eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice Śląskie › Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego.



Ogłoszenie z dnia 2023-05-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela
w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 2

1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c6f1e74-b451-11ed-9236-36fed59ea7dd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela
w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c6f1e74-b451-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00223527

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022237/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Transport sanitarny

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00110679

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: CLO/ZP/05/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 332955,90 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 1
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela
w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu specjalistycznego „S”.
Wymagania Zamawiającego:
1. Transport specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „S” będzie realizowany pojazdami zaprojektowanymi i wyposażonymi do transportu, zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów, przez zespoły specjalistyczne, tj. co najmniej trzy osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, w tym lekarz oraz pielęgniarka lub ratownik medyczny.
2. W skład specjalistycznych zespołów wchodzi kierowca, w przypadku gdy żaden z członków zespołów nie spełnia warunków, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1212 ze zm.). W takim przypadku w skład specjalistycznego zespołu będą wchodziły cztery osoby.
3. Wykonawca gwarantuje całodobową gotowość do świadczenia usługi transportu przez co należy rozumieć przyjmowanie zgłoszeń oraz wykonywanie zleconej usługi przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, w tym również w dni wolne od pracy, niedziele i święta na każde zlecenie Zamawiającego.
4. Wykonawca musi się stawić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, tj. w siedzibie Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich (dalej „CLO”), w czasie nie dłuższym niż 90 minut od momentu telefonicznego wezwania w formie wiadomości głosowej lub sms. Za wyjątkiem transportu w trybie planowanym, gdy Zamawiający wskaże datę i godzinę stawienia się Wykonawcy w siedzibie CLO z przynajmniej dwugodzinnym wyprzedzeniem.
5. Rodzaj środka transportu oraz skład zespołu uzależniony jest od wskazań medycznych i ciągłości udzielania świadczeń, gwarantujący najkrótszy czas transportu pacjenta, odpowiedni do jego stanu zdrowia, o którym decyduje lekarz zlecający.
6. Świadczone usługi muszą być na wysokim poziomie jakościowym, zgodne z obowiązującymi normami technicznymi
i przepisami prawa oraz postanowieniami umowy, przy zachowaniu należytej staranności.
7. Pojazdy używane do realizacji zamówienia muszą być sprawne technicznie, posiadać aktualne badania techniczne
i ubezpieczenie OC, NNW.
8. Specjalistyczne środki transportu sanitarnego muszą spełniać cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane, tj. specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „S” musi być mobilną jednostką intensywnej opieki zgodnie z normą PN-EN 1789 lub równoważne w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
9. Usługi transportu specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „S” wykonywane będą pojazdami posiadającymi ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.)).
10. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa podlega obowiązkowi poddania się kontroli NFZ na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie wynikającym z umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a NFZ.
11. Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować fakt zawarcia niniejszej umowy w systemie prowadzonym przez NFZ
w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy.
12. Realizacja usług winna odbywać się najkrótszą drogą, a w przypadku jej wydłużenia, w razie wątpliwości Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do wyjaśnienia przyczyn wydłużenia drogi przejazdu.
13. Wszelkie koszty związane z utrzymaniem środków transportu sanitarnego, ich eksploatacją, kosztami paliwa oraz kosztami zespołów wyjazdowych ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia ustalonego na podstawie złożonej oferty.
14. Przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest zgodnie z opisanymi poniżej sytuacjami:
a) przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego.
