eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Usługi konserwacji, przeglądów i napraw urządzeń i wyposażenia obiektów administracyjnych Operatora Gazociągów Przesyłowych Oddział w Gdańsku w terminie od 1.10.2017 - 30.09.2020

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-09-06

Nr: NP/2017/08/0488/GDA

Przedmiot zamówienia: Usługi konserwacji, przeglądów i napraw urządzeń i wyposażenia obiektów administracyjnych Operatora Gazociągów Przesyłowych Oddział w Gdańsku w terminie od 1.10.2017 - 30.09.2020

Typ: Nieograniczony

Tryb: Przetarg nieograniczony

Kategoria: Usługi

Miasto: Gdańsk

Województwo: pomorskie

Data publikacji: 2017-09-06

Data wygaśnięcia: 2017-09-13

CPV:

Osoba kontaktowa: Bożena Sarnowska (ZA) bozena.sarnowska@gaz-system.pl +48 587445469

Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Adres ul. Mszczonowska 4 Miejscowość Warszawa Telefon +48 (022) 220 14 49 www.gaz-system.pl/przetargi

Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia

Opis postępowania : 1.Przedmiotem Zamówienia jest prowadzenie kontroli działania, konserwacji, przeglądów oraz innych czynności mających na celu zapewnienie pełnej sprawności funkcjonowania obiektów administracyjnych Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ -SYSTEM Oddział w Gdańsku w podziale na trzy zadania
Zadanie I obejmuje budynki zlokalizowane w Gdańsku przy ul. Wałowej 47, Podstocznej 10,11,15. Zadanie II obejmuje budynki zlokalizowane w Grudziądzu przy ul. Mickiewicza 34. Zadanie III obejmuje budynki zlokalizowane w Gustorzynie gm. Brześć Kujawski. 2.Istotne warunki zamówienia określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 2 do Specyfikacji, szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do Specyfikacji. 3.Dostawca, przed złożeniem oferty, powinien zapoznać się z planowanym zakresem robót oraz z załącznikami do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Wizja lokalna ma pomóc uszczegółowić zapisy w dokumentacji w celu przygotowania rzetelnej oferty. 4.Dokumentacja dotycząca eksploatacji instalacji i urządzeń elektroenergetycznych dla wszystkich trzech zadań udostępniona zostanie w siedzibie Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu terminu przez obie Strony. 5.Dostawca zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami ,,Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A." i stosować zawarte w nim zasady postępowania w trakcie realizacji zamówienia. Kodeks Postępowania dla Dostawców jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://www.gaz-system.pl/przetargi/kodeks-postepowania-dla-dostawcow/
Miejsce uzyskania SIWZ : Strona Zamawiającego www.gaz-system.pl - zakładka ,,przetargi".
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ : 1.Dostawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian treści SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do Specyfikacji przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca. 3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających ze zmiany treści niniejszej SIWZ. 4. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Dostawców, którym przekazano SIWZ, a także zamieści na stronie internetowej Spółki, na której została udostępniona SIWZ.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania : 1. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Dostawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji. 2. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności. 3. O zakończeniu Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadamia: 1) Wykonawców, którym przekazano SIWZ - w przypadku zakończenia Postępowania przed upływem terminu składania ofert, 2) wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty - w przypadku zakończenia Postępowania po upływie terminu składania ofert. 4. Dostawca nie będzie dochodził od Zamawiającego odszkodowania, z tytułu ewentualnych szkód powstałych w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z uprawnienia o którym mowa w ust. 2 powyżej. 5. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, przysługuje Zamawiającemu również po wyborze najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji Zamawiający może zakończyć Postępowanie bez wyboru najkorzystniejszej oferty, po unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia każdej swojej czynności dokonanej w Postępowaniu do momentu zawarcia umowy, bez konieczności podania przyczyny takiego działania. 7. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia negocjacji handlowych w zakresie kryteriów oceny oferty, które będą prowadzone w formie osobistych spotkań, telekonferencji, wideokonferencji lub drogą elektroniczną. 8. Dostawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia Niepublicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli żąda go Zamawiający. 9. Zamawiający dopuszcza/nie dopuszcza możliwość powierzenia prac będących przedmiotem niniejszego postępowania podwykonawcom. 10. W przypadku powierzenia prac podwykonawcom w ofercie należy wskazać jaki zakres prac zostanie zlecony podwykonawcom oraz nazwy podwykonawców. 11. Zamawiający nie dopuszcza udziału w realizacji Zamówienia Niepublicznego podwykonawców wpisanych na Listę Nierzetelnych Dostawców.
Dodatkowe informacje : 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w niniejszej Specyfikacji. 2.Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia Zamówienia Niepublicznego, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o Zamówieniu Niepublicznym, oferty mogą złożyć wszyscy Dostawcy, którzy chcą wziąć w nim udział. Ogłoszenie o Zamówieniu Niepublicznym w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego publikuje się na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://www.gaz-system.pl/przetargi/ 3. W Postępowaniu o udzielenie Zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579). 4. Dostawca jest zobowiązany w temacie wiadomości elektronicznej wpisać numer postępowania tj.: NP/2017/08/0488/GDA Zamawiający informuje, że jeżeli oferta wpłynie na adres inny niż wskazany w SIWZ lub ogłoszeniu zostanie uznana za nieprawidłowo złożoną. 5. Dostawca może złożyć tylko jedną ofertę, sporządzoną w formie papierowej lub elektronicznej Ofertę należy złożyć na Formularzu ,,Oferta" (zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ). Złożenie większej liczby ofert w postępowaniu spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Dostawcę. Dostawca decyduje o formie złożenia oferty. 6. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty drogą elektroniczną w jednym z wymienionych formatów: JPG, JPEG, TIF, TIFF, PNG, PDF. Zamawiający informuje, że odpowiedzialność za ewentualne wady pliku bądź plików, skutkujące brakiem możliwości zapoznania się z treścią oferty przez Zamawiającego, ponosi Dostawca.
Warunki udziału w Projekcie : VIII.INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia niepublicznego mogą ubiegać się Dostawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj.: aktualną decyzję administracyjną zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi (zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy wymienione w 16 02 09 do 16 02 12 - świetlówki, kod odpadu 16 02 13) 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia Niepublicznego, tj.: 2.1) W okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali: a) co najmniej Jedno (1) zamówienie dotyczące eksploatacji, konserwacji, przeglądów, napraw urządzeń i wyposażenia obiektów budowlanych odpowiadające swoim rodzajem i rozmiarem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. tj.: eksploatacji instalacji i urządzeń elektroenergetycznych, eksploatacji instalacji grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych, wykonywanie pomiarów instalacji elektrycznych i odgromowych. 2.2) dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia posiadającą aktualne świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy I Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji I sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 ze zm.) lub równoważne zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (dz. U. Nr 63, poz. 394) do wykonywania prac w zakresie : a) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania, czynnościami osób wykonujących prace eksploatacyjne, na stanowisku dozoru dla Grupy 3 w zakresie pkt. 4 - sieci gazowe, rozdzielcze o ciśnieniu nie wyższym niż 0,5 MPa pkt.5 - sieci gazowe przesyłowe o ciśnieniu powyżej 0,5 MPa pkt. 6 - urządzenia, instalacje gazowe o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa pkt. 7 - urządzenia, instalacje gazowe o ciśnieniu powyżej 5 kPa pkt. 8 - przemysłowe odbiorniki paliw gazowych o mocy powyżej 50 kW pkt. 10 - AKP, urządzenia sterowania do sieci, urządzeń i instalacji wymienionych w punktach 4, 5, 6, 7, 8 b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania, czynnościami osób wykonujących prace eksploatacyjne, na stanowisku dozoru dla Grupy 2 w zakresie pkt. 1 - kotły parowe oraz wodne na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz z urządzeniami pomocniczymi pkt. 2 - sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi o przesyle ciepła powyżej 50 kW pkt. 5 - urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze o mocy powyżej 50 kW pkt. 10 - AKP i urządzenia automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 1,2, 5 c) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania, czynnościami osób wykonujących prace eksploatacyjne, na stanowisku dozoru dla Grupy 1 w zakresie pkt. 2 - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV pkt. 3 - urządzenia, instalacje i sieci p napięciu znamionowym powyżej 1 kV pkt. 4 - zespoły prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW pkt 5 - urządzenie elektrotermiczne pkt 7- sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego pkt 9 - elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym pkt. 10 - aparatura kontrolno - pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczenia urządzeń i instalacji wymienionych w punktach 2, 3, 4, 5, 7, 9 Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji dla pracowników wykonujących prace na stanowisku dozoru tj. dla punktu a) -c). W takim przypadku osoba wskazana do pełnienia kilku funkcji musi wykazać się odpowiednimi dla wszystkich tych funkcji uprawnieniami. d) co najmniej 1 osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do eksploatacji dla Grupy 3 w zakresie: pkt. 4 - sieci gazowe, rozdzielcze o ciśnieniu nie wyższym niż 0,5 MPa pkt.5 - sieci gazowe przesyłowe o ciśnieniu powyżej 0,5 MPa pkt. 6 - urządzenia, instalacje gazowe o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa pkt. 7 - urządzenia, instalacje gazowe o ciśnieniu powyżej 5 kPa pkt. 8 - przemysłowe odbiorniki paliw gazowych o mocy powyżej 50 kW pkt. 10 - AKP, urządzenia sterowania do sieci, urządzeń i instalacji wymienionych w punktach 4, 5, 6, 7, 8 e) co najmniej 1 osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do eksploatacji dla Grupy 2 w zakresie: pkt. 1 - kotły parowe oraz wodne na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz z urządzeniami pomocniczymi pkt. 2 - sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi o przesyle ciepła powyżej 50 kW pkt. 5 - urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze o mocy powyżej 50 kW pkt. 10 - AKP i urządzenia automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 1,2, 5 f) co najmniej 1 osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do eksploatacji dla Grupy 1 w zakresie: pkt. 2 - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV pkt. 3 - urządzenia, instalacje i sieci p napięciu znamionowym powyżej 1 kV pkt. 4 - zespoły prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW pkt 5 - urządzenie elektrotermiczne pkt 7- sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego pkt 9 - elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji dla pracowników wykonujących prace eksploatacyjne tj. dla punktu d) -f). W takim przypadku osoba wskazana do pełnienia kilku funkcji musi wykazać się odpowiednimi dla wszystkich tych funkcji uprawnieniami. Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwość łączenia ww. funkcji dla pracowników wykonujących prace dozoru i eksploatacji. UWAGA: Zamawiający NIE WYMAGA przedłożenia kopii odpowiednich uprawnień, powyżej na etapie składania ofert. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontrolowania ważności posiadanych uprawnień na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia Niepublicznego, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia Niepublicznego zgodnie z Rozdziałem VII ust. 1 SIWZ. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Dostawców zostanie dokonana według formuły ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty lub przedstawionych w odpowiedzi na żądanie Zamawiającego. 3. Dopuszcza się wspólne ubieganie się Dostawców o udzielenie Zamówienia Niepublicznego. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1 pkt 1) - 3) powyżej mogą spełniać łącznie wszyscy Dostawcy. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1 pkt 4) musi spełnić każdy z Dostawców odrębnie. 4. Zamawiający dopuszcza poleganie na zasobach innych podmiotów w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Dostawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia niepublicznego, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków (poleganie na zasobach innych podmiotów). W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów Dostawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował w sposób realny zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia niepublicznego, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia niepublicznego oraz dokumenty, z których będzie wynikać, że osoba lub osoby podpisujące zobowiązanie były umocowane do działania w imieniu tych podmiotów. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia wymaga się, aby takie podmioty brały udział w realizacji Zamówienia Niepublicznego w charakterze podwykonawców Dostawcy. Zamawiający nie dopuszcza polegania na zasobach innych wpisanych na Listę Nierzetelnych Dostawców. W sytuacji, gdy Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w realizacji Zamówienia Niepublicznego, zakazuje się polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia. IX.INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ DOSTAWCY 1. W wyznaczonym terminie składania ofert, tj. do dnia:13.09.2017r. do godz. 10:00. Dostawca zobowiązany jest przedłożyć: 1) Formularz ,,OFERTA" - wypełniony zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ) zawierający między innymi oświadczenie Dostawcy, iż nie podlega wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z Rozdziałem VIII ust 1. Pkt. 4) SIWZ oraz Oświadczenie Dostawcy, iż spełnia warunki udziału, zgodnie z Rozdziałem VIII ust.1 pkt 1) - pkt 3) SIWZ. 2) aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z którego treści będą wynikać zasady reprezentacji Dostawcy w obrocie. Dopuszcza się składanie dokumentów wystawionych z datą wcześniejszą, jeśli w tym okresie dane zawarte w rejestrze nie uległy zmianie i Dostawca złoży w tym zakresie stosowne oświadczenie lub Zamawiający samodzielnie zweryfikuje aktualność danych Dostawcy zawartych w rejestrze. Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów. Jeżeli Dostawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym i nie wszczęto wobec niego postępowania likwidacyjnego, upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości, podając jednocześnie podstawę prawną wystawienia tych dokumentów. 2. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w odpowiedzi na żądanie Zamawiającego (po wstępnej ocenie ofert lub negocjacjach handlowych): 1) Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień, zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale VIII ust. 1 pkt. 2) ppkt. 2.1) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do Specyfikacji). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy odpowiednio podać: - przedmiot zamówienia, - zakres prac - termin realizacji tj. rozpoczęcia (dd/mm/rrrr) i zakończenia (dd/mm/rrrr) realizacji zamówienia, - zamawiającego (nazwa, adres), (zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ) Ponadto, do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy załączyć dokument potwierdzający, że zamówienia te zostały wykonane należycie. 2) Oświadczenie, że Dostawca dysponuje lub będzie dysponował osobami przewidzianymi do realizacji zadania, posiadającymi uprawnienia i doświadczenie opisane w Rozdziale VIII ust. 1 pkt. 2) ppkt. 2.2) - 2.3.) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do SIWZ). 3) Oświadczenie o posiadaniu aktualnej decyzji administracyjnej zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi (zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy wymienione w 16 02 09 do 16 02 12 - świetlówki, kod odpadu 16 02 13). 4) Jeżeli Dostawca dla wykazania spełniania warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2) - 3) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale VIII ust. 4 SIWZ, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Zamawiający wymaga: 3.1. zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż ww. zobowiązanie zostało podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji tego podmiotu lub 3.2. innego dokumentu, z którego będzie jednoznacznie wynikać, że Wykonawca będzie dysponował zasobami podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 3. Oferta wraz z dokumentami może być przedstawiona w formie oryginału lub kopii lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Dostawcę/Mocodawcę. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski poświadczonymi przez Dostawcę. 5. W przypadku składania oferty przez Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, wymóg złożenia dokumentu, o których mowa w ust 1. pkt 2) powyżej oraz podpisania oświadczania w pkt. 14 Formularzu" OFERTA" dotyczy każdego z ww. Dostawców. Pozostałe dokumenty składane są przez tych Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, którzy spełniają warunki udziału w Postępowaniu, których potwierdzeniem są dane dokumenty. 6. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Dostawca spełnia. 7. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Dostawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. 8. Zamawiający może wezwać Dostawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie warunków lub wymagań na dzień przedłożonego oświadczenia lub dokumentu. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Dostawcę oświadczeń i dokumentów w formie pisemnej w przypadku, gdy oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej lub papierowej będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości. 10. Jeżeli w danym postępowaniu oferty zostały złożone przez więcej niż 2 Dostawców, dopuszcza się możliwość badania i oceny ofert tylko tych 2 Dostawców, których oferty po wstępnej ocenie są najkorzystniejsze. W przypadku skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, oferty złożone przez pozostałych Dostawców Zamawiający pozostawia bez badania i oceny.
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający nie wymaga wadium
Termin realizacji zamówienia : Wymagane
Data realizacji zamówienia : 2020-09-30 23:59
Miejsce realizacji zamówienia : Gdańsk, Grudziądz, Gustorzyn
Termin składania ofert : 2017-09-13
Miejsce składania ofert : 1. Oferta w formie elektronicznej: zamowienia.gda@gaz-system.pl
2. Oferta w formie elektronicznej: należy składać za pośrednictwem Portalu Zakupowego GAZ SYSTEM dostępnego pod adresem https://zakupy.gaz-system.pl lub 3. Oferta w formie papierowej: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Gdańsku ul. Wałowa 47, 80-858 Gdańsk Kancelaria pokój nr 208.
Termin otwarcia ofert : 2017-09-13
Miejsce otwarcia ofert : Otwarcie ofert jest niejawne.
Okres związania ofertą : 45 dni
Pełna treść ogłoszenia

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.