eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łambinowice › "Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich"



Ogłoszenie z dnia 2023-01-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Łambinowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-316

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774311300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lambinowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4605355f-971f-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00044535

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032030/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, odbywa się w języku
polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny w wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki
internetowej (każdej innej niż przeglądarka Internet Explorer), z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptującej piliki typu
„cookies”,
c) zainstalowane oprogramowanie do odczytu plików w formacie .pdf,
d) wyświetlacz ekranowy umożliwiający pracę w rozdzielczości nie niższej niż 1024x768 pikseli
e) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
f) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice
3.W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/ poprawienia/ uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu;
e) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
f) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
g) przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
4.W sytuacjach awaryjnych w szczególności w przypadku braku działania platformy zakupowej platformazakupowa.pl , Zamawiający
dopuszcza także komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: zpi@lambinowice.pl , z zastrzeżeniem, że Ofertę
Wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl
5. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl
Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w zakładce “Wiadomości – komunikaty publiczne”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi
przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy za pośrednictwem zakładki „Wiadomości – wiadomości prywatne”.
6. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej wskazanych w SWZ.
7.Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie
10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który
wynosi maksymalnie 5MB.
8.Oferta powinna być:
1) sporządzona na podst. załączników do SWZ, w j.polskim
2) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GMINA ŁAMBINOWICE, UL. TADEUSZA ZAWADZKIEGO 29,48-316 ŁAMBINOWICE;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: dziadkiewicz.kancelaria@poczta.onet.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem pn.: „Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich”
3) o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, zaleca się zobowiązanie wykonawcy do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO. (oświadczenie w formularzu oferty).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 5

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I – Modernizacja drogi gminnej ulica Kwiatowa i Słoneczna w miejscowości Łambinowice

1. Zakres zamówienia:

Planowane do realizacji zadanie polega na modernizacji/ remoncie/ drogi gminnej nr 104714 O ul. Kwiatowa oraz drogi nr 104716 O ul. Słoneczna w miejscowości Łambinowice. Łączna długość remontowanych ulic 342mb w tym: ulica Kwiatowa – 230mb oraz Słoneczna – 112mb. W ramach remontu planowana jest odtworzenie w granicach istniejącego pasa drogowego nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów zgodnie z PZT.

Opis stanu istniejącego.
Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest w powiecie nyskim w Gminie Łambinowice
w miejscowości Łambinowice. Ulica Kwiatowa i Słoneczna mają charakter drogi klasy D (dojazdowej) służącej obsłudze komunikacyjnej zwartej zabudowy mieszkaniowej , działek budowlanych.
Ulica Kwiatowa i Słoneczna w stanie istniejącym posiada istn. nawierzchnię bitumiczną o szerokości ok 5.00. Stan nawierzchni określamy jako niezadowalający. Występują ubytki nawierzchni. Droga wymaga corocznych remontów. W-wa jezdnia o nawierzchni bitumicznej pod wpływem starzenia się wymaga wymiany.
Droga ograniczona jest obustronnie krawężnikiem betonowym wyniesionym +-10cm. Krawężnik istn. jest w złym stanie technicznym Cześć wjazdów do posesji utwardzona nawierzchnią bitumiczną oraz kostką , płytkami betonowymi. Ruch pieszy oraz rowerowy odbywa się istniejącymi chodnika zlokalizowanymi poza pasem zieleni. . Odwodnianie drogi odbywa się do istniejących elementów odwodnienia wgłębnego. Stan istniejących elementów kanalizacji deszczowej jako zadowalający.

