eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgorzelec › Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12 i Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-08-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12 i Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WIELOSPECJALISTYCZNY SZPITAL - SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ZGORZELCU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 231161448

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubańska 11-12

1.5.2.) Miejscowość: Zgorzelec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-900

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 571334686

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spzoz.zgorzelec.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12 i Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b1563ff-3cc7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00355670

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00000539/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 zapewnienie dostępności budynku w WS-SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12 i Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec lub e-mail:
zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Numeracja zgodna z SWZ.
10.1.1 Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy PZP, przedmiotowe środki dowodowe, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 poz. 57 t.j. ze zm.), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. (formaty danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, .xls, .xlsx).
10.1.2 Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 10.1.1 SWZ, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o którym mowa poniżej.
10.1.5 W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, w tym oświadczeń wg załącznika 2 i 3 do SWZ odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
10.1.6 Dokumenty elektroniczne przekazuje się w postępowaniu przy użyciu dedykowanej elektronicznej Platformy Zakupowej „openNexus” https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec, zwanej dalej Platformą zakupową lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl (nie dotyczy złożenia oferty). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem znaku sprawy – 23/ZP/2023.
10.1.7 W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 t.j.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
10.1.12 W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji (np. ZIP), opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
10.1.13 Dokumenty elektroniczne w postępowaniu muszą spełniać łącznie następujące wymagania:
- być utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych;
- umożliwiają prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym;
- umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku;
- zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
10.1.14 Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu służące do odbioru dokumentów elektronicznych zawierających oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, oraz informacje, oświadczenia lub dokumenty muszą umożliwiać identyfikację podmiotów przekazujących te dokumenty elektroniczne oraz ustalenie dokładnego czasu i daty ich odbioru.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 23/ZP/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Numeracja zgodna z SWZ.
3.1. Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12 i Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25. Zadanie podzielone jest na 2 pakiety:
Pakiet nr 1 – Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu przy ul. Lubańskiej 11-12
Zadania dla kompleksu w Zgorzelcu:
1. Wykonanie miejsc postojowych w tym, dla osób niepełnosprawnych wraz z dojściami pomiędzy ośmioma budynkami w kompleksie przy ul. Lubańskiej 11-12 z Zgorzelcu
2. Dostosowanie istniejących czterech podjazdów do wymagań zgodnych z przepisami
3. Montaż nowego podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
4. Dostosowanie klatki schodowej do poruszania się przez osoby niepełnosprawne
5. Likwidację nadmiernej różnicy wysokości posadzek w korytarzach
6. Modernizacja Punktu Informacji Szpitalnej wraz z pętlą akustyczną
7. Wykonanie Systemu Informacji Wizualnej dostosowanego dla osób niedowidzących wraz z oznakowaniem w punktach węzłowych
8. Dostosowanie łazienek i toalet dla osób niepełnosprawnych poprzez ich przebudowę i montaż pochwytów dla osób niepełnosprawnych
9. Wymiana automatycznych drzwi zewnętrznych, zgodnych z istniejącymi przepisami
10. Wymiana automatycznych drzwi wewnętrznych, zgodnych z istniejącymi przepisami
11. Dostosowanie szerokości niezbędnych otworów drzwiowych do obowiązujących przepisów
12. Wykonanie nowych mat wejściowych zewnętrznych i wewnętrznych.
3.1.1 W celu wykonania zadania, o którym mowa w pkt. 3.1, wykonawca zobowiązuje się:
- wykonać roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową.
3.2. Szczegółowy zakres prac, zlecanych Wykonawcy określa Program Funkcjonalno – Użytkowy stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ.
3.3. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj, wybuduj”.
3.4. Wykonanie umowy nastąpi po zrealizowaniu całości robót objętych umową oraz podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń.
3.6. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia pracowników wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie:
- związane z wykonywaniem ciągów komunikacyjnych poziomych i pionowych,
- związane z wykonywaniem instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
- związane z wykonywaniem sieci i instalacji sanitarnych,
- związane z wykonywaniem prac ogólnobudowlanych
na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, przez cały okres realizacji Umowy. To samo zobowiązanie dotyczy Podwykonawców i dalszych Podwykonawców Wykonawcy.
3.7. Wymagania w zakresie art. 134 ust. 2 pkt. 14 ustawy PZP opisano w projekcie umowy – stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45233270-2 - Malowanie nawierzchni parkingów

