Ogłoszenie z dnia 2016-08-26
Warszawa: Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego
Numer ogłoszenia: 190129 - 2016; data zamieszczenia: 26.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, ul. Jazdów 1, 00-467 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5017020, 8258258, faks 22 5017026, 8255302.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.07.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria adwokacka adwokat Anny Trockiej prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą APT&RIGHT Attorneys-at-law Anna Trocka, Falka 25d, 16-400 Suwałki, kraj/woj. podlaskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 126740,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 126740,00
Oferta z najniższą ceną: 126740,00 / Oferta z najwyższą ceną: 126740,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 5 ust. 1a w zw. z art. 5 ust. 1b ustawy - Prawo zamówień publicznych (dalej zwanej: Pzp), do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. Na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nieprorytetowym (Dz.U.2010.12.68), usługi prawnicze zostały zakwalifikowane jako usługi niepriorytetowe, a zatem stosuje się do nich art. 5 ust. 1a ustawy Pzp. Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki Kancelarii adwokackiej, która prowadziła obsługę prawną Zamawiającego w okresie poprzedzającym zawarcie Umowy. W związku z niniejszym zamówieniem zachodzi uzasadniony przypadek, o którym mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, pozwalający Zamawiającemu na zastosowanie trybu z wolnej ręki. Należy wskazać, że udzielenie zamówienia w innym trybie niż z wolnej ręki skutkowałoby między innymi naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Wiązałoby się bowiem z poczynieniem przez Zamawiającego ponownie zbędnych już kosztów, w związku z wynagrodzeniem nowej kancelarii za czynności już wykonane przez dotychczasową Kancelarię, a to między innymi w związku z koniecznością zaznajomienia się przez nową kancelarię ze stanem faktycznym wielu spraw, strukturą organizacyjną Zamawiającego i dokumentacją, w tym dokumentacją archiwalną. Nadto zauważyć należy, że zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, również w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przedmiotem niniejszego zamówienia są w dużej mierze usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Kancelaria zaznajomiła się z bardzo obszernym materiałem, przeanalizowała szereg akt i obecnie posiada wiedzę, na zdobycie której każdy inny wykonawca będzie musiał poświęcić przynajmniej kilka miesięcy. Tymczasem stan prowadzonych spraw wymaga podejmowania natychmiastowych działań, gdyż w przeciwnym wypadku mogłoby dojść do naruszenia istotnych interesów Zamawiającego. Wykonawca ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny świadczy zlecone mu usługi, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Zamawiający. Warto zaznaczyć, że doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego powinno oznaczać się pewną systematyką; istotnym elementem jest stabilność przyjętej linii procesowej lub koncepcji załatwienia danej sprawy oraz terminowość wykonywanych czynności. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego znacznie zmniejsza zatem ryzyko wystąpienia błędów mogących skutkować stratą środków publicznych oraz umożliwia terminowe wykonywanie czynności w sprawach. Tymczasem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby negatywnie wpłynąć na toczące się sprawy. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, strukturę organizacyjną, specyfikę funkcjonowania oraz wszelkie akty wewnętrzne regulujące funkcjonowanie Zamawiającego prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych i prawdopodobnego obniżenia ich jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego. Ze względu na specyfikę działania Instytutu Teatralnego, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Przeciwnie, okolicznością przemawiającą za koniecznością połączenia usługi doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej w pozostałym zakresie jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej Zamawiającego jest kompleksowa wiedza Wykonawcy obejmująca całość spraw, zarówno z zakresu wszystkich usług prawniczych. Ponadto, Zamawiający prowadzi