eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzegowo › Zaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych i instalacji lamp hybrydowych w ramach projektu Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Strzegowo

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2014-09-02

Numer ogłoszenia: 292236 - 2014; data zamieszczenia: 02.09.2014

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 277572 - 2014 data 20.08.2014 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Strzegowo, Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo, woj. mazowieckie, tel. 023 6794047, fax. 023 6794047.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
  • W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem niniejszej zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj: dokumentacji projektowej i robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji zestawów solarnych oraz instalacji lamp hybrydowych zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofertą Wykonawcy, w zakresie umożliwiającym przystąpienie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, do użytkowania. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 68 zestawów solarnych w tym dla 60 budynków indywidualnych (poniżej 300 m2 całkowitej powierzchni użytkowej) oraz 8 budynków użyteczności publicznej, b) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 207 lamp hybrydowych, c) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji i zgłoszeń na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zamawiającego, d) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w oparciu o opracowaną dokumentację (łącznie z dostawą i montażem urządzeń i elementów wchodzących w skład zestawów solarnych oraz lamp hybrydowych), e) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branży oraz nadzoru autorskiego projektantów, f) zapewnienie niezbędnych map geodezyjnych, g) inwentaryzację geodezyjną lamp hybrydowych, h) Wykonawca ma obowiązek oznaczyć sprzęt dostarczany w ramach zamówienia odpowiednimi naklejkami zgodnie z Zasadami promocji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich dostępnymi na stronie www.poig.gov.pl . Wzór oznaczeń Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji, i) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkich innych pomiarów niezbędnych do skutecznego zawiadomienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu robót budowlanych - o ile będzie wymagane. 2. Opis przedmiotu zamówienia określa program funkcjonalno-użytkowy (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach. 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z własnych materiałów. 4. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy. Zamawiający informuje, iż istnieje możliwość wybudowania mniejszej ilości zestawów solarnych, nie mniej jednak niż 50 w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości objętych zamówieniem oraz mniejszej ilości lamp hybrydowych, nie mniej jednak niż 180. W tytułu zmniejszenia zakresu robót Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 5. Dokumentacja projektowa winna być na etapie opracowania konsultowana i uzgadniana przez Wykonawcę z Zamawiającym. Liczba zestawów solarnych w obiektach odbiorców indywidualnych i u partnerów: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1) - 11, 2) 1 kolektor 30 rurowy, zbiornik 300 l. (zestaw 2) - 41, 3) 2 kolektory 20 rurowe, zbiornik 400 l. (zestaw 3) - 7, 4) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) - 1. Liczba zestawów solarnych w obiektach użyteczności publicznej: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1)- 3, 2) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) -3, 3) 4 kolektory 30 rurowe, zbiornik 1000 l. (zestaw 5) - 2, Liczba lamp hybrydowych - 207. Dokładne adresy budynków na których będą zainstalowane zestawy solarne i miejsc instalacji lamp hybrydowych Wykonawca otrzyma niezwłocznie po zawarciu umowy na przedmiotowe zamówienie. Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania przedstawione przez Zamawiającego i wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Wymagania szczegółowe: Kolektory słoneczne: 1) należy zastosować panele solarne próżniowe, rurowe wykonane w technologii heat-pipe (rurka cieplna), 2) kolektory muszą posiadać: a) europejski certyfikat na znak Solar Keymark, potwierdzający pełną zgodność z normami PN-EN 12975-1 i PN-EN 12975-2, b) lub certyfikat zgodności potwierdzający zgodność z normą PN-EN 12975-1 oraz PN-EN 12975-2 wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą oraz sprawozdanie z badań według powyższych norm wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze, dokumentujące parametry kolektorów, 3) wymagane minimalne parametry sprawności