b) w przypadku transportu pacjenta na badania do placówki medycznej i konieczności oczekiwania na wykonanie badania, przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu, tj. z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu i z powrotem do siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Wykonawca będzie uprawniony do doliczenia do transportu ryczałtu godzinnego z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania. Każde kolejne rozpoczęte pół godziny będzie uprawniało do doliczenia ryczałtu z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania w wysokości połowy stawki za godzinę świadczenia usługi. Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO oraz przyjazdu do siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego.
Zamawiający będzie weryfikował podaną przez Wykonawcę do rozliczenia ilość kilometrów oraz czas realizacji usługi w oparciu o dane uzyskane z Google Maps dla najkrótszego dojazdu.
15. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia stałej łączności CLO z dyspozytorem / kierownikiem ds. transportu sanitarnego.
16. Zespół specjalistyczny wykonujący zlecenie zobowiązany jest do udzielania pacjentom pomocy przy wsiadaniu i opuszczaniu pojazdu oraz przekazania pacjenta do miejsca docelowego. Od chwili przejęcia pacjenta do momentu zakończenia zleconej usługi zespół przyjmujący zamówienia odpowiada za jego bezpieczeństwo.
17. Zlecenie na transport w formie pisemnej musi być przekazane w momencie zgłoszenia się zespołu w miejscu rozpoczęcia transportu. Wykonawca ma obowiązek respektować wzór zlecenia zgodny z zaleceniami NFZ.
18. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu, z zastrzeżeniem, iż co najmniej 40% wartości całości zamówienia zostanie zrealizowane.
Zamawiającemu przysługuje prawo nie zrealizowania pozostałych 60% wartości zamówienia bez podawania przyczyny, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
Za zgodą Wykonawcy Zamawiający może nie zrealizować więcej niż 60% wartości całości zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu. Zamawiający wystąpi do wykonawcy o wyrażenie zgody na niezrealizowanie więcej niż 60% wartości całości zamówienia w momencie wystąpienia realnego zagrożenia jej niezrealizowania w minimalnym stopniu, wyznaczając wykonawcy 7-dniowy termin na ustosunkowanie się do powyższego. Brak odpowiedzi wykonawcy w terminie 7 dni będzie traktowany jako wyrażenie zgody.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.5.5.) Wartość części: 41594,40 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 2
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela
w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu podstawowego „P”.
Wymagania Zamawiającego:
1. Transport specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „P” będzie realizowany pojazdami zaprojektowanymi i wyposażonymi do transportu, podstawowego leczenia i monitorowania pacjentów, przez zespoły podstawowe, tj. co najmniej dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych będące pielęgniarką lub ratownikiem medycznym.
2. W skład podstawowych zespołów wchodzi kierowca, w przypadku gdy żaden z członków zespołów nie spełnia warunków, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1212 ze zm.). W takim przypadku w skład podstawowego zespołu będą wchodziły trzy osoby.
3. Wykonawca gwarantuje całodobową gotowość do świadczenia usługi transportu przez co należy rozumieć przyjmowanie zgłoszeń oraz wykonywanie zleconej usługi przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, w tym również w dni wolne od pracy, niedziele i święta na każde zlecenie Zamawiającego.
4. Wykonawca musi się stawić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, tj. w siedzibie Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich (dalej „CLO”), w czasie nie dłuższym niż 90 minut od momentu telefonicznego wezwania w formie wiadomości głosowej lub sms. Za wyjątkiem transportu w trybie planowanym, gdy Zamawiający wskaże datę i godzinę stawienia się Wykonawcy w siedzibie CLO z przynajmniej dwugodzinnym wyprzedzeniem.
5. Rodzaj środka transportu oraz skład zespołu uzależniony jest od wskazań medycznych i ciągłości udzielania świadczeń, gwarantujący najkrótszy czas transportu pacjenta, odpowiedni do jego stanu zdrowia, o którym decyduje lekarz zlecający.
6. Świadczone usługi muszą być na wysokim poziomie jakościowym, zgodne z obowiązującymi normami technicznymi
i przepisami prawa oraz postanowieniami umowy, przy zachowaniu należytej staranności.
7. Pojazdy używane do realizacji zamówienia muszą być sprawne technicznie, posiadać aktualne badania techniczne
