eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Postomino › Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sławnie wraz ze sprawowaniem opieki realizowany na podstawie biletów miesięcznych



Ogłoszenie z dnia 2024-05-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sławnie wraz ze sprawowaniem opieki realizowany na podstawie biletów miesięcznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Postomino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979890

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Postomino 30

1.5.2.) Miejscowość: Postomino

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-113

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@postomino.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sławnie wraz ze sprawowaniem opieki realizowany na podstawie biletów miesięcznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0433e4b2-11bf-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00323103

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00009785/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino oraz do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego w Sławnie wraz ze sprawowaniem opieki

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0433e4b2-11bf-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej.
3. Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@postomino.pl (nie dotyczy
składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. 2. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. 2. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: 1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub 2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). 3. Jeżeli dokumenty elektroniczne,
przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). 5. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści
dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 6. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). 8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Postomino z siedzibą – Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino,
2. W sprawach z zakresu danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. Kontakt może odbyć się drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@postomino.pl lub pisemnie na adres Urząd Gminy Postomino, 76-113 Postomino 30, z dopiskiem IOD;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino oraz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sławnie wraz ze sprawowaniem opieki realizowany na podstawie biletów miesięcznych”;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2023.1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. dane osobowe będą przetwarzane przez czas wskazany w przepisach prawa ze szczególnym uwzględnieniem ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. stosowanie do art. 22 RODO w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany;
8. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana; przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.),
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2024.SS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi dowozu uczniów wraz ze sprawowaniem opieki do:
1) Szkoły Podstawowej w Jarosławcu,
2) Szkoły Podstawowej w Pieszczu,
3) Szkoły Podstawowej w Staniewicach,
4) Szkoły Podstawowej im. ppor. Emilii Gierczak w Postominie,
5) Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Marii Grzegorzewskiej w Sławnie z zapewnieniem odwozu, po skończonych zajęciach, do miejscowości zamieszkania.
3.2. Usługa ma być świadczona w dni nauki szkolnej, w terminie od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r.
3.3. Dowóz ma być realizowany według przebiegu linii komunikacji regularnej z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży – na podstawie biletów imiennych miesięcznych, z uwzględnieniem przysługujących uczniom ulg ustawowych w przewozach transportem publicznym, określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 380). Realizacja usługi ma umożliwić uczniom i dzieciom przejazd autobusami z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania,
z uwzględnieniem godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć szkolnych, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie oraz zgodnie z następującymi wykazami:
1) Wykaz nr 1 - Liczba uczniów i dzieci dowożonych do szkół z poszczególnych miejscowości,
2) Wykaz nr 2 - Wykaz godzin rozpoczęcia zajęć szkolnych w poszczególnych szkołach,
3) Wykaz nr 3 - Wykaz odwozów uczniów po zajęciach,
4) Wykaz nr 4 - Wykaz miejsc zatrzymywania się pojazdu (przystanków).
W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane.
3.4. Wykonawca biorąc pod uwagę opis przedmiotu zamówienia i wszystkie stawiane przez Zamawiającego warunki decyduje, jaką ilością pojazdów wykona usługę. Zamawiający zastrzega, że nie może to być mniej niż 6 autobusów, w tym 5 autobusów z co najmniej 40 miejscami siedzącymi każdy.
3.5. Opieka nie może być sprawowana przez kierowcę autobusu. W każdym autobusie opiekę nad dziećmi i uczniami sprawować ma zatrudniony w tym celu opiekun. Dwóch opiekunów zatrudni Gmina Postomino, w tym jednego opiekuna do obsługi szkół podstawowych w Pieszczu i Staniewicach oraz jednego opiekuna do obsługi szkoły podstawowej w Postominie dla kierunku Dzierżęcin-Postomino-Dzierżęcin. Opiekunów do pozostałych autobusów przeznaczonych do realizacji usługi zatrudni Wykonawca. Opiekun sprawuje opiekę nad dziećmi, dba o ich bezpieczeństwo w czasie ich przewozu, oraz podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