długoterminowe projekty, związane z działalnością kulturalną. Wykonawca posiada wszystkie niezbędne informacje o prowadzonych projektach, przy uwzględnieniu ich specyfiki i obowiązków Zamawiającego. Warto wspomnieć, że Wykonawca dysponuje wiedzą ze wszystkich wymaganych przez Zamawiającego dziedzin prawa, m.in. z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa finansów publicznych, prawa karnego i karnego gospodarczego oraz prawa autorskiego i praw pokrewnych. Podsumowując, udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny potencjalne ryzyko strat i niecelowego dokonywania wydatków, jakie mogłyby powstać w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu podmiotowi. Niezbędnym staje się wybór Wykonawcy o wieloletnim doświadczeniu i bardzo dobrej znajomości otoczenia prawnego Zamawiającego oraz jego specyfiki pracy. Nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie Wykonawca posiadający bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem. Gwarancją właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową ściśle powiązaną z zadaniami realizowanymi przez Zamawiającego. Dotychczasowa współpraca pozwoliła na szybkie rozwiązanie problemów prawnych Zamawiającego. Dotychczasowe doświadczenie oraz zdobyta w ramach współpracy wiedza, pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązanie zaistniałych zagadnień oraz zapewnienie ciągłości realizacji zadań i projektów. Konieczność wdrożenia nowego Wykonawcy w prowadzone przez Zamawiającego projekty, jego strukturę organizacyjną, specyfikę funkcjonowania oraz wszelkie akty wewnętrzne regulujące funkcjonowanie Zamawiającego, doprowadziłoby tylko do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich jakości, a jednocześnie do zwiększenia kosztów obsługi prawnej. Należy również nadmienić zaufanie pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, gdyż Wykonawca jest partnerem sprawdzonym, wykazującym się rzetelnością, skrupulatnością oraz umiejętnością dostarczania trafnych rozwiązań. Jakość wykonywania usług zależy od właściwości konkretnych osób, a tym samym w pisemnym postępowaniu przetargowym nie jest możliwe, a przynajmniej jest bardzo trudne do ocenienia właściwości wykonawcy dotyczących np. ponadprzeciętnego zaangażowania wykonawcy w wykonywanie zadań, zleconych prac. Prowadzone przez Zamawiającego projekty wymagają niezwykle czasochłonnej współpracy z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego oraz olbrzymiego nakładu pracy, związanego z bardzo dużą ilością materiałów, dokumentów oraz pism, które podlegają weryfikacji. Ponadto Wykonawca oferuje korzystne warunki rynkowe dalszego świadczenia usług na rzecz Zamawiającego, dlatego też nie zachodzi obawa nieoszczędnego działania Zamawiającego. W związku z powyższy, zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii Prawnej. Nowy wykonawca potrzebowałby znacznej ilości godzin na wdrożenie się w strukturę i zakres spraw, co spowodowałoby znaczne zwiększenie kosztów niniejszego zamówienia, co nie pozostaje w zgodzie z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą przede wszystkim kierował się Zamawiający. Wobec powyższego, decyzja Zamawiającego o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie jest uzasadniona.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont okien w pokojach studenckich wraz z częściową wymianą, montaż rolet w pokojach studenckich w budynku Domu Studenta nr 2 UW przy ul. Żwirki i Wigury 95/97, 02-089 Warszawa
- Modernizacja instalacji wodociągowej przeciwpożarowej
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych (10 pustostanów - 10 części) - Oznaczenie sprawy: DNZP.260.25.2025
- Remont dr. woj. 721 na odc. od km 4+200 w m. Sękocin Las, pow. pruszkowski, gm. Raszyn do km 9+870 w m. Lesznowola, na terenie gm. Lesznowola, pow. piaseczyński, woj. maz. - nr postępowania 087/25
- wykonanie dokumentacji projektowej wymiany windy w komunalnym budynku użytkowym przy ul. Młynarskiej 16 w Warszawie wraz z jej realizacją w systemie "zaprojektuj i buduj".
- Remont domków na Poligonie Szkoleniowym w Kręsku Komendy Wojewódzkiej PSP w Warszawie.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu
- Zakup kompleksowej usługi prawnej w zakresie bieżącej działalności Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.