Koncepcja rozwiązania projektowego
STAN PROJEKTOWANY – ulica Kwiatowa i Słoneczna
Rozbiórki i wyburzenia
Przewiduje się rozbiórkę istniejącej konstrukcji zjazdów, obrzeży betonowych , krawężników. Elementy te zostaną odtworzone na nowe. Założono odtworzenie/wymianę na nowy istniejącego krawężnika biegnącego po obu stronach drogi Gruz powstały z wyżej wymienionych rozbiórek należy odwieźć na specjalnie przewidziane do tego celu miejsca – składowiska w celu utylizacji, przetworzenia. Kostka z istniejących utwardzeń zjazdów winna zostać przekazana właścicielom posesji.
Roboty ziemne i przygotowanie terenu.
W ramach zadania przewiduje się wykonanie koryta pod nowe warstwy konstrukcyjne odtwarzanych chodników , zjazdów do posesji. Roboty ziemne prowadzić do głębokości zgodnej dokumentacją projektową i projektowaną niweletą . Roboty ziemne w obrębie istniejącej infrastruktury podziemnej wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz w uzgodnieniu z ich zarządcą. Prace w obrębie uzbrojenia podziemnego należy prowadzić pod nadzorem właścicieli sieci. Ewentualne kolizje z istn. infrastrukturą zaistniałe podczas prowadzonych prac należy rozwiązać na etapie robót w porozumieniu ze odpowiednimi służbami technicznymi.
Krawężniki
W ramach zadania projektuje się wymianę istn. krawężników po istniejącym śladzie na nowe betonowe typu lekkiego 15x22x100 lub 15x30x100 . Krawężnik należy wynieść w stosunku do jezdni bitumicznej +-10cm. Na zjazdach należy zastosować krawężnik betonowy najazdowy 15x22x100 wyniesiony +2cm. Krawężniki należy wbudować na ławie betonowej z betonu C12/15.
W miejscu wbudowania krawężnika założono ewentualną rozbiórkę w celu wykonania
rowku pod krawężnik. Po wykonaniu rowku pod krawężnik , należy ułożyć krawężnik na mieszance betonowej C12/15 . Po ułożeniu krawężnika przestrzeń pomiędzy krawężnikiem a istniejąca podbudową należy uzupełnić mieszanką betonową analogiczną jak dla ławy pod krawężnik.
Chodnik
W ramach zadnia zaprojektowano odtworzenie / modernizację nawierzchni istniejących chodników które są w złym stanie technicznym. Nową nawierzchnię chodników należy wykonać z kostki betonowej gr.8cm Kostkę należy ułożyć na podsypce z miału kamiennego gr.3cm , podbudowie z kamienia łamanego 0-31,5mm gr.15cm należy ograniczyć obrzeżem bet 8x30x100 wtopionym do poziomu kostki betonowej. Po wykonanych pracach brukarskich obszar w obrębie chodnika należy uporządkować zahumusować i obsiać trawą.
Konstrukcja odtworzenia /modernizacji chodnika
-warstwa ścieralna z kostki betonowej - grubości 8 cm (kostka szara)
-podsypka z miału kamiennego – grub. 3 cm ,
-podbudowa zasadnicza z kamienia łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mech. gr.15cm
Zjazdy
Zaprojektowano odtworzenie z nowego materiału zjazdów istniejących do posesji. Zjazdy należy wykonać z nowej kostki betonowej gr.8cm (kolor grafit) ułożonej na warstwie miału kamiennego gr.3cm oraz podbudowie kamienia łamanego 0-31.5mm gr.25cm. Na wjazdach należy zastosować krawężnik najazdowy 15x22. Zjazdy poza chodnikiem należy ograniczyć obrzeżami bet.8x30x100 wbudowanymi na ławie bet. C12/15. Spadek poprzeczny dostosować do bramy wjazdowej lub nawierzchni istniejącej. Część nawierzchni przylegającej do wjazdu należy rozebrać i powiązać wysokościowo ze sobą. Nawierzchnię zjazdów istniejących utwardzonych z kostki betonowej należy przekazać właścicielowi posesji przylegającej do planowanej ścieżki.
Konstrukcja nawierzchni zjazdów składać się będzie:
-warstwa ścieralna z kostki betonowej - grubości 8 cm kostka grafitowa
- podsypka z miału kamiennego – grub. 3 cm,
- podbudowa zasadnicza z kamienia łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – 25cm
Ułożenie nowych warstw bitumicznych
Na odcinku przebudowanej drogi zaprojektowano ułożenie nowego pakietu warstw bitumicznych po wcześniejszym frezowaniu korekcyjnym istniejącej nawierzchni bitumicznej na głębokość średnią ok. 4cm. Po wykonaniu powyższych prac należy wykonać nową nawierzchnię ułożona w dwóch warstwach: w-wa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16 W gr.4cm ; w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm (w-wy ułożone na całej szerokości jezdni). Styki nowej nawierzchni z nawierzchniami istniejącymi uszczelnić taśmą do robót bitumicznych.
Rozwiązania wysokościowe
Niweleta osi jezdni w znacznym stopniu pokrywa się ze stanem istniejącym. Niweleta jezdni zostanie podniesiona o gr. warstw nowego pakietu bitumicznego. Krawężnik betonowy należy dostosować do rzędnej jezdni po wymianie wynosząc go +-10cm (+2 cm na zjazdach) . Zalecany spadek jezdni 2% . Spadek poprzeczny chodnika wykonać w kierunku pasa zieleni. Zjazdy do posesji dostosować do rzędnych nawierzchni utwardzonej.
Na ulicy Słonecznej ze względu na minimalny spadek podłużny drogi zaprojektowano ściek przykrawężnikowy szerokości 20cm wykonany poprzez odsadzkę na w-wie ścieralnej.
Odwodnienie drogi
Na odcinku drogi występuje istniejące odwodnienie wgłębne w postaci kolektora kanalizacji deszczowej. Wszelkie elementy odwodnienia drogi na etapie realizacji robót należy oczyścić z namułu mechanicznie za pomocą ,, Wuko’’. Istniejące wpusty deszczowe należy wymienić na nowe betonowe fi 500mm z rusztem klasy D400. Wpusty deszczowe dostosować wysokościowo do rzędnych nawierzchni po modernizacji.
Postanowienia końcowe.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kontroli jakości robót określonych w w/w SST.
Roboty w obrębie istniejącego uzbrojenia prowadzić należy ręcznie ze szczególną ostrożnością.
Przed oddaniem drogi do ruchu wyregulować należy wszelkie istniejące studnie, zasuwy i inne elementu uzbrojenia. Na wykonawcy spoczywa również obowiązek wykonania oznakowania obrębu prowadzenia robót. Wszelkie zmiany (dotyczące wykonania robót , doboru rodzaju i ilości materiałów oraz obmiaru robót), które mają znaczący wpływ na jakość wykonanej nawierzchni i na wartość kosztorysową , należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części I,II,III,IV,V określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:

a) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60
Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
C = …………………………………..…….………………………………… x 60pkt
cena badanej oferty


C- liczba otrzymanych punktów w kryterium cena ofertowa brutto

Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.

b) Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wybudowane materiały– waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 60 miesięcy – 40 punktów
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru:

Okres gwarancji oferty ocenianej
G = …………………………………..…….………………………………… x 40pkt
najdłuższy zaoferowany okres gwarancji


G- liczba otrzymanych punktów w kryterium długości okresu gwarancji


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.

