eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świeradów-Zdrój › "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)



Ogłoszenie z dnia 2021-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35

1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1422,uslugi-i-dostawy.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6ef2d2c-363d-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00280590

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003468/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00245830/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GMiI.271.25/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 239000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów”. Zakres zadania: Okres kredytowania – 9 lat
3.2. Uruchomienie kredytu nastąpi na rachunek bieżący Zamawiającego nr: 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505 prowadzony w Santander Bank Polska SA jednorazowo – we wnioskowanej wysokości.
a) Spłata kredytu nastąpi w 7 ratach rocznych z karencją spłaty pierwszej raty do 25 marca 2024 roku w następujących terminach i kwotach:
I rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2024 r.
II rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2025 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2026 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2027 r.
V rata w wysokości 500.000 zł płatna 25.03.2028 r.
VI rata w wysokości 600.000 zł płatna 25.03.2029 r.
VII rata w wysokości 800.000 zł płatna 25.03.2030 r.
b) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych w dniach ustalonych z bankiem wybranym w wyniku przedmiotowego przetargu przed zawarciem umowy o udzielenie kredytu. Spłata ostatniej raty odsetek nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej 00tj. 25.03.2030 r.
3.3. Prowizja z tytułu udzielenia kredytu będzie płatna w dniu uruchomienia kredytu.
3.4. Cenę oferty stanowią:
a) oprocentowanie kredytu - zmienne, ustalone w oparciu o stawkę WIBOR 1M z dnia 11 października 2021 r. wynoszącą 0,50 % i marżę banku - stałą w całym okresie obowiązywania umowy;



W celu obliczenia ceny (oprocentowania kredytu) należy przyjąć następujące kryteria:

- uruchomienie kredytu : 15.11.2021 r. – kwota 2.500.000,00 zł
- spłaty rat kapitałowych:
I rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2024 r.
II rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2025 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2026 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2027 r.
V rata w wysokości 500.000 zł płatna 25.03.2028 r.
VI rata w wysokości 600.000 zł płatna 25.03.2029 r.
VII rata w wysokości 800.000 zł płatna 25.03.2030 r.

Wyliczenia kwoty odsetek należy dokonać przyjmując 360 dni w roku oraz 30 dni w każdym miesiącu, wykorzystując wzór arkusza stanowiący załącznik Nr 1A do niniejszych wytycznych,
b) prowizja z tytułu udzielenia kredytu
Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej wykonawcami, prowizji przygotowawczej w wysokości nie przekraczającej 1% kwoty kredytu. Oferty wykonawców, którzy zaoferują prowizję przygotowawczą w wysokości wyższej niż 1% kwoty kredytu będą odrzucane.
3.5. Sposób obliczania ceny oferty.
Cena oferty = kwota odsetek od kredytu wyliczona za cały okres kredytowania
+ prowizja z tytułu udzielenia kredytu.
3.6. Opis kryterium oceny i wyboru ofert.
Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie posługiwać się następującymi kryteriami:
Oferowana stopa odsetek w procentach winna stanowić sumę wskaźnika WIBOR 1 M z dn. 11.10.2021 r. wynoszącego 0,50%, marży banku i prowizji od udzielonego kredytu.
Oprócz powyższych założeń do wyliczenia ceny kredytu przyjęto wykorzystanie przyznanego kredytu w pełnej wysokości w całym okresie kredytowania oraz jednorazową prowizję za przyznanie kredytu w wysokości 1,0% tj. 25.000,00 zł.
Wyliczenie wartości zamówienia na podstawie powyższych założeń:
Łączna kwota planowanych do spłaty odsetek od kredytu w kwocie 2.500.000 zł w całym okresie kredytowania: 214.000,00 zł + prowizja 1% tj. 25.000,00 zł = 239.000,00 zł
Planowaną do zaciągnięcia kwotę kredytu w wysokości 2.500.000,00 zł ujęto w Uchwale Nr XXXVI/164/2020 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2020 roku w sprawie budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój na rok 2021 oraz w Uchwale Nr XXXVI/163/2020 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2020 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój.
W dniu 30.09.2021r. Gmina wystąpiła z wnioskiem do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Jeleniej Górze o wydanie opinii o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, którą udostępni niezwłocznie po otrzymaniu.
3.7.Dokumenty finansowe Gminy są dostępne na stronie bip: http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,891,finanse-gminy.html w zakładce po lewej stronie „FINANSE GMINY”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 193552,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 226754,17 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 193552,78 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000510505

7.3.3) Ulica: Rynek 4

7.3.4) Miejscowość: Katy Wrocławskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-080

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 193552,78 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-03-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.