eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jordanów › Remont obiektów komunalnej infrastruktury technicznej w Jordanowie zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych mających miejsce w 2010 roku



Ogłoszenie z dnia 2012-09-11

Jordanów: Remont obiektów komunalnej infrastruktury technicznej w Jordanowie zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych mających miejsce w 2010 roku
Numer ogłoszenia: 195815 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Jordanów z siedzibą Urzędu Miasta Jordanowa, Rynek 1, 34-240 Jordanów, woj. małopolskie, tel. 18 26 91 700, faks 18 26 91 719.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont obiektów komunalnej infrastruktury technicznej w Jordanowie zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych mających miejsce w 2010 roku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Remont obiektów komunalnej infrastruktury technicznej w Jordanowie, zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych mających miejsce w 2010 roku, będący usuwaniem skutków powodzi i intensywnych opadów atmosferycznych mających miejsce w 2010 roku, obejmujący zadania: 1.) Remont mostu na potoku Malejówka położonego na działce nr ewid. 5478, 2.) Remont drogi nr ewid. 5466/1, 5503 w Jordanowie, ul. Malejowska - 440513K w km 0+912 - 1 +097. Szczegółowy zakres robót przedstawiają: projekt wykonawczy remontu/opis techniczny, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, oferta, kosztorys ofertowy, umowa wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.19 - Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.09.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjno-Handlowe DROGBUD inż. Kazimierz Sobaniak, Zawoja 1970, 34-222 Zawoja, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 290906,13 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 290244,11

  • Oferta z najniższą ceną: 290244,11 / Oferta z najwyższą ceną: 290244,11

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zakres rzeczowy zadania (naprawa w potoku przyczółków mostu, powłoki malarskie konstrukcji, niezbędne zastosowanie zapraw PCC i betonu konstrukcyjnego, nawierzchnie bitumiczne) z powodów technologicznych, tj. dochowania właściwych norm technicznych i sztuki budowlanej, wymaga prowadzenia robót w odpowiednich warunkach pogodowych (niski poziom wody w potoku, temperatura w środowisku pracy niezbędna dla trwałego osiągnięcia parametrów użytkowych/wytrzymałościowych), na które pozostaje minimalny okres czasu, nawet przy prognozowaniu dobrej pogody na III-IV kw. br. jak w roku 2011. Z uwagi na bardzo trudną sytuację budżetu miasta, zadanie nie mogło być realizowane bez dofinansowania ze środków pochodzących z rezerwy celowej budżetu państwa, na które spodziewano się promesy tuż po informacji z MUW w Krakowie w terminie ok. końca lipca br. o zaoszczędzonych środkach w wyniku zadań realizowanych w związku z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych (ustalenie Wojewody Małopolskiego i Burmistrza Miasta Jordanowa w dniu 2012-07-09), co wymagało pracochłonnego nakładu pracy służb MUW. Przekazanie miastu promesy w terminie j. w. zapewniało wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w (planowanym) trybie przetargu nieograniczonego. Zamawiający otrzymał przedmiotową promesę w dniu 2012-09-03 pismem znak: BUSKŻ-I-5901-3-40/12 z dnia 30 sierpnia 2012 r. (faksem wysłanym z MSW o godz. 15.17). Uwzględniając w/w zakres rzeczowy i późny termin otrzymania promesy na dofinansowanie zadania, zamawiający - kierujący się koniecznością przywrócenia obiektów komunalnej infrastruktury technicznej do właściwego stanu technicznego niezbędnego do ich eksploatacji, spełnienia warunków wstępnie przyznanego dofinansowania a także przejawem troski i jednocześnie obowiązkiem zamawiającego dokonywania wydatków publicznych w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów [art. 44. ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, ze zm.)] - zmuszony jest do udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej reki, na podstawie art. 67.1.3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Każda ewentualna próba zlekceważenia faktycznie zaistniałych okoliczności i zachowawczego (asekuracyjnego) stanowiska zamawiającego w zakresie zastosowania innego niż z wolnej ręki trybu udzielenia zamówienia, tj. w dłuższym terminie (co odpowiednio ustala późniejszy termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy a zarazem zbyt krótki do zakończenia), obarczona jest bardzo dużym ryzykiem nie wykonania bądź złego wykonania zadania, na które pozostaje minimalny okres czasu (niezbędne wymagania technologiczne). Usunięcie tego zagrożenia, w zaistniałych warunkach, umożliwia jedynie wybrany tryb.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.