eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamienica Polska › Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-11-27

Kamienica Polska: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
Numer ogłoszenia: 250181 - 2012; data zamieszczenia: 27.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 228309 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Kamienica Polska, ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, faks 034 3273149.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat..

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia wramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-52_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe. Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli. Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę: 1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie. 2. Prawdy i mity na temat genialności. 3. Jak kształtować inteligencję. 4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców. 5. Analiza transakcyjna: - deficyt uwagi, - bierna i otwarta agresja, - skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu, - trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy. 6. Co to są emocje: - jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy, - procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami, - bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka. 7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych. 8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu. 9. Zabawy rozwijające inteligencję językową. 10. Zabawy z liczbami. 11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową. 12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną. 13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię. 14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. 15. Przegląd skryptów trenerskich. 16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin. Z następującej tematyki: Dzień pierwszy: 1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego. 2. Fenomenologia mózgu ludzkiego. 3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci. 4. Czytanie. 5. Co to jest czytanie. 6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku. 7. Społeczeństwo w Erze Informacji. 8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji. 9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia? 10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka. 11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie. 12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem. 13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu. 14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli. 15. Fizjologia pracy oka podczas czytania. 16. Metody czytania dzieciom. 17. Realizacja Programu Edukacyjnego: - omówienie materiałów trenerskich, - rozpisanie ważnych elementów zajęć, - kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji, - zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach, 18. Gry utrwalające dla rodziców. Dzień drugi: 1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze: - fizjologia procesu uczenia się, - schemat obiegu informacji w mózgu, - mózg, ciało i informacja (percepcja), - zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci, - wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko), 2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia: - 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia, - skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko, - metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia. 3. Cykle życia: - inspiracja, - kryzys, - stabilizacja. 4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka. 5. Potrzeba dotyku: - zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne, - metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica, - rozruch i ruch rozwijający w Programie. 6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie. 7. Rola pacynki w realizacji Programu. 8. List i eksperymenty: - rola eksperymentu w Programie, - listy i zaangażowanie dzieci w zadania, - listy i wprowadzenie dzieci w rolę. 9. Plastrony - teoria i praktyka. 10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci. 11. Informacje, których potrzebują rodzice. 12. Przegląd skryptów trenerskich. 13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego. Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu : 1. dla nauczycieli: - kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć, - skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, - wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki), - wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, - dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, - wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia 3. dla każdego dziecka: - 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego - 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2, - 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart. - formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek, - kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, - zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość. Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów): 1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi: - 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami, - 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska, - 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g_m2), - 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2 Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych. 2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak: - szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., - termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej 3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in: - substancje chemiczne, - artykuły spożywcze, - nasiona. Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci. 4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić: - okular 10x 16x, - mikrowylęgarnia, - przyrząd do ciecia preparatów - 2 szkiełka z 6 preparatami - 4 fiolki - 2 menzurki 10 ml - 12 szkiełek podstawowych - 12 szkiełek nakrywkowych - lupa o powiększeniu 3x 6x - szalka Petriego ze szkłem powiększającym - 12 etykiet do znakowania preparatów, - pęseta - igła - szpatułka, - mieszadełko, - skalpel - nożyczki, - pipetka, - pojemnik na akcesoria, - instrukcja, - zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii. Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 80.50.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Ośrodek Szkoleniowy LOGOS Kuźnicka Marianna, Al. NMP 71, 42-217 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 69508,39 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 69806,00

  • Oferta z najniższą ceną: 69806,00 / Oferta z najwyższą ceną: 69806,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.