i ubezpieczenie OC, NNW.
8. Specjalistyczne środki transportu sanitarnego muszą spełniać cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane, tj. specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „P” musi być środkiem transportu medycznego ratunkowym zgodnie z normą PN-EN 1789 lub równoważne w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
9. Usługi transportu specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „P” wykonywane będą pojazdami posiadającymi ważne zezwolenie ministra właściwego do spraw wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.)).
10. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa podlega obowiązkowi poddania się kontroli NFZ na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie wynikającym z umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a NFZ.
11. Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować fakt zawarcia niniejszej umowy w systemie prowadzonym przez NFZ
w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy.
12. Realizacja usług winna odbywać się najkrótszą drogą, a w przypadku jej wydłużenia, w razie wątpliwości Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do wyjaśnienia przyczyn wydłużenia drogi przejazdu.
13. Wszelkie koszty związane z utrzymaniem środków transportu sanitarnego, ich eksploatacją, kosztami paliwa oraz kosztami zespołów wyjazdowych ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia ustalonego na podstawie złożonej oferty.
14. Przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest zgodnie z opisanymi poniżej sytuacjami:
a) przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego.
b) w przypadku transportu pacjenta na badania do placówki medycznej i konieczności oczekiwania na wykonanie badania, przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu,
tj. z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu i z powrotem do siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Wykonawca będzie uprawniony do doliczenia do transportu ryczałtu godzinnego z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania. Każde kolejne rozpoczęte pół godziny będzie uprawniało do doliczenia ryczałtu z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania w wysokości połowy stawki za godzinę świadczenia usługi. Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO oraz przyjazdu do siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego.
Zamawiający będzie weryfikował podaną przez Wykonawcę do rozliczenia ilość kilometrów oraz czas realizacji usługi w oparciu o dane uzyskane z Google Maps dla najkrótszego dojazdu.
15. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia stałej łączności CLO z dyspozytorem / kierownikiem ds. transportu sanitarnego.
16. Zespół podstawowy wykonujący zlecenie zobowiązany jest do udzielania pacjentom pomocy przy wsiadaniu
i opuszczaniu pojazdu oraz przekazania pacjenta do miejsca docelowego. Od chwili przejęcia pacjenta do momentu zakończenia zleconej usługi zespół przyjmujący zamówienia odpowiada za jego bezpieczeństwo.
17. Zlecenie na transport w formie pisemnej musi być przekazane w momencie zgłoszenia się zespołu w miejscu rozpoczęcia transportu. Wykonawca ma obowiązek respektować wzór zlecenia zgodny z zaleceniami NFZ.
18. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu, z zastrzeżeniem, iż co najmniej 40% wartości całości zamówienia zostanie zrealizowane.
Zamawiającemu przysługuje prawo nie zrealizowania pozostałych 60% wartości zamówienia bez podawania przyczyny, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
Za zgodą Wykonawcy Zamawiający może nie zrealizować więcej niż 60% wartości całości zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu. Zamawiający wystąpi do wykonawcy o wyrażenie zgody na niezrealizowanie więcej niż 60% wartości całości zamówienia w momencie wystąpienia realnego zagrożenia jej niezrealizowania w minimalnym stopniu, wyznaczając wykonawcy 7-dniowy termin na ustosunkowanie się do powyższego. Brak odpowiedzi wykonawcy w terminie 7 dni będzie traktowany jako wyrażenie zgody.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.5.5.) Wartość części: 69789,30 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 3
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela
w Siemianowicach Śląskich w zakresie transportu pacjentów specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu transportowego „T”.
Wymagania Zamawiającego:
1. Transport specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „T” będzie realizowany pojazdami zaprojektowanymi i wyposażonymi do transportu pacjentów, co do których nie przewiduje się, że staną się pacjentami w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, przez:
a) zespoły wyjazdowe, tj. kierowcę oraz dodatkową osobę w przypadku transportu pacjenta wymagającego podczas przemieszczania się pomocy dwóch osób,
b) kierowcę, w pozostałych przypadkach.
2. Wykonawca gwarantuje całodobową gotowość do świadczenia usługi transportu przez co należy rozumieć przyjmowanie zgłoszeń oraz wykonywanie zleconej usługi przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, w tym również w dni wolne od pracy, niedziele i święta na każde zlecenie Zamawiającego.
3. Wykonawca musi się stawić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, tj. w siedzibie Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich (dalej „CLO”) albo w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego w zleceniu, w czasie nie dłuższym niż 90 minut od momentu telefonicznego wezwania w formie wiadomości głosowej lub sms. Za wyjątkiem transportu w trybie planowanym, gdy Zamawiający wskaże datę i godzinę stawienia się Wykonawcy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w zleceniu z przynajmniej dwugodzinnym wyprzedzeniem. W przypadku transportów stałych, pierwszy transport zamawiamy jest z przynajmniej dwugodzinnym wyprzedzeniem, a harmonogram kolejnych transportów przekazywany jest zespołowi/kierowcy specjalistycznego środka transportu sanitarnego typu „T” w chwili przybycia do CLO podczas pierwszego transportu.
4. Rodzaj środka transportu oraz skład zespołu uzależniony jest od wskazań medycznych i ciągłości udzielania świadczeń, gwarantujący najkrótszy czas transportu pacjenta, odpowiedni do jego stanu zdrowia, o którym decyduje lekarz zlecający.
5. Świadczone usługi muszą być na wysokim poziomie jakościowym, zgodne z obowiązującymi normami technicznymi
i przepisami prawa oraz postanowieniami umowy, przy zachowaniu należytej staranności.
6. Pojazdy używane do realizacji zamówienia muszą być sprawne technicznie, posiadać aktualne badania techniczne
i ubezpieczenie OC, NNW.
7. Specjalistyczne środki transportu sanitarnego muszą spełniać cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane, tj. specjalistyczny środek transportu sanitarnego typu „T” musi być środkiem transportu medycznego do transportu pacjentów typu „A1” (odpowiedni do transportu pojedynczego pacjenta) albo „A2” (odpowiedni do transportu jednego pacjenta lub kilku pacjentów) zgodnie z normą PN-EN 1789 lub równoważne w zakresie wymagań, które muszą spełniać środki drogowego transportu medycznego i wyposażenie tych środków drogowego transportu medycznego.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
8. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa podlega obowiązkowi poddania się kontroli NFZ na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie wynikającym z umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a NFZ.
9. Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować fakt zawarcia niniejszej umowy w systemie prowadzonym przez NFZ
w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy.
10. Realizacja usług winna odbywać się najkrótszą drogą, a w przypadku jej wydłużenia, w razie wątpliwości Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do wyjaśnienia przyczyn wydłużenia drogi przejazdu.
11. Wszelkie koszty związane z utrzymaniem środków transportu sanitarnego, ich eksploatacją, kosztami paliwa oraz kosztami zespołów wyjazdowych (w przypadkach, o których mowa w pkt 1 lit. a) albo samego kierowcy (w przypadkach, o których mowa w pkt 1 lit. b) ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia ustalonego na podstawie złożonej oferty.
12. Przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest zgodnie z opisanymi poniżej sytuacjami:
a) od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu/kierowcy, tj. z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego;
b) od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu/kierowcy, tj. z miejsca wskazanego w zleceniu innego niż siedziba CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas na odbiór/doprowadzenie pacjenta do karetki), do miejsca docelowego, tj. siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Data i godzina przyjazdu do siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego;