3.6. Opiekunem powinna być osoba:
1) sprawna fizycznie,
2) pełnoletnia,
3) posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystająca z pełni praw publicznych,
4) nie karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nie figurująca w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
6) której stan zdrowia pozwala na zatrudnienie.
3.7. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o tym, że wszyscy zatrudnieni do realizacji zadania kierowcy i opiekunowie zostali zweryfikowani w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i w nim nie figurują oraz złożyli oświadczenie o niekaralności (zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym) przed nawiązaniem z daną osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem tej osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym). Osoby te muszą uzyskać także informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie niekaralności.
3.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości uczniów przewożonych z poszczególnych miejscowości w trakcie realizacji zamówienia. Liczba uczniów dowożonych do szkół określana będzie na dany miesiąc na podstawie zapotrzebowania składanego miesięcznie przez dyrektorów szkół w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego świadczenie usługi. W zakresie dowozu uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sławnie zapotrzebowanie będzie składane przez pracownika Urzędu Gminy w Postominie.
3.9. Dzieci mają zostać przywiezione do szkoły najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem zajęć szkolnych.
3.10. Zamawiający proponuje trasy dowozu i odwozu, natomiast ostateczny szczegółowy harmonogram dowozu i odwozu uczniów (z określonymi godzinami) sporządzi Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania usługi we współpracy z dyrektorami poszczególnych szkół oraz przedłoży Zamawiającemu.
3.11. W zakresie ustalania dowozów i odwozów uczniów na zajęcia oraz po zakończeniu zajęć szkolnych Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z dyrektorami szkół, w tym także uwzględniając organizację roku szkolnego z każdym z dyrektorów, stosownie do rozporządzenia o organizacji roku szkolnego dającego dyrektorom możliwość indywidualnego określenia terminów dni wolnych od zajęć dydaktycznych (do 8 dni). Dyrektor może także ustalić dodatkowy dzień wolny od zajęć pod warunkiem odpracowania go w sobotę. O tym fakcie dyrektor jest zobowiązany powiadomić przewoźnika, z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
3.12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany godzin przywozów i odwozów dzieci/uczniów w okresie realizacji niniejszego zamówienia oraz prawo do uzgadniania tras przewozów, w tym w szczególności zmiany trasy.
3.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia modyfikacji polegających na przewozie uczniów z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym. Cena biletów miesięcznych za przejazdy do szkół z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym, zostaną ustalone w taki sposób, że ich cena będzie taka jak cena biletu miesięcznego określona przez Wykonawcę w Formularzu cenowym dla przewozu na trasie
o takiej samej lub najbardziej zbliżonej długości przejazdu liczonej w kilometrach.
3.14. Ceny biletów miesięcznych muszą uwzględniać wszystkie koszty oraz zawierać w sobie wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie wszystkich czynności związanych z realizacją umowy łącznie z wynagrodzeniem opiekunów.
3.15. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia taboru bezpiecznego i niezbędnego do przewozu wszystkich dowożonych dzieci i uczniów, z odpowiednią ilością miejsc siedzących w pojazdach, odpowiadającą liczbie aktualnie przewożonych dzieci. Pojazdy służące do przewozu uczniów muszą być w pełni sprawne technicznie i gwarantować pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, być oznakowane stosownie do charakteru świadczonych usług, utrzymane w czystości oraz ogrzewane w okresie zimowym,
2) realizowania usługi z wykorzystaniem autobusów w o roku produkcji 2000 lub młodszych, z zastrzeżeniem, że jeżeli Wykonawca w ramach kryterium „rok produkcji autobusów” zaoferuje autobusy np. o roku produkcji 2001 i młodsze, to w całym okresie realizacji zamówienia usługa będzie świadczona pojazdami o roku produkcji zgodnym ze złożoną ofertą. Dopuszczalna jest zmiana dotycząca pojazdu w stosunku do tego, który Wykonawca zawarł w ofercie, tylko wtedy, gdy pojazd zamieniony będzie na inny o nie gorszych parametrach technicznych – w zakresie roku produkcji oraz liczby miejsc siedzących,
3) zapewnienia opieki wszystkim dzieciom i uczniom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie opiekunów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo dzieci i uczniów w czasie przewozu,
4) zapewnienia miejsc siedzących wszystkim przewożonym dzieciom i uczniom,
5) podstawienia w ciągu 1 godziny zastępczego środka transportu w razie awarii autobusu,
6) zatrudniania kierowców posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz przestrzegania norm pracy kierowców autobusowych.
3.16. Zamawiający zastrzega prawo dyrektora szkoły do dokonywania doraźnych kontroli sposobu wykonywania usługi dowozu uczniów, a w szczególności sprawdzania obecności opiekunów odpowiedzialnych za opiekę nad uczniami w czasie przewozu.
3.17. UWAGA! Na dzień ogłaszania postępowania do realizacji usługi nie jest wymagany pojazd dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach (uczniowie poruszają się samodzielnie).