energetycznej: a) sprawność optyczna nie mniejsza niż 75 %, b) współczynnik liniowych strat cieplnych a1 nie większy niż 1,3 W/m2K, c) współczynnik nieliniowych strat cieplnych a2 nie większy niż 0,012 W/m2K, d) ciężar kolektora dostosowany do konstrukcji dachu, na którym będzie montowany, e) zestaw kolektorów solarnych musi posiadać zestaw przyłączeniowy z czujnikiem temperatury oraz odpowietrznikiem. Zasobnik biwalentny c.w.u. Stalowy zasobnik c.w.u. powinien posiadać: a) dwie wężownice: jedna dla układu solarnego, druga dla układu istniejącego c.w.u., b) zabezpieczenie antykorozyjne zasobnika i wężownicy emalią ceramiczną oraz dodatkowe zabezpieczenie aktywne elektrodą magnezową, c) płaszcz zewnętrzny izolowany termicznie pianką poliuretanową o grubości min. 50 mm., d) wbudowany termometr, e) króciec pozwalający na zamontowanie grzałki elektrycznej, f) grzałkę elektryczną o mocy dostosowanej do pojemności zbiornika, wyposażoną w termostat, g) ciśnienie robocze: zasobnika - min. 10 bar, h) zewnętrzny płaszcz zbiornika z tworzywa sztucznego. Zespół pompowy powinien posiadać: a) pompę obiegową nośnika ciepła, b) separator powietrza, c) czujnik temperatury, d) manometr, e) automatyczną regulację obrotów pompy, f) automatyczne odpowietrzanie, g) zawory zwrotne i odcinające, h) armaturę do napełniania i opróżniania, i) izolację termiczną. Zespół naczynia wzbiorczego przeponowego powinien posiadać: a) przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar, b) zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar zabezpieczający instalację w obiegu glikolowym, c) zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar od strony wodociągowej, d) przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar po stronie wodociągowej, e) zawór spustowy, f) połączenia rurowe instalacji izolowane termicznie materiałami odpornymi na temperaturę do 150 stop.C. Sterownik solarny powinien spełniać następujące funkcje: a) sterowanie pracą systemu kolektorów we współpracy z dodatkowym źródłem ciepła, b) sterowanie pracą stacji pompowej w zależności od różnicy temperatur, c) sterowanie procedurą schładzania kolektorów po przekroczeniu temperatury dopuszczalnej, d) posiadać funkcję przeciwmrozową, e) zabezpieczanie odbiornika ciepła oraz urządzeń instalacji glikolowej przed przekroczeniem temperatury maksymalnej, f) wyliczanie dziennej oraz sumarycznej energii zgromadzonej przez kolektory słoneczne, g) wyświetlacz LCD umożliwiający wgląd w aktualny stan pracy instalacji. Orurowanie wraz z izolacją cieplną Należy stosować: h) przewody instalacji solarnej z rur miedzianych bez szwu, przeznaczonych do stosowania w instalacjach ciepłej wody użytkowej, i) łączenie rur za pomocą kształtek miedzianych lutem twardym, j) izolację termiczną na przewodach miedzianych o grubości 20 mm, odporną na temperaturę do 120 stop. C. Dla budynków użyteczności publicznej (szkoły) konieczne zaprojektowanie zrzutu ciepłej wody (np. do kaloryferów) w okresie wakacyjnym w celu ochrony instalacji przed przegrzaniem. Płyn solarny Należy stosować: wodny roztwór glikolu propylenowego o temperaturze krzepnięcia -35 oC. Lampy hybrydowe Typowa lampa hybrydowa powinna posiadać: a) źródło światła: diody LED o mocy 56 W, z możliwością regulacji mocy z poziomu sterownika, o barwie światła białej chłodnej, b) ogniwa fotowoltaiczne o mocy min 2 x 195 W, z gwarancją wydajności min 90 % po 10 latach, i 80 % po 25 latach, c) turbinę wiatrową o mocy min. 400 W, o głośności nie większej niż 60 dB przy prędkości wiatru 12m/s, d) słup wysokości ok. 8 m i wysokości źródła światła ok. 6 m, ze stali ocynkowanej, e) akumulatory żelowe bezobsługowe, głębokiego rozładowania, dedykowane do instalacji fotowoltaicznych, o pojemności min. 2 x 140 Ah, (zamawiający nie dopuszcza zastosowania akumulatorów wykonanych w technologii AGM), f) włącznik zmierzchowy, g) stopień ochrony IP65, h) autonomia pracy - ok. 5 dni, i) układ zasilania 24V, j) elektroniczny kontroler zabezpieczający przed przeładowaniem i rozładowaniem. 6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znaki towarowe, patenty, pochodzenie, nazwy zwyczajowe lub produkty konkretnych producentów, to nie mają one na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy Pzp, a jedynie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i określenie cech technicznych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne winien wykazać, iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających spełnianie opisywanych wymagań. 7. Tam, gdzie w SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 2 i 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentów. 8.Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy na wykonanie zamawianych robót.
