Wykonawca najpóźniej na 7 dni przed datą świadczenia usługi odbierania odpadów przekaże Gminie hasła dostępowe do systemu GPS Wykonawcy, pozwalającego na analizę przebiegu tras wykonywanych przez pojazdy w dniu odbioru odpadów z terenu Gminy oraz wykaz i numery rejestracyjne pojazdów świadczących usługi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowościach. W przypadku awarii pojazdu i konieczności użytkowania pojazdu zastępczego, Wykonawca w tym samym dniu przekaże informację o numerach rejestracyjnych pojazdów zastępczych. Posiadany system GPS powinien umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres co najmniej 1 roku, celem zapewnienia Zamawiającemu możliwości wstecznej kontroli prawidłowości świadczonej usługi. 12. Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów. 13. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 14. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP i postanowieniami umowy. 15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody spowodowane w majątku Zamawiającego lub osób trzecich oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 16. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg, po których odbywał się będzie odbiór, tj. ich szerokości i rodzaju nawierzchni. 17. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów zbieranych w sposób selektywny, z punktu selektywnego zbierania odpadów i unieszkodliwiania tych odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z póż. zm.). 18. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ucpg, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U., poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U., poz. 2412), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222).W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa powyżej Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 19. Wykonawca ma obowiązek kontrolowania spełniania przez właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny i od których odbiera odpady, czy realizują obowiązek segregacji zgodnie z obowiązującym w tym zakresie regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. Jednocześnie Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o każdym przypadku nieprzestrzegania powyższego obowiązku. W przypadku stwierdzenia niewykonywania obowiązku segregacji przez właściciela nieruchomości, Wykonawca odbierający odpady ma obowiązek przyjąć je jako odpady zmieszane i natychmiast powiadomić Gminę. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić na tą okoliczność dokumentację (np. informację, dokumentację fotograficzną) o szczegółowości umożliwiającej wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady Wykonawca przekaże Zamawiającemu raz w miesiącu. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 20. Odbieranie odpadów przez Wykonawcę odbywać się będzie przy posesji poprzez odczytanie kodu kreskowego za pomocą czytników dostarczonych przez Zamawiającego i załadunek na odpowiedni środek transportu. Ponadto zobowiązuje się Wykonawcę do zniszczenia odczytanych kodów kreskowych z pojemników na odpady zmieszane w momencie odbioru odpadów. Pliki z odczytanymi danymi Wykonawca zobowiązany jest przekazać w wersji elektronicznej Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. 21. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika, oraz utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym (mycie i dezynfekcja) pojemników i boksów do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej i miejscach publicznych. 22. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru i zagospodarowania wszystkich nowych nieruchomości, zgłaszanych przez Zamawiającego. Wykonawca będzie odbierał odpady z tej nieruchomości. 23. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu (do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni) dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, na którą składają się następujące dokumenty: 1) Miesięczne zestawienie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych; 2) Miesięczne zestawienie odebranych segregowanych odpadów komunalnych; 3) Miesięczne zestawienie ilości przekazanych przez mieszkańców odpadów (z podziałem na frakcje) do PSZOK-u; 4) Zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych pochodzących z sezonowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; 5) Miesięczne zestawienie Raportów Wagowych z każdego ważenia odebranych odpadów komunalnych; 6) Karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2014 r., poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 24. Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie zgodnie z art. 9n ucpg, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U., poz. 1627), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 25. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ucpg, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 26. W odniesieniu do odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu zestawienie: z dowodami ważenia poświadczonymi za zgodność z oryginałem, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów poświadczoną za zgodność z oryginałem - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. , poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 27. W odniesieniu do odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów, do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, w którym wykonana była usługa, Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu zestawienie: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 28. Zestawienie miesięczne jest podstawą do wystawienia faktury dla Zamawiającego. 29. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 30. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 31. Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać obowiązujących przepisów związanych z ochroną środowiska, w tym w szczególności: 1) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów; 2) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. z U. 2018 r. poz. 992 z późn. zm.); 3) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.); 4) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U., poz. 122). 1. Charakterystyka Gminy Brzozów. 11. Powierzchnia Gminy Brzozów - 10 318 ha. 12. Liczba budynków zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w Gminie to 5599, liczba budynków zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej w Gminie to 56. 13. Liczba osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy w poszczególnych latach - stan na dzień 31.12.2017 r.26 966 (stały), 328(czasowy), w 2018 r.* 26 862 (stały), 365 (czasowy). 14. Gromadzenie odpadów w sposób selektywny w poszczególnych latach zadeklarowało: w 2017r. - 21 038 mieszkańców, w 2018 r.* - 21 093 mieszkańców. 15. Gromadzenie odpadów w sposób nieselektywny w poszczególnych latach zadeklarowało: w 2017 r. - 749mieszkańców, w 2018 r.* - 693 mieszkańców. 16. Z danych wynikających ze złożonych deklaracji wynika, że Gminę zamieszkuje łącznie 21 786 osób w 5 599 budynkach. 17. Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Brzozów w poszczególnych latach, na podstawie sprawozdań złożonych przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne. Kod odpadu Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 2017 PSZOK 2017 I - III 2018 PSZOK I - III 2018 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 2000,410 - 461,380 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 11,620 5,240 6,110 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 73,920 - 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 345,790 5,580 101,040 15 01 07 Opakowania ze szkła 274,500 - 69,160 20 01 21*, 20 01 35*, 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 10,611 3,899 - 1,200 ex 20 01 99 Popioły 209,010 34,630 138,770 3,820 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 146,820 66,880 - 7,940 20 01 34 Baterie i akumulatory - 0,012 - 16 01 03 Zużyte opony - 36,950 - 5,720 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 1,200 - 15 02 03 Sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania - 0,118 - 13 02 05* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych - 0,160 - 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone - 2,850 - 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 26,670 - 18. Zamawiający zastrzega, że podane w opisie przedmiotu zamówienia ilości wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, uwzględniając rzeczywistą ilość wytworzonych odpadów. Zamawiający zastrzega także prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 19. Zamawiający zastrzega jednak, że w/w zmiany w zakresie ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów oraz w zakresie liczby obsługiwanych nieruchomości nie wpływają na zmianę maksymalnej kwoty określonej w zawartej umowie. 20. Zamawiający zastrzega również, że w przypadku gdy do dnia 31 marca 2019 r. Wykonawca odbierze oraz odbierze i zagospodaruje ilość odpadów za kwotę mniejszą niż kwota maksymalna, która jest określona w zawartej umowie, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość odebranych oraz odebranych i zagospodarowanych odpadów i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze. 8. Zakres zadania obejmuje: 9. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Brzozów i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: c) zmieszanych odpadów komunalnych, d) selektywnie zbieranych: ? tworzyw sztucznych, w tym również odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, opakowań z tworzyw sztucznych; ? metali, w tym również odpadów opakowaniowych z metali; ? papieru i tektury, w tym również odpadów opakowaniowych z papieru i tektury; ? szkła, w tym również odpadów opakowaniowych ze szkła; ? ulegających biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych; ? popiołu. 10. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych w ramach zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych: c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe. 11. Odbieranie określonych poniżej odpadów komunalnych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanym przy bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brzozowie, ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów: n) tworzywa sztuczne, w tym również odpady opakowaniowe wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych; o) metale, w tym również odpady opakowaniowe z metali; p) papier i tektura, w tym również odpady opakowaniowe z papieru i tektury; q) szkło, w tym również odpady opakowaniowe ze szkła; r) odpady zielone; s) popiół; t) zużyte opony, z ograniczeniem ilości do 8 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; u) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; v) zużyte baterie i akumulatory; w) meble i inne odpady wielkogabarytowe, będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; x) chemikalia; y) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, z ograniczeniem ilości do 1 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; z) odzież i tekstylia. 12. Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w rozdziale 2 pkt 1 - 3, za wyjątkiem 1 a i 3 e w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 13. Osiąganie określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z dyspozycją art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.). 14. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. m.in. przedkładanie Zamawiającemu sprawozdań półrocznych zgodnie z dyspozycją art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 15. Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. 16. Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, zgodne z wymaganiami określonymi w § 6 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. Worki dostępne będą dla właścicieli nieruchomości w siedzibie Zamawiającego. Dostarczenie worków przez Wykonawcę Zamawiającemu nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy. Zakres zamówienia jest zgodny z: 6. Uchwała Nr XXIII/234/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów"; 7. Uchwała nr XLV/444/2017 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 28 listopada 2017 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/234/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia ,,Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów". 8. Uchwała Nr XXIII/233/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie uchwalenia "Regulaminu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brzozowie"; 9. Uchwała Nr XXIII/235/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; 10. Uchwała Nr XXVIII/283/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 8 listopada 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/235/2016 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 9. Szczegółowy zakres zamówienia 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania całej masy wskazanych odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Brzozów i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 3) Zabudowa jednorodzinna d) Zmieszane odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w workach w kolorze czarnym - oznakowany napisem "ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE", o dostępnych pojemnościach: 60 l i 120 l. e) Selektywnie zbierane odpady komunalne: Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system workowy selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Określa się rodzaje worków przeznaczonych do zbiórki odpadów przez właścicieli nieruchomości, o następujących ujednoliconych kolorach: ? żółty - oznakowany napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, o pojemności 120 l; ? niebieski - oznakowany napisem "PAPIER" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, o pojemności 120 l; ? zielony - oznakowany napisem "SZKŁO" na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, o pojemności 60 l; ? szary - oznakowany napisem "POPIÓŁ" na popiół, o pojemności 60 l; ? brązowy - oznakowany napisem "BIO" na odpady ulegające biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych, o pojemności 60 l; f) Meble i inne odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: Meble i inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane dwa razy w roku - przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym. Termin i miejsce odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zostaną wyznaczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą i ogłoszone przez Gminę w sposób zwyczajowo przyjęty oraz przez publikację tej informacji na stronie internetowej. 4) Zabudowa wielorodzinna d) Zmieszane odpady komunalne: Zmieszane odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki i kontenery). Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość miejsc do gromadzenia odpadów (altanki, miejsca ustawienia pojemników), ilość niezbędnych pojemników podano w rozdziale 5 pkt 3. e) Selektywnie zbierane odpady komunalne: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników. Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość miejsc do gromadzenia odpadów, ilość niezbędnych pojemników podano w rozdziale 5 pkt 3. f) Meble i inne odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: Meble i inne odpady wielkogabarytowe będą odbierane dwa razy w roku - przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym. Termin i miejsce odbioru mebli i innych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zostaną wyznaczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą i ogłoszone przez Gminę w sposób zwyczajowo przyjęty oraz przez publikację tej informacji na stronie internetowej. 6. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego przy bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Brzozowie, ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 do 16.00, w soboty w godzinach od 8.00 do 12.00, w którym odbierane będą od mieszkańców odpady komunalne takie jak: n) tworzywa sztuczne, w tym również odpady opakowaniowe wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych; o) metale, w tym również odpady opakowaniowe z metali; p) papier i tektura, w tym również odpady opakowaniowe z papieru i tektury; q) szkło, w tym również odpady opakowaniowe ze szkła; r) odpady zielone; s) popiół; t) zużyte opony, z ograniczeniem ilości do 8 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; u) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; v) zużyte baterie i akumulatory; w) meble i inne odpady wielkogabarytowe, będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; x) chemikalia; y) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, z ograniczeniem ilości do 1 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Ilości powyżej wymienionego ograniczenia będą przyjmowane za dodatkową opłatą określoną w odrębnej uchwale; z) odzież i tekstylia. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych określone są w "Regulaminie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brzozowie". 7. Zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w rozdziale 3.1. pkt 1 - 2 i 3.2 za wyjątkiem 3.1 pkt 1a, 3.1 pkt 2a i 3.2 e) w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 8. Zagospodarowanie odpadów komunalnych o których mowa w rozdziale 3.1 pkt 1a i 3.1 pkt 2a i 3.2 e) zebranych przez Wykonawcę odbywa się na koszt Zamawiającego zgodnie z Porozumieniem między gminnym Nr GK.033.1.12 .2017.L zawartym w dniu 27 stycznia 2017 r. w Krośnie pomiędzy Gminą Miasto Krosno, a Gminą Brzozów, dotyczącym zasad współpracy w zakresie dostarczania do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Brzozów. 10. Wymagana częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 5. Zmieszanych odpadów komunalnych: c) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej - nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie; d) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu; 6. Selektywnie zbieranych odpadów komunalnych: c) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej gromadzonych w workach koloru żółtego, niebieskiego, zielonego - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; d) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu lub w miarę napełnienia pojemników. 7. Odbiór odpadów ulegających biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych odbywać się będzie: c) dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; d) dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz na tydzień. 8. Popiół odbierany będzie - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu w sezonie grzewczym. 11. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego 4. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych g) materiał - tworzywo LDPE o grubości min. 60 mikronów; h) pojemność - 60 i 120 l; i) kolor żółty, niebieski, zielony, brązowy, szary, czarny; j) wygląd estetyczny, trwale i czytelnie oznakowany nazwą, numerem telefonu przedsiębiorcy oraz rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane, tj. w następujący sposób: ? ŻÓŁTY - "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE" ? NIEBIESKI - "PAPIER" ? ZIELONY - "SZKŁO" ? SZARY - "POPIÓŁ" ? BRĄZOWY - "BIO" ? CZARNY - "ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE". k) szczegółowy opis nadruku na workach zostanie przekazany Wykonawcy przed podpisaniem umowy drogą e - mailową; l) worki foliowe przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych muszą charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością względem pisanej frakcji. 5. Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: g) czarny o pojemności 120 l - 37 500 szt.; o pojemności 60 l - 4 250 szt. h) żółty o pojemności 120 l - 40 000 szt. i) niebieski o pojemności 120 l - 9 250 szt. j) szary o pojemności 60 l - 15 000 szt. k) brązowy o pojemności 60 l -2 000 szt. l) zielony o pojemności 60 l - 18 250 szt. 6. Minimalna ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej: 4) łączna ilość pojemników 167 szt. o pojemnościach1100 l i 2200 l; 5) pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych: ? 67 szt. o pojemności 1100 l; 6) charakterystyka specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych: a) zaopatrzone w specjalne (małe) otwory wrzutowe, b) liczba specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych ? pojemniki z napisem "Szkło" - 20 szt., ? pojemniki z napisem "Papier" - 22 szt., ? pojemniki siatkowe z napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - 39 szt., ? pojemniki z napisem "Bio" - 19 szt. Dopuszcza się stosowanie pojemników i kontenerów o innych pojemnościach przy zachowaniu łącznej sumy pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów. 12. Harmonogram wywozu Ulica/miejscowość Poniedziałek Zabudowa wielorodzinna Wtorek Grabownica Starzeńska - Humniska Środa Przysietnica - Stara Wieś Czwartek Zmiennica, Turze Pole, Górki Piątek Miasto Brzozów Orientacyjna długość tras przejazdowych po uwzględnieniu wykonania krotności przejazdów samochodu o ładowności do 10 ton w celu zebrania wszystkich odpadów w danym dniu przejazdowym wynosi około 750 km. 2. Przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia, Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych i uzgodni go z Zamawiającym. Po uzyskaniu akceptacji projektu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy go Zamawiającemu w formie ulotki w ilości podanej przez Zamawiającego najpóźniej do końca grudnia 2018 r. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 3. Harmonogram zostanie umieszczony na stronie internetowej www.brzozow.pl 4. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 17.00 w ten sam dzień tygodnia (np. poniedziałek) dla danej nieruchomości, a w przypadku, gdy w tym dniu przypada dzień wolny od pracy - Wykonawca ustali następny dzień, następujący po dniu wolnym - zgodnie z harmonogramem. 13. Obowiązki Wykonawcy 32. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdów odpadami) z terenu innej gminy lub z terenu nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Brzozów - pojazdy po zapełnieniu odpadami selektywnie zebranymi i zmieszanymi odpadami komunalnymi bez dodatkowego postoju będą w tym samym dniu dostarczały odpady do miejsca przetwarzania (odbioru) odpadów. 33. Załadunek, jak i transport odpadów winien odbywać się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. 