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W trakcie oceny ofert, kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty wg poniższego wzoru:

Łączna ilość punktów = punkty uzyskane w ramach kryterium „cena”
+ punkty uzyskane w ramach kryterium „średni wiek autobusów”

15.5. Sposób przyznania punktów w kryterium „Cena”

Najniższa oferowana cena spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
„Cena”= ---------------------------------------------------------------x 60 pkt
Cena ofertowa badanej oferty
15.6. Sposób przyznania punktów w kryterium „średni wiek autobusów”
Średni wiek sześciu autobusów maksymalnie 24 lata każdy z pojazdów, liczony na podstawie średniej arytmetycznej wieku autobusów, za pomocą których Wykonawca zamierza realizować usługę. Zamawiający dokona stosownego obliczenia na podstawie wypełnionego WYKAZU AUTOBUSÓW, ZA POMOCĄ KTÓRYCH WYKONAWCA ZAMIERZA REALIZOWAĆ USŁUGĘ zawartego w formularzu oferty.


Liczba punktów, jaką można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:

najniższy średni wiek autobusów spośród złożonych ofert
liczba punktów = --------------------------------------------------------------------------------------x 40 pkt
średni wiek autobusów w ofercie ocenianej

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: średni wiek autobusów

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
5.2. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej
5.2.1. w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - wykażą, że posiadają licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób;
5.2.2. odnośnie warunku zdolności technicznej lub zawodowej
1) w zakresie doświadczenia – wykażą, że wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedną usługę dotyczącą dowozu dzieci do szkół o okresie trwania umowy przez co najmniej 9 miesięcy,
2) w zakresie potencjału technicznego – wykażą dysponowanie potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania niniejszego zamówienia, tj.: sprawnymi technicznie autobusami w ilości co najmniej 6 pojazdów o roku produkcji 2000 lub młodsze, w tym 5 pojazdów z co najmniej 40 miejscami siedzącymi każdy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujące podmiotowe środki dowodowe:
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
8.1.1. licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
8.1.2. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ,
8.1.3. dowody określające, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
8.1.4. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ – WYKAZ POJAZDÓW.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Formularz oferty, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów - jeżeli dotyczy; oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art.117 ust.
4 ustawy pzp - jeżeli dotyczy; pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo upoważniające do podpisania i złożenia oferty, jeżeli ofertę składa pełnomocnik,
dowód wniesienia wadium. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie:
1) W zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy na skutek przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych,
2) Zmiany przebiegu i długości tras zgodnie z potrzebami organizacyjnymi,
3) Zmiany polegające na ustaleniu dodatkowych kursów w zakresie odwozu uczniów po zakończonych zajęciach, co może skutkować zmianą wynagrodzenia,
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia modyfikacji polegających na przewozie uczniów z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym. Cena biletów miesięcznych za przejazdy do szkół z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym, zostaną ustalone w taki sposób, że ich cena będzie taka jak cena biletu miesięcznego określona przez Wykonawcę w Formularzu cenowym dla przewozu na trasie o takiej samej lub najbardziej zbliżonej długości przejazdu liczonej w kilometrach.
5) Zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę
2. Strony umowy przewidują możliwość waloryzacji wynagrodzenia prowadzącej do dokonywania zmian jego wysokości w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, zgodnie z art. 439 ust. 1 Pzp.
3. Jeżeli w czasie trwania umowy hurtowe ceny netto oleju napędowego publikowane na stronie internetowej www.orlen.pl zmienią się o co najmniej 30% względem hurtowej ceny oleju napędowego netto w dniu złożenia oferty, a ceną z dnia 1 marca 2025 roku, każda ze Stron ma prawo wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia za zakupywane bilety miesięczne. Strona żądająca zmiany wynagrodzenia na tej podstawie przedłoży dowody na wpływ zmiany cen oleju napędowego na ceny biletów miesięcznych. W przypadku nie podania cen netto oleju napędowego na stronie Internetowej www.orlen.pl w dniu 1 marca 2025 roku, należy przyjąć ceny z kolejnego najbliższego dnia. Strona żądająca zmiany wynagrodzenia na tej podstawie przedłoży dowody na wpływ zmiany cen oleju napędowego na ceny biletów miesięcznych.
4. Waloryzacja wynagrodzenia dokonywana po upływie 6 miesięcy od dnia poprzedniej waloryzacji nie będzie dotyczyła wynagrodzenia za usługi wykonane do dnia poprzedniej waloryzacji.
5. Wynagrodzenie w wyniku waloryzacji zostanie ustalone z zastosowaniem stawki VAT obowiązującej w dniu, na który dokonuje się waloryzacji.
6. Waloryzacja cen biletów miesięcznych zostanie dokonana wg wzoru:

Cw = Co x (Pw/Po) x 0,85

gdzie
Cw - cena biletu miesięcznego po waloryzacji
Co - cena biletu miesięcznego zgodnie z ofertą Wykonawcy
Po – średnia hurtowa cena ON obowiązująca w dniu złożenia ofert Pw - średnia hurtowa cena ON obowiązująca w dniu 1 marca 2025 r. 0,85 – współczynnik waloryzacji ceny.
7. Przez średnią hurtową cenę ON rozumie się cenę oleju napędowego podaną przez producenta ORLEN na ich oficjalnej stronie internetowej www.orlen.pl.
8. Strony mogą występować o przedłożenie w oznaczonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów, jeśli dane przekazane wraz z wnioskiem budzą wątpliwości Zamawiającego. Strony informują w formie pisemnej o braku podstaw do uwzględnienia wniosku w całości lub w części -
wraz z uzasadnieniem tego stanowiska.
9. Maksymalna wartość zmian ceny biletu miesięcznego, w całym okresie obowiązywania umowy, wynikających z waloryzacji wynagrodzenia może wzrosnąć maksymalnie o 15% od aktualnej ceny biletu brutto zgodnej z umową.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-22 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.