  • W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem niniejszej zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj: dokumentacji projektowej i robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji zestawów solarnych oraz instalacji lamp hybrydowych zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofertą Wykonawcy, w zakresie umożliwiającym przystąpienie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, do użytkowania. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 68 zestawów solarnych w tym dla 60 budynków indywidualnych (poniżej 300 m2 całkowitej powierzchni użytkowej) oraz 8 budynków użyteczności publicznej, b) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 207 lamp hybrydowych, c) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji i zgłoszeń na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zamawiającego, d) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w oparciu o opracowaną dokumentację (łącznie z dostawą i montażem urządzeń i elementów wchodzących w skład zestawów solarnych oraz lamp hybrydowych), e) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branży oraz nadzoru autorskiego projektantów, f) zapewnienie niezbędnych map geodezyjnych, g) inwentaryzację geodezyjną lamp hybrydowych, h) Wykonawca ma obowiązek oznaczyć sprzęt dostarczany w ramach zamówienia odpowiednimi naklejkami zgodnie z (Zasadami promocji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich) dostępnymi na stronie www.poig.gov.pl . Wzór oznaczeń Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji., i) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkich innych pomiarów niezbędnych do skutecznego zawiadomienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu robót budowlanych - o ile będzie wymagane. 2. Opis przedmiotu zamówienia określa program funkcjonalno-użytkowy (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach. 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z własnych materiałów. 4. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy. Zamawiający informuje, iż istnieje możliwość wybudowania mniejszej ilości zestawów solarnych, nie mniej jednak niż 50 w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości objętych zamówieniem oraz mniejszej ilości lamp hybrydowych, nie mniej jednak niż 180. W tytułu zmniejszenia zakresu robót Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 5. Dokumentacja projektowa winna być na etapie opracowania konsultowana i uzgadniana przez Wykonawcę z Zamawiającym. Program Funkcjonalno-Użytkowy przewiduje następujące zestawy w budynkach prywatnych i u partnerów: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1) - 11, 2) 1 kolektor 30 rurowy, zbiornik 300 l. (zestaw 2) - 41, 3) 2 kolektory 20 rurowe, zbiornik 400 l. (zestaw 3) - 7, 4) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) - 1. Program Funkcjonalno- Użytkowy przewiduje następujące zestawy w obiektach użyteczności publicznej: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1)- 3, 2) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) - 3, 3) 4 kolektory 30 rurowe, zbiornik 1000 l. (zestaw 5) - 2, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych - zestawów wyposażonych w inne ilości kolektorów, a także kolektory o innej ilości rur, dostosowane do pozostałych elementów zestawu i przewidywanej liczby użytkowników. Dla powierzchni absorbera określonych w Programie Funkcjonalno-użytkowym jako około należy rozumieć: - dla ok. 2,5 m2 - minimum 2,0 m2 - dla ok. 3,8 m2 - minimum 3,0 m2 - dla ok. 5,0 m2 - minimum 4,5 m2 - dla ok. 7,5 m2 - minimum 7,0 m2 - dla ok. 15,0 m2 - minimum 12,0 m2 Można stosować inne ilości rur w kolektorach niż 10, 20, 30 szt. w celu osiągnięcia odpowiedniej powierzchni absorbera. Liczba lamp hybrydowych - 207. Dokładne adresy budynków na których będą zainstalowane zestawy solarne i miejsc instalacji lamp hybrydowych Wykonawca otrzyma niezwłocznie po zawarciu umowy na przedmiotowe zamówienie. Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania przedstawione przez Zamawiającego i wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Wymagania szczegółowe: Kolektory słoneczne: 1) należy zastosować panele solarne próżniowe, rurowe wykonane w technologii heat-pipe (rurka cieplna), 2) kolektory muszą posiadać: - europejski certyfikat na znak Solar Keymark, potwierdzający pełną zgodność z normami PN-EN 12975-1 i PN-EN 12975-2, - lub certyfikat zgodności potwierdzający zgodność z normą PN-EN 12975-1 oraz PN-EN 12975-2 wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą oraz sprawozdanie z badań według powyższych norm wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze, dokumentujące parametry kolektorów, 3) wymagane minimalne parametry sprawności energetycznej: - sprawność optyczna nie mniejsza niż 75 %, - współczynnik liniowych strat cieplnych a1 nie większy niż 1,3 W/m2K, - współczynnik nieliniowych strat cieplnych a2 nie większy niż 0,012 W/m2K, - ciężar kolektora dostosowany do konstrukcji dachu, na którym będzie montowany, - zestaw