2. Wynik
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.

Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:
LP=C+G

Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II – Modernizacja drogi gminnej w miejscowości Mańkowice

1. Zakres zamówienia:
Planowane do realizacji zadanie polega na modernizacji/remoncie drogi gminnej nr 104722 O w miejscowości Mańkowice. Długość remontowanej drogi wynosi 328mb. Modernizacja/remont drogi ma za zadanie poprawienie warunków jakości drogi poprzez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni.
Opis stanu istniejącego.
Powyższa droga stanowi dojazd do zabudowań wiejskich gruntów rolnych i działek we wsi Mańkowice. Droga w stanie istniejącym wykonana jest o nawierzchni szutrowej, żwirowej utwardzona kamieniem z licznymi wybojami , zdeformowaniami . Teren w otoczeniu drogi stanową pola uprawne łąki oraz posesje mieszkalne. W związku ze zbyt małą wytrzymałością warstwy jezdnej konieczne jest zastosowanie technologii , mającej na celu poprawienie warunków funkcjonalno- użytkowych związanych z cechami geometrycznymi nawierzchni (szerokość, równość) oraz wzmocnieniu istniejącej podbudowy .Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy na
teren pasa drogowego.
W km 0+005 pod drogą występuje istniejący przepust betonowy przewidziany do wymiany.
Warunki gruntowo – wodne
W wyniku wykonanych odwiertów stwierdzono nawierzchnię z kruszywa łamanego, pod którą zalegają materiały nasypowe oraz grunty rodzime w postaci piasku gliniastego zmieszany z kruszywem łamanym. Grupa nośności podłoża określona jak G1.
Stan projektowany
Przebieg projektowanej do modernizacji drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych na planie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1605 O. Trasa drogi przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego Zaprojektowano jezdnię o szerokości zmiennej od 2.75 m do 5.0 (zgodnie z planem zagospodarowania) wraz z obustronnymi poboczami szerokości 0.75 m.
Podstawowe parametry techniczne
 klasa drogi D
 kategoria ruchu KR1
 szer. jezdni od 2.50 do 5.0m
 długość odcinka 328
 spadki poprzeczne jezdni 2,0%
 szerokość poboczy z kamienia 0,75m
 spadki poprzeczne pobocza 6,0%
 rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy
Skrzyżowanie z dr. Pow. nr 1605 O
Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna się na krawędzi drogi powiatowej 1605 O. Połączenie
nowej nawierzchni projektowanej drogi z jezdnią drogi powiatowej należy wykonać za pomocą łuków kołowych o różnych promieniach R=7,0m oraz R=9,0m zgodnie z PZT. Styk nowej nawierzchni z starą z nową uszczelnić za pomocą taśmy uszczelniającej do robót bitumicznych. Po wykonaniu robót bitumicznych wjazdu należy uzupełnić na szerokości 0,75m pobocze z kruszywa łamanego .
Konstrukcja skrzyżowania analogiczna jak konstrukcja drogi zgodnie z przekrojem konstrukcyjnym.
Przepust – km 0+005
Projekt zakłada wymianę istniejącego przepustu o tych samych parametrach co istniejący w km 0+005 (przepust istniejący w ciągu rowu). Nowy przepust fi 400 należy wykonać z rur z polipropylenu o SN 8. Rury przepustu należy ułożyć na podsypce z pospółki gr.15cm Obsypię przepustu należy wykonać piaskiem i układać jednocześnie z obu stron przepustu, warstwami o jednakowej grubości z jednoczesnym zagęszczaniem. Wilgotność zasypki w czasie zagęszczania powinna odpowiadać wilgotności optymalnej. Wlot i wylot przepustu należy ściąć pod kątem 45stopni i obrukować kostką kamienną 8x11cm na podbudowie betonowej. Dodatkowo należy umocnić dno i skarpy rowu w obrębie wlotu/wylotu płyta ażurową 60x40x8cm na długości min 1,0m. Spadek rowu dostosować do spadku rowu istniejącego.
Konstrukcja drogi
Wzmocnienie podłoża / wykonanie podbudowy zasadniczej
Po wykonaniu niezbędnych robót ziemnych w zakresie koryta pod w-wy konstrukcyjne wyprofilowaniu
i zagęszczaniu podłoża należy wykonać w-wę ulepszonego podłoża z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym Rm=2.5MPa gr.20cm (stabilizacja na miejscu wraz z doziarnieniem pospółką (50% materiał istn. Podłoże gruntowe; 50% materiał doziarniający /pospółka z dowozu). Po wykonaniu w-wy ulepszonego podłoża należy wykonać w-wę podbudowy zasadniczej z kamienia łamanego 0-31,5mm gr. 20cm E2>130MPa.
Wykonanie warstw bitumicznych
Przed przystąpieniem do układania warstw bitumicznych, należy przygotować podłoże. Podłoże należy ustabilizować oczyścić z zanieczyszczeń, błota kurzu oraz wyprofilować by było równe, bez kolein. Następnie skropić podbudowę lepiszczem asfaltowym. Po skropieniu należy przystąpić do układania poszczególnych warstw asfaltowych. Grubość zgodnie z przekrojami. Zaprojektowano nawierzchnię z betonu asfaltowego ułożonego w dwóch warstwach w-wa wiążąca z betonu AC16 W gr.5cm + warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S GR.4cm.
Pobocza
Po zakończonych pracach bitumicznych należy uzupełnić warstwę kamienia na poboczach do poziomu
wykonanych warstw bitumicznych zgodnie z przekrojami. Pobocza należy wykonać/ uzupełnić z kamienia granitowego lub bazaltowego 0-16mm gr.8cm.
Konstrukcja nawierzchnia jezdni
-w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr.5cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-górna w-wa podbudowy z kamienia łamanego granitowego lub bazaltowego 0-31,5mm gr.20cm
- w-wa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym o Rm>2.5MPa (stabilizacja metodą na miejscu ) gr.20cm (50% materiał istn.podłoże gruntowe; 50% materiał doziarniający /pospółka z dowozu)
Zjazdy
Zaprojektowano wykonanie nawierzchni zjazdów indywidualnych na działki zabudowane, użytkowane. Zjazdy należy wykonać o nawierzchni bitumicznej gr.9cm na podbudowie z kamienia łamanego 0-31.5mm gr.20cm
Rozwiązania wysokościowe i odwodnienie
Wytyczenie niwelety drogi należy dostosować do istniejącego zagospodarowania terenu , korygując –
profilując lokalne zawyżenia , obniżenia terenu. Początek opracowania należy powiązać wysokościowo z istn. nawierzchnią bitumiczną.
Docelowe oznakowanie
Projekt docelowego oznakowania stanowi odrębne opracowanie.
Postanowienia końcowe.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kontroli jakości robót określonych w SST.
Roboty w obrębie istniejącego uzbrojenia prowadzić należy ręcznie ze szczególną ostrożnością.
Przed oddaniem drogi do ruchu wyregulować należy wszelkie istniejące studnie, zasuwy i inne elementu uzbrojenia.
Na wykonawcy spoczywa również obowiązek wykonania oznakowania obrębu prowadzenia robót. Wszelkie zmiany(dotyczące wykonania robót , doboru rodzaju i ilości materiałów oraz obmiaru robót), które mają znaczący wpływ na jakość wykonanej nawierzchni i na wartość kosztorysową , należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części I,II,III,IV,V określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:

a) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60
Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
C = …………………………………..…….………………………………… x 60pkt
cena badanej oferty


C- liczba otrzymanych punktów w kryterium cena ofertowa brutto

Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.

b) Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wybudowane materiały– waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 60 miesięcy – 40 punktów
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru:

Okres gwarancji oferty ocenianej
G = …………………………………..…….………………………………… x 40pkt
najdłuższy zaoferowany okres gwarancji


G- liczba otrzymanych punktów w kryterium długości okresu gwarancji


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.

2. Wynik
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.

Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:
LP=C+G

Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III – Modernizacja drogi wewnętrznej w miejscowości Szadurczyce

1. Zakres zamówienia:
Planowane do realizacji zadanie polega na modernizacji drogi wewnętrznej w miejscowości Szadurczyce. Długość remontowanej drogi wynosi 116,50mb. Remont drogi ma za zadanie poprawienie warunków jakości drogi poprzez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni.

Opis stanu istniejącego.
Powyższa droga stanowi dojazd do zabudowań wiejskich gruntów rolnych i działek we wsi Szadurczyce. Droga w stanie istniejącym wykonana jest o nawierzchni szutrowej, żwirowej utwardzona kamieniem z licznymi wybojami, zdeformowaniami. Teren w otoczeniu drogi stanową łąki oraz posesje mieszkalne.
W związku ze zbyt małą wytrzymałością warstwy jezdnej konieczne jest zastosowanie technologii,
mającej na celu poprawienie warunków funkcjonalno- użytkowych związanych z cechami
geometrycznymi nawierzchni (szerokość, równość) oraz wzmocnieniu istniejącej podbudowy. Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy na teren pasa drogowego.
Warunki gruntowo – wodne
W wyniku wykonanych odwiertów stwierdzono nawierzchnię z kruszywa łamanego, pod którą zalegają materiały nasypowe oraz grunty rodzime w postaci piasku gliniastego zmieszanego z kruszywem łamanym. Grupa nośności podłoża określona jak G1.
Stan projektowany
Przebieg projektowanej do budowy drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych na
planie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od istniejącej nawierzchni
bitumicznej drogi powiatowej nr 1532 O. Trasa drogi przebiega w granicach istniejącego pasa
drogowego Zaprojektowano jezdnię o szerokości zmiennej od 2.50 m do 4.0 (zgodnie z planem
zagospodarowania) wraz z obustronnymi poboczami szerokości do 0.50 m.
Podstawowe parametry techniczne
 klasa drogi D
 kategoria ruchu KR1
 szer. jezdni od 2.50 do 4.0m
 długość odcinka 116,50
 spadki poprzeczne jezdni 2,0%
 szerokość poboczy z kamienia 0,50m
 spadki poprzeczne pobocza 6,0%
 rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy
WŁĄCZENIE DO DROGI POWIATOWEJ NR 1532 O
Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna się na krawędzi drogi powiatowej 1532 O. Połączenie
nowej nawierzchni projektowanej drogi z jezdnią drogi powiatowej należy wykonać za pomocą łuków
kołowych o promieniu R=8,0m zgodnie z PZT. Styk nowej nawierzchni z starą z nową uszczelnić za
pomocą taśmy uszczelniającej do robót bitumicznych. Po wykonaniu robót bitumicznych wjazdu należy uzupełnić na szerokości 0,50m pobocze z kruszywa łamanego . Konstrukcja włączenia drogi wewnętrznej analogiczna jak konstrukcja drogi zgodnie z przekrojem konstrukcyjnym.
KONSTRUKCJA DROGI
WZMOCNIENIE PODŁOŻA /WYKONANIE PODBUDOWY
Po wykonaniu niezbędnych robót ziemnych w zakresie koryta pod w-wy konstrukcyjne wyprofilowaniu i zagęszczaniu podłoża należy wykonać w-wę ulepszonego podłoża z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym Rm=2.5MPa gr.20cm ( stabilizacja na miejscu wraz z doziarnieniem pospółką (50% materiał istn. Podłoże gruntowe; 50% materiał doziarniający /pospółka z dowozu)
Po wykonaniu w-wy ulepszonego podłoża należy wykonać w-wę podbudowy zasadniczej z kamienia łamanego 0-31,5mm gr. 20cm E2>130MPa.
WYKONANIE WARSTW BITUMICZNYCH
Przed przystąpieniem do układania warstw bitumicznych, należy przygotować podłoże. Podłoże należy ustabilizować oczyścić z zanieczyszczeń, błota kurzu oraz wyprofilować by było równe, bez kolein. Następnie skropić podbudowę lepiszczem asfaltowym. Po skropieniu należy przystąpić do układania poszczególnych warstw asfaltowych. Grubość zgodnie z przekrojami.