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

34432000-4 - Części i akcesoria do rowerów

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

39100000-3 - Meble

31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Numeracja zgodna z SWZ.
16.3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów. Przy dokonywaniu wyboru oferty Zamawiający stosował będzie wyłącznie kryteria określone w niniejszej SWZ.
16.4. W celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty w świetle kryterium ceny, Zamawiający do porównania ofert będzie brał pod uwagę cenę brutto.
16.5. W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
16.6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Numeracja zgodna z SWZ
3.1. Zapewnienie dostępności budynków w WS SPZOZ w Zgorzelcu dla Oddziału znajdującego się w Sieniawce przy ul. Rolniczej 25
Zadania dla kompleksu w Sieniawce
1. Wykonanie miejsc postojowych w tym, dla osób niepełnosprawnych wraz z dojściami pomiędzy trzema budynkami w kompleksie przy ul. Rolniczej
2. Dostosowanie klatek schodowych do poruszania się przez osoby niepełnosprawne
3. Wykonanie Systemu Informacji Wizualnej dostosowanego dla osób niedowidzących wraz z oznakowaniem w punktach węzłowych.
4. Dostosowanie łazienek i toalet dla osób niepełnosprawnych poprzez ich przebudowę i montaż pochwytów dla osób niepełnosprawnych
5. Wykonanie nowych mat wejściowych zewnętrznych i wewnętrznych
3.1.1 W celu wykonania zadania, o którym mowa w pkt. 3.1, wykonawca zobowiązuje się:
- wykonać roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową.
3.2. Szczegółowy zakres prac, zlecanych Wykonawcy określa Program Funkcjonalno – Użytkowy stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ.
3.3. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj, wybuduj”.
3.4. Wykonanie umowy nastąpi po zrealizowaniu całości robót objętych umową oraz podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń.
3.6. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia pracowników wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie:
- związane z wykonywaniem ciągów komunikacyjnych poziomych i pionowych,
- związane z wykonywaniem instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
- związane z wykonywaniem sieci i instalacji sanitarnych,
- związane z wykonywaniem prac ogólnobudowlanych
na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, przez cały okres realizacji Umowy. To samo zobowiązanie dotyczy Podwykonawców i dalszych Podwykonawców Wykonawcy.
3.7. Wymagania w zakresie art. 134 ust. 2 pkt. 14 ustawy PZP opisano w projekcie umowy – stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45233270-2 - Malowanie nawierzchni parkingów

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

34432000-4 - Części i akcesoria do rowerów

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

39100000-3 - Meble

31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Numeracja zgodna z SWZ.
16.3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów. Przy dokonywaniu wyboru oferty Zamawiający stosował będzie wyłącznie kryteria określone w niniejszej SWZ.
16.4. W celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty w świetle kryterium ceny, Zamawiający do porównania ofert będzie brał pod uwagę cenę brutto.
16.5. W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
16.6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Numeracja zgodna z SWZ.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
6.1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 uPZP oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach związanych w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U z 2022r. poz. 835).
6.1.2.spełniają warunki udziału w postępowaniu:
6.1.2.1 dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie określa warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
- dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- Zamawiający nie określa warunku prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
6.1.2.2 dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzającej posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 2 400 000,00zł brutto dla pakietu nr 1 i min. 1 300 000,00 zł brutto dla pakietu nr 2 w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
- Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną min. 6 100 000,00 zł dla pakietu nr 1 i min. 3 200 000,00 zł dla pakietu nr 2.
6.1.2.3 dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobą w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych.
Zamawiający dopuszcza skierowanie tej samej osoby do Pakietu 1 oraz Pakietu 2.
Dla Pakietu nr 1 - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej (wykonanej należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonej, zrealizowanej w formuje „zaprojektuj i wybuduj”) - o wartości co najmniej 6 000 000 zł, w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych i obejmującej roboty budowlane, polegające co najmniej na:
- dostosowaniu istniejących dróg poziomych i pionowych, podjazdów, miejsc postojowych,
- dostosowaniu łazienek/toalet, klatek schodowych,
- dostosowaniu szerokości otworów drzwiowych oraz niwelacji wszelkich progów w ciągach komunikacyjnych.
W/wym. robota budowlana prowadzona była na obiekcie czynnym - budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Warunek dotyczy roboty wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Dalsze uszczegółowienie warunków zawiera pkt. 6.1.2.3 SWZ.
Dla Pakietu nr 1 i 2 (każdy pakiet oddzielnie) - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Specjalność architektoniczna do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba
do kierowania bez ograniczeń robotami – 1 osoba Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Specjalność konstrukcyjno-budowlana do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba do kierowania bez ograniczeń robotami – 1 osoba Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Specjalność inżynieryjna drogowa do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba
do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Dalsze uszczegółowienie warunków zawiera pkt. 6.1.2.3 SWZ.

