eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin

1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 060778879

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krochmalna 13j

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-401

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zdm.lublin.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://biuletyn.lublin.eu/zdm

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zdmlublin.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/423233

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


gminna jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a782e15-b09c-11ee-a06e-7a3efa199397

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00086606

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00002424/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00030510

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-PS.221.1.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.
2. Zakres zamówienia obejmuje świadczenie obsługi prawnej, polegającej w szczególności na:
1) sporządzaniu pozwów, wszelkich pism procesowych, apelacji, zażaleń, kasacji w postępowaniach sądowych oraz pism (w tym odpowiedzi na skargi), wniosków, odwołań od decyzji i skarg w postępowaniach administracyjnych;
2) wydawaniu pisemnych opinii prawnych;
3) przygotowywaniu odpowiedzi na odwołania w postępowaniach prowadzonych przed Krajową Izbą Odwoławczą (KIO);
4) sporządzaniu skarg do sądu powszechnego na wyroki KIO;
5) sporządzaniu pism i innych dokumentów oraz prowadzeniu spraw wymagających wiedzy prawniczej;
6) świadczeniu zastępstwa procesowego; świadczenie zastępstwa procesowego nie wymaga zawierania odrębnej umowy zlecenia wykonywania takiego zastępstwa dla każdego poszczególnego przypadku;
7) udzielaniu pisemnych odpowiedzi organom egzekucyjnym na zawiadomienia o egzekucji wierzytelności, po uprzednim uzgodnieniu z wydziałami wskazanymi w dekretacji i w terminach wymaganych przepisami;
8) analizie i merytorycznej ocenie zasadności oraz zgodności z warunkami umownymi roszczeń zgłaszanych w stosunku do Zamawiającego przez wykonawców robót, usług i/lub dostaw oraz ich podwykonawców i/lub osób trzecich;
9) formułowaniu roszczeń zgłaszanych przez Zamawiającego w stosunku do wykonawców robót, usług i/lub dostaw oraz ich podwykonawców;
10) przygotowywaniu projektów umów, aneksów, porozumień i ugód zawieranych przez Zamawiającego z wykonawcami robót usług i/lub dostaw oraz ich podwykonawcami, zarządcami sieci przesyłowych, instytucjami samorządowymi lub osobami trzecimi;
11) świadczeniu pomocy prawnej przy wykonywaniu przez Zamawiającego nadzoru nad realizacją umów;
12) uczestnictwie w spotkaniach, rozmowach, negocjacjach i pracach grup roboczych, związanych z zagadnieniami prawnymi;
13) współdziałaniu w zakresie badania zasadności i sposobu załatwiania skarg, wniosków oraz roszczeń w sprawach należących do zakresu działania Zamawiającego;
14) udziale w pracach związanych lub wynikających z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
15) opiniowaniu, uzgadnianiu pod względem formalnoprawnym (parafowaniu) oraz współudziale w opracowywaniu na zlecenie Zamawiającego:
a) umów, aneksów, porozumień, ugód zawieranych przez Zamawiającego lub na jego rzecz,
b) polis ubezpieczeniowych, gwarancji bankowych i innych dokumentów zabezpieczających roszczenia,
c) projektów decyzji i innych rozstrzygnięć administracyjnych,
d) zarządzeń, wewnętrznych regulaminów, itp.,
e) innych aktów wywołujących skutki prawne,
f) projektów pism i innych dokumentów wymagających konsultacji prawnej,
w przypadku braku możliwości uzgodnienia ostatecznej wersji dokumentu, ewentualna odmowa parafowania musi być wyrażona w formie pisemnej i zawierać uzasadnienie wskazujące na rozwiązania prawidłowe, zdaniem opiniującego, pod względem prawnym;
16) poświadczaniu – w zakresie dopuszczonym przez przepisy prawa – odpisów dokumentów za zgodność z okazanym oryginałem;
17) ustnym lub pisemnym interpretowaniu i wykładni obowiązujących przepisów prawnych oraz przepisów wewnętrznych w sprawach zgłaszanych przez Zamawiającego – wydawaniu opinii prawnych;
18) monitorowaniu zmian w przepisach prawa i orzecznictwie sądów powszechnych, administracyjnych oraz Sądu Najwyższego (SN) wraz z analizą ich wpływu na działalność Zamawiającego, a także przekazywaniu informacji o zmianach do komórek merytorycznych;
19) przygotowywaniu dokumentów zgodnie z obowiązującą u Zamawiającego instrukcją kancelaryjną i archiwizacji dokumentacji prowadzonych spraw w wersji papierowej zgodnie z obowiązującą instrukcją archiwalną oraz prowadzenie spraw w systemie elektronicznego obiegu dokumentów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie” zostało unieważnione na podstawie art. 90 ust. 3 w związku z art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
Uzasadnienie faktyczne:
Z uwagi na planowane połączenie jednostek Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie oraz Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie udzielenie zamówienia dot. obsługi prawnej na okres 2 lat, przewidziany w dokumentach zamówienia, jest bezzasadne, a dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. W związku z powyższym niniejsze postępowanie zostaje unieważnione.
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 256 Pzp Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Przyczyną unieważnienia postępowania na podstawie komentowanego przepisu jest wystąpienie okoliczności powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Rozwiązanie to umożliwia zamknięcie postępowania, gdy okoliczności zmienią się do tego stopnia, że prowadzenie postępowania i zawarcie umowy na warunkach zamówienia stracą dla zamawiającego sens. Możliwość zastosowania art. 256 Pzp zależy od spełnienia następujących przesłanek:
1) po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia zaistniały nowe okoliczności,
2) okoliczności te powodują, że dalsze prowadzenie postępowania jest bezcelowe.
Okolicznością, która pociąga za sobą bezcelowość prowadzenia postępowania, może być w szczególności ujawnienie się potrzeby znacznego rozszerzenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia. Z kolei zgodnie z art. 90 ust. 3 Pzp, w przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 256 Pzp. Istotna zmiana charakteru zamówienia może nastąpić wskutek znacznej zmiany zakresu zamówienia, przy czym może chodzić zarówno o zmniejszenie, jak i o zwiększenie tego zakresu. Katalog zmian istotnie zmieniających charakter zamówienia jest katalogiem otwartym, dlatego też kwalifikacja danej zmiany do tej kategorii będzie zależeć od okoliczności konkretnego przypadku. W przypadku gdy wskutek zmiany ogłoszenia o zamówieniu dojdzie do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieni się jego zakres, zamawiający jest zobligowany do unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 Pzp przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert. Ustawodawca przewidział zatem, że w takiej sytuacji warunki konkurencji nie są zachowane i konieczne jest wszczęcie nowego postępowania.
Wobec powyższego postanowiono jak na wstępie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.