kolektorów solarnych musi posiadać zestaw przyłączeniowy z czujnikiem temperatury oraz odpowietrznikiem. Zasobnik biwalentny c.w.u. Stalowy zasobnik c.w.u. powinien posiadać: - dwie wężownice: jedna dla układu solarnego, druga dla układu istniejącego c.w.u., - zabezpieczenie antykorozyjne zasobnika i wężownicy emalią ceramiczną oraz dodatkowe zabezpieczenie aktywne elektrodą magnezową, - płaszcz zewnętrzny izolowany termicznie pianką poliuretanową o grubości min. 50 mm., - wbudowany termometr, - króciec pozwalający na zamontowanie grzałki elektrycznej, - grzałkę elektryczną o mocy dostosowanej do pojemności zbiornika, wyposażoną w termostat, - ciśnienie robocze: zasobnika - min. 10 bar, - zewnętrzny płaszcz zbiornika z tworzywa sztucznego. Zespół pompowy powinien posiadać: - pompę obiegową nośnika ciepła, - separator powietrza, - czujnik temperatury, - manometr, - automatyczną regulację obrotów pompy, - automatyczne odpowietrzanie, - zawory zwrotne i odcinające, - armaturę do napełniania i opróżniania, - izolację termiczną. Zespół naczynia wzbiorczego przeponowego powinien posiadać: - przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar, - zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar zabezpieczający instalację w obiegu glikolowym, - zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar od strony wodociągowej, - przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar po stronie wodociągowej, - zawór spustowy, - połączenia rurowe instalacji izolowane termicznie materiałami odpornymi na temperaturę do 150 st.C. Sterownik solarny powinien spełniać następujące funkcje: - sterowanie pracą systemu kolektorów we współpracy z dodatkowym źródłem ciepła, - sterowanie pracą stacji pompowej w zależności od różnicy temperatur, - sterowanie procedurą schładzania kolektorów po przekroczeniu temperatury dopuszczalnej, - posiadać funkcję przeciwmrozową, - zabezpieczanie odbiornika ciepła oraz urządzeń instalacji glikolowej przed przekroczeniem temperatury maksymalnej, - wyliczanie dziennej oraz sumarycznej energii zgromadzonej przez kolektory słoneczne, - wyświetlacz LCD umożliwiający wgląd w aktualny stan pracy instalacji. Orurowanie wraz z izolacją cieplną Zgodnie z Programem Funkcjonalno- Użytkowym należy stosować: - przewody instalacji solarnej z rur miedzianych bez szwu, przeznaczonych do stosowania w instalacjach ciepłej wody użytkowej, - łączenie rur za pomocą kształtek miedzianych lutem twardym, - izolację termiczną na przewodach miedzianych o grubości 20 mm, odporną na temperaturę do 120 st.C. Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne w postaci rur stalowych karbowanych w otulinie lub rur elastycznych ze stali nierdzewnej w izolacji kauczukowej. Izolacja preizolowanych przewodów hydraulicznych instalacji solarnej powinna być wykonana z otuliny atestowanej do układów kolektorów słonecznych, odpornej na niskie i wysokie temperatury oraz powinna być pokryta zewnętrznym płaszczem ochronnym odpornym na działanie czynników zewnętrznych jak promieniowanie UV, insekty gryzonie oraz ptaki. Wymaga się aby opór cieplny materiału izolacyjnego, wyznaczony zgodnie z aktualną normą PN-EN 13941+A1, spełniał wymagania normy PN-B02421:2000 zawarte w tablicy nr 2, odniesione do temperatury czynnika grzewczego 95 OC Dla budynków użyteczności publicznej (szkoły) konieczne zaprojektowanie zrzutu ciepłej wody (np. do kaloryferów) w okresie wakacyjnym w celu ochrony instalacji przed przegrzaniem. Płyn solarny Należy stosować: - wodny roztwór glikolu propylenowego o temperaturze krzepnięcia -35 oC. Lampy hybrydowe Typowa lampa hybrydowa zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym powinna posiadać: - źródło światła: diody LED o mocy 56 W, z możliwością regulacji mocy z poziomu sterownika, o barwie światła białej chłodnej, - ogniwa fotowoltaiczne o mocy min 2 x 195 W, z gwarancją wydajności min 90 % po 10 latach, i 80 % po 25 latach, - turbinę wiatrową o mocy min. 400 W, o głośności nie większej niż 60 dB przy prędkości wiatru 12m/s, - akumulatory żelowe bezobsługowe, głębokiego rozładowania, dedykowane do instalacji fotowoltaicznych, o pojemności min. 2 x 140 Ah, (zamawiający nie dopuszcza zastosowania akumulatorów wykonanych w technologii AGM), - włącznik zmierzchowy, - stopień ochrony IP65, - układ zasilania 24V, - elektroniczny kontroler zabezpieczający przed przeładowaniem i rozładowaniem. Dla mocy źródła światła określonych w Programie Funkcjonalno-użytkowym jako diody LED 56 W należy rozumieć: diody LED o mocy minimum 56 W Dla wysokości słupa i wysokości źródła światła określonych w Programie Funkcjonalno-użytkowym jako około należy rozumieć: - słup wysokości ok. 8 m - minimalna wysokość 7,8 m - wysokość źródła światła ok. 6 m - minimalna wysokość 5,8 m Czas autonomii pracy lampy hybrydowej określonej w Programie Funkcjonalno-użytkowym jak ok. 5 dni należy rozumieć: minimum 4 dni 6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znaki towarowe, patenty, pochodzenie, nazwy zwyczajowe lub produkty konkretnych producentów, to nie mają one na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy Pzp, a jedynie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i określenie cech technicznych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne winien wykazać, iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających spełnianie opisywanych wymagań. 7. Tam, gdzie w SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 2 i 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentów. 8. Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy na wykonanie zamawianych robót.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.2.