Dla Pakietu nr 2 - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej (wykonanej należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonej, zrealizowanej w formuje „zaprojektuj i wybuduj”) - o wartości co najmniej 3 000 000 zł, w zakresie zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych i obejmującej roboty budowlane, polegające co najmniej na:
- dostosowaniu istniejących dróg poziomych i pionowych, podjazdów, miejsc postojowych,
- dostosowaniu łazienek/toalet, klatek schodowych,
- dostosowaniu szerokości otworów drzwiowych oraz niwelacji wszelkich progów w ciągach komunikacyjnych.
W/wym. robota budowlana prowadzona była na obiekcie czynnym - budynku użyteczności publicznej wraz z obszarem przestrzeni publicznej.
Warunek dotyczy roboty wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Dalsze uszczegółowienie warunków zawiera pkt. 6.1.2.3 SWZ.

Oświadczenie o powyższym należy złożyć w załączniku nr 3 do SWZ, które wstępnie potwierdzi spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu przetargowym.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Numeracja zgodna z SWZ.
8.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów
8.2.1. Wypełnionego oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru na załączniku nr 2 do SWZ – załączyć do oferty.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Numeracja zgodna z SWZ.
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
należy złożyć wypełnione oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru na załączniku nr 3 do SWZ – DO OFERTY
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, należy złożyć dokumenty:
8.1.1. dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
8.1.2. dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
8.1.3. dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Polisa od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną min. 6 100 000,00 zł dla pakietu nr 1 i min. 3 200 000,00 zł dla pakietu nr 2. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzająca posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 2 400 000,00zł brutto dla pakietu nr 1 i min. 1 300 000,00 zł brutto dla pakietu nr 2 w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
8.1.4. dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
- Wykaz robót budowlanych – zgodnie z punktem 6.1.2.3 SWZ oraz Załącznikiem nr 5 do SWZ. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
- Wykaz osób – zgodnie z punktem 6.1.2.3 SWZ oraz Załącznikiem nr 6 do SWZ. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa wyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Numeracja zgodna z SWZ.
13.6. Zawartość oferty. Złożona oferta opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, musi zawierać:
13.6.1. wypełniony załącznik nr 1 do SWZ – Formularz oferty,
13.6.2. wypełniony załącznik nr 2 do SWZ – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
13.6.3. wypełniony załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu
13.6.4. odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Zapisy tego punktu stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
13.6.5. wykonawca złoży wraz z ofertą szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia równoważnego w którym dla każdego produktu określi nazwę producenta, typ/model oraz inne cechy produktu pozwalające na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego produktu i potwierdzenie zgodności z opisem przedmiotu zamówienia (zgodnie z treścią punktu 2.2 SWZ) – jeżeli dotyczy.
13.6.6. załącznik nr 4 do SWZ – zobowiązanie podmiotów trzecich (jeżeli dotyczy)
13.6.7. pełnomocnictwa – jeżeli niezbędne – vide pkt. 13.4. – 13.5. SWZ.
13.6.8. dokument wadium (dotyczy formy niepieniężnej – gwarancji, poręczenia).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Numeracja zgodna z SWZ.
11.1 Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium.
11.2 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 90 000,00 PLN (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100) w przypadku składania oferty na obydwa pakiety.
W zakresie każdego z pakietów należy wnieść wadium w kwocie:
- pakiet nr 1 – 60 000,00 zł,
- pakiet nr 2 – 30 000,00 zł.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje się nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
11.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
11.3.1. pieniądzu;
11.3.2. gwarancjach bankowych;
11.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
11.3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310, 836, i 1572).
11.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręcznie musi być gwarancją lub poręczeniem nieodwołalną(-ym), bezwarunkową(-ym) i płatną(-ym) na pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną(-ym) zgodnie z obowiązującym prawem i winna(-o) zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
- kwotę gwarancji,
- termin ważności gwarancji,
Z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie się Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami art. 96 ust. 6 Ustawy PZP, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego.
