eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamienica Polska › Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-26

Kamienica Polska: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
Numer ogłoszenia: 228309 - 2012; data zamieszczenia: 26.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Kamienica Polska , ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, faks 034 3273149.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe. Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli. Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę: 1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie. 2. Prawdy i mity na temat genialności. 3. Jak kształtować inteligencję. 4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców. 5. Analiza transakcyjna: - deficyt uwagi, - bierna i otwarta agresja, - skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu, - trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy. 6. Co to są emocje: - jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy, - procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami, - bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka. 7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych. 8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu. 9. Zabawy rozwijające inteligencję językową. 10. Zabawy z liczbami. 11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową. 12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną. 13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię. 14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. 15. Przegląd skryptów trenerskich. 16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin. Z następującej tematyki: Dzień pierwszy: 1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego. 2. Fenomenologia mózgu ludzkiego. 3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci. 4. Czytanie. 5. Co to jest czytanie. 6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku. 7. Społeczeństwo w Erze Informacji. 8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji. 9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia? 10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka. 11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie. 12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem. 13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu. 14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli. 15. Fizjologia pracy oka podczas czytania. 16. Metody czytania dzieciom. 17. Realizacja Programu Edukacyjnego: - omówienie materiałów trenerskich, - rozpisanie ważnych elementów zajęć, - kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji, - zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach, 18. Gry utrwalające dla rodziców. Dzień drugi: 1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze: - fizjologia procesu uczenia się, - schemat obiegu informacji w mózgu, - mózg, ciało i informacja (percepcja), - zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci, - wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko), 2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia: - 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia, - skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko, - metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia. 3. Cykle życia: - inspiracja, - kryzys, - stabilizacja. 4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka. 5. Potrzeba dotyku: - zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne, - metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica, - rozruch i ruch rozwijający w Programie. 6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie. 7. Rola pacynki w realizacji Programu. 8. List i eksperymenty: - rola eksperymentu w Programie, - listy i zaangażowanie dzieci w zadania, - listy i wprowadzenie dzieci w rolę. 9. Plastrony - teoria i praktyka. 10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci. 11. Informacje, których potrzebują rodzice. 12. Przegląd skryptów trenerskich. 13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego. Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu : 1. dla nauczycieli: - kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć, - skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, - wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki), - wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, - dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, - wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia 3. dla każdego dziecka: - 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego - 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2, - 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart. - formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek, - kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, - zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość. Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów): 1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi: - 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami, - 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska, - 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2), - 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2 Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych. 2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak: - szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., - termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej 3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in: - substancje chemiczne, - artykuły spożywcze, - nasiona. Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci. 4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić: - okular 10x 16x, - mikrowylęgarnia, - przyrząd do ciecia preparatów - 2 szkiełka z 6 preparatami - 4 fiolki - 2 menzurki 10 ml - 12 szkiełek podstawowych - 12 szkiełek nakrywkowych - lupa o powiększeniu 3x 6x - szalka Petriego ze szkłem powiększającym - 12 etykiet do znakowania preparatów, - pęseta - igła - szpatułka, - mieszadełko, - skalpel - nożyczki, - pipetka, - pojemnik na akcesoria, - instrukcja, - zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii. Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 39.16.21.00-9, 80.50.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie odpisu z właściwego rejestru, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub KRUS.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają wiedzę i doświadczenie związane z przedmiotowym zamówieniem. Wykonawca winien przedstawić wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jednej) dostawy materiałów i pomocy związanych z przeprowadzeniem usługi grupowego szkolenia dla nauczycieli oraz co najmniej 1 (jednej) usługi obejmującej szkolenie grupowe w zakresie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi będące przedmiotem zamówienia lub tożsame swoim tematem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca winien udokumentować, że wykonana dostawa jest powiązana z usługą szkoleniową. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych dostaw i usług stanowiący załącznik nr 4 do specyfikacji i dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usługi.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do prowadzenia szkolenia, które posiadają wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia i przeprowadziły nie mniej niż2 szkolenia grupowe w zakresie prowadzonej przez siebie tematyki zajęć, wskazanej przez Wykonawcę. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług stanowiącego załącznik nr 5 do specyfikacji oraz oświadczenia potwierdzającego, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów, wymienionych w SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach: - konieczność wprowadzenia zmian, które będą następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a instytucją nadzorującą realizację zadania, - wynikają z rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony (nie dotyczy wynagrodzenia), - nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie (personelu kluczowego) z następujących powodów: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie, b) niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań, c) jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji), d) zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane przez Wykonawcę w ofercie, - w zakresie zmiany terminów realizacji umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.