eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kościerzyna › Wymiana oświetlenia ulicznego na energooszczędne LED na terenie Gminy Kościerzyna



Ogłoszenie z dnia 2023-06-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wymiana oświetlenia ulicznego na energooszczędne LED na terenie Gminy Kościerzyna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOŚCIERZYNA

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675184

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Strzelecka 9

1.4.2.) Miejscowość: Kościerzyna

1.4.3.) Kod pocztowy: 83-400

1.4.4.) Województwo: pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.4.7.) Numer telefonu: 58 686 59 80

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@koscierzyna.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://koscierzyna.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


administracja publiczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00279126

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-06-28

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00272035

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia obejmuje Wymianę 339 opraw sodowych oświetlenia ulicznego na energooszczędne LED na terenie Gminy Kościerzyna, a w szczególności:
a) demontaż opraw sodowych – 264 szt, będących majątkiem Gminy Kościerzyna
b) demontaż opraw sodowych – 75 szt, będących majątkiem Gminy Kościerzyna powiązanych z majątkiem Energa Oświetlenie Sp. z o.o.;
c) montaż nowych opraw LED – 264 szt, z zastosowaniem autonomicznej redukcji mocy w oprawach w godzinach nocnych (23:00 – 5:00) , będących majątkiem Gminy Kościerzyna
d) montaż nowych opraw LED – 75 szt, z zastosowaniem autonomicznej redukcji mocy w oprawach w godzinach nocnych (23:00 – 5:00) , będących majątkiem Gminy Kościerzyna powiązanych z majątkiem Energa Oświetlenie Sp. z o.o.;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki (Załącznik Nr 8 – Audyt Oświetlenia Ulicznego na terenie Gminy Kościerzyna – Wariant 2 modernizacji zgodnie z p. I.6.7.2.), Załącznik
nr 1 do Audytu-Zestawienie inwentaryzacji oświetlenia i dobranych opraw, Załącznik nr 2 do Audytu – mapy z lokalizacji opraw do wymiany, Załącznik nr 3 do Audytu – Obliczenia fotometryczne, Załącznik nr 9 –Wymogi techniczne dotyczące Prac Modernizacyjnych.
3. Przyjęte typy materiałów i urządzeń zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry , celem wykazania, że spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo w dokumentacji.
4. W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” zgodnie z art. 101 ust. 4 i 5 ustawy Pzp.
Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do tych określonych w dokumentacji przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, pod warunkiem:
- zastosowania urządzeń i materiałów o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż materiały i urządzenia wskazane w dokumentacji;
- wykazania, że zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji.
UWAGA: W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, opisanych przez Zamawiającego w dokumentacji, oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Prawo zamówienia publicznych z uwagi na fakt, iż jej treść nie odpowiada treści SWZ.

6. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
8. Zgodnie z zapisami art. 91 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Dokonanie wymuszonego podziału zamówienia na zbyt małe części mogłoby spowodować niskie zainteresowanie tym zamówieniem nawet wśród wykonawców z sektora MŚP.
Wobec powyższego podział tego zamówienia jest niezasadny.
3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
4. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy
5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani.
6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy
z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
7. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie wyłącznie przez wykonawców,
o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
8. Zatrudnienie.
Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, o którym mowa w
art. 95 ustawy Pzp.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp.
10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w postaci katalogów elektronicznych ani dołączania katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacjach określonych w art. 93 ustawy Pzp.
13. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenie zamówienia dokonywane będą w PLN.
14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
15. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia obejmuje Wymianę 339 opraw sodowych oświetlenia ulicznego na energooszczędne LED na terenie Gminy Kościerzyna, a w szczególności:
a) demontaż opraw sodowych – 264 szt, będących majątkiem Gminy Kościerzyna
b) demontaż opraw sodowych – 75 szt, będących majątkiem Gminy Kościerzyna powiązanych z majątkiem Energa Oświetlenie Sp. z o.o.;
c) montaż nowych opraw LED – 264 szt, z zastosowaniem autonomicznej redukcji mocy w oprawach w godzinach nocnych (23:00 – 5:00) , będących majątkiem Gminy Kościerzyna
d) montaż nowych opraw LED – 75 szt, z zastosowaniem autonomicznej redukcji mocy w oprawach w godzinach nocnych (23:00 – 5:00) , będących majątkiem Gminy Kościerzyna powiązanych z majątkiem Energa Oświetlenie Sp. z o.o.;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki (Załącznik Nr 8 – Audyt Oświetlenia Ulicznego na terenie Gminy Kościerzyna – Wariant 2 modernizacji zgodnie z p. I.6.7.2.), Załącznik
nr 1 do Audytu-Zestawienie inwentaryzacji oświetlenia i dobranych opraw, Załącznik nr 2 do Audytu – mapy z lokalizacji opraw do wymiany, Załącznik nr 3 do Audytu – Obliczenia fotometryczne, Załącznik nr 9 –Wymogi techniczne dotyczące Prac Modernizacyjnych.
3. Przyjęte typy materiałów i urządzeń zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry , celem wykazania, że spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo w dokumentacji.
4. W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” zgodnie z art. 101 ust. 4 i 5 ustawy Pzp.
Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do tych określonych w dokumentacji przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, pod warunkiem:
- zastosowania urządzeń i materiałów o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż materiały i urządzenia wskazane w dokumentacji;
- wykazania, że zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji.
UWAGA: W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, opisanych przez Zamawiającego w dokumentacji, oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Prawo zamówienia publicznych z uwagi na fakt, iż jej treść nie odpowiada treści SWZ.
6. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
8. Zgodnie z zapisami art. 91 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Dokonanie wymuszonego podziału zamówienia na zbyt małe części mogłoby spowodować niskie zainteresowanie tym zamówieniem nawet wśród wykonawców z sektora MŚP.
Wobec powyższego podział tego zamówienia jest niezasadny.
3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
4. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy
5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani.
6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy
z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
7. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie wyłącznie przez wykonawców,o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.

8. Zatrudnienie
Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
wykonywanie prac polegających na wymianie oświetlenia

Wyjątkiem będą przypadki wynikające z przepisów prawa w tym takie czynności, które są wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej.
Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności wchodzące w skład tzw. kosztów bezpośrednich, wykonywane przez pracowników (wskazanych powyżej) będą w okresie realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (jeżeli ten obowiązek wynika z art. 22 §1 Kodeksu pracy).
Obowiązek określony powyżej dotyczy również podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
Wymóg ten nie dotyczy osób wykonujących, zgodnie z art. 12 ustawy Prawo budowlane, czynności obejmujące kierowanie budową lub robotami budowlanymi w różnych branżach, które mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające uprawnienia budowlane, czyli pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Kierowanie budową lub robotami budowlanymi wymaga samodzielności i nie może być wykonywane pod niczyim kierownictwem, nie ma zatem charakteru pracy w rozumieniu powołanych powyżej przepisów. Osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie są odpowiedzialne za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz za należytą staranność w wykonywaniu pracy, jej właściwą organizację, bezpieczeństwo i jakość.
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Jednym z żądanych dokumentów będzie oświadczenie składane przez wykonawcę lub podwykonawcę w trakcie realizacji umowy – załącznik nr 10 SWZ.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp.
10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w postaci katalogów elektronicznych ani dołączania katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacjach określonych w art. 93 ustawy Pzp.
13. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenie zamówienia dokonywane będą w PLN.
14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
15. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.