eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnów Opolski › Przetarg nieograniczony na remont i przebudowę pomieszczeń sanitarnych w Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-26

Tarnów Opolski: Przetarg nieograniczony na remont i przebudowę pomieszczeń sanitarnych w Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim
Numer ogłoszenia: 320574 - 2014; data zamieszczenia: 26.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Dziecka im. Janusza Korczaka , ul. Korczaka 1, 46-050 Tarnów Opolski, woj. opolskie, tel. 0 77 46 44 112, faks 0 77 46 44 112.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ddtarnowopolski.biuletyn.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na remont i przebudowę pomieszczeń sanitarnych w Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ROBOTY ROZBIÓRKOWE 1. Rozebranie ścianek z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej o grubości ? ceg. Obudowy wanien i stołu ścianki w otworze drzwiowym 8,27 m kw, 2. Odbicie tynków z zaprawy wapiennej lub cem.-wapiennej na ścianach, filarach, pilastrach z okładziną z płytek- 19,91 m kw, 3. Rozebranie posadzki z płytek 4,37 m kw, 4. Wykucie z muru ościeżnic drewnianych o powierzchni do 2 m2 - 1 szt., 5. Rozebranie ścianek z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej o grubości ? ceg- 2,10 m kw, TYNKI, ŚCIANKI DZIAŁOWE KARTONOWO GIPSOWE 6. Uzupełnienie ścianek z cegieł o grubości 1/2 ceg. lub zamurowanie otworów w ściankach na zaprawie cementowo-wapiennej Zamurowanie otworu drzwiowego po zdemontowanych drzwiach- 2,10 m kw, 7. Uzupełnienie tynków wewnętrznych zwykłych kat. III z zaprawy cem.-wap. Na ścianach i słupach prostokątnych na podłożu z cegły, pustaków ceramicznych, gazo- i pianobetonów o powierzchni do 5 m2 w 1 miejscu, 25,25 m kw, 8. Wewn.gładzie gipsowe,dwuwarstw.na ścianach z elem.pref.i bet.wylewanych gładzią szpachlową- 4,42 m kw, 9. Montaż drzwi z obróbką obsadzenia stolarka drzwiowa inwestora, Ościeżnice drewniane drzwi wew., Skrzydła płyt.wejść.pełne,wyk.lam.- 1,80 m kw, 10. Ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych NIDA na pojedynczej konstrukcji nośnej, z pokryciem obustronnym jednowarstwowym 50-01, System NIDA, Ściana 75A50 Ścianki o pow. mniejszej niż 5 m2 - 3,50 m kw, 11. Ościeżnice drewniane fabrycznie wykończone obsadzane w ściankach działowych z płyt gipsowych w gotowych otworach, OŚCIEŻNICA - INWESTORA- 1,60 m kw, 12. Skrzydła drzwiowe płytowe wewnętrzne jednodzielne szklone o powierzchni do 1.6 m2 oszklone szybą o powierzchni do 0.2 m2 fabrycznie wykończone, STOLARKA DRZWIOWA - INWESTORA- 1,60 m kw, POSADZKI WYKŁADZINY OKŁADZNY ŚCIENNE 13. Warstwy wyrównujące i wygładzające z zaprawy samopoziomującej grubości 5 mm wykonywane w pomieszczeniach o pow. do 8 m2- 6,61 m kw, 14. Uzupełnienie posadzek o powierzchni do 5.0 m2 w jednym miejscu z płytek podłogowych- 4,51 m kw, 15. Przygotowanie podłoża pod wykonanie okładzin ściennych - dwukrotne gruntowanie podłoża pod kleje cementowe- 24,19 m kw, 16. Licowanie ścian płytkami o wymiarach 30x30 cm na klej metodą zwykłą- 24,11 m kw, 17. Akcesoria do łazienek lustro 60x60 cm = 3 szt, POWŁOKI MALARSKIE 18. Powłoki malarskie - 28,69 m kw, WYWIEZIENIE GRUZU 19. Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km- 2,30 m kw, INSTALACJA WODOWCIĄGOWA 20. Roboty instalacyjne - Rurociągi z polibutylenu PB o śr. 22 mm układane na przegrodach budowlanych w budynkach niemieszkalnych do natruysków i przyległego wc od baterii wannowych- 4 m, 21. Izolacja rurociągów śr.12-22 mm otulinami Thermaflex FRZ - jednowarstwowymi gr.20 mm (N)- 4 m, 22. Wykonanie podejść dopływowych o śr. 15 mm do wody zimnej lub ciepłej do baterii przy podniesionej baterii umywalkowej na istniejącej ścianie działowej - 2 szt , 23. Wykonanie podejść dopływowych o śr. 15 mm do wody zimnej lub ciepłej do baterii PRZY PODNIESIONEJ BATERI UMYWALKOWEJ NA ISTNIEJĄCEJ ŚCIANIE DZIAŁOWEJ- 4 szt., 24. Demontaż i ponowny montaż baterii umywalkowej stojącej - materiały z odzysku- 3 szt, 25. Demontaż baterii zmywakowej ściennej nad zlewem z blachy nierdzewnej- 1 szt., 26. Demontaż baterii wannowej- 2 szt., 27. Dodatki za podejścia dopływowe w rurociągach z tworzyw sztucznych do bateriio połączeniu sztywnym o śr. zewnętrznej 20 mm- 4 szt., 28. Baterie natryskowe w wykonaniu standardowym, montowane na ścianie- szt. 2, KANALIZACJA SANITARNA 29. Demontaż urządzeń sanitarnych bez korkowania podejść dopływowych i odpływowych- wanna- 2 szt., 30. Wykucie bruzd poziomych 1/2x1 1/2 ceg. w ścianach z cegieł na zaprawie cementowo- Wapiennej- 3 m , 31. Rurociągi kanalizacyjne z PVC o śr. 110 mm w budynkach niemieszkalnych o połączeniach wciskowych- 3 m, 32. Wstawienie trójnika z PVC o śr. 110 mm z uszczelnieniem uszczelkami gumowymi- 1 szt., 33. Wstawienie trójnika z PVC o śr. 50 mm z uszczelnieniem uszczelkami gumowymi- 1 szt., 34. Dodatki za