Zaprojektowano nawierzchnię z betonu asfaltowego ułożonego w dwóch warstwach w-wa wiążąca z
betonu AC16 W gr.5cm + warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm.
POBOCZA
Po zakończonych pracach bitumicznych należy uzupełnić warstwę kamienia na poboczach do poziomu
wykonanych warstw bitumicznych zgodnie z przekrojami. Pobocza należy wykonać/ uzupełnić z kamienia łamanego 0-16mm gr.10cm.
Konstrukcja nawierzchnia jezdni
-w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr.5cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-górna w-wa podbudowy z kamienia łamanego granitowego lub bazaltowego 0-31,5mm gr.20cm
- w-wa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym
o Rm>2.5MPa (stabilizacja metodą na miejscu ) gr.20cm
(50% materiał istn.podłoże gruntowe; 50% materiał doziarniający /pospółka z dowozu)
Rozwiązania wysokościowe i odwodnienie
Wytyczenie niwelety drogi należy dostosować do istniejącego zagospodarowania terenu , korygując – profilując lokalne zawyżenia , obniżenia terenu. Początek opracowania należy powiązać wysokościowo z istn. nawierzchnią bitumiczną.
Postanowienia końcowe.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kontroli jakości robót określonych w SST.
Roboty w obrębie istniejącego uzbrojenia prowadzić należy ręcznie ze szczególną ostrożnością.
Przed oddaniem drogi do ruchu wyregulować należy wszelkie istniejące studnie, zasuwy i inne elementu uzbrojenia. Na wykonawcy spoczywa również obowiązek wykonania oznakowania obrębu prowadzenia robót. Wszelkie zmiany (dotyczące wykonania robót , doboru rodzaju i ilości materiałów oraz obmiaru robót), które mają znaczący wpływ na jakość wykonanej nawierzchni i na wartość kosztorysową , należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części I,II,III,IV,V określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:

a) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60
Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
C = …………………………………..…….………………………………… x 60pkt
cena badanej oferty


C- liczba otrzymanych punktów w kryterium cena ofertowa brutto

Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.

b) Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wybudowane materiały– waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 60 miesięcy – 40 punktów
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru:

Okres gwarancji oferty ocenianej
G = …………………………………..…….………………………………… x 40pkt
najdłuższy zaoferowany okres gwarancji


G- liczba otrzymanych punktów w kryterium długości okresu gwarancji


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.

2. Wynik
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.

Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:
LP=C+G

Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV – Modernizacja drogi wewnętrznej w miejscowości Lasocice

1. Zakres zamówienia:
Planowane do realizacji zadanie polega modernizacji (remoncie) drogi wewnętrznej w miejscowości Lasocice. Długość odcinka drogi wynosi 301mb. Modernizacja drogi ma za zadanie poprawienie warunków jakości drogi poprzez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni.

Opis stanu istniejącego.
Powyższa droga stanowi dojazd do zabudowań wiejskich gruntów rolnych i działek we wsi Lasocice gmina Łambinowice . Droga w stanie istniejącym wykonana jest o nawierzchni szutrowej, żwirowej utwardzona kamieniem z licznymi wybojami , zdeformowaniami . Teren w otoczeniu drogi stanową pola uprawne łąki oraz posesje mieszkalne. W związku ze zbyt małą wytrzymałością warstwy jezdnej konieczne jest zastosowanie technologii , mającej na celu poprawienie warunków funkcjonalno-użytkowych związanych z cechami geometrycznymi nawierzchni (szerokość, równość) oraz wzmocnieniu istniejącej podbudowy .Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy na teren pasa drogowego. Droga posiada włączenie – wjazd do drogi powiatowej 1537 O.
Stan projektowany
Przebieg projektowanej drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych na planie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1537 O (działka drogowa nr 320/3). Trasa drogi przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego. Zaprojektowano jezdnię o szerokości zmiennej 3.00-3.50m (zgodnie z planem zagospodarowania) wraz z obustronnymi poboczami szerokości 0. 50 m.
Podstawowe parametry techniczne
 klasa drogi D
 kategoria ruchu KR1
 szer. jezdni 3.00-3.50m
 długość odcinka L=301mb
 spadki poprzeczne jezdni 2,0%
 szerokość poboczy z kamienia 0,50m
 spadki poprzeczne pobocza 6,0%
 rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy

WJAZD DO DROGI POWIATOWEJ NR 1537 O
Początek drogi km 0+000.00 rozpoczyna się na krawędzi drogi powiatowej 1537 O. Połączenie nowej nawierzchni projektowanej drogi z jezdnią drogi powiatowej należy wykonać za pomocą łuków kołowych o różnych promieniach R=5,0m zgodnie z PZT. Styk nowej nawierzchni z starą z nową uszczelnić za pomocą taśmy uszczelniającej do robót bitumicznych. Po wykonaniu robót bitumicznych wjazdu należy uzupełnić na szerokości 0,75m pobocze z kruszywa łamanego . Konstrukcja zjazdu drogi gminnej analogiczna jak konstrukcja drogi zgodnie z przekrojem konstrukcyjnym.
PRZEPUST
Projekt zakłada wymianę istniejącego przepustu o tych samych parametrach co istniejący w ciągu rowu istniejącego zlokalizowanego w pasie drogi powiatowe km 0+003 oraz przepustu w km 0+0.120 Zaprojektowano rozbiórkę istniejącego przepustu . Nowy przepust fi 400 należy wykonać z rur z polipropylenu o SN 8. Rury przepustu należy ułożyć na podsypce z pospółki gr.15cm Obsypię przepustu należy wykonać pospółką lub piaskiem i układać jednocześnie z obu stron przepustu, warstwami o jednakowej grubości z jednoczesnym zagęszczaniem. Wilgotność zasypki w czasie zagęszczania powinna odpowiadać hormonowej wilgotności optymalnej. Wlot i wylot przepustu należy ściąć pod kątem 45stopni i należy obrukować kostką kamienną 8x11cm na podbudowie betonowej. Dodatkowo należy umocnić dno i skarpy rowu w obrębie wlotu/wylotu płyta ażurową 60x40x8cm na długości min 1,0m. Spadek rowu dostosować do spadku rowu istniejącego.

KONSTRUKCJA DROGI
Na powyższym odcinku zaprojektowano korytowanie istn. nawierzchni drogi zgodnie z przekrojami i profilem podłużnym i wykonaniu nowej podbudowy drogi z kamienia łamanego w dwóch warstwach. Przewiduje się rozbiórkę istniejącego jednolitego materiału kamiennego który docelowo należy wykorzystać na dolną w-wę podbudowy gr.20cm. Ze względni na zróżnicowaną grubość oraz frakcję istn. materiał kamienny z korytowania należy doziarnić nowym kamieniem łamanym 0-63mm . W kosztorysie założono 50% doziarnienia nowym kruszywem. Po wykonaniu dolnej w-wy podbudowy należy wykonać górną w-wę podbudowy zasadniczej z kamienia łamanego 0-31,5mm gr. 20cm E2>130MPa.
WYKONANIE WARSTW BITUMICZNYCH
Przed przystąpieniem do układania warstw bitumicznych, należy przygotować podłoże. Podłoże należy ustabilizować oczyścić z zanieczyszczeń, błota kurzu oraz wyprofilować by było równe, bez kolein. Następnie skropić podbudowę lepiszczem asfaltowym. Po skropieniu należy przystąpić do układania poszczególnych warstw asfaltowych. Grubość zgodnie z przekrojami.
Zaprojektowano nawierzchnię z betonu asfaltowego ułożonego w dwóch warstwach w-wa wiążąca z betonu AC16 W gr.5cm + warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S GR.4cm
POBOCZA
Po zakończonych pracach bitumicznych należy uzupełnić warstwę kamienia na poboczach do poziomu wykonanych warstw bitumicznych zgodnie z przekrojami. Pobocza należy wykonać/ uzupełnić z kamienia granitowego lub bazaltowego 0-31.50mm gr.15cm
Konstrukcja nawierzchnia jezdni
-w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr.5cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-górna w-wa podbudowy z kamienia 0-31,5mm gr.20cm
- dolna w-wa podbudowy z jednolitego materiału kamiennego z rozbiórki istn. nawierzchni gr.20cm (założono uzupełnienie doziarnienie 50% nowym kamieniem 0-63mm wymieszanie 50% istniejący)
Rozwiązania wysokościowe i odwodnienie Wytyczenie niwelety drogi należy dostosować do istniejącego zagospodarowania terenu , korygując – profilując lokalne zawyżenia , obniżenia terenu. Początek opracowania należy powiązać wysokościowo z istn. nawierzchnią bitumiczną.
Docelowe oznakowanie
W ramach zadania zaprojektowano oznakowanie informacyjne w postaci znaków D46 ,, Droga wewnętrzna , D47 Koniec drogi wewnętrznej ze znakiem A-7 ,, Ustąp pierwszeństwa’’.
Postanowienia końcowe.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kontroli jakości robót określonych w SST.
Roboty w obrębie istniejącego uzbrojenia prowadzić należy ręcznie ze szczególną ostrożnością.
Przed oddaniem drogi do ruchu wyregulować należy wszelkie istniejące studnie, zasuwy i inne elementu uzbrojenia. Na wykonawcy spoczywa również obowiązek wykonania oznakowania obrębu prowadzenia robót. Wszelkie zmiany (dotyczące wykonania robót , doboru rodzaju i ilości materiałów oraz obmiaru robót), które mają znaczący wpływ na jakość wykonanej nawierzchni i na wartość kosztorysową , należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części I,II,III,IV,V określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:

a) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60
Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
C = …………………………………..…….………………………………… x 60pkt
cena badanej oferty


