eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wolbórz › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę w roku 2022 wcześniej zaciągniętych zobowiązań



Ogłoszenie z dnia 2023-01-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę
w roku 2022 wcześniej zaciągniętych zobowiązań

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLBÓRZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647859

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Jagiełły 28

1.5.2.) Miejscowość: Wolbórz

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-320

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: /44/ 616-42-41

1.5.8.) Numer faksu: /44/616-42-11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@wolborz.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wolborz.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-zp.wolborz.eu

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę
w roku 2022 wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af065b1a-76de-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00039699

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018479/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę w roku 2022 wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00484063

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP. 271.24.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na spłatę w roku 2022 wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.
2. CPV 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu.
3. Okres kredytowania - 85 miesięcy.
4. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych - do 28 stycznia 2023 r.
5. Zamawiający przewiduje wykorzystanie kredytu w jednej transzy do dnia 28 grudnia
2022 r.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu uruchomienia i wysokości transzy kredytu. Zmiana taka nie może pociągnąć za sobą dodatkowych opłat i prowizji
ze strony Wykonawcy.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowej prowizji (kosztów).
8. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3 666 084,00 zł, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.
9. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w następujących terminach
i wysokościach:
ROK 2023
I rata - 76 084,00 PLN do 29.01.2023 r.
ROK 2024
I rata - 240 000,00 PLN do 29.01.2024 r.
ROK 2025
I rata - 300 000,00 PLN do 29.01.2025 r.
ROK 2026
I rata - 450 000,00 PLN do 29.01.2026 r.
ROK 2027
I rata - 400 000,00 PLN do 29.01.2027 r.
II rata - 400 000,00 PLN do 29.03.2027 r.
ROK 2028
I rata - 400 000,00 PLN do 29.01.2028 r.
II rata - 400 000,00 PLN do 29.03.2028 r.
ROK 2029
I rata - 250 000,00 PLN do 29.01.2029 r.
II rata - 250 000,00 PLN do 29.03.2029 r.
III rata - 250 000,00 PLN do 29.06.2029 r.
IV rata - 250 000,00 PLN do 29.12.2029 r.

10. Odsetki będą naliczane w okresach miesięcznych wyłącznie od kapitału niespłaconego, płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu do 365/366 (w roku przestępnym) dni
w roku.
11. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki będą płatne
od faktycznego zadłużenia.
12. Odsetki z tytułu kredytu naliczane będą w oparciu o wartość średnią stawki WIBOR 3M
z miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy plus stała marża banku. Koszt kredytu należy wyliczyć według średniej wartości stawki WIBOR 3M za miesiąc październik 2022 r. (7,34 %).
13. W przypadku, gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny
od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi
w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. W takim przypadku odsetki od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego spłatę.
14. W przypadku wyliczania kosztu kredytu, potrzebnego do złożenia oferty, wskazane jest wyliczenie odsetek do dat spłat rat kredytu wymienionych w SWZ, tak aby wszystkie oferty można było porównać.
15. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
16. Bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi Zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Do obsługi kredytu może zostać otwarty rachunek techniczny - bez opłat i prowizji.
17. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową.
18. Kontrasygnata Skarbnika Gminy zostanie złożona na umowie i deklaracji wekslowej.
19. Zamawiający zakłada refundację już poniesionych wydatków na spłatę rat kredytów
i pożyczek.
20. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt.5 k.p.c.
21. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
22. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
23. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy
z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
24. Gmina Wolbórz nie posiada wymagalnych i niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.
25. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
26. Forma przekazania kredytu: bezgotówkowa, na rachunek podstawowy budżetu Gminy Wolbórz.
27. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania następujących zmian umowy w drodze aneksów:
- zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku, gdy będzie to korzystniejsze dla kondycji finansowej Zamawiającego,
- zmianę terminu spłaty kredytu, jeżeli będzie to korzystniejsze dla Zamawiającego,
- zmiany nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego,
- zmiany spowodowanej niewykorzystaniem pełnej kwoty kredytu,
- zmiany rachunków bankowych określonych w umowie,
- wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy
nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy.
28. Materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego zawiera Załącznik Nr 2 do SWZ- spis dokumentów.
29. Wartość zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów ogółem, planowana na koniec 2022 roku wynosi: 13 028 545,00 zł. Wykaz tytułów dłużnych (zgodnie z już podpisanymi umowami) zawiera „Informacja o zadłużeniu na dzień 31 października 2022 r.” punkt 12 Załącznika Nr 2 do SWZ- spis dokumentów.
30. Wszystkie kredyty i pożyczki wykazane w „Informacji o zadłużeniu na dzień 30 października 2022” zabezpieczone są wekslami in blanco wraz z deklaracjami bankowymi. Majątek Gminy Wolbórz nie jest obciążony wpisami hipotecznymi.
31. Gmina Wolbórz nie posiada zaległych zobowiązań wobec US.
32. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty, jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych.
33. Zamawiający nie wystąpił do instytucji finansujących o opinie odnośnie obsługi funkcjonujących kredytów/pożyczek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1204702,15 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1318200,23 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1204702,15 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Zgierzu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7320021504

7.3.3) Ulica: Długa 62A

7.3.4) Miejscowość: Zgierz

7.3.5) Kod pocztowy: 95-100

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1204071,04 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-29

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.