c) w przypadku transportu pacjenta na badania do placówki medycznej i konieczności oczekiwania na wykonanie badania, przebieg i czas korzystania z usługi transportowej liczony jest od godziny i z miejsca wyjazdu zespołu, tj. z siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas oczekiwania na pacjenta) do miejsca docelowego wskazanego w zleceniu i z powrotem do siedziby CLO (w stawce za godzinę świadczenia usługi Wykonawca musi uwzględnić 15-minutowy czas przekazania pacjenta). Wykonawca będzie uprawniony do doliczenia do transportu ryczałtu godzinnego z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania. Każde kolejne rozpoczęte pół godziny będzie uprawniało do doliczenia ryczałtu z tytułu postoju spowodowanego oczekiwaniem na wykonanie badania w wysokości połowy stawki za godzinę świadczenia usługi. Data i godzina wyjazdu z siedziby CLO oraz przyjazdu do siedziby CLO będzie uzupełniana na zleceniu przez pracownika Zamawiającego.
Zamawiający będzie weryfikował podaną przez Wykonawcę do rozliczenia ilość kilometrów oraz czas realizacji usługi w oparciu o dane uzyskane z Google Maps dla najkrótszego dojazdu.
13. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia stałej łączności CLO z dyspozytorem / kierownikiem ds. transportu sanitarnego.
14. Zespół wyjazdowy/kierowca oprócz świadczenia usług transportu sanitarnego jest zobowiązany do wykonywania czynności sanitariusza, tj. np. pomoc przy wsiadaniu i opuszczaniu pojazdu, w przemieszczaniu się pacjenta i przekazanie pacjenta do punktu docelowego, i w tym zakresie jest zobowiązany do wykonywania poleceń pracowników Zamawiającego, w szczególności lekarzy, pielęgniarek. Od chwili przejęcia pacjenta do momentu zakończenia zleconej usługi zespół wyjazdowy/kierowca przyjmujący zamówienia odpowiada za jego bezpieczeństwo.
15. Zlecenie na transport w formie pisemnej musi być przekazane w momencie zgłoszenia się zespołu/kierowcy w siedzibie CLO. Wykonawca ma obowiązek respektować wzór zlecenia zgodny z zaleceniami NFZ.
16. Zamawiający zlecając usługę zastrzega sobie prawo żądania transportu łączonego specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego typu „T” (przewozu dwóch osób w przypadku dowozu do jednego miejsca przeznaczenia, bez dodatkowej opłaty).
17. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu, z zastrzeżeniem, iż co najmniej 40% wartości całości zamówienia zostanie zrealizowane.
Zamawiającemu przysługuje prawo nie zrealizowania pozostałych 60% wartości zamówienia bez podawania przyczyny, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
Za zgodą Wykonawcy Zamawiający może nie zrealizować więcej niż 60% wartości całości zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu. Zamawiający wystąpi do wykonawcy o wyrażenie zgody na niezrealizowanie więcej niż 60% wartości całości zamówienia w momencie wystąpienia realnego zagrożenia jej niezrealizowania w minimalnym stopniu, wyznaczając wykonawcy 7-dniowy termin na ustosunkowanie się do powyższego. Brak odpowiedzi wykonawcy w terminie 7 dni będzie traktowany jako wyrażenie zgody.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.5.5.) Wartość części: 221572,20 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 64056,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 64056,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 64056,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Unia Bracka spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6412348483

7.3.3) Ulica: ul. ks. Ludwika Tunkla 139

7.3.4) Miejscowość: Ruda Śląska

7.3.5) Kod pocztowy: 41-707

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 64056,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-04-18 do 2024-04-18

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 36271,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 105111,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 36271,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JURA RESCUE TEAM – spółka cywilna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6492307841

7.3.3) Ulica: ul. Jagiełły 10

7.3.4) Miejscowość: Zawiercie

7.3.5) Kod pocztowy: 42-400

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 36271 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-05-16 do 2024-05-16

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 132700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 287835,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 132700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JURA RESCUE TEAM – spółka cywilna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6492307841

7.3.3) Ulica: ul. Jagiełły 10

7.3.4) Miejscowość: Zawiercie

7.3.5) Kod pocztowy: 42-400

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 132700 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-05-16 do 2024-05-16

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.