C- liczba otrzymanych punktów w kryterium cena ofertowa brutto

Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.

b) Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wybudowane materiały– waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 60 miesięcy – 40 punktów
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru:

Okres gwarancji oferty ocenianej
G = …………………………………..…….………………………………… x 40pkt
najdłuższy zaoferowany okres gwarancji


G- liczba otrzymanych punktów w kryterium długości okresu gwarancji


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.

2. Wynik
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.

Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:
LP=C+G

Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część V – Modernizacja drogi wewnętrznej w miejscowości Malerzowice Wielkie

1. Zakres zamówienia:
Planowane do realizacji zadanie polega remoncie (modernizacji) drogi wewnętrznej w miejscowości Malerzowice Wielkie. Długość odcinka drogi wynosi 216,0mb. Modernizacja drogi ma za zadanie poprawienie warunków jakości drogi poprzez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni.

Opis stanu istniejącego.
Powyższa droga stanowi dojazd do budynków mieszkalnych i pól we wsi Malerzowice Wielkie, Gmina
Łambinowice . Droga w stanie istniejącym wykonana jest o nawierzchni szutrowej, żwirowej
utwardzona kamieniem z licznymi wybojami , zdeformowaniami. W związku ze zbyt małą wytrzymałością warstwy jezdnej konieczne jest zastosowanie technologii mającej na celu poprawienie warunków funkcjonalno- użytkowych związanych z cechami geometrycznymi nawierzchni (szerokość, równość) oraz wzmocnieniu istniejącej podbudowy .Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy na teren pasa drogowego.
Stan projektowany
Przebieg projektowanej drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych na planie w skali
1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od istniejącej nawierzchni z kostki betonowej.
Trasa drogi przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego. Zaprojektowano jezdnię o szerokości 4.0m wraz z obustronnymi poboczami szerokości 0,50m.
Podstawowe parametry techniczne
 klasa drogi D
 kategoria ruchu KR1
 szer. jezdni 3,0m
 długość odcinka L=216mb
 spadki poprzeczne jezdni 2,0%
 szerokość poboczy z kamienia do granicy pasa drogowego
 spadki poprzeczne pobocza 6,0%
 rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy
 rodzaj nawierzchni zjazdów kostka betonowa szara prostokątna
KONSTRUKCJA DROGI
Na powyższym odcinku zaprojektowano korytowanie istn. nawierzchni drogi zgodnie z
przekrojami i profilem podłużnym i wykonaniu nowej podbudowy drogi z kamienia łamanego w dwóch warstwach. Przewiduje się wykonanie stabilizacji podłoża istniejącego z doziarnieniem pospółką gr 20cm. Po wykonaniu dolnej w-wy podbudowy należy wykonać górną w-wę podbudowy zasadniczej z kamienia łamanego 0-31,5mm gr. 20cm E2>130MPa.
WYKONANIE WARSTW BITUMICZNYCH
Przed przystąpieniem do układania warstw bitumicznych, należy przygotować podłoże. Podłoże należy ustabilizować oczyścić z zanieczyszczeń, błota kurzu oraz wyprofilować by było równe, bez kolein. Następnie skropić podbudowę lepiszczem asfaltowym. Po skropieniu należy przystąpić do układania poszczególnych warstw asfaltowych. Grubość zgodnie z przekrojami.
Zaprojektowano nawierzchnię z betonu asfaltowego ułożonego w dwóch warstwach w-wa wiążąca
z betonu AC16 W gr.5cm + warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S GR.4cm
POBOCZA
Po zakończonych pracach bitumicznych należy uzupełnić warstwę kamienia na poboczach do poziomu
wykonanych warstw bitumicznych zgodnie z przekrojem. Pobocza należy wykonać/ uzupełnić z kamienia granitowego lub bazaltowego 0-16mm gr.10cm
Konstrukcja nawierzchnia jezdni
-w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr.5cm
-skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową
-górna w-wa podbudowy z kamienia łamanego 0-31,5mm gr.20cm
- stabilizacja podłoża istniejącego z doziarnieniem pospółką gr 20cm Rm 5 MPa
Rozwiązania wysokościowe i odwodnienie
Wytyczenie niwelety drogi należy dostosować do istniejącego zagospodarowania terenu , korygując –
profilując lokalne zawyżenia , obniżenia terenu. Początek opracowania należy powiązać wysokościowo z istn. Nawierzchnią z kostki betonowej.
Postanowienia końcowe.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kontroli jakości robót określonych w SST.
Roboty w obrębie istniejącego uzbrojenia prowadzić należy ręcznie ze szczególną ostrożnością.
Przed oddaniem drogi do ruchu wyregulować należy wszelkie istniejące studnie, zasuwy i inne elementu uzbrojenia. Na wykonawcy spoczywa również obowiązek wykonania oznakowania obrębu prowadzenia robót. Wszelkie zmiany (dotyczące wykonania robót , doboru rodzaju i ilości materiałów oraz obmiaru robót), które mają znaczący wpływ na jakość wykonanej nawierzchni i na wartość kosztorysową , należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić z Inspektorem Nadzoru.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części I,II,III,IV,V określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:

a) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60
Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
C = …………………………………..…….………………………………… x 60pkt
cena badanej oferty


C- liczba otrzymanych punktów w kryterium cena ofertowa brutto

Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.

b) Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz dostarczone i wybudowane materiały– waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 60 miesięcy – 40 punktów
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru:

Okres gwarancji oferty ocenianej
G = …………………………………..…….………………………………… x 40pkt
najdłuższy zaoferowany okres gwarancji


G- liczba otrzymanych punktów w kryterium długości okresu gwarancji


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.