wykonanie podejść odpływowych z PVC o śr. 50 mm o połączeniach wciskowych do umywalki natrysków - podejść 5, 35. Wpust podłogowy poziomy, 100x100 mm, śr. 50 mm kratka zestali nierdzewnej- podejść- 2 szt., 36. Zamurowanie bruzd poziomych o przekroju 1/4x1/2 ceg.w ścianach z cegieł (na pełno) - 3 m, 37. Dodatki za wykonanie podejść odpływowych z PVC o śr. 110 mm o połączeniach wciskowych do wc- podejść 1, 38. Ustępy z płuczką ustępową (typu kompakt)- komplet 1, 39. Ścianki i przegrody płycinowe- kabiny WC i pomieszczeń sanitarnych z drzwiami KABINY WC- 6,80 m kw, CENTRALNE OGRZEWANIE 40. Demontaż zaworu grzejnikowego lub dwuzłączki o śr. 15-20 mm z zaślepieniem podejść korkiem- 2 szt., 41. Demontaż i ponowy montaż w inny msc. grzejnika łazienkowego- 1 kpl, ROBOTY ELEKTRYCZNE 42. Montaż na gotowym podłożu puszek p.t.bakelitowych o średnicy do 60 mm mocowanych na zaprawę- 4 szt., 43. Montaż na gotowym podłożu łączników instalacyjnych podtynkowych jednobiegunowych przycisków w puszce instalacyjnej- 4 szt., 44. Sprawdzenie i pomiar kompletnego 1-fazowego obwodu elektrycznego niskiego napięcia- 2 szt..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzy roboty budowlane o podobnym charakterze, min. 10 000 zł każda, oraz z wykaże, że roboty budowlane w wymaganym rodzaju i wartości zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Udokumentowanie realizacji co najmniej trzech robót budowanych, na co najmniej kwotę wskazaną powyżej (każda z nich) może zostać wykazane w przygotowanym przez wykonawcę zestawieniu - wykazie (propozycja załącznik nr 5 do siwz). Wykazanie, że roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone nie musi w swojej treści zawierać potwierdzenie wysokości kwoty warunku lub szczegółowego potwierdzenia, że były tam realizowane roboty budowlane polegające na obudowie płytami gipsowo-kartonowymi . W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę lub łącznie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca w złożonej ofercie wykaże się dysponowaniem co najmniej jednej osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako kierownik robót budowlanych. Zamawiający wymaga także, aby w/w osoba dysponowała doświadczeniem i co najmniej jeden raz pełniła funkcję kierownika budowy obejmującą zakresem podobny rodzaj prac. W zakresie określonych uprawnień budowlanych dopuszcza się odpowiadające im: - ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - kwalifikacje zawodowe uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12 a i innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia w wysokości min. 10.000 zł. W przypadku składania oferty wspólnej warunek powinien być spełniony przez co najmniej jednego z wykonawców składających wspólną ofertę lub łącznie razem.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dokumenty potwierdzające posiadanie pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub przedstawionych dokumentów rejestrowych; pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia; pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów (wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych) na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, lub inne dokumenty/oświadczenia świadczące o tym, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia - w sytuacji polegania przez Wykonawcę na zasobach innych podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zastosowanie przez wykonawcę przypadku wskazanego w art. 26 ust 2b ustawy pzp) (o ile dotyczy). wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy - zestawienie tabelaryczne (o ile dotyczy). wykaz podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 - zestawienie tabelaryczne ( o ile dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) jeżeli będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót w następstwie: 2) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; w razie zmiany stawki wykonawca otrzyma określone w umowie wynagrodzenie netto powiększone o kwotę podatku od towarów i usług obliczoną zgodnie z aktualną stawką; 3) zmniejszenie wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy, rezygnacji z realizacji części przedmiotu umowy lub odstąpienia od niej. W takim wypadku Wykonawca otrzyma wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonanej części umowy obliczone zgodnie z wartościami przyjętymi w harmonogramie rzeczowo-finansowym; 4) zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a. niedostępnością na rynku materiałów, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b. wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków geologicznych lub wystąpieniem zabytków archeologicznych, skutkujących brakiem możliwości zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 5) jeżeli będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót w następstwie okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności z powodu nieterminowego przekazania terenu budowy lub konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót; 6) 6) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji; 7) 7) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; 8) 8) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność 9) 9) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 10) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach: 1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 2) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 3) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 3. W przypadku zaistnienia sytuacji określonych w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku, o którym mowa w ust. 6, dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 4. W przypadku konieczności modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębniają: 1. roboty zamienne, przez które rozumie się roboty nieodstępujące w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego, które Wykonawca wykona w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej, a które skutkują usprawnieniem procesu budowlanego, zwiększeniem bezpieczeństwa realizacji robót, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji inwestycji, 2. roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, od których Wykonawca odstąpił. 5. Zmiany zakresu świadczenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy, którego podstawę stanowić będzie sporządzony przez Wykonawcę protokół konieczności, zaakceptowany przez inspektora nadzoru i w razie konieczności projektanta. 6. W celu uzyskania zgody Zamawiającego na sporządzenie protokołu konieczności, Wykonawca składa pisemny wniosek z propozycją zmiany, który zawiera: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) oszacowanie kosztu zmiany, 4) rysunki zamienne sporządzone bądź zaakceptowane przez Projektanta, jeżeli zmiana wymaga dokonania zmian w projekcie. 7. Wniosek, o którym mowa w ust. 6, powinien zostać przekazany Zamawiającemu niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach uzasadniających zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy. 8. Przed skierowaniem do Zamawiającego wniosku o dokonanie zmian, Wykonawca winien uzyskać opinię inspektora nadzoru co do proponowanych zmian, a ponadto, jeżeli dotyczą one ust. 4 pkt 1 i 2, również autora projektu. 9. W przypadku, gdy o dokonanie zmian zakresu świadczenia Wykonawcy, o których mowa w ust. 4, wnioskował będzie Zamawiający, Wykonawca dokona wyceny zmiany, która podlegać będzie weryfikacji Inspektora Nadzoru. W przypadku zaakceptowania przez Zamawiającego przedłożonej wyceny, zostanie sporządzony protokół konieczności stanowiący podstawę do aneksu do umowy. 10. Zakazuje się Wykonawcy wprowadzania jakichkolwiek zmian w realizowanym zamówieniu bez wyczerpania procedury określonej w ust. 3-9. 11. Załącznikiem do protokołu konieczności, o którym mowa w ust. 5, stanowiącym jego integralną część, jest protokół z negocjacji dotyczących wyceny robót z Wykonawcą zatwierdzony przez Kierownika budowy i zaakceptowany przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. 12. Wycena robót, o których mowa w ust. 4, dokonywane będzie w szczególności w oparciu o zakres koniecznych robót zamiennych lub robót zaniechanych oraz wartości przyjęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym, który został przedłożony przed podpisaniem umowy. 13. Jeżeli roboty, będące przedmiotem protokołu konieczności, nie odpowiadają opisowi pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym, o którym mowa w ust. 12, ale jest możliwe ustalenie nowej ceny na podstawie ceny jednostkowej z harmonogramu rzeczowo-finansowego poprzez interpolację, Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inspektorowi nadzoru inwestorskiego. 14. Kalkulacja ceny jednostkowej robót zamiennych lub zaniechanych z uwzględnieniem cen czynników produkcji, przedkładana do akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego przez Wykonawcę, nie może być wyższa od średnich cen publikowanych w wydawnictwach branżowych (np. SEKOCENBUD, Orgbud, Intercenbud itp.) dla województwa opolskiego, aktualnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym kalkulacja jest sporządzana. 15. W przy przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się składając ofertę, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ddtarnowopolski.biuletyn.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Dziecka im. J. Korczaka w Tarnowie Opolskim 46-050 Tarnów Opolski ul. Korczaka 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim, Tarnów Opolski, ul. Korczaka 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W przypadku gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/ informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Zgodnie z art. 26 ust 2 b Prawa zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.