eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łukowica › Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy ŁUKOWICA poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-11

Łukowica: Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy ŁUKOWICA poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych
Numer ogłoszenia: 197966 - 2014; data zamieszczenia: 11.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łukowica , Łukowica 334, 34-606 Łukowica, woj. małopolskie, tel. 018 3301521, faks 018 3335411.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lukowica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy ŁUKOWICA poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia:1. CHARAKTERYSTYKA GMINY ŁUKOWICA. 1)Powierzchnia: Powierzchnia Gminy Łukowica wynosi 6 971 ha (69,7 km2). 2) Liczba mieszkańców: Liczba mieszkańców Gminy Łukowica wynosi 9893 osoby zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej. 3) Nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne: Budynki użyteczności publicznej. Przedmiotem zamówienia jest: odbiór , transport i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych selektywnie, bez względu na warunki atmosferyczne - zbieranych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Łukowica, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz.U. z 2013r, poz.21z późn.zm.), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008r Nr 25 poz.150 z późn.zm), - ustawy z dnia 29 lipca 2005r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r Nr 180 poz.1495 z późn.zm.), - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r o bateriach i akumulatorach(Dz.U. z 2009r Nr 79 poz.666z późn.zm), - zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego, Nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012r w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Małopolski, - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006r w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku ( Dz .U. Nr 75 poz.527), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r poz.122) - ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz.93 ze zm.), - ustawie z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz.907 ze późn.zm.). Przedmiot zamówienia obejmuje: 1)załadunek i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Łukowica, 2)zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami wykonawczymi do ustawy, regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica i ofertą Wykonawcy, 3)monitorowanie odbioru (pkt.5 ust.11 niniejszej SIWZ) odpadów w okresie trwania umowy wobec właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, którzy złożyli deklaracje, że będą zbierać odpady w sposób selektywny - zgodnie z art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , 4)przestrzeganie zasady, że odpady zbierane selektywnie (suche) odbierane będą w tym samym dniu co odpady zmieszane (mokre) lecz innym środkiem transportu - nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych i selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w poszczególnych posesjach zapewniają właściciele/zarządcy nieruchomości, natomiast worki na w/w odpady zapewnia Wykonawca. W razie zaistnienia potrzeby, na wniosek właściciela nieruchomości, Wykonawca umożliwi dzierżawę/ najem/ lub zakup pojemników do gromadzenia odpadów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz szczegółowe dane dotyczące ilości budynków jedno- i wielorodzinnych, ilości miejsc do gromadzenia odpadów (miejsca ustawienia kontenerów ,pojemników), ilości i rodzaju niezbędnych pojemników, worków do selektywnej zbiórki odpadów przedstawiono w § 3 SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów obejmujący Gminę Łukowica oraz posiada wpis do rejestru działalności regulowanej Gminy Łukowica w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca w ciągu ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi odbioru odpadów komunalnych w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie minimum - 1000 Mg rocznie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów tj. co najmniej 3 samochodami specjalistycznymi - bezpylnymi, w tym 2 o minimalnej kubaturze 8 m3 oraz minimum 3 samochodów skrzyniowych o ładowności minimalnej 3,5 Mg oraz 1 samochód specjalistyczny o ładowności minimum 3,5 t z urządzeniem HDS pozwalającym na załadunek, transport i rozładunek odpadów komunalnych w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska. Pojazdy muszą być wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu samochodu oraz ich weryfikację

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie z art.22 ust.1 Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Informacja o wpisie do rejestru działalności regulowanej Gminy Łukowica. 2.Aktualne zezwolenie na transport odpadów obejmujący Gminę Łukowica. 3.W przypadku dokonywania przez Wykonawcę przeładunku odpadów - zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów . W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza dokonywać przeładunku odpadów - Wykonawca załącza oświadczenie, że podczas wykonywania zamówienia nie będzie dokonywał przeładunku odpadów komunalnych na terenie Gminy Łukowica.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art.144 Pzp dopuszcza zmiany zawartej umowy w następujących sytuacjach: 1/ w zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku, b) zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w przypadku odpowiednio zmniejszenia lub zwiększenia zakresu zamówienia (pominięcia lub dodania jakieś usługi) w zależności od faktycznych i bieżących potrzeb , 2/ w zakresie zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica, 3/ w zakresie zmiany terminu przewidzianego na realizację usług w poszczególnych miesiącach- zmiana jest możliwa w przypadku: a)zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęsk żywiołowych, warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych uniemożliwiającymi prowadzenie usług, b)zmian spowodowanych nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami terenowymi, c)zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie usług przez zamawiającego, d)innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, skutkującym niemożliwością prowadzenia usług lub wykonania innych czynności przewidzianych umową. 4/ pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a)zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SIWZ i innych osób kluczowych dla realizacji umowy np. osób reprezentujących strony, b)zmiana w zakresie podwykonawcy i zakresu realizowanych przez niego usług jest możliwa po uprzedniej zgodzie Zamawiającego zgodnie z art.6471kc. Zmiana podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia na zasobach, których wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu jest możliwa, jeśli nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotychczasowy podwykonawca, c)siła wyższa przedmiotu uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, d)zmianie uległy przepisy prawne istotne do realizacji przedmiotu umowy. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą umawiających się stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lukowica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łukowica 334, 34-606 Łukowica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łukowica 334, 34-606 Łukowica, piętro Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.