2. Wynik
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.

Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:
LP=C+G

Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

d) zdolności technicznej lub zawodowej:
dla CZ. I :
- Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie drogi o wartości na kwotę nie mniejszą niż 800 000,00 zł brutto, z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty,

dla CZ. II :
- Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie drogi o wartości na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto, z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty,

dla CZ. III :
- Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie drogi o wartości na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł brutto, z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty,

dla CZ. IV:
- Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie drogi o wartości na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto, z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty,

dla CZ. V:
- Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie drogi o wartości na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto, z podaniem rodzaju robót, dat i miejsca wykonania, oraz podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, co winien potwierdzić dowodami czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty,

Zamawiający uzna warunek zdolności zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować n/w osobami:
Dotyczy CZ. I, II, III, IV, V:
1) dysponuje jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy/kierownika robót w specjalności drogowej z ograniczeniami lub bez ograniczeń posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t. j. Dz. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Z 2019r. poz.831) uprawnienia budowlane w ww. specjalności lub równoważne odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na pełnieniu funkcji technicznej kierownika budowy (kierownika robót lub inspektora nadzoru) w specjalności drogowej od daty uzyskania uprawnień budowlanych przed terminem składania ofert na co najmniej 2 zadaniach obejmujących budowę lub przebudowę lub rozbudowę lub remont drogi.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4) Wykazu robót budowlanych -wykonywanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne dokumenty. -Załącznik nr 8 do SWZ.
5) Wykaz osób- Wykonawca wykaże, że w trakcie realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponować osobami w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ – w odniesieniu do warunku z rozdziału VII ust.1 pkt 2 ppkt d)

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych i usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy robót budowlanych i usług, w których Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zamawiający nie będzie wymagał złożenia przez wykonawców dodatkowych, innych niż oświadczenie wymienione w art. 125 ust. 1 u.p.z.p., podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania, w drodze wyjątku z zastrzeżeniem okoliczności, o których mowa w art. 108 ust 1 pkt 5 u.p.z.p., tj. gdy na tę samą część zamówienia odrębne oferty złożą wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – zgodnie z postanowieniem pkt. 2 poniżej.
2) Na podstawie art. 128 ust. 1 u.p.z.p. w związku z § 3 i Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia i spełnienia warunków wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu – stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ dot. podstaw wykluczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 u.p.z.p.,
3) w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 u.p.z.p. - postanowienie niniejsze dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy na tę samą część zamówienia oferty złożą wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów- oświadczenie stanowi załącznik nr 4 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
- dla CZ. I zamówienia 8 000 tys. zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100).
- dla CZ. II zamówienia 3 500 tys. zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
- dla CZ.III zamówienia 10 000 tys. zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
- dla CZ. IV zamówienia 3 500 tys. zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
- dla CZ. V zamówienia 3 500 tys. zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach przewidzianych w art.97 ust.7:
1) w pieniądzu
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy Prudnik Filia Łambinowice Nr 89 8905 1010 9001 0012 5413 0001
tytułem: „wadium – Przebudowa dróg w Łambinowicach (ul. Kwiatowa i Słoneczna) oraz modernizacja dróg w Mańkowicach, Szadurczycach, Lasocicach i Malerzowicach Wielkich”- CZ. ….ZP.271.3.2023
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty dowód wpłaty wadium- potwierdzający dokonanie przelewu. W formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SWZ należy podać numer konta, na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.

5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Łambinowice;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 7 do SWZ. Oświadczenie to składa się w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. VII ust.1 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. VII ust.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
6. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by poprawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
8. Wypełniając formularz oferty należy wpisać dane (nazwa, adres itd.) Pełnomocnika (Lidera) oraz wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W innych dokumentach (załączniki) powołujących się na Wykonawcę w miejscu np. nazwa, adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Pełnomocnika (Lidera) i Wykonawcy, którego dany dokument (załącznik) dotyczy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiający obligatoryjnie udziela Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia o wartości 5% wartości wynagrodzenia brutto określonego w umowie z wykonawcą, po upływie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą. Z zaznaczeniem, iż suma zaliczki udzielonej dla każdej z części zamówienia nie przekroczy 5% wartości wynagrodzenia wszystkich części.
2. Pozostała część wynagrodzenia zostanie zapłacona Wykonawcy po zakończeniu realizacji zamówienia. Rozliczenie z wykonawcą zostało szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
3. Zamawiający nie będzie udzielać kolejnych zaliczek.
4. Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia zabezpieczenia zaliczki.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy określonej w art.455 ustawy PZP.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. Szczegółowy zakres zmian określa załącznik nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-03 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-03 11:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-04

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.