  • W ogłoszeniu jest: Zakończenie: 28.11.2014.
  • W ogłoszeniu powinno być: Zakończenie: 15.04.2015.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3.
  • W ogłoszeniu jest: Na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: 1) termin płatności, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, 2) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa mających wpływ na wykonanie zamówienia, 3) ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, 4) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne lub inne obiektywne okoliczności uniemożliwiają prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące terminu zakończenia robót budowlanych, 5) zmiana osobowa: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców nie wskazanych w ofercie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie oraz zmiany dotyczące zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców, 6) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia, 7) zmiana wynagrodzenia, gdy konieczność zmiany związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki VAT), 8) zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy w przypadku wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia takich okoliczności, termin przewidziany na zrealizowanie przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, 9) zmiana zakresu robót i wynagrodzenia umownego za zrealizowanie przedmiotu zamówienia: a) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego (np. zmniejszenie liczby lamp hybrydowych, zmniejszenie liczby budynków objętych realizacją robót, zmiana wielkości instalacji solarnych w budynkach, wykonanie instalacji w innym budynku zamienne za instalację w budynku, którego właściciel zrezygnował z montażu instalacji solarnej po ogłoszeniu zamówienia lub w trakcie trwania umowy), b) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy ze względu na inne czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej wyżej wynagrodzenie umowne ulegnie zmianie proporcjonalnie do zakresu wprowadzonych zmian..
  • W ogłoszeniu powinno być: Na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: 1) termin płatności, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, 2) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa mających wpływ na wykonanie zamówienia, 3) ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, 4) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne lub inne obiektywne okoliczności uniemożliwiają prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące terminu zakończenia robót budowlanych, 5) zmiana osobowa: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców nie wskazanych w ofercie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie oraz zmiany dotyczące zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców, 6) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia, 7) zmiana wynagrodzenia, gdy konieczność zmiany związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki VAT), 8) zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy w przypadku wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia takich okoliczności, termin przewidziany na zrealizowanie przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, 9) zmiana zakresu robót i wynagrodzenia umownego za zrealizowanie przedmiotu zamówienia: a) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego (np. zmniejszenie liczby lamp hybrydowych, zmniejszenie liczby budynków objętych realizacją robót, zmiana wielkości instalacji solarnych w budynkach, wykonanie instalacji w innym budynku zamienne za instalację w budynku, którego właściciel zrezygnował z montażu instalacji solarnej po ogłoszeniu zamówienia lub w trakcie trwania umowy), b) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy ze względu na inne czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej wyżej wynagrodzenie umowne ulegnie zmianie proporcjonalnie do zakresu wprowadzonych zmian, 10) wydłużenie o dwa miesiące terminu określonego w § 5 ust. pkt 5 umowy w przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę lamp hybrydowych.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: 05.09.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolnosci 32, 06-445 Strzegowo, pokój nr 11..
  • W ogłoszeniu powinno być: 17.09.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolnosci 32, 06-445 Strzegowo, pokój nr 11..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.