11.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 11.3 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz ze składaną ofertą przetargową.
11.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310, 836, i 1572), Zamawiający wymaga dołączenia do poręczenia - umowy o udzielenie wsparcia (potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) lub zamawiający wymaga aby w treści poręczenia podmiot go udzielający oświadczył, że na dzień udzielenia poręczenia posiada umowę z wykonawcą i określił identyfikujące je dane (np. data zawarcia, numer, itp.).
11.7. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku MILLENNIUM S.A. nr konta 55 1160 2202 0000 0001 9259 2053 z dopiskiem:
”Postępowania tryb podstawowy – 23/ZP/2023”
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
11.8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
11.11 Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SWZ zostanie odrzucona.
Dalsze uszczegółowienie wymogów w zakresie wadium zawiera punkt 11 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Numeracja zgodna z SWZ.
9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
9.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 9.1., Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt. 9.1.
9.4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa pkt. 9.1. została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
9.5. Oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób:
9.5.1. partnerzy ustanawiają i wskazują pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby pełnomocnikiem (liderem) był jeden z partnerów.
9.5.2. oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich partnerów,
9.5.3. każdy z partnerów musi złożyć oświadczenie, wg wzoru na załączniku nr 2 oraz nr 3 do SWZ, potwierdzające, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia,
9.5.4. partnerzy konsorcjum muszą udokumentować, że razem spełniają warunki udziału w postępowaniu.
9.5.6. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi (jeżeli dotyczy robót budowlanych lub usług), do realizacji których te zdolności są wymagane.
9.5.7. składając ofertę wspólną należy złożyć do oferty oświadczenie wskazujące, która część zamówienia będzie realizowana przez poszczególne podmioty konsorcjum,
9.5.8 wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (lidera) konsorcjum.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Numeracja zgodna z SWZ.
20.1. Umowa zostanie zawarta na warunkach zawartych w projektach umów, które stanowią załącznik nr 8 SWZ.
20.2. Zgodnie z treścią art. 455 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w postanowieniach umowy. Możliwość dokonania zmian została ujęta w projekcie umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-04 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego (https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec) na stronie danego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-04 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-03

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Numeracja zgodna z SWZ.
2.15. Zamawiający zastrzega, zgodnie z art. 275 ust. 2 ustawy PZPZ, że przed wyborem najkorzystniejszej oferty, przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji w celu ulepszenia ofert, które podlegają ocenie w ramach kryterium oceny ofert, a po przeprowadzonych negocjacjach zaprosi wykonawców do składania ofert dodatkowych. Ponadto Zamawiający nie przewiduje możliwości ograniczenia liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji, stosując kryteria oceny ofert.
6.2. Zamawiający dokona wstępnej oceny czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 3 do SWZ.
6.3. Zamawiający nie stawia wymogu, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (ale nie polega na zasobach tych podwykonawców), wykazał brak istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu i złożył oświadczenie wg treści załącznika nr 2 do SWZ dotyczący podwykonawców (art. 462 ust. 5 ustawy PZP).
6.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku 2 i 3 do SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te wstępnie potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6.5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem (załącznik 2 i 3 do SWZ), także oświadczenie (załącznik 2 i 3 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby, wstępnie potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
8.10. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem z art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 i 3 do SWZ), także oświadczenie (załącznik nr 2 i 3 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
8.11. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
8.12. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.13. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddaniu mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania j/w stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. Zobowiązanie to, w takim przypadku musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8.15. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.1. i 8.2. SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.