eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › prace konserwatorsko-restauratorskie przy zabytkach ruchomych z kościoła św. Jana w Gdańsku - część 1Epitafium T. Moviusa oraz zwieńczenie Stalli Snycerzy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-18

Gdańsk: prace konserwatorsko-restauratorskie przy zabytkach ruchomych z kościoła św. Jana w Gdańsku - część 1: Epitafium T. Moviusa oraz zwieńczenie Stalli Snycerzy
Numer ogłoszenia: 208232 - 2012; data zamieszczenia: 18.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadbałtyckie Centrum Kultury , ul. Korzenna 33/35, 80-851 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3011051, faks 058 3011957.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nck.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: prace konserwatorsko-restauratorskie przy zabytkach ruchomych z kościoła św. Jana w Gdańsku - część 1: Epitafium T. Moviusa oraz zwieńczenie Stalli Snycerzy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich przy zabytkach ruchomych - dziełach sztuki z kościoła św. Jana w Gdańsku: 1) Epitafium Tomasza Moviusa z 1577 r 2) zwieńczeniu Stalli Snycerzy z ok. 1710 r. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje prace konserwatorskie i restauratorskie mające na celu zabezpieczenie i utrwalenie zabytkowej substancji, zahamowanie procesów ich destrukcji, wyeksponowanie wartości estetycznych i artystycznych zabytku: 1) w zakresie epitafium T. Moviusa: a) podklejanie łuszczących się fragmentów polichromii i złoceń b) oczyszczanie powierzchni polichromii c) usunięcie wybłyszczeń na tablicy inskrypcyjnej i obrazie d) usunięcie zmatowiałych, zdegradowanych retuszy e) usunięcie wtórnych złoceń materiałem nieszlachetnym f) klejenie luźnych elementów g) oczyszczanie złoceń h) uzupełnianie drobnych ubytków drewna i) uzupełnienie snycerskie drewna j) uzupełnianie ubytków białego gruntu k) uzupełnianie i rekonstrukcja złoceń l) retusz naśladowczy polichromii (w technice oryginału) m) werniksowanie n) wykonanie dokumentacji prowadzonych prac konserwatorsko - restauratorskich, zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987) o) transport i montaż zabytku w kościele 2) w zakresie zwieńczenia stalli snycerzy: a) usuwanie zabrudzeń z powierzchni polichromii oraz drewna w partiach rewersu retabulum b) oczyszczanie powierzchni z zabrudzeń i wtórnych powłok c) profilaktyczna dezynsekcja d) wzmocnienie osłabionej struktury drewna e) uzupełnienie ubytków zaprawy, f) retusz polichromii w technice oryginału g) zabezpieczenie polichromii werniksem końcowym h) wykonanie dokumentacji prowadzonych prac konserwatorsko - restauratorskich, zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987) i) transport i montaż zabytku w kościele 3. Zabytki ruchome, o których mowa w ust. 1 stanowią historyczne wyposażenie kościoła, wpisanego do rejestru zabytków, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 27 lutego 1967r., pod nr 317 (nowy nr 442). 4. Wszystkie prace są wykonywane pod nadzorem konserwatorskim i według zaleceń Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, w ciągu 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.21.00 - Usługi ochrony obiektów historycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek wiedzy i doświadczenia będzie potwierdzony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej dwa zamówienia na prace konserwatorskie lub restauratorskie przy zabytku ruchomym wpisanych do rejestru zabytków lub pochodzącym z obiektu wpisanego do rejestru zabytków, zakończone odbiorem konserwatora zabytków, polegające na: a) w przypadku składania oferty na część 1: konserwacji lub odrestaurowaniu drewna polichromowanego i malarstwa sztalugowego (na płótnie lub desce) b) w przypadku składania oferty na część 2: konserwacji lub odrestaurowaniu drewna polichromowanego W przypadku składania oferty na obie części należy wykazać wykonanie po jednym zamówień wskazanych w lit. a i lit. b

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie potwierdzony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą prowadzącą prace konserwatorskie: a) posiadającą kwalifikacje do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, t.j.: - tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków, w zakresie obejmującym konserwację rzeźby polichromowanej i malarstwa, - przebytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków, wpisanych do rejestru zabytków lub odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych. b) posiadającą co najmniej 8 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie konserwacji rzeźby polichromowanej lub malarstwa

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych innych podmiotów

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu, w zakresie ustalonym w załączonym do SIWZ wzorze umowy. Zmiany te mogą dotyczyć: 1) wynagrodzenia wykonawcy, 2) warunków płatności, 3) terminu realizacji zamówienia, 4) zakresu prac w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 5) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego, 6) treści programu prac konserwatorskich: 2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą nastąpić, w szczególności w przypadku: 1) wystąpienia konieczności wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny niż przyjęto w programie prac konserwatorskich, z zastosowaniem innych technik lub materiałów, jeżeli zmiana taka będzie korzystniejsza lub konieczna dla zabytku, 2) wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do umowy 3) zlecenia wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, które wymagają dodatkowego czasu na wykonanie zamówienia, 4) zmiany w programie prac konserwatorskich 5) innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie prac w sposób określony w SIWZ, za które nie odpowiada wykonawca 6) rezygnacji z części prac, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy (zmniejszenie wynagrodzenia o wartość niewykonanych prac), 7) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 8) gdy wprowadzenie zmian dotyczących zakresu lub technologii prac zaleci lub nakaże Wojewódzki Konserwator Zabytków, 9) jeżeli zmiany dotyczą zastosowania nowych technologii nieznanych zamawiającemu i niedostępnych w momencie zawarcia umowy. 10) w przypadkach określonych we wzorze umowy. 3. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nck.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: j.w. lub biuro@bozp.com.pl, Biuro Obsługi Zamówień Publicznych, ul. Polska 1, 81-337 Gdynia.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2012 godzina 11:30, miejsce: w siedzibie Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku ul. Korzenna 33/35, w sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Rewaloryzacja i adaptacja kościoła św. Jana w Gdańsku na Centrum św. Jana - etap I realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 6: Turystyka i dziedzictwo kulturowe, Działania 6.3 Regionalne dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.