34. Zakazuje się mieszania odpadów selektywnie zebranych ze zmieszanymi odpadami odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 35. W przypadku zaistnienia przeszkody uniemożliwiającej bezpośredni dojazd do miejsca gromadzenia odpadów (np. remont drogi, roboty budowlane), Wykonawca dokona uzgodnienia z właścicielem nieruchomości w zakresie ustalenia innego miejsca, z którego Wykonawca będzie odbierał odpady objęte przedmiotem zamówienia; brak ustaleń pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku odbioru odpadów zgodnie z umową. 36. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj. Zakładu Unieszkodliwiana Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskiej 108, wynikającej z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego wskazanej w uchwale XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2017 r. poz. 222) - Gmina Brzozów należy do Regionu Południowego. W przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w innych przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 poz. 992 z późn. zm.), uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów zielonych od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości odpady te przekazuje się do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Zamawiający informuje, iż ma zawarte Porozumienie międzygminne Nr GK.033.1.12.2017.L zawarte w dniu 27 stycznia 2017 r. w Krośnie pomiędzy Gminą Miasto Krosno a Gminą Brzozów, dotyczące zasad współpracy w zakresie dostarczania do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Brzozów. 37. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do w/w instalacji w dniu ich odbioru. 38. Wykonawca jest zobowiązany przed zawarciem umowy do wskazania instalacji w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywał wszystkie odpady komunalne zebrane w sposób selektywny. 39. Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny. 40. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości i porządku w trakcie odbierania odpadów komunalnych utrzymania ich w dobrym stanie sanitarnym i technicznym oraz utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczenia usług. 41. Wykonawca ponosi koszty naprawy/wymiany pojemników uszkodzonych lub zniszczonych z jego winy w toku realizacji zamówienia (dot. zabudowy wielorodzinnej). 42. Wykonawca najpóźniej na 7 dni przed datą świadczenia usługi odbierania odpadów przekaże Gminie hasła dostępowe do systemu GPS Wykonawcy, pozwalającego na analizę przebiegu tras wykonywanych przez pojazdy w dniu odbioru odpadów z terenu Gminy oraz wykaz i numery rejestracyjne pojazdów świadczących usługi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowościach. W przypadku awarii pojazdu i konieczności użytkowania pojazdu zastępczego, Wykonawca w tym samym dniu przekaże informację o numerach rejestracyjnych pojazdów zastępczych. Posiadany system GPS powinien umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres co najmniej 1 roku, celem zapewnienia Zamawiającemu możliwości wstecznej kontroli prawidłowości świadczonej usługi. 43. Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów. 44. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 45. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP i postanowieniami umowy. 46. Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody spowodowane w majątku Zamawiającego lub osób trzecich oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 47. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg, po których odbywał się będzie odbiór, tj. ich szerokości i rodzaju nawierzchni. 48. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów zbieranych w sposób selektywny, z punktu selektywnego zbierania odpadów i unieszkodliwiania tych odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z póż. zm.). 49. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ucpg, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U., poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U., poz. 2412), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222).W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa powyżej Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 50. Wykonawca ma obowiązek kontrolowania spełniania przez właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny i od których odbiera odpady, czy realizują obowiązek segregacji zgodnie z obowiązującym w tym zakresie regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów. Jednocześnie Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o każdym przypadku nieprzestrzegania powyższego obowiązku. W przypadku stwierdzenia niewykonywania obowiązku segregacji przez właściciela nieruchomości, Wykonawca odbierający odpady ma obowiązek przyjąć je jako odpady zmieszane i natychmiast powiadomić Gminę. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić na tą okoliczność dokumentację (np. informację, dokumentację fotograficzną) o szczegółowości umożliwiającej wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady Wykonawca przekaże Zamawiającemu raz w miesiącu. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 51. Odbieranie odpadów przez Wykonawcę odbywać się będzie przy posesji poprzez odczytanie kodu kreskowego za pomocą czytników dostarczonych przez Zamawiającego i załadunek na odpowiedni środek transportu. Ponadto zobowiązuje się Wykonawcę do zniszczenia odczytanych kodów kreskowych z pojemników na odpady zmieszane w momencie odbioru odpadów. Pliki z odczytanymi danymi Wykonawca zobowiązany jest przekazać w wersji elektronicznej Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. 52. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika, oraz utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym (mycie i dezynfekcja) pojemników i boksów do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej i miejscach publicznych. 53. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru i zagospodarowania wszystkich nowych nieruchomości, zgłaszanych przez Zamawiającego. Wykonawca będzie odbierał odpady z tej nieruchomości. 54. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu (do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni) dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, na którą składają się następujące dokumenty: 7) Miesięczne zestawienie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych; 8) Miesięczne zestawienie odebranych segregowanych odpadów komunalnych; 9) Miesięczne zestawienie ilości przekazanych przez mieszkańców odpadów (z podziałem na frakcje) do PSZOK-u; 10) Zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych pochodzących z sezonowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; 11) Miesięczne zestawienie Raportów Wagowych z każdego ważenia odebranych odpadów komunalnych; 12) Karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 55. Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie zgodnie z art. 9n ucpg, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U., poz. 1627), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 56. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ucpg, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 57. W odniesieniu do odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu zestawienie: z dowodami ważenia poświadczonymi za zgodność z oryginałem, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów poświadczoną za zgodność z oryginałem - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. , poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 58. W odniesieniu do odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na bazie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Legionistów 10, 36-200 Brzozów, do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, w którym wykonana była usługa, Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu zestawienie: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 59. Zestawienie miesięczne jest podstawą do wystawienia faktury dla Zamawiającego. 60. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 61. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 62. Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać obowiązujących przepisów związanych z ochroną środowiska, w tym w szczególności: 5) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów; 6) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. z U. 2018 r. poz. 992 z późn. zm.); 7) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.); 8) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U., poz. 122).

II.5) Główny Kod CPV: 90511000-2

Dodatkowe kody CPV:

90512000-9,

90513100-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 872565.00
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust.1 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienia wyboru trybu Podstawę prawną udzielenia zamówienia stanowią przepisy art. 67 ust . 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm). Przepis art. 67 ust. 1 pkt 12 stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki osobie prawnej, jeżeli zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a i spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inna osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a), c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Wszystkie przesłanki wymienione w tym przepisie są spełnione. Zamawiający będąc jednostką samorządu terytorialnego należy do grona jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Podmiot, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc spółką prawa handlowego, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Krajowego Rejestru Sadowego pod numerem 0000189907 posiada osobowość prawną. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością jest jednoosobową spółką gminy Brzozów. Kapitał zakładowy spółki wynosi 17 186 500,- zł. Wszystkie 34 373 udziały w spółce o wartości nominalnej 17 186 500,- zł posiada gmina Brzozów. W spółce nie ma innych udziałów niż należące do gminy Brzozów, stąd warunek z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c) ustawy Pzp jest spełniony. Zgodnie z aktualnym brzmieniem § 17 umowy spółki Rada Nadzorcza składa się z trzech członków. Burmistrz Brzozowa powołuje 2 członków Rady Nadzorczej, a więc większość członków tego organu, co obok faktu, że burmistrz reprezentuje 100 % kapitału zakładowego na walnym zgromadzeniu sprawia, że gmina Brzozów sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Warunek zawarty w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp jest spełniony. W PGK Sp. z o.o. przeprowadzono szereg zmian zmierzających do ograniczenia świadczenia przez nią usług komercyjnych do poziomu poniżej 10 %. W związku z tym spółka od wielu lat nie przystępuje do przetargów na odbiór odpadów komunalnych organizowanych przez okoliczne gminy, a ponadto PGK Sp. z o.o. jako spółka komunalna nie jest nastawiona na generowanie wysokiego zysku, stąd cały zysk przeznaczony jest na rozwój firmy. Zgodnie z art. 67 ust. 8 ustawy Pzp do obliczania procentu działalności, o którym mowa ust. 1 pkt 12 lit. b), uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia. Wskaźnik uzyskany przy zastosowaniu powyższej metodologii liczenia procentu działalności wynosi 90,48%. Warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy Pzp, by ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego PGK Sp. z o.o. spełnia.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , , ul. Legionistów 10, 36-200, Brzozów, kraj/woj. podkarpackie



NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.