eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Roboty budowlane na terenie obiektów należących do ZARR S.A. przy ul. Husarów 1- Budynek 4/4a"



Ogłoszenie z dnia 2023-11-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane na terenie obiektów należących do ZARR S.A. przy ul. Husarów 1– Budynek 4/4a”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZACHODNIOPOMORSKA AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO SPÓŁKA AKCYJNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810603415

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Świętego Ducha 2

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-205

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 91 48 82 488

1.5.8.) Numer faksu: 91 48 82 626

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@zarr.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zarr.com.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/zarr

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi finanosowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty budowlane na terenie obiektów należących do ZARR S.A. przy ul. Husarów 1– Budynek 4/4a”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-013985b3-6e75-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00500397

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00452761

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 12/WZM/272/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 818741,92 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w budynku 4/4a zlokalizowanego przy ul. Husarów 1 w
Szczecinie w formule ,,zaprojektuj i wybuduj”.
W ramach zamówienia Wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska ostateczne pozwolenie na budowę oraz
zrealizuje roboty budowlane w następującym zakresie:
1) wymiana pokrycia dachowego w budynkach 4 i 4a;
2) wymiana odwodnienia dachu oraz obróbek blacharskich w budynkach 4 i 4a;
3) przemurowanie kominów w budynkach 4 i 4a;
4) wykonanie nowej instalacji odgromowej w budynkach 4 i 4a;
5) zabezpieczenie konstrukcji stalowej w poziomie piwnicy budynku 4a;
6) odtworzenie żelbetowej rampy i schodów przed wejściem do budynku 4A;
7) odtworzenie murowanego wejścia do piwnicy w budynku 4A.
2. Szczegółowy zakres prac i robót budowlanych oraz stawiane wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne,
materiałowe i funkcjonalne określa Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami do niego (dalej PFU) stanowiący
Załącznik nr 6 do SWZ.3. Wytyczne do zamówienia:1) Po przygotowaniu dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać akceptację Miejskiego
Konserwatora Zabytków i tym samym zgodę na realizację robót.
2) W przypadku braku zgody lub zgłoszeniem uwag, Wykonawca zmodyfikuje przygotowany projekt w celu uzyskania
ostatecznej zgody Konserwatora.
3) W przypadku wyznaczenia przez Miejskiego Konserwatora Zabytków obowiązku przygotowania programu
konserwatorskiego, Wykonawca przygotuje taki dokument.
4) Po uzyskaniu zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków, Wykonawca złoży wniosek
o pozwolenie na realizację robót budowlanych do Wydziału Architektury i Budownictwa w Urzędzie Miejskim w Szczecinie.
5) Po rozpoczęciu prac budowlanych, Wykonawca poinformuje Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz Powiatowy
Inspektorat Nadzoru Budowlanego o rozpoczęciu prac.
6) Wykonawca zgłosi zamiar demontażu płyt azbestowych w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac organowi
nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektoratowi pracy oraz właściwego państwowego inspektoratu
sanitarnego.
7) Po zakończeniu prac budowlanych, Wykonawca poinformuje Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz Powiatowy
Inspektorat Nadzoru Budowlanego o zakończeniu prac.
8) Po zakończeniu prac Wykonawca przygotuje kompletną dokumentacją powykonawczą, w tym opracuje program
odśnieżania dachu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów

45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej

45261320-3 - Kładzenie rynien

45343100-4 - Roboty w zakresie umocnień przeciwogniowych

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45262660-5 - Usuwanie azbestu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp odrzucono wszystkie złożone oferty gdyż ich treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z treścią pkt 1 w Rozdziale XV SWZ Zamawiający określił sposób obliczenia ceny, ustalając wynagrodzenie ryczałtowe dla poszczególnych etapów oraz całości zamówienia. Cena oferty prezentowana była w formularzu ofertowym stanowiącym zał.nr 1 do SWZ, jako cena netto w PLN za realizację całości zamówienia, wartość podatku VAT oraz cena brutto w PLN, zgodnie z poniższym podziałem:
„1) cena netto do której, na potrzeby oceny ofert, należy dodać kwotę podatku VAT obliczoną wg właściwej stawki, których suma stanowić będzie cenę brutto (z podatkiem VAT) za opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem dokumentu zezwalającego na realizację robót budowlanych, przy czym wynagrodzenie za ten zakres prac nie może stanowić więcej niż 5,45 % wartości (ceny brutto) za wykonanie robót budowlanych wraz z przekazaniem dokumentacji powykonawczej,
2)cena netto do której, na potrzeby oceny ofert, należy dodać kwotę podatku VAT obliczoną wg właściwej stawki, których suma stanowić będzie cenę brutto (z podatkiem VAT) za wykonanie robót budowlanych wraz z przekazaniem dokumentacji powykonawczej,
3) cena netto do której, na potrzeby oceny ofert, należy dodać kwotę podatku VAT obliczoną wg właściwej stawki, których suma stanowić będzie cenę brutto (z podatkiem VAT) za pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych prowadzonych na podstawie dokumentacji projektowo – kosztorysowej, przy czym wynagrodzenie za ten zakres prac nie może stanowić więcej niż 15,00 % wartości (ceny brutto) za opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem dokumentu zezwalającego na realizację robót budowlanych (…)”Ponadto, wymóg przytoczony został również w Formularzu ofertowym, który Wykonawca wypełniał w celu złożenia oferty.
Zamawiający dokonując oceny złożonych ofert ustalił, że podane w ofertach kwoty przekraczają maksymalne progi procentowe zastrzeżone w pkt1 Rozdziału XV SWZ, które wynosiły: Dok.projekt./roboty.5.45%, Nadzór/dok. projekt.15,00%. Oferta PW IRFAR Sebastian Faryniarz: Dok. projekt/roboty.10,46%, Nadzór/dok. projektowa:30,00%. Oferta BUTRUS Sp. z o.o. Dok. projekt/roboty:7,10%,Nadzór/dok. projekt: 4,92%.
Zamawiający nie miał możliwości poprawienia ofert w oparciu o art. 223 ust. 2 uPzp tak by ewentualna poprawa nie powodowała istotnej zmiany ich treści. W ocenie Zamawiającego były to oczywiste omyłki rachunkowe, gdyż za takową rozumie się w orzecznictwie omyłkę łatwo dostrzegalną, przypadkową i niezamierzoną niedokładność(KIO814/14). Nie jest to również inna omyłka w ofercie Wykonawcy (art. 223 ust. 2 pkt 3 u.Pzp), gdyż zastosowanie tego przepisu poprzez dostosowanie wartości ceny projektowej czy ceny za pełniony nadzór autorski do wymaganego w SWZ progu, prowadziłoby do istotnej ingerencji w pierwotną treść ofert. Zapis w SWZ określający górną granicę procentową kwot oznaczał, iż każdy Wykonawca mógł ustalić wartość wykonania dok.projekt.w przedziale do 5,45% wartości robót bud., czy pełnienia nadzoru autorskiego w przedziale do 15,00% wartości dok.projekt. Niezależnie od wyrażenia zgody na poprawienie innej omyłki, to sama możliwość ustalenia wartości na dowolnym poziomie nieprzekraczającym progów oznaczała, iż nie można było obiektywnie ustalić, jaką wartość Wykonawca przyjął do wyliczenia ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia (KIO687/18). Izba(KIO1801/19) uznała, że aby dokonać poprawienia innej omyłki Zamawiający musi posiadać wiedzę o sposobie w jaki ma tego dokonać oraz istnieje wyłącznie jeden możliwy sposób poprawienia oferty do samodzielnego ustalenia przez Zamawiającego. W tym postępowaniu istnieje więcej niż jeden wariant do ewentualnego poprawienia omyłki i brak możliwości ustalenia tego, który byłby najbliższy odwzorowaniu pierwotnie złożonego oświadczenia woli przez Wykonawców (KIO1128/21). Oznacza to brak możliwości uznania złożonych ofert za zgodne z warunkami zